[Re:] [Luck Dragon:] Pali bácsi a szerelő. - BLOGOUT fórum

üzenetek

hozzászólások


KISDUCK
(addikt)
Blog

Jó kis sztori. Hányszor láttam már én is ilyet hogy a gépre költeni nem akartak, de termelnie kellett pedig közelebb volt a méh telephez mint a működőképes állapothoz, meg ez a tipikus "nem érdekel old meg" hozzáállás a kedvencem.


bambano
(titán)
Blog

a bolond főnöködtől nem kérdezted meg, hogy az az olcsóbb, ha kiadsz x forintot A-nak, de nem javul meg, ezért kiadsz y forintot B-nek is, vagy az, ha rögtön y-t fizetsz ki x nélkül?

különben meg mit aggódsz a pénzen, ő mondta, hogy oldd meg, ahogy tudod. :) majd legközelebb nem ad szabadkezet :P

[ Szerkesztve ]


Hieronymus
(addikt)
Blog

"ez a tipikus "nem érdekel old meg" hozzáállás a kedvencem."

Amúgy hatékonyabb, mint gondolnád. Nem old meg minden problémát, de fokozza a kreativitást.


dugo_
(veterán)

Főleg, ha a HR munkaidejének 90%-át leköti az, hogy félévente cserélődik a munkaerő az ilyen idióta cégeknél... :D


Luck Dragon
(nagyúr)
Blog

Itt nem a gépekkel van a gond ,inkább a hozzá tartozó szervizzel akik nem érnek semmit. És csak a pénzt viszik .
“meg ez a tipikus "nem érdekel old meg" hozzáállás a kedvencem.” Hát még nekem. :DDD

bambano
Nem állok le vele vitába , felesleges. Az a jó hogy csak ideiglenesen a főnököm míg vissza nem tér minden a régi kerékvágásba . :)

Hieronymus
Főleg ha hallgat az ember a tapasztaltabb kollégáira. :)

dugo
Ohh igen.


KISDUCK
(addikt)
Blog

"fokozza a kreativitást" - jó poén, comedy clubbon aratna :DD

Még amikor lézervágón dolgoztam és az új meló próbagyártása ment fóliás saválló lemezből és az alkatrész méretre akkora volt mint egy pezadagoló, de a vágógáz 25cm sugárban feltépte a fóliát a lemezről meggátolva a gyárthatóságot és közöltem a problémát a programozó kíséretében a managerrel aki erre annyit mondott hogy "nem érdekel old meg" én meg ott vagyok egy megoldhatatlan problémával mert szar minőségű alapanyagot rendeltek meg és abba is maradt a munka ezen probléma miatt, szóval ja tényleg fokozza a kreativitást. Meg amikor ünnepnap (3 nap volt egyben) be akartak rángatni dolgozni én meg mondtam hogy figyú, nem tudok bejönni mert ünnepi menetrend van és nincs buszom, erre a műszakvezető: "nem érdekel old meg" és erre én: "nincs kocsim, nincs jogsim, meg van oldva". Valóban az esetek felére tényleg megoldás ez a "nem érdekel old meg".

Luck Dragon, hát eddigi tapasztalataim alapján inkább a sóherségből adódott minden probléma. Előző helyen havonta csak egyszer rendeltek alkatrészt mert 30 euró a szállítási költség, állt is egy gép ez miatt 14 műszakot mert a hónapba már rendeltek. Mostaninál meg amikor telepítették a köszörűgépeket emulziós hűtőrendszerrel kérték olaj helyett, hát a víz megevett mindent amit meglehet, volt belőle bőven gépállás.


Hieronymus
(addikt)
Blog

Arra is jó a dolog, hogy kiderüljön a stressz kit, hogyan változtat meg. Akit teljesítményre késztet, arra sokkal több dolgot lehet bízni. Ha korrekt a főnök, akkor honorálja is a többletet, de ez egy másik történet.


bambano
(titán)
Blog

az a főnök, amelyik úgy áll hozzá, hogy oldd meg, én nem vállalom a felelősséget, mosom kezeimet, az biztosan nem korrekt.
mondjuk abban igazad van, hogy kiderül, ki hogy bírja a stresszt: a főnök nem bírja. :)


KISDUCK
(addikt)
Blog

Mekkora duma, most komolyan te embernek tekinted egyáltalán a munkavállalókat? Aki Freundnak hiszi magát az menjen pszichólogusnak, ne pedig műszakvezetőnek, területi managernek vagy bárminek aki embereket irányít egy munkahelyen. Meg korrekt főnök aki honorálja a többletet, te melyik országban élsz? Nekem sajnos Magyarországon ilyennel még nem volt szerencsém találkozni.


Hieronymus
(addikt)
Blog

Ha tönkre megy egy gép és a saját szerelő órákig próbálja javítani és sikeról, akkor nincs veszteség.
Ha nem, akkor mindegy, hogy három órával később hívok szakszervizest, mert csak másnap jönnek. Így sincs veszteség.
Élő egyszerű példa. Megtörtént.
Valamelyik kolléga sikeresen törte el a fénymásoló papírkivezető érzékelőjét.
A helyi mindenes Jani, megkapta feladatba, hogy tegye használhatóvá, mert szükség van a gépre.
A műanyag érintkező kettő darabját megtalálta és összeragasztotta, valami fém izével megerősítve.
Amikor jött a másológépes, pattogott hogy ez nem volt szakszerű javítás. Persze hogy nem volt az, de használható lett a gép. A csere megtörtént egy új érintkezőre és mindenki boldog volt.

Ha Janinak azt mondom, nézze meg mi a baj, akkor meg fogja nézni és elmondja.
Ha Janinak azt mondom, hogy oldja meg a problémát, akkor jó eséllyel megoldja. Nem az én dolgom megmondani hogyan, Ő ért hozzá. Nem érdekel módszer.

Melyik a célravezetőbb megoldás?


bambano
(titán)
Blog

bambano
(titán)
Blog

lássuk a két végletet:
1. oldd meg, te dolgod
2a. tudnál javaslatot adni, hogy mihez kezdjünk?
2b. segítesz megjavítani?

melyik választ érdemes mondani, ha azt akarom, hogy az x idő múlva bekövetkező újabb problémánál is legyen megoldás?


nemlehet
(őstag)
Blog

Hát mondjuk a legtöbb szervíz, főleg ha valami enterprise support részei hozzá nem nyúl olyanhoz amit házilag kókányoltak, onnantól ugrott minden support, oldd meg magadnak. Szóval ez egy elég rizikós döntés volt.


Silεncε
(őstag)

Látszik az első javításból mennyit ér az énterspájz szupport....


Baltásgyilko
(csendes tag)
Blog

A legtöbb cég úgy működik hogy 1 000 000x1Ft kevesebb mint 1x1 000 000Ft. Ez is egy jó példa rá. A másik bevett szokás, az elsőre papíron legyen olcsó, az már nem számít hogy utána kétszer annyi pénzt bele kell locsolni mintha jó eszközt vettünk volna.


D1Rect
(félisten)
Blog

Arról nem is beszélve, hogy nem fogja túlterhelni a vezetést mindenféle piszlicsáré dologgal.
Nyilván nem megoldás mindenre, az esetek egy jelentős részében megoldja a fennakadást.


nemlehet
(őstag)
Blog

Jah az elősző hsz-em válasz akart lenni erre (#10) Hieronymus.

Amúgy tény hogy néha nem sokat ér a garancia. Én is itthon a saját cuccaimmal sokszor futottam bele abba, hogy ok gari meg minden, de összes elképzelhető kifogással élnek hogy ne kelljen semmit csinálni. Ugyanakkor több milliós gépek esetén azért nagyon nem mindegy, főleg ha mondjuk valami partneri szerződés van (bár itthon ez ritka)

Bár a sztoriból nekem úgy jön le, hogy itt a márkaszerviz is pénzért dolgozott, akkor viszont nem értem minek lettek egyáltalán kihívva első lépésként, ha ismert hogy szarul dolgoznak. Én csak nagyon rövid ideig dolgoztam megmunkálóműhelyben egyetemi gyakorlat alatt, de ott a garis gépekhez senki más nem nyúlhatott, volt olyan amin volt plomba, amire már lejárt a support oda meg szintén ilyen Palibácsi típusú szerelő volt kihívva, bár ezek többnyire elég régi gépek voltak, némelyik orosz felirattal :D

Az mondjuk fura a történetben, hogy kicseréltek egy elemet 2x amitől ideiglenesen eltűnt a hiba majd Palibácsi megforrasztotta a panelt. Szóval vagy konstrukciós hibás a gép és az összes panel gyárilag szar, vagy rossz elemet cseréltek ki 2x de akkor miért tűnt el a hiba? Nem az hogy nem hiszem el, csak érdekes szituáció. Az hogy pneumatika szivárog és nem vették észre reális, a legtöbb szervizes szigorúan csak azt nézi amit mondasz neki, ha más hiba ordít akkor sem csinálja meg mert "Nem mondták, legközelebb írják fel a hibalistára".

[ Szerkesztve ]


AxBattler
(félisten)

UPP Pali bácsinak! :C

(#6) KISDUCK
Ahogy anno egy ismerősöm mondta (lökött egy fickó volt, de ebben igaza volt):
"Nem kell parázni; x@r munkahely mindig lesz."


KISDUCK
(addikt)
Blog

Milyen igaz és ebben legalább az élen járunk.


buherton
(őstag)
Blog

Pedig igaza van. Ez mindkét félnek egy jó felállás főleg, ha a karriert akar építeni a munkavállaló. A főnök azt látja, hogy rá lehet bízni mindent, így egyre komolyabb feladatokat kaphat. A másik oldalon, pedig kapja a kihívásokat. Természetesen ehhez mindkét fél jelenléte szükséges, no meg persze honorálni is kell.

Sajnálom, hogy eddig ezzel nem volt jó tapasztalatod, de abból kérlek ne általánosíts. Nekem eddig ezzel a felállással csak jó tapasztalatim voltak.

Szerintem egyébként összekeveritek a menedzsert a system lead-del. Az előbbi nem érti, hogy mit mondasz a technikai dolgokról, de ért az emberekhez, a szervezéshez és a gazdasági részhez. Addig az utóbbi érti, amit mondasz és potenciálisan ő segíthet.


Gargouille
(őstag)

"Pedig igaza van. Ez mindkét félnek egy jó felállás főleg, ha a karriert akar építeni a munkavállaló."

Ez történt ugyebár:

"Nem érdekli hogyan de oldjam meg a problémát , majd rám rakta a telefont."

Mint cseppben a tenger, ebben a mondatban benne van minden ami jól illusztrálja, ha valaki teljesen alkalmatlan vezetőnek. Hárítja a felelősséget (noha végső soron az övé lenne), segítőkészség, támogatás nuku (pedig ugye az ő érdeke, hogy működjön a gép) és még rá is rakja a telefont, mintegy semmibe véve az emberi mivoltát is a másiknak. Mondjuk annyi igaz, hogy nálunk jellemzően ezt a típust hívják "vezetőnek", "managernek", noha az "ostoba bunkó" pontosabb megnevezés lenne.

Szerencsére már azért lassan kihaló félben van... :)


Klaus Duran
(senior tag)
Blog

Nálunk egy öreg TMK-s szaki tartja életben a céget. Rajta kívül talán még van 5 normális, meg másik 8 léhűtő.

Hivatalos szerviznél szerencsére hozzáértők dolgoznak. Ha kell akkor jól megcsinálják, jó sok pénzért. ;]


Hieronymus
(addikt)
Blog

A TMK-ás akkor dolgozik jól, ha a láblógatáson kívül nincs más dolga.
Jobb helyeken ezért prémium is jár neki, mármint a láblógatásért. :DD


freeknight
(őstag)
Blog

Tipikus példája annak, amikor az olcsóbb megoldás a drágább.
Meg annak is mennyire nincsenek már szakemberek, mindenki kijön, és addig terjed a szakértelme, hogy kicseréljen egy egész (rohadt drága) panelt.

Ugyanez volt nálam is, mikor előző cégemnél bedöglött egy 5 éves, csillivilli kondenzációs kazán. Kihívtam a szerelőt, valami fűtésvezérlő rossz benne, ki kell cserélni, tessék itt az árajnálat. 600ezer forint, picit lehidaltam annak a tudatában, hogy a kazán zsírj újonnan 1,1 millió. Na nembaj, tudjuk legalább mi a baja, hívjuk a következő szervizest. Ő már 250ezret mondott, na már egy fokkal jobb, de ekkora árzuhanás után talán mehetnénk még lejjebb is. Az előző szerelő nem rakta vissza a panelt, nézegetem, forgatom a kezemben, aztán csak kigyúl a világosság, hogy ez basszus tulajdonképpen nem más, mint egy szép nagy alaplap, rajta mindenféle csippel, talán régi műszerész ismerősöm tud vele valamit kezdeni, végülis sokat már nem ronthat rajta. 2 nap múlva hív, hogy kész van a cuccos, azért szerelő nézzen rá gyári szoftverrel, minden rendben-e vele.
Vissza is hívom az első szerelőt, az csak tátotta a száját, hogy ezt meg hogyan javítottuk meg? :Y

Végülis műszerész haverom így keresett 40ezret, meg még annak a kontárnak fizettünk egy húszast a kétszeri kiszállásért meg a gyári diagért. Így úsztunk meg egy javítást tizedáron.


buherton
(őstag)
Blog

Attól lesz valaki jó vezető, hogy mindent megold helyetted, amivel fordulsz hozzá? Pont, hogy a felelősség az ő vállán van még akkoris, amikor a feladat megoldásban nem segít.

Persze értem én, amit mondani akarsz nekem és egy kicsit el is beszélünk egymás mellett. Mert van az a paraszt főnök, aki ezzel a technikával él és van az az értelmes főnök, aki szintén ezzel a technikával él, azzal az előre megfontolt céllal, hogy mindkettőtök életét jobbá tegye. Te az előbbiről beszélsz, én pedig az utóbbiról.


UnA
(Korrektor)
Blog

Ez jó sztori volt :)

A probléma a céges hozzáállásban van, amit nagyképűen "hatékonyság" néven szoktak emlegetni, közben pedig semmi más, mint filléreskedés. Kiszámolták, hogy olcsóbb még egy valamit legyártani, mint magasan képzett szakembert javításra felvenni, és még büszkék is erre. Eközben pedig a hosszú távú hatása ennek sokkal rosszabb, leginkább a pazarlás és a szeméttermelés miatt.


Gargouille
(őstag)

A mélyvíz technika működik, magam is alkalmazom a kollégákon, de nem így. Kritikus helyzetben (igazából bármilyen helyzetben) csak úgy rárakni a telefont beosztottra aki épp azon dolgozik, hogy ne bukjon a megrendelés, nettó prosztóság.

Nem kell megoldani helyette, de azt igenis fontos éreztetni, hogy támogatja és mögötte áll, hogy ez fontos dolog. Nagyon demoralizáló az ilyen hozzáállás, értelmes ember hamar veszi a kabátját.

Az ember nem egy kutya amit idomítani kell. Ez egy ilyen szocializmusból itt ragadt portás szemlélet. Szerintem. :)


bambano
(titán)
Blog

de nem csak az a baj, hogy elmarad a támogatás, hanem az is, hogyha a javításhoz hatáskör kell, azt nem adja, akkor lehetetlen helyzetbe taszítja a munkavállalót. pl. ha venni kell valamit, de a költségekre nem ad fedezetet.


Gargouille
(őstag)

Na igen, erről már nem is szólva. Ilyen szituációban simán lehet, hogy döntést kell hozni ott helyben. Márpedig a döntéshozó pont a vezető lenne, de ő inkább kimenekül a szituból, vagyis nem meri a felelősséget vállalni.

Akárhonnan nézem ezt a sztorit ez amolyan igazi állatorvosi ló, amiből mondjuk azt legalább meg lehet tanulni, hogy hogyan nem kéne. :)


Klaus Duran
(senior tag)
Blog

OK. De itt mindíg valami rossz. Nagy a cég.


#90088192
(senior tag)
Blog

Lehet ezt fordítva is csinálni, a főnököm, MINDIG azt mondja, ha döntést kell hozni akkor először mondjam el neki mi a helyzet, mit akarok csinálni, ha tetszik neki az ötlet akkor hajra, csináld, ha nem elmondja miért nem.
Ha kell kiegészíti azzal amire nem gondoltam, de ez fordítva is igaz, ha valami gond van megkérdeznek, mert én latom mi a baj. Nincs súrlódás, és előbb utóbb minden elkészül. :K


Gargouille
(őstag)

Ezt kb. így kell csinálni, teljesen jó. :)


Chaser
(titán)

pali bácsiról eszembe jutott jenő, akit nem bácsiztunk ( : 4x éves lehetett
ha már nem boldogult az operátor, a senior operátor sem, műszakvezér is kevés volt, amiska' meg nem volt benn - aki zömében kalapáccsal azért mindent megoldott :d -, akkor jenő, és jenő majdnem mindent megoldott, amit nem arra 10 mérnök is vakarta a fejét, végül jenővel megoldották ( :
hanyag, hozzá nem értő külső szervizesek miatt nem egyszer lett egy fél órás akku cseréből több hónapos 'opás...régi szép idők ( :


Annonymvs
(csendes tag)

Sajnos a vasútnál is ez van. Ezt hívják költséghatékonyságnak. Ha valamit megoldasz a honorálás az csak fentebb van, " te meg örülj, hogy itt dolgozhatsz".

[ Szerkesztve ]


Graphics
(Jómunkásember)
Blog

Jó kis írás, habár a helyesírás mindig is bántotta a szememet. Vesszők, igekötők.

[ Szerkesztve ]

üzenetek