[Re:] [.LnB:] A Death Stranding az én szememmel - BLOGOUT fórum

üzenetek

hozzászólások


RudY
(addikt)
Blog

1...majd elolvasom ám végig, de első nekifutásra dobok egy lájkot a részletesség miatt. ;)


VTom
(veterán)

előszó:
"Lehet ezzel együtt érteni" egyetérteni ;)

Csak az alőszót olvasom el, mert nem akarok spoilerezni, karácsonyra tartogatom a játékot.


oriic
(HÁZIGAZDA)
Blog

Akkor is csak egy futarszimulator es punktum. ;]

Jo iras lett


.LnB
(titán)
Blog

Javítottam. Köszi. Szóljatok ha van még hiba. Átnéztem párszor, de mindig szoktam még benne hagyni sajnos.


hombre[EU]
(veterán)

Egyik ilyen a PT-k, róluk majd később. Nevezzük őket szörnyeknek... itt hagytam abba,komolytalan az egész... ;]

Jó lett, végre valaki vette a fáradságot és kibontotta a játékmechanikákat


penge111
(addikt)
Blog

No, kedves kolléga most értem a végére az írásodnak. Minden tesztet elolvastam a DS-el kapcsolatban, nyugodtan megveregetheted a vállad helyettem. Ugyanis a hivatalos tesztek nem, de a te írásod meggyőzött arról, hogy ezt a játékot is magamévá kell tennem! Nagyon köszönöm a cikket, tényleg számomra fontos dolgokra világítottál rá, ami más tesztekből egyáltalán nem jött át! :R A listámra ezennel felkarcoltam.

Ui: Most már azt is értem, hogy anno miért tűntél el egy kis időre a ps4 topikból :K


Cifu
(nagyúr)
Blog

Szép írás, pont azok a részek vannak benne (magyarítás, játékmenet, stb.), amit például Alice cikkéből hiányoltam. :R

A beteges spoilermentességet én még továbbra sem értem, de ez legyen az én bajom. :DDD

Amiben pedig vitatkoznék, noha erősen szubjektív dolog: "A fő sztori narratíváját Kojima végig a saját kezében tartja. Ergo, nem tudunk beleszólni a történtekbe, nincs választási lehetőségünk. Azt hiszem ez így is van rendjén, ezt a történetet mi csak elrontani tudnánk."

Pont ez a bajom az MGS-ekkel, és (lesz) a DS-el. Tök jól hangzik, hogy a fő karaktert úgy öltöztetjük, ahogy szeretnénk, meg azzal foglalkozunk, amivel akarunk, de a játékmenet fő sztorijába nincs beleszólásunk, csak haladunk a síneken. Ez pedig zavar. Interaktív mozi szint. Hiába van zseniálisan megcsinálva, én szeretem, ha van döntési lehetőségünk a fő sztori terén, ami itt (meg az MGS-ekben) általában nincs. :(


RudY
(addikt)
Blog

Akinek soknak tűnik ez az írás, azoknak annyit, hogy még ennél is több van ebben a játékban. Aprólékosan és precízen kidolgozott nagyon sok szempontból, amiről még jóval többet is lehetne írni, nem csoda, hogy nagyon kevesen vállalják be. Szakmások közül szinte egyáltalán, ami meglepő, de valahol érthető is, mert egyértelműen jelzi, hogy erről az összetettségről piszok nehéz megfelelően átadni mindent.

Az NPC-k szerintem egész jól kódoltak, át lehet őket verni, és ki lehet használni a terep adottságait velük szemben. Pl. a csúszós területen ők is pofára esnek, ha lendületből érkeznek, de elő is lehet ezt idézni bizonyos anyagokkal.

Az ide-oda szállítós, gyűjtögetős, nyersanyag keresgélős-fejlesztős unalmasság sokakat elriaszt, csakhogy nincsenek korlátok! Minden elhagyott csomag vagy eszköz felhasználható, elajándékozható a virtuális társaknak, betolható újrahasznosításra, az ebből kapott nyersanyag pedig tovább forgatható.
Nem tetszik a gyűjtögetés? Ki lehet fosztogatni a fosztogatókat, ellopni a teherautójukat és 3 teli fuvarral fordulni biztonságos helyen lepakolva a zsákmányt... ha nem jön össze, lehet megszégyenülve és kifosztva távozni. :DDD
Kifejezetten tetszik, hogy provokálni is lehet a genyókat, ha nem annyira akarnak még letámadni. :C


Cifu
(nagyúr)
Blog

LoL, ez a beszólás... :C


oriic
(HÁZIGAZDA)
Blog

Egyebkent amire nem sokan ternek ki h szerintem kicsit tul kihalt a vilag. Hol vannak az allatok? A jatek elejen meg madarakat es ozeket is latunk.


ldave
(félisten)
Blog

Biztos nem volt Kodzsimának valami sztár állat ismerőse, hogy betegye a játékba :)


RudY
(addikt)
Blog

Én láttam néhány pillangót...bár lehet, hogy más állapotban voltam. :DDD
Nekem valahogy nem hiányoznak, így valahogy jobban érzékelhető a pusztulásos hangulat. Ha csak az emberi részről lenne ez látható, akkor nem is lenne annyira komor, az inkább paradicsomi állapot. Elég volt belőlük a Days Gone-ban az úttesten való keresztbe rohangálás. Az hiányozna még, hogy a patakon át létrázva még valami nyúlféle megijesszen és miatta úszkáljak, van úgyis elég bajom. :U


hajbel
(addikt)

Az erdőben :D


Ghoosty
(őstag)

"Hidakat tudunk emelni a folyók felett. Így más játékosnak megkönnyítjük a dolgát. Úthálózatot tudunk kiépíteni az egész térképen, ezzel gyorsítva és nagyon megkönnyítve a közlekedést."

Ezt a gyakorlatban hogyan kell elképzelni? Mennyire tartósak a szerkezetek? Ha én 5 év múlva állok neki játszani, akkor már híd hátán híd lesz, meg utak mindenfelé? Vagy idővel 'elkopnak'.
Ha valaki más épít éppen egy hidat, akkor az csak úgy megjelenik nekem is, vagy a folyamatát is látom?

Ja és ez a leírás sokkal jobb, mint bármelyik, amelyiket elolvastam a játékról. Azok alapján ez egy baromi unalmas játék lehet, de a te cikked alapján meg vannak benne érdekes részek. (Bár még így sem az én játékom.)

[ Szerkesztve ]


.LnB
(titán)
Blog

Nem, nem látsz minden hidat. A háttérben a rendszer úgy alakítja a dolgokat, hogy csak pár jelenjen meg mindenkinek. Gondolom a leghasznosabbak. Nincs tele a térkép össze-vissza mindenféle építményekkel. Egyébként az építmények amortizálódnak az esőtől, de lassan, és a játékosok tudják javítani őket.


RudY
(addikt)
Blog

A tapasztalataink alapján elég jól működnek a szűrők, a korlátozások és az egyensúlyozás is korrekt. Egyrészt, amíg te nem kötöd be az adott területet az hálózatba, addig nem látod a többiek tevékenységét. Másrészt, azonos szintű játékosok kerülnek többnyire összeköttetésbe, tehát nincs olyan, hogy valaki irgalmatlan mennyiségű nyersanyaggal végig épít mindent és azt x játékos csak gond nélkül élvezheti. A háttérben talán olyasmi lehet, mint egy battle royal session, de ez csak találgatás és durva hasonlat.
Olyat is látni, hogy valaki lerakta a híd alapjait, de senki nem tett be hozzá egy gramm anyagot se, mert totál hülye helyen van. Semmilyen kommunikáció nincs egymás között, éppen ezért izgalmas is kicsit, mert mégis tud működni. Pl. halál esetén a trutyiban úszkálva nem akarsz rögtön újjászületni, úszkálva megérintesz más játékosokat és a szorosabb lesz a kapcsolat. Ami nagyon jól jön egyes harcoknál, mert elsődlegesen ők jelennek meg fehér szellemként, ha segítséget kérsz és dobálják a tápot.
A trollszűrés is elég korrekt, lebonthatsz pl. egy sikeres hidat és felépítheted helyette a sajátodat, de ezt már csak te fogod látni, tehát beleöltél nyersanyagot és 0 lájk az eredménye.
A lerakott jópofizós és egyértelműen lájkvadász táblák viszont bosszantók tudnak lenni, főleg az út közepére teszik, hogy esélyed se legyen kikerülni és így minden egyes alkalommal gyűjtöget. Ezeket nagyon jó lett volna limitálni, mondjuk eleve a lerakható darabszámot, plusz azt is, hogy egy nem éppen informatív tábla max. 50 lájk után ne jelenjen már meg és/vagy tűnjön el.


Ghoosty
(őstag)

Köszönöm mindkettőtöknek!


.LnB
(titán)
Blog

Mióta kitettem az írást, nem igazán volt időm írni ide. Csak azt az egy-két rövidet.
Nos,

Köszönöm szépen a dícsérő szavakat. Azt hittem más lesz itt a közhangulat. Több támadásra számítottam.

(#6) penge111
Mindenképp ajánlom neked. Mindenkinek nem tenném, de te nem vagy begyöpösödött gamer, szereted az újdonságokat, a különböző stílusokat. Szerintem élvezni fogod. Bár a pozitív HZD és AC értékeléseid után azért elgondolkodtam. :U ;]

(#7) Cifu

Majd ha egyszer végigjátszod, megbeszéljük, hogy te hol adtad volna át a kontrollt a játékos kezébe. :) A játék egyik felében, a gameplay-nél teljes kontrollunk van, a sztorinál viszont semmi. Érdekes kettősség, de így jó ez.

Sokan említettétek a többi tesztet. Még mindig nem tudtam rávenni magamat, hogy akár egyet is elolvassak, vagy beleolvassak egybe. Nem akarom felcseszni magam. Így, hogy már végigjátszottam, azt se értem, hogy mi ez a nagy kettősség. Hogy lehet egy ilyen játék megosztó?! Már ez felcsesz. Az OW-s srácot emlegetik legtöbben, de nem is értem. Pottyantós kocsira való a tag, nem "játék szakértőnek", aztán sokan azon vívnak, hogy igaza van e. Tőlem szokatlan módon, még csak kommentálni se tudom az egészet. A másik meg, a cirkusz a The Game Awards körül, hogy miért jelölték év játékának a DS-t. Már bocsánat, de ez agyfasz...


.LnB
(titán)
Blog

Kihagytam valamit az írásomból. Ezt lehet, hogy valahova bele fogom írni most. De külön kiemelem ide nektek.

Kimaradt jelenet:
Erről is írtam a megjelenés előtt, hogy félek attól, hogy Kojima túlértékeli a játékosokat. És túl nagy feladatot, kontrollt szán nekik ebben a játékában. Ezt azért gondoltam, mert a Metal Gear Solid V-nél is, az atombomba leszereléses "feladat", egy nonszensz elvárás volt a játékostársadalomtól. Szerencsére a félelmem alaptalannak bizonyult, mert nagyon okosan találták ki ezt a közös rendszert.

A másik dolog, hogy ezt az írást, beküldtem címlapos írásnak is. Majd valamikor megjelenik. Azért is tettem ide ki, mert nem akartam, hogy csak hetek múlva jelenjen meg. A két írás a korrektúrázást leszámítva 100%-ban meg fog egyezni. Ott a címlapon talán több embert fog elérni, és én már annak örülni fogok, ha 1-2 ember ad egy esélyt a játéknak miután elolvasta. Szal' ne kövezzetek meg, nem feltűnési viszketegségem van. (Ráadásul anno, a Metal Gear Solidos írásom is így két helyre ment ki.)


Cifu
(nagyúr)
Blog

Majd ha egyszer végigjátszod, megbeszéljük, hogy te hol adtad volna át a kontrollt a játékos kezébe.

Soká lesz az, már el is felejted a játékot addigra... :D

Sokan említettétek a többi tesztet. Még mindig nem tudtam rávenni magamat, hogy akár egyet is elolvassak, vagy beleolvassak egybe. Nem akarom felcseszni magam. Így, hogy már végigjátszottam, azt se értem, hogy mi ez a nagy kettősség. Hogy lehet egy ilyen játék megosztó?! Már ez felcsesz.

Emberek vagyunk, változó ízlésekkel. Ennek köszönhetően van kismillió féle játék, hogy ezeket az eltérő ízléseket kiszolgálja. Miért oly meglepő tehát, hogy vannak olyanok, akiknek nem jön be a DS? Miért ne lehetne a DS megosztó? A Minecraft is az. Ne kövesd el azt a hibát, hogy csak a saját nézetedet tekinted elfogadhatónak...


Bird
(addikt)
Blog

Élmény volt olvasni, köszönöm! :R

Azt hiszem ilyen az amikor belső hitvallásból, kellő tapasztalás birtokában készül el a részletes esszé. Mert ez nem cikk, bejegyzés sokkal- sokkal több annál!

Méltó a játékhoz! :R


.LnB
(titán)
Blog

Ohh, Köszönöm! Ez tőled végképp jól esett. ;) :B

[ Szerkesztve ]


Bird
(addikt)
Blog

Változtass a hozzáállásodon, és a Világ veled változik. Ne változtass, és a Világ akkor is változik, csak nélküled.

Én is változom szerencsére. :B
Már nem minden fekete vagy fehér. :B

És így utólag higgadtan (belső megnyugvással) visszagondolva, a miért pont ps4 bejegyzésed is ezen csigavonal mentén íródott, így mea culpa! :R

Sok mindenben igazad volt, belátom. :)

[ Szerkesztve ]


hajbel
(addikt)

Nagyon jó írás! Gratulálok! :R


RudY
(addikt)
Blog

"Több támadásra számítottam."
Miért kellett volna támadni? Rutinból már elég szépen bevédted magad és nem - vagy alig - hagytál támadható felületet. ;) Persze egy trollagyú el se olvassa, csak beugrik a kommentekhez és csípőből tüzel, de úgy látszik itt ez még elmaradt.

Ha eddig nem olvastál teszteket, ezután se tedd meg. Mondjuk összességében tanulságos volt azt látni, hogy a tesztelők többsége mennyire sablonokból dolgozik (sztori, játékmenet, technika stb.) és ez az anyag sokuknak alaposan feladta a leckét. Gyakorlatilag nem tudták beilleszteni a tucatjátékra szabott vázlatba, mert mindenhol kilógott belőle. Pont az az egyik legértelmesebb cikk, amit a játék topikjában linkeltél (IGN), mert sorozat lesz belőle és sok munkával jár írásban hitelesen visszaadni valamennyit a tapasztaltakból. Épp ezért kivétel a te anyagod is.
Már most borítékolható, hogy ha elvisz több GA díjat (márpedig esélyes a többi jelölthöz képest), akkor megint milyen rage cunami lesz petíciókkal. :DDD


.LnB
(titán)
Blog

Igen, érdekes lenne megnézni, hogy azok közül akik tesztet írtak róla, hányan játszották végig.
Én nem is gondoltam, hogy lehet ilyet. Ti itt fórumon írtátok, hogy valószínűleg be se fejezték többen.
Lehet, hogy sok teszt úgy született, hogy játszottak vele egy kicsit, aztán feladták, a sztorit meg megnézték YT-on.

[ Szerkesztve ]


szcsaba95
(tag)

A zene fantasztikus, valóban, rongyosra hallgattam Spotifyon már a játék lejátszási listáját.
Számomra is egyértelműen ez az év játéka, egyfelől, mert nincs idén valós konkurencia (tavaly a Pókember és a GoW mellett szerintem nem nyerhetett volna) másrészről mert látszik minden másodpercének a játéknak az az elképesztő tudatosság, amivel ezt megépítették.
Igazából számomra negatívum annyi volt, hogy játék közben nem tudtam a játék zenéit hallgatni, illetve, hogy a 15. fejezetben (játék vége utáni bóklászás) nem kaptam nagyobb szabadságot. Illetve azt sajnálom, hogy nem lehet moddolni ezt a világot, lenne még bőven mit csinálni ebben a játékban, de azt hiszem az 60-80-100 óra, ami minden küldetés teljesítésével a játékban van, elegendő.


.LnB
(titán)
Blog

Ez a zenehallgatás engem is foglalkoztatott. De aztán rájöttem, hogy miért. Mert a végigjátszás során Kojima a kezében tartja annak a jogát, hogy mely jelenetekkor halljuk az ő általa kiválasztott zenéket. Ugye ezek konkrét helyekhez, jelenetekhez vannak kötve.


Cifu
(nagyúr)
Blog

A PC-s MGSV: TPP esetében volt modolás, gondolom a PC-s változatban itt is lesz.


Kvelstadt
(veterán)
Blog

Jó lett ez a beszámoló, élménykifejtő akármi. Bocs csak tényleg nem tudom pontosan behatároni meg nem is fontos. Leírtad, elolvastam, lájk.
Annyit reagálnék hogy a gyorsutazást én csak a játék két területe között használtam ahol nem volt más mód. Mindenhol máshol gyalog, motorral, kötélpályán. Valamit nagyon eltalált a mester, mert más hátékban "jaj mennyit kell már menni," itt meg rohadtul nem zavart se időben sem sehogy.
Lehet ezért is lett 170órám benne de szerintem még megyek pár küldetést mert nem tudom csak úgy otthagyni hogy láttsm a végét és láttam a plati is megvan és akkor ne tovább..


Kvelstadt
(veterán)
Blog

Várj segitek kedvet cdinálni én is. Amilyen játékokat te pótoltál mióta ps4 tulaj vagy ez a játék k.vára kötelező neked! :)


ProEvoFan
(nagyúr)

Már csak max egy hónap, és elolvashatom az írást. :)
Nem akarok belefutni semmi spoilerbe.


.LnB
(titán)
Blog

:) hajrá


Carvus
(senior tag)

Végigjátszás és platkó között olvastam csak el az irományod, addig hozzád hasonlóan én is kerültem mindent a játékról. Le a kalappal fantasztikus lett, még utólag is csomó hasznos dolgot fedeztem fel benne. Platinát majdnem buktam egy glitch miatt, az utolsó pizzás küldetést az istenért se akarta beadni, itt egy pár napig el is engedtem az egészet és rossz szájízem volt miatta, de aztán mondom akkor is begyűjtőm a memory chipeket, amiket a végére akartam hagyni, és szerencsére megérkezett a várva várt email az utolsó pizzarendelésről, örültem, mint majom a farkának... :)

Abszolút No. 1 lett a játék a PS érámból, nem gondoltam volna, hogy lesz játék ami letaszítja a képzeletbeli trónomról a God of Wart, de Sam Porter Bridgesnek sikerült legyőznie Kratost! ;]

Ezt pedig csak úgy itt hagyom .LnB kollegának és Kojima MESTERNEK:


.LnB
(titán)
Blog

:B

üzenetek