[Re:] [lezso6:] Miért veszünk SUV-okat? - BLOGOUT fórum

üzenetek

hozzászólások


nexwo
(őstag)

Nekem volt Suzuki Vitara (2021) [kép] és utána SsangYong Korando (2022) [kép] , de a fogyasztás miatt váltottam Toyota Corolla HB 2023-re [kép] :U de már inkább vennék Toyota RAV4-et :DDD

[ Szerkesztve ]


FireKeeper
(nagyúr)
Blog

érdemes megnézni ezt a videót ha eddig azt gondoltad hogy a SUV biztonságosabb neked. plot twist: nem az.


bambano
(titán)
Blog

ja, láttam élőben egy tiszta fekete Mokkát. a frászt hozta rám, mint egy Vader sisakba oltott halálcsillag.
:DDD


Snoop-y
(veterán)

En kifejezetten lassan megyek at mindenfele akadalyon. Normal speedbumpon is keresztben pedig egy Grand Cherokeeban ulok...


fererencz89
(őstag)
Blog

Nem néztem most végig, de szerintem ez globális érvényű inkább, nem nekem kevésbé biztonságos. Ami nekem van, sok "normál" autó nagyobb és nehezebb attól. Annyi biztos, és ezt említettem meg előnynek, hogy pl oldalról is 5-10cm-rel távolabb van az autó külső fala az utastól, mint pl egy egyterűben. Amiket imádok, leginkább most is olyat vettem volna.


cappa72
(nagyúr)
Blog

De az tényleg nem baj, ha a felfüggesztés jobban bírja a fekvőrendőröket.
Egyetlen futómű sem szereti igazán a fekvőrendőröket.
Én lelassítok, és lassan megyek át rajta. Bármilyen autó legyen a seggem alatt.
Pont lassításnak teszik oda.
Le is szoktak dudálni, mert óvatoskodok. Meg integetnek. Én meg leszarom, és hangosabbra állítom a Slayer-t, és ugyanúgy óvatosan megye át.
akinek meg van elég pénze futóművet cseréltetni, beállíttatni, az csinála csak, menjen át rajta gyorsan.

[ Szerkesztve ]


nexwo
(őstag)

Kíváncsi leszek hogy az új Tesla Cybertruck USA-ban mennyi életet követel majd, nem véletlen nem engedélyezett EU-ban.


nexwo
(őstag)

Találtam is egy esetet ahol a nem suv-os jobban járt mint a suv-os: [link]


Egon
(nagyúr)
Blog

60+-os emberek könnyebben tudnak kiszállni egy SUV-ból, náluk akár indokolt is lehet egy emelt autót választani, ergo létjogosultság az van.
A reklám meg nekem inkább a fekvőrendőrök paródiájának tűnik, Itt a kerületben van legalább 2 olyan rohadt magas fekvőrendőr, aminél pluszban még meg is süllyedt az aszfalt közvetlenül az emelkedő rész előtt, hogy még tutibb legyen (az egyik a sulinál van, ott szinte percenként fut rá 1-1 mazsola úgy, hogy hallhatóan leér a kocsi eleje): ott egy alacsonyabb autóval még 5 km/h-s sebességnél is ferdén kell rá felhajtani, hogy ne érjen le... :W

[ Szerkesztve ]


elmepocok
(tag)

A nagyobb hasmagasság miatt venni valójában illúzió.
A reklámban szereplő Range hasmagassága 1 centiméterrel nagyobb, mint egy Dacia Sanderoé, de a legtöbb városi SUV-nak még annyi sincs.
Ezek ugyanazok a személyautó platformok, mint 10 éve, csak akkor más formájú volt a bódé. A hasmagasságuk néhány centin belül van, mindegy, hogy kicsi-közepes SUV vagy kicsi-közepes hatchback.
A magas építés miatt a beszállás könnyebb, ennyi előnye van, cserébe nehezebb, többet fogyaszt, kisebb a hátsó fejtér és a csomagtartó. Plusz ugye lassan kizárólag ilyet lehet venni, mert ez most a divat.


nexwo
(őstag)

azt is nézd hogy a has magasságnál a legalacsonyabb pontot nézik ami gyakran a kipufogó dob és az a kerék vonalában helyezkedik el ahol az egyenetlen úton is ritkán tudja elérni a földet a kerék miatt, míg középen egyértelműen magasabb a két kerék között és elöl/hátul

Így ahol a Toyota Corollám orra leér (meredek beálló) ott a SsangYong Korandóm nem ért le.

[ Szerkesztve ]


Snoop-y
(veterán)

"kisebb a hátsó fejtér és a csomagtartó"
Marmint, hogy van olyan SUV is amire ez igaz de mondjuk a nagy csirkenek a csomagtartojara mindent lehet mondani de azt, hogy kicsi vagy kisebb mint egy sedannak olyat meg nem hallottam :D


Feketelaszlo
(senior tag)

Hmmm...miért vettünk évtizedekig kupé-kabriókat vagy egyterűeket? Az autóipar leggázabb megatrendje amihez a SUV-ok sem mérhetők mondjuk a "tucat" sportautók voltak. Vállalom a kövezést mindenkitől akinek Pontiac Firebird, Opel Manta vagy VW Corrado poszter lógott a falán, de ami tinédzserkorban álomnak tűnt, arról ma már mindenki belátja, hogy messze volt a roadsterek egyszerűségétől, a grand tourerek kifinomultságától és közelébe sem ért egy versenyautó teljesítményének, akárhogyan tuningolták. Az ugyanúgy a suttyóságról szólt, még ha mára lett is egy kis nosztalgiaértéke.

Szerintem a SUV-trendből is legfeljebb pár év lehet hátra - vagyis inkább a crossoverségen keresztül az autógyártók visszagravitálnak a korábbi arányokoz és azon kapjuk magunkat, hogy amit látunk azon még megjelennek a SUV-os stílusjegyek, de igazából már nincsenek SUV méretei.


Snoop-y
(veterán)

A hot hatch az egy kulon kategoria ami rengeteg oromet tud okozni. Az atlagember szamara a legelerhetobb "sportauto" kategoria. Nyilvan a helyen kell oket kezelni.

Szerintem sokan csereltek volna velem az utakon amikor ezekkel jartam:

R5 GT Turbo
R5 Alpine Turbo
Nissan Cherry Turbo
Fiat Uno Turbo
Opel Manta GT ;]
Opel Ascona GT
Opel Kadett GSI
Golf GTI (kettes)
BMW 2002 ti
Mercedes 190E
Civic iVT
Civic VTI
Nissan 200SX
Subaru WRX STI Prodrive


Alusky
(aktív tag)
Blog

Leszarom. Masterrel járok.


elmepocok
(tag)

Hogy meredek beállón leér az orra, az inkább túlnyúlás/terepszög, mint hasmagasság.
Bedobhatja amúgy mindenki a sajátjának a magasságát mondjuk a küszöbnél és akkor látunk egy átlagos különbséget :D

Snoop-y: A lehúzott tetővonal nem tesz jót a hátsó térnek, ahol ez nem áll fent, ott ez kevésbé probléma. A legtöbb esetben azért csak lehúzzák, gondolom bizonyos méret alatt nem adja ki az arányokat a dobozforma.


Napfénysüti
(nagyúr)
Blog

2017-es az enyém, újan vettem szóval csak én meg a feleségem használta. Most van benne úgy 46k km.
Asszonnyal szeretjük mert belül egész tágas de csak 4m az egész autó így városban közlekedni, parkolni ideális. De mentünk vele már többször külföldi utakra 2 gyerekkel, cuccokkal, épp múlt héten jártuk meg a cseheket. A mienk 1.2 GL ami a közepes felszereltség. Mivel könnyű autó (865kg asszem üresen) így ez a pici 90 lovas szívó is korrekten mozgatja. Azért 4 felnőttel már nem kell az autópályán erőt fitogtatni. :D
Fogyasztása az valami zseniális, 4,5-5,5 literrel elmegy röhögve úgy hogy nem tartom fel a forgalmat. Eddig csak a kötelező éves szervizre kellett költenem ami ilyen 40-70k közötti összeg szokott lenni. Anyóséknak ugyanilyen autójuk van csak 2016-os, igazából ők ajánlották hogy gondolkodjunk el rajta mikor autót akartunk venni. Ha lehetne ma is megvenném bár már biztos nem 3,3M-ót kérnének érte (ennyi volt annó). A típus csoportját olvasva van pár hiba ami előjöhet de egyik se túl komoly dolog (lekopogom nálam még semmi nem jött elő). Ahogy észrevettem a tulajok kifejezetten szeretik. :K
Nekem talán egyedül a hátsó elektromos ablakemelő hiányzik, az a gyerekek miatt jobb lenne (GLX-ben már az van).

[ Szerkesztve ]


bkercso
(nagyúr)
Blog

Szerintem mindenki lassan megy át rajta, csak az ésszerűen lassúnak a határát máshova húzza. A szemében te ésszerűtlenül lassan mész, míg ő ésszerűen lassan.


avl
(aktív tag)

köszi
a specifikaciojat jol ismerem, mert altalaban is autobuziféle vagyok, illetve ha akkoriban "kellett" volna vennem, Baleno-t vettem volna, nagy fan-je vagyok


Donki Hóte
(veterán)

Az utcában a két házzal odébb lakó szomszédunknak egy bordó Lianája van. Egy ugye a Baleno utódja, de sokkal rondább annál :O

üzenetek