[Re:] [Luck Dragon:] Autó vs tömegközlekedés . - BLOGOUT fórum

üzenetek

hozzászólások


flymi
(addikt)
Blog

MÁV alkalmazottként mondom, h jó dolog a vasút csak ne essen az eső, ne fújjon viharos szél, ne legyen túl hideg vagy túl meleg, senki ne feküdjön a sínekre vagy álljon meg rajta járművel keresztben és egyáltalán ne, vagy csak néhány utas legyen.
Ezen feltételek teljesülése után tényleg klassz, mert nem kell folyamatosan az útra koncentrálni, ekkora távon elhanyagolható késéseket lehet összeszedni (5-25 perc), mert nincs dugó. Ja és olcsóbb, mint a benzin.
De én azért még mindig a kocsi mellett teszem le a voksom pláne családdal utazva, mert nem kell alkalmazkodnom semmilyen menetrendhez. Akkor állok meg és ott ahol én akarok, nem kell cipelnem a csomagokat, stb...

[ Szerkesztve ]


Luck Dragon
(nagyúr)
Blog

Az autó tényleg jó, de most egymagammal, kis csomaggal ez teljesen jó alternatíva volt. :)


szipipeti
(csendes tag)

Igen, 1 személynek bőven olcsóbb a tömegközlekedés a gépkocsival összehasonlítva. 2 személynek már cirka "nullszaldós". Gyerekkel már mindenképp autó...
És persze bejátszik olyan faktor is, hogy mi az uticél.
Mert más a matek -> Miskolc, Debrecen, Pécs, Győr, viszonylatban, de már egy Bp. ->Salgótarján, Kecskemét is más matek... (vagy pl: Nyíregyháza - Szeged)
Hozzá jön a csomag kérdés, és az utazás időpontja is... Vagy hogy pl.: esetedben Pécsről még át kell utazni egy 10-12 km-re lévő kis faluba.
De! Az én tapasztalatom is, hogy a fővonali MÁV és maga a BKV EU-s színvonal, (vidéket hagyjuk. az megérne egy esszét.)
Jó utat!

[ Szerkesztve ]


Luck Dragon
(nagyúr)
Blog

Na igen, más vonalon lehet tényleg rosszabbul járhattam volna. :K


donmackó
(őstag)
Blog

Ez azért erősen ferdítés. Én az feleségemmel meg a 4 oldalkocsival szoktunk menni a dédiékhez rákospalotára. Nekünk cirka 4k körül van a vonat + BKV, még anyós + após autóval 8-9k körül szoktak kijönni. Időben meg csak fél órával előbb vannak ott mint mi (ha nincs dugó).


erdey_a
(őstag)
Blog

mert nagycsaládosnak minden is ingyen van, azért. tehát te csúsztatsz, mert kedvezménnyel számolsz ;)


UnA
(Korrektor)
Blog

Igazából el vagyunk kényelmesedve - ez a jólét átka. Autó nélkül is meg lehet oldani mindent, még gyerekekkel is. Persze nem olyan komfortos, de ennek megvan az ára: pazarlás és természet-károsítás.

Visszatérve a címben féltett kérdésre: keveset szoktam autózni (mert nincs saját), oszkározni szoktam vagy busz / vonat. A közösségi autózás jó dolog, de az is már sokszor inkább tömegközlekedés hangulatú. :)


Luck Dragon
(nagyúr)
Blog

Saját nekünk sincs, cégest használjuk mindenhová.


donmackó
(őstag)
Blog

Nem én csúsztatok, a kolléga írta hogy gyerekkel már mindenképp autó kell. Amúgy a bkv-n nincs családi kedvezmény. ;]


UnA
(Korrektor)
Blog

Az is *saját* használatú... ;)


Jack Hunter
(csendes tag)
Blog

Épp ma!Épp ma indultunk egy hosszabb túrára fel bátyusékhoz,az asszony,a nagyfiam én meg a Nissan.Geresdlakról indultunk,Szergény volt az úti cél.Semmi hajtás,ahogy esik úgy puffan,én nem szeretek időre autózni,majd ott leszünk valamikor címszóval.Reggel fél öt kelés,fél hatkor indultunk.Fel akartam menni pályára,egyszerűbb,gyorsabb.Véméndnél fel az M6-ra,azon gyí végig,majd le Cece felé,Szájmontornya,Balaton csücsök,Veszprém,utána tili-toli Noszlop,Nemesszalók,Szergény.De nem,mert az uncsi,meg hosszabb is,249 kilométer Google szerint.Menjünk a hatvanötösön,Sijófoknak.Jó.Majd 30 kilométert spórolunk,amúgy is ráérünk,legyen az asszonynak is igaza.Jó hülye voltam!Mire átcaplattunk a rengeteg falun,a dugig tömött nyaralni vágyó emberekkel teli Siófokon,a rengeteg hetvenes táblán,hülye kereszteződésen,a feltúrt, szétbombázott Veszprémen,már nagyon telivolt.Ahol tudtam,mentünk száz felett kicsivel,de ez sem elég,rozsda racing szuszkával dupla záróvonalon előz,lakott területen előz,négysávoson traktorfelvonulás,hatvannal döcögő agyig rakott kamion,útelterelés miatt tömött sorokban csordogálás,jaj de jó volt.Négy és fél óra alatt tudtuk le a távot,de legalább jól kinézelődtük magunkat.Apukám,micsoda gépcsodák vannak Balaton környékén!ZR1 Corvette,69-es Pontiac GTO, Monster Truck,meg mindenféle motor,Chopper hátborzongatóan mennydörgő V motorral, tiltáson ordító,lángot okádó sportmotor,baccameg.Azért hazafelé inkább pályáztunk,háromnegyed órát spóroltunk,Szekszárd előtt lejöttünk a pályáról,ami jó is volt,állítólag volt most valami csatt,de nem csodálom,sok a bambula.Hazafelé még beugrottunk a Baglyos vendéglőbe,Istenien főznek,vacsora is letudva. :D
Nem tudom hogy tömiközivel jobban jártunk volna,nekem csak azért ellenszenves kicsit,mert időhöz vagyok kötve,és vidéken meg alig van busz.

[ Szerkesztve ]


bambano
(titán)
Blog

Holnapra meghívott anyám a születésnapi ünneplésére.
13 órakor van jelenésem.
Először lássuk az anyagiakat:
Debrecen-Miskolc ic első osztály vasárnap dél körül összesen: 2480 forint (nyilván első osztállyal versenyez a máv, a kocsiban sem fülkés dohányzós módon utazok).
helyi tömegközlekedési díjak: 450+3*500=1950 forint

összesen: 4430 forint.
A vonatjegy szerint a két település 100 kilométerre van egymástól, ami közúton meg is van, vasúton nincs, mert Nyíregy felé kerül a vonat.
Autóval 8.5-9 liter között gurulok 100 kilométert, ami szerencsétől és benzinkút meg benzin választástól függően mostanában nagyságrendileg 9*500 forint (9 liter 100-as benzin a kagylóskúton). Ha nem félek attól, hogy belerohad a biobenzin az autóba és nem e5-öt, hanem prémium e10-et, esetleg sima e10-et veszek, akkor ez lényegesen kevesebb.

Tehát azt látom, hogy egy főre a vonat egy hajszállal olcsóbb, mint a benzin. Lássuk az időt.
Két vonat jöhet szóba:
- ha meg akarom tisztelni anyámat és nem merek késni (erősen javasolt választás :P ), akkor a 8:53-kor induló ic-vel megyek, amivel saccra egy fél órával hamarabb érek célba, mint kellene.
- ha felvállalok pár keresetlen szót, akkor a 10:53-kor induló ic-vel megyek, ami ugyan fél egy előtt beér az állomásra, de a helyi tömegközlekedésre már nem jut elég idő, tehát egy 25-30 perces késéssel nyitok.

fentiek alapján ha tömegközlekedéssel megyek, akkor 8-kor ki kell lépnem a lakásom ajtaján.
Kocsival óra körüli menetidőt lehet gurulni, ha feltételezem, hogy van traffi ( :P ) és lényegesen kevesebbet, ha nem érdekel a csekk. Legyek mondjuk normális, 11:50-kor ülök be az autóba és akkor pont időben ott vagyok.

Visszafelé ugyanez, csak akkor igazodni kell a menetrendhez.

tehát ha így számolok, akkor 70 forinttal olcsóbb a tömegközlekedés és majdnem négy órával lassabb. persze a számok változhatnak, mert nekem se muszáj a legdrágább benzint tankolni, akkor nagyon durván sokkal veszít a tömegközlekedés, meg más időpontok valamennyire változtathatják a pufferidőket.

remélem, ennyiből a máv, az mkv és a dkv pontosan megérti, hogy miért veszítettek el engem, mint utast.

szerk: lehet mondani, hogy nagyvonalúan lemondtam az autó többi költségéről. ez igaz. meg nagyvonalúan lemondtam arról is, hogy 4 órányi munkaidő veszteség költségét beleszámoljam.

[ Szerkesztve ]


bambano
(titán)
Blog

ha szerinted mindent meg lehet oldani, akkor ezt is (konkrétan megtörtént velem):
üldögélek békésen vasárnap éjjel itthon a fenekemen, lehetett kb. éjjel tizenegy óra.
először a felügyeleti rendszer kezd csipogni, utána meg a főnök mobilon, hogy vidéki telephelyen elszállt a klíma, nagy a meleg.
lehetséges választási lehetőségek:
- megnézem a máv meg a volán menetrendet, legkorábban reggel indul tömegközlekedés. amihez egyébként nem tudok eljutni, mert a végállomásokig nincs helyi közlekedés. szépen megvárom, amíg beindul itt a helyi villamos, elmegyek a "buszvégre", kibumlizok a helyszínre, és hipp-hopp 6-8 óra alatt már oda is értem. ennyi idő alatt a cucc fele leolvad, a másik fele meg simán feladja. a kár meglehetősen sok számjegyű, a beszerzési lehetőségek korlátozottak, vagyis a rendszert két-három hét után indítom újra.
- lerohanok a ház elé, beülök az autóba, elindulok, majd mikor a hőfokok elérték a kívánt szintet (ez kb. amikorra felérek az autópályára) kinyújtózkodom. még időben odaérek és megfékezem a szaharát, minek következtében a cucc nem olvad le.

lássuk a te megoldásodat! szerintem az enyémet mindenki kitalálta. azóta azt is tudom, milyen az, amikor szerencsés csillagállás alatt elkezdenek dolgozni a fékek az autómban... :P


Polllen
(nagyúr)
Blog

Persze, hogy kényelem. Ha nem használnánk autókat az ország jelentős része elnéptelenedne és néhány gócpontban összpontosulna a lakosság.

Bp-től 35 km-re lévő településről vonattal Kelenföld alsó hangon 40 perc. Még nem mentél ki a vonathoz és igazából még csak leszálltál Kelenföldön.
Diákként tökéletesen megfelelt, mert nem volt más dolgom.

Most a munkahelyemre beutazni 1,5 óra lenne tömegközlekedéssel, autóval meg 35 perc. Nem szeretnék napi ~2 órával többet utazni, mert megtehetem, hogy vidéken éljek és fenntartsak egy autót.


66zio
(aktív tag)
Blog

IC.-n fülke, meg dohányfüst? Fülkés IC úgy tudom, csak a Gyesev-nél van. Dohányozni is már ki tudja mióta nem lehet a vonaton. Max a wc-re járnak ki, de az meg ugyan annyira érződik az első osztályon, mint a másodikon. Semennyire. Értjük, kényelmes vagy, neked nem felel meg. Ok, nincs probléma. De miért kell terjeszteni mellé a baromságokat?

Miért nem csak a tényekkel foglalkozol? Mint pl.: hogy azon a szakaszon kocsi gyorsabb, főleg, ha leszarod a sebesség korlátot. Wtf??


bambano
(titán)
Blog

szívesen elolvasom, hogy szerinted mi nem tény azokból, amit írtam.

[ Szerkesztve ]


UnA
(Korrektor)
Blog

Ez egy céges ügyeleti sztori, de talán te is tudod, hogy nem ezt vagy a logisztikát, mentőautót, stb. említettem. De ha már kérdezed, akkor az én megoldásom az lenne, hogy legyen egy cégnek helyben is embere ilyen feladatokra.


ncc1701
(veterán)

Nálunk laza 30 perc séta a vonat. Itt már elbukott a történet.


Jack Hunter
(csendes tag)
Blog

Összességében nekem az jön le,hogy a tömegközlekedés akkor jó,ha nem sietsz sehova,ha nagyobb településről,városból indulsz és minimum ugyanekkora település az úti cél,és az sem árt,ha jól tájékozott vagy.Egyéb esetekben,kisgyermekes családoknak,vidékről járóknak,sietősöknek,munkába igyekvőknek marad az autó.Én amúgy nagyon szívesen járnék busszal,a reggeli indulással még nem lenne gond,öt tízkor indul a busz.Két bökkenő van:Az iparterülettől a legközelebbi buszmegálló másfél kilométerre van.Ez sétálva sok,időben szintén.A másik,hogy hazafelé háromnegyed háromkor,négy órakor indul busz,én meg fél háromig dolgozom.Sehogy sem jó,és biztos vagyok benne hogy mások is hasonló cipőben járnak.Amellett,kocsival fél óra alatt kényelmesen hazaérek,busszal ez minimum plusz két óra.Azért ez nagyon nem mindegy.A tegnapi csavargás 17 ezerbe fájt,ez kb 35 liter benzin,és hét literes átlagfogyasztás,négy óra menetidő.A Google szerint ez tömegközlekedéssel több mint tíz órás út...


Somatom
(veterán)
Blog

Esetleg segédjármű. Bringa, vagy roller. Nekem e-bringám van. Tavaly kipróbáltam a balcsira vonatozást. Sokkal jobb volt, mint autóval.
Lett egy másodállásom, amihez a XII. -ből, Fótra kell kijárnom. Változó időpontokban kell mennem. Múltkor kaptam egy hétköznap délutánit. Két órát autóztam Fótig. Most ezt próbálom majd vonatosítani. Bringával nincs 20 perc a nyugati.


8th
(addikt)
Blog

Nézőpont kérdése. Egy délmagyarországi kisváros mellett lakom 10km-re. Innen bemenni a városba 500 Ft/fő busszal (oda vissza). Általában ha vásárolni megyünk ketten megyünk a párommal az már egy ezres. Az autóm városon kívül sacc/kb 5,5 literből elgurul ami a 450 forintos benzinárral is 25 forintos üzemanyagköltség alá jön ki kilométerenként. Egy bevásárló körút ha városon belül is jövünk megyünk fel-alá, kimegyünk a város szélére tankolni (omv) legyen mondjuk 30 km (nincs annyi). Az még akkor is csak 750 forint. Autóval nem vagyunk a két óránként induló buszjárathoz kötve nem csak négy szatyornyi cuccot tudunk hazavinni hanem bármit ami a kocsiba befér és még olcsóbb is. Például bemennél henteshez? Elindulsz otthonról 7:50 perckor, hogy a 8:05-ös busszal bemenj. 8:20-kor leszállsz a buszról és felgyalogolsz 15perc alatt a hentihez. A vásárlás 10perc majd 15perc alatt visszasétálsz a buszpályaudvarra. Leülsz a rohadt kényelmetlen szar dizájn padok valamelyikére és másfél órát vársz, hogy a 10:35-kor induló busszal haza tudj menni. Közben a pénztarháló cigány gyerekektől a jehovákon át a kóbor kutyákig minden jöttment megtalál míg ott ülsz. Kilépsz reggel a házból háromnegyed nyolckor és 11 órára érsz haza. Nevetséges. Ja és a busz koszos ablakot nem lehet nyitni mert zavarja a huzat az öregasszonyokat, terjedelmes vagy gyúlékony dolgot nem vihetsz fel a buszra stb... Autóval az egész háztól házig nincs háromnegyed óra miközben semmivel nem kerül többe mint ha busszal mennél. Másik példa. Amikor lekeveredtem ide nem volt még autóm. 14:05-kor léptem ki munkahelyemen a portán. Ha futottam végig a buszmegállóig (és ezt szó szerint értsd) elértem a 14:25-kor induló buszt hazafelé. Ha nem futottam akkor csak a 16:30-assal tudtam hazajönni ami két óra várakozás. Évi 250 munkanappal számolva közel 21 napnyi idő megy el arra, hogy csak ott ülsz és vársz. Az azért kicsit erős. Amíg a fővárosban éltem saját autóm sem volt. Felesleges volt mert bármilyen megállóba kiálltam 10 percen belül jött valami. De vidéken a kis falvakban véged van autó nélkül.


Hintalow
(senior tag)

Ez helyzetfüggő, időről időre én is elgondolkozom azon, hogy kéne szerezni egy autót, mert jól jönne. Évente 2x vagy 3x....
Káposztáson élek, az Árpád hídnál dolgozom, autóval ha akarnék sem tudnék odajárni. Meg aztán bringával fél óra, és még mozgok is.
Lehet ha kiköltöznék vidékre (nem fogok, ahhoz túl kényelmes vagyok) akkor nem tudnék meglenni nélküle, de itt a városban az esetek nagy részében csak nyűg és kényelmetlenség a parkolás miatt, meg ha kocsival vagy egy nyamvadt korsó sört sem ihatsz meg a haverokkal a melegben... Szóval kösz nem :N
Az már csak hab a tortán, hogy így 40 felé közeledve egyre több "mindenhová autóval" ismerősöm kezd úgy kinézni, mint aki tinédzsert akar szülni :DDD


Somatom
(veterán)
Blog

+1
Nekem a külföldi ingázás miatt muszájos az autó, de itthon (Bp.) nem használom. Villanybringával sokkal gyorsabb vagyok és jobban is élvezem.

[ Szerkesztve ]


bambano
(titán)
Blog

"legyen egy cégnek helyben is embere ilyen feladatokra.": ne legyél nevetséges. miért lenne olcsóbb a plusz ember?

de talán most te is megtanultad, hogy a "minden eset megoldható" kijelentés mennyire túlzás.
ez is egy eset volt, te sem tudtad megoldani tömegközlekedéssel.
q.e.d.

[ Szerkesztve ]


Victoryus
(addikt)
Blog

Békéscsaba felé ne gyere vonattal, ugyanazok a 40-50 éves kocsik járnak, még klíma sincs rajtuk. Ja 1 kocsi ic, azon van klíma is. Felenk nem járnak új modern vonatok.


Luck Dragon
(nagyúr)
Blog

Arra nem járok :N


UnA
(Korrektor)
Blog

Ha neked csak a gyors megtérülés számít, akkor erről nem érdemes beszélni.

És persze tőlem lehet, hogy számodra ez bizonyítja az igazságot, de itt magáncélú autózásról volt szó.


janeszgol
(félisten)

Oké, de saját gépjármű nélkül fel sem vesznek ilyen munkakörbe. (Ha nincs céges flotta.)

Dragon: a volt munkahelyemen volt egy pécsi munkatársam, aki heti rendszerességgel ment haza a fővárosból. Ő telekocsizott szinte mindig.


bambano
(titán)
Blog

egyéni vállalkozó vagyok, nem alkalmazott.

de nem ez a lényeg, hanem hogy egyesek nem érzik a "mind" kifejezés súlyát.


MihalBB
(újonc)

Ha az ember türelmes autóval is kényelmes az adott utazás.


moongoose
(őstag)
Blog

Osztom az első hozzászóló véleményét, és annak első mondatát.
Ha mindezek teljesülnek, akkor tényleg öröm vonattal utazni.
De ez inkább egy lottó 4-es eséllyel azonos.
A menetrend tervezet egy vicc.
Ha meleg van lehalnak a mozdonyok, vezérlőkocsik, áll a klíma.
Télen kicsit jobb, fűtés szinte mindig van.
Viszont a tárcsafékek füstölnek, és bejön a füstje a fülkékbe.
Ez mozdonyvezető függő tevékenységnek köszönhető, mekkora a keze a fékre.
Ha leesik a hó a váltókat takarítani kell, különben nem lehet állítani.
A balesetekről már ne is beszéljek.
Több óra várakozás, helyszínelés.
Ha ezek egyike sem teljesül, akkor öröm vonatra ülni.
Alapból 20%-ra teszem, hogy minden flottul megy.


updog
(senior tag)
Blog

Eleve a kérdésfeltevés is rossz, nem "ez vagy az", hanem inkább "mikor melyik" jelleggel kellett volna feltenni. Plusz kb. mindenki leragadt a vonat témánál, amikor ott vannak pl. a Volán távolsági járatai is, 32 éves koromig azzal jártunk feleségemmel (igen, jól tippeltek, jött a gyerek és lett autó).

De jól kereső, dolgozó emberként is simán buszoztunk, már bocs de aki azt mondja hogy a (most) 3000 forintos jegyár bármilyen módon egálban van az autó ugyanarra az útra vetített költségeivel, az nem nagyvonalú, és egész biztos nem tudatlan, hadd ne mondjam inkább hogy mire gondolok még.

Persze, ~1 órával több az út, és mivel a városban át kell szállni a sárgabuszra, jajj le is tört a lábunk az alatt a 14 év alatt amíg havi 1-2x ezt megcsináltuk. Ja, lehet hogy nem :D Persze, van ezer más szempont is, némelyik még objektív is, nekünk ez így megfelelt egész sokáig (és mindig koppra tele volt minden busz, óránként 2-4 indul időszaktól függően, tehát másoknak is jó ez így).

Jegyelővétel, garantált ülőhely, klíma, már a sofőr is sokszor egy szűrő arra nézve hogy ki utazik veled a buszon, simán volt hogy nem engedett fel kétes elemeket (É-K Mo.-ra járunk haza).

Ha a gyerekek kb. iskoláskorúak lesznek (méretben, érettségben felnőnek hozzá), és talán addigra a mostani helyzet is elmúlik, simán velük is fogunk buszozni mamáékhoz. Ettől még persze hogy kényelmesebb és egyszerűbb ha az autó viszi a valagunkat, nem állítom hogy nem.


8th
(addikt)
Blog

Na igen. Az sem mindegy melyik vonalat nézi az ember. Mert pl. Tatabányáról a Keletibe villámgyorsan eljutsz vonattal ezzel szemben a Vác - Nyugati pu. vonal évek óta egy rémálom.

(#32) doeeg: Nálam a távolsági busz abszolút kiesik. Még akkor sem ülnék fel rá ha ingyenes lenne. Magas vagyok sehogyan sem férek el, és kényelmetlenül végigszenvedni két órát úgy, hogy eleve hetvennel szüttyög és kb. minden bokornál megáll az nekem nem pálya. Vonatot pont ezért szeretem. Kényelmesen ülök, elférek ha akarok felállok sétálgatok nézelődök és nem érzem magam dobozolt tonhalnak benne.

[ Szerkesztve ]


updog
(senior tag)
Blog

Persze, kinek mi :) Még a luxi volánbuszok is feszengősek tudnak lenni azért 2-3 óra után. Na nem azért, én is 185 / 95 vagyok (és voltam az elmúlt évtizedben).

BTW azért pont a távolsági buszok (legalábbis az én viszonylatomban) nemhogy minden bokornál nem, de kb. csak Budapest és végállomás helyeken állnak meg, amúgy meg az autópályán mennek azok is.


8th
(addikt)
Blog

Már ahol van autópálya.


Polllen
(nagyúr)
Blog

A korábban említett 35 km-re lévő településen Budapesttől olyan járatok vannak, amik megállnak mindenhol. Ugyanúgy óránként 1 van belőlük és csúcsidőben tömve van. Szóval a vonathoz képest nem nagyon vagy beljebb, de legalább drágább. Hja és olyan településről van szó, ahol van vasútállomás és megáll a távolsági busz. Beszélgessünk már olyannal is, ahol nincs közvetlen járat, még előtte át kell menni egy másik szomszédos városba is...

És nem Orosháza-Budapest távról beszélünk... 35km... Ahhoz, hogy óránként 2-4 járat induljon buszból, vonatból, Érd méretű város kell ezen a környéken.

Amúgy én boldogan járnék tömegközlekedéssel, ha pontosan járnának és gyors lenne. Mindegy, hogy busz vagy vonat. Az út alatt tudnék olvasni, zenét hallgatni esetleg aludni, ahogy diákként tettem.

[ Szerkesztve ]


updog
(senior tag)
Blog

35 km-re nem is távolsági busz jár, persze :) Azért <100 km viszonylaton szerintem nem is elvárható az expressz, mert akkor a 20, 35, 42, 57 km-re lévő településekre is külön járat kéne ami csak oda megy, olyan meg a világon sincs szerintem.

A járatsűrűség és utazásminőség témákra mindig a következőt szoktam mondani: majd ha lesz igény (az ablakon folynak ki az izzadó emberek a buszról/vonatról és sokáig, hangosan panaszkodnak erről a megfelelő helyeken), akkor lesz járatbővítés és minőségfejlesztés. Amíg inkább mindenki autóba ül mert a tömegközlekedés sz**, addig sz** is marad mert aki meg mégis használja, annak mindegy, aki autózik azt meg nem érdekli, "majd tömegközlekedek ha nem lesz sz**". Ördögi kör.

Az meg hogy miért nem jár pontosan... mert az autósok minden egyes buszsáv miatt olyan balhét csapnak mint ide Nagykáta, és persze ha nincs buszsáv akkor meg a busz is ott ál a dugóban. Persze, a MÁVnál nincs ilyen, azzal még én is egyetértek hogy sz** :D ;]

[ Szerkesztve ]


stickermajom
(addikt)
Blog

Pár éve hetente-kéthetente utaztam Pécsre vonattal Budapestről hétvégente. Még nem volt klimatizált az IC, csak egy légjavító berendezésnek csúfolt valami működött az első osztályon is, 27-28 fokos levegő volt 70%-os páratartalom mellett. Nyári szezonban rendszeres átszállás pótlóbuszra a vágányfelújítások miatt. Egy életre ellőttem a MÁV keretem ezekre az utakra, marad az autózás a kihalt M6-on ~2 óra alatt ráérősen.


Polllen
(nagyúr)
Blog

Attól, hogy szerinted nem távolsági busz jár, attól az még az. (Egyébként elővárosi járat.)
Nekem nem elvárás az expressz, de a távolsági busz nem egyenlő az expressz járattal.

A tömegközlekedés valóban ördögi kör, csak fordítva ülsz a lovon. Ez egy szolgáltatás. Nyújtson jó szolgáltatást és igénybe veszem. Tojjon le és én is letojom. Ha nem kell a pénzem, majd odaadom másnak. Rengeteg visszajelzést kap az összes itthoni szolgáltató és én úgy látom, nem nagyon foglalkoznak vele.

Pl. 2 éve nyáron még ott tartott a MÁV, hogy a balatoni járatok egy részén nem volt extra kerékpártároló, miközben fürtökben lógtak az emberek és kerékpárok a vonaton. (Annak ellenére, hogy tudták mennyi jegyet lehet értékesíteni 1-1 vonatra.)
Minden évben eddig ez ment, pedig pontosan tudják, hogy az előző évben azonos időszakban mennyi kerékpár jegy kelt el.

Amúgy a buszsáv nem tudom, hogy került ide, én nem írtam, hogy a buszok késnek.
Illetve a 6-s főút Budapesten kívüli részén hol szeretnél buszsávot kialakítani? Összesen 2 sáv van. Az M6-ra meg gondolom csak nem akarsz buszsávot. ;]


8th
(addikt)
Blog

"Amíg inkább mindenki autóba ül mert a tömegközlekedés sz**, addig sz** is marad..."

Ha attól javul majd a tömegközlekedés, hogy én a nyári 32°C kánikulában egy tetű lassú kényelmetlen szűkös buszon az izzadt büdös emberekkel együtt aszalódok két és háromnegyed órán át a fővárosig (140km... :U ) akkor tőlem nyugodtan ott rohadjon meg az egész ahol van. Ha ezer forint lenne az benzin literje akkor is kocsival mennék mert a kényelmes klímás autóból frissen pihenten szállok ki a célállomáson nem elgémberedve fájós derékkal büdösen izzadtan esek le a buszról. Ott állok meg csurrantani ahol akarok, rágyújthatok ha akarok mondjuk kocsiban soha nem dohányzom de na, érted a lényeget. Ezek pénzben nem kifejezhető dolgok.

[ Szerkesztve ]


kalanchoe
(senior tag)
Blog

Én vegyesen tömegközlekedek, meg járok autóval, és utóbbi ezerszer jobb, pénz ide, vagy oda. Tömegközlekedés oké, ha városon belül kell megtenni kis távokat, mert villamos, busz öt percenként indul, vagy ha két nagyváros között akarsz közlekedni, csak ha mondjuk egy kisebb faluban laksz, két óránként megy busz. Tökmindegy, hogy amúgy öt percre van az adott falu egy várostól, vagy negyvenötre, nem igazán foglalkoznak a járatok kevésségével, főleg azok után, hogy alig használja őket valaki a tanulókon, meg autónélkülieken kívül, mert egyszerűen lehetetlen normálisan közlekedni A-ból B-be.
A MÁV-val nekem vegyes tapasztalataim vannak, ha amúgy normálisak a körülmények, élvezetes az utazás (még akkor is, ha ezeréves vonatokat küldenek le), csak nem egyszer esett már meg, hogy elfelejtettek vonatot indítani, ami miatt 10 perccel később indult a járat, miután sikerült nagy nehezen beállítani a járművet. :DDD Volán szintén vegyes, mondjuk sokkal kényelmetlenebb, ha csúcsidőben akarsz utazni. Ráadásul az be sem várja az indulási időt, szóval ha nem a végállomásnál vagy az induló állomásnál akarsz felszállni, idő előtt ki kell szaladni a buszmegállóba. Ja, meg többnyire lassabb is, mint a vonat, inkább azért veszem igénybe, mert sokkal több járat indul, mint vonatból.

Szóval én mindenképpen a kocsi mellett vagyok, abban az esetben, ha valaki kisebb faluban él, ahol rosszak a buszjáratok, vagy ha fontos szempont a kényelem és az idő, esetleg több ember utazna, meg hosszabb távra. Számomra tömegközlekedés inkább akkor jobb, ha városon belül akarok menni, vagy ha van gyorsjárat, meg ha kedvezményes árakkal lehet utazni. Persze az, hogy most ténylegesen melyik a jobb, nagyon esetfüggő.


hcl
(félisten)
Blog

Várjál, nem késett az IC! Szokott ugyanis. Nem volt dugóban a buszod.
Amúgy még addig nem olyan gáz, amíg Pécsre mész. Na de pl. egy Kaposvár melletti kis falu, vagy Siófok környéke, az már keményebb túra.
És 2 embernél már egy árban van az autóval.

Nemrég számoltam, hogy a fehérvári helyijáratos jegy kis segítséggel 280Ft.
A melóhely 4km-re van.
Az autó rossz esetben 12km-en eszik egy litert (inkább 15-17), ami majd' 500Ft.
Kb. 200Ft-ból megyek egy irányba. És nem kell várnom, zsúfolódnom.
Hát a hülyének is megéri tömegközlekedni Fehérváron :D

A pécsi tömegközlekedés már versenyképesebb volt (meg az ottani melóhely adott bérlet... :D )

@bambano : Divatos most ez, hogy mindent ügyeletben, meg rohangálóemberekkel oldunk meg, de előbb-utóbb mindig beüt, hogy éppen nem jön össze. Olyankor meg szívás van. Nekünk is több telephelyet kellene mostanában ellátnunk, de mindig az van, hogy nincs energia rohangálni, az meg semmit nem ér, hogy hetente egyszer van ott valaki. Ilyenkor a userek magukra vannak hagyva, meg az infra is. Amikor épp' nincs járvány, akkor tényleg megérné, hogy 1-1 ember legyen ezeken a helyeken, távolról ugyanúgy tud dolgozni, mint a mostani HO-s időkben a full HO-s kollegák, de az ottani esetekben gyorsan tudna reagálni.

[ Szerkesztve ]


hcl
(félisten)
Blog

Ja, meg @bejegyzés. Mennyi csomagod volt? :D Mert én azt rühelltem, amikor kollégista voltam, hogy azt még cígöljem. Autóval meg a ház előtt állsz meg, és onnan is indulsz.
Télen este érkezni, késő helyijáratos busszal kifejezett bónusz :D

[ Szerkesztve ]


Luck Dragon
(nagyúr)
Blog

Egy gurulós bőrönd és egy kis táska .

Fehérvár és a tömegközlekedés , viccelsz? Mikor egy győri tervezőt kérnek meg egy új helyi járat kiépítésére , majd a megvalósítását követően egy hét után visszaállítják a régi menetrendet ? :DDD :DDD

[ Szerkesztve ]


hcl
(félisten)
Blog

Az már határeset ráncigálás szintjén.

Egy hónap :D De nem egy járat, hanem az egész menetrend cserés lett, és azonnal visszaszavazta a lakosság a régit. Pedig ugyan nem volt túl jó az új, de legalább lett volna lehetőségük változtatni :D


Somatom
(veterán)
Blog

Tegnap volt ez a TV -ben. Egy nő azt mondta, hogy a régi sem tuti, de az újjal sikerült rajta rontani. Nekem olyan Muppet Show -snak tűnik:
"Szakértő: az nem volt"

[ Szerkesztve ]


hcl
(félisten)
Blog

Nem is biztos, hogy rosszabb lett, de várták a javaslatokat, tehát ha elmondtad, hogy mi nem tetszik, akkor simán alakult volna. A meglevő meg konkrétan teljesen használhatatlan. :DD :W Azt' csodálkoznak, hogy állandóan dugó van, mert aki teheti, autózik.


Somatom
(veterán)
Blog

Szörnyű. Szerencsére ez engem nem érint. Budapesti vagyok, itt nincsenek dugók. :N ;]


hcl
(félisten)
Blog

Nem, ott egy dugó az egész :D


Luck Dragon
(nagyúr)
Blog

Igen tudom, hogy az egészet . Járom Fehérvárt már egy ideje . :D
Attól függetlenül , hogy milyen a tömegközlekedése , dugó az egy teljesen más fajta “ életérzés “ .
Főleg mikor Auchan körforgalomnál szeretnék feljönni az M7-en , de kisebb költői túlzással a seregélyesi lehajtónál cövegel a sor az M7 leállósávjában azt egyszerűen imadom . :DDD

Somatom
“Nincs dugó “ ——> Ohhh igen :DD :DD

[ Szerkesztve ]

üzenetek