üzenetek

hozzászólások


freeknight
(őstag)
Blog

Szép tartalmas cikk! :)
Bár kövezz meg, de az elmosódás eltüntetésén kívül én semmiféle változást nem látok semelyik képen :D
A "gyári" fények meg nekem kifejezetten tetszettek, számomra ez a ragyogás is hozzátartozik a Mass Effect élményhez.
Mindenesetre én nem tudtam, hogy az engine ilyen részletekbe menően módosítható. Esetleg a Dragon Age-hez nem létezik hasonló tool? Ott tényleg zavaró egy kicsit a grafika kopottsága.

Most jól meghoztad a kedvem, hogy kb századjára kijátsszam a trilógiát, de erős leszek, és előtte inkább a KotOR-t viszem végig a nexus 7-en :DDD

[ Szerkesztve ]


Shing
(őstag)

Na, akkor lassan itt az ideje, hogy elkezdjem ezt a sorozatot. :DDD Egyébként az első részhez van textúra pakk [link]
Már korábban kinéztem, hogyha elkezdem a játékot akkor felteszem ezt is. Amúgy a linkelt képekkel az a baj, hogy iszonyatosan tömörítettek, pont egy grafikai leírásnál ez nem volt jó ötlet. :DDD


CPT.Pirk
(Jómunkásember)
Blog

Igen, tömörített képek. Viszont így biztosan megmaradnak később is, nem úgy mint az egyéb képfeltöltő oldalakon, sajnos jártam már azokkal pórul. Egyébként igen, mindegyik játékhoz van több textúra pakk is, csak azokat mindig be kell tölteni a texmoddal, ami nem olyan kényelmes.

freeknight: kinagyítva is nézted őket? :)


celafat
(tag)

Nagyszerű írás! Épp mostanában akartam úgyis újrajátszani őket.


oriic
(HÁZIGAZDA)
Blog

Wow. Király írás lett, kar hogy bizonyos dolgokat ezzel sem lehet javitani. :(

Mondjuk ezeken.

[ Szerkesztve ]


beef
(őstag)

A TexMod helyett érdemes az ME3 Explorer-rel beintegrálni véglegesen az új textúrákat, így csak egyszer kell kivárni a műveletet, nem minden indításkor percekig töltögetni.
Vagy itt az: ME3 Hi-Res Project
Youtube


fityesz9
(tag)

Alapos cikk és ügyes. Lehet én vagyok túl igénytelen, de valahogy úgy érzem, hogy igen az 1. rész grafikája már megkopott, de másik kettőre nem lehet panasz.
Ez az a játék, amit még 8 biten is érdemes lenen játszani, de jó látni az ilyen szépítő, kortalanító próbálkozásokat. :C


WZP
(aktív tag)

Én valami textúra pakkot szedtem le, és tényleg évekkel repítette előre a játékot, csak sajna az egyik bolygón ugyanott crashel mindig :D


S1M0N
(senior tag)
Blog

Hiánypótló alkotás, legalábbis nekem! :C

Olvastam a Mass Effect topikban a témával kapcsolatos leírásodat is, de akkor nem nagyon mertem belevágni a módosítgatásokba.

Na de majd most! :DDD


Ellia
(addikt)
Blog

Nem rossz nem rossz! Nekem a vágyam a teljes trilógia felhúzása és totális összemosása. Szeretném ezt a játékot egyszer végigjátszani egyben, úgy, hogy nem szakad meg az egész egy új résszel, egy új rendszerrel.


pulyka jocó
(senior tag)
Blog

Mass Effect Trilogy kell néked.


Polllen
(nagyúr)
Blog

én ránéztem én sem láttam nagy különbséget. lehet in-game látványosabb lenne.


CPT.Pirk
(Jómunkásember)
Blog

Sajnos az ME2 néhány és az ME3 összes DLC-je hiányzik abból a csomagból.

Polllen: pl. melyiknél nem?

[ Szerkesztve ]


Stauffenberg
(nagyúr)
Blog

Szerintem a cím és a cikk is félrevezető, mivel te nem maxoltad a grafikát, hanem a számodra nem tetsző effekteket kapcsoltad ki. A háttér nem homályos, hanem a DOF szimuláció mossa el, ettől lesz filmszerűbb (bár tény, hogy a DirectX 11 API jobban kezeli, nem lesz ennyire mű a hatása). Ugyanígy a fényforrások effektjeit is kikapcsoltad, rátoltál egy adag extra kontrasztot meg színeket, amikkel át is estél a ló túloldalára.

Amúgy maga a konfigolás tök jó dolog, részletesen bemutattad min lehet változtatni ha az embernek úgy tartja kedve, csak a mellékelt ábrák pont nem a grafika feljavítását mutatják meg, hanem addig a szintig kapcsoltál ki effekteket, ami a te ízlésednek megfelelő.


CPT.Pirk
(Jómunkásember)
Blog

A textúra módosításokat, árnyék beállításokat és a többit akkor minek hívnád?

Egyébként ezek az effektek amiket kikapcsoltam, továbbra is tartom, hogy csak az AA általános hiányát hivatottak elfedni.

Az meg, hogy hova estem át, azt nem jelentheted ki, mert nem láttad a képet az én itteni TV-men. Más a megjelenítő, a videokártya, a driver beállítások, stb. Nyilván azért van ott az a sok csúszka, hogy mindenki be tudja állítani magának megfelelően, én csak azt mutattam be, ami nálam megfelelt. Írtam is pl. az ME1-nél, hogy mi lett túl sok. :)

[ Szerkesztve ]


Stauffenberg
(nagyúr)
Blog

"A textúra módosításokat, árnyék beállításokat és a többit akkor minek hívnád?"

A legszembetűnőbb módosítások pont a leglátványosabb effektek kikapcsolása volt.

"Egyébként ezek az effektek amiket kikapcsoltam, továbbra is tartom, hogy csak az AA általános hiányát hivatottak elfedni."

Szerintem meg baromi divatosak és ezért építették be. A mű DOF nem fedi el az AA hiányát, ahogy a fényeffektek sem. De meglévő AA mellett sem indokolt kikapcsolni őket, bár ez egyéni ízlés dolga.

"Az meg, hogy hova estem át, azt nem jelentheted ki, mert nem láttad a képet az én itteni TV-men."

Ez igaz. Én egy 97% Adobe RGB színtérrel rendelkező, kalibrált monitoron néztem, de az arcokon kiégő fények bármilyen megjelenítőn kiégnek.


pulyka jocó
(senior tag)
Blog

Gondolta EA elég az alap,ha több kell fizess. :DD


CPT.Pirk
(Jómunkásember)
Blog

Arra gondoltam, ahogy pl. a Normandy hídja kinéz. Elég nagy "aurája" van a fényforrásoknak, és a távolabbi dolgok mosottak is a blur miatt. A kettő együtt szépen elfedi az alacsony minőségű textúrákat, vagy az AA hiányát.

Amúgy egy effekt van, aminek igazából soha nem értettem a létjogosultságát, az a film grain. Ezekben a játékban is bekapcsolhatóak, de...

pulyka jocó: hmm, mondjuk az ME3-at Javik karaktere nélkül tolni az elég kemény. Igazából nem is értem, hogy egy ennyire alap DLC-t miért hagytak ki. Jó, persze meg lehet venni utána pénzért. Hopp, már értem is miért hagyták ki. ;]


Polllen
(nagyúr)
Blog

Pl. ME1:

Alap

Minden tuning

Eltűnt a homály, illetve kicsivel élesebb lett a kép. De így csak jobban látszik, hogy a textura elég gyér. :)
In-game kellene kipróbálni, bár jobban belegondolva, lehet ott sem tűnne fel, mert ott meg a sztorira figyelek.

Ne értsd félre, látom, hogy sokat dolgoztál vele, csak nálam a 42"-s fhd tv-n nem fogott el a vágy, hogy nekiessek én is. :)


gantum
(aktív tag)
Blog

én csak nemrég vittem végig az első részt, eddig kimarad a mass effect az életemből. :D
első pályán fanyalogtam, hogy pff, hát hogy néz ez ki. :D de mivel már van tapasztalatom ebben (cod:aw is low grafikán ment, asszem valami beállítási probléma volt ott is), rákerestem, és ugyanezt a megoldást találtam az fxaa-s dolog nélkül, de a 2. részt majd így viszem végig. ^^


CPT.Pirk
(Jómunkásember)
Blog

A távoli dolgok elmosása egy dolog, de nézd meg Kirrahe vállán azt a csatlakozót. Na annak a homályosítására mi szükség van? :) Amúgy én 32-es TV-n tolom.

A textúra meg olyan amilyen, kihoztam belőle a maximumot. Nem mai a játék, de ahogy írták lentebb, lehet itt is textúra packokkal próbálkozni, ha elég erős a gép hozzá.


ImpersonatoR
(addikt)

Azert sem veszem mar meg a 2 es 3 hoz a dlc ket 16000 Ft. lenne hozza kb plusszban aztán az egész triologiat vettem kb 4000 ert origien de lehet sokat mondtam.

Meg van valami hír a remasteredrol abba csak belerakjak mar a dlc ket is.


Polllen
(nagyúr)
Blog

Azért lett homályos, mert elég ergya anélkül. :)


tDr1v3r
(veterán)
Blog

Ne haragudj meg, de nem értem. Maximális grafika úgy hogy kikapcsolsz effekteket? :F Még ha helyettesítenéd valamivel (ENBSeries pl, annál elvileg van bokeh DoF is), de így... persze ízlése válogatja, ha neked bejön akkor örülök neki de felesleges ezt "maximális" grafikának beállítani.


CPT.Pirk
(Jómunkásember)
Blog

A menüben bekapcsolható effekt a film grain is, még sem használja kb. senki. :)

Egyébként mint írtam lentebb, azok az effektek leginkább a hiányosságok elkendőzése miatt kerültek be. Mivel a hiányosságok jó része javítható, pótolható, így már nincs rájuk szükség. Nagyon jó példa erre a két kép a #19-ben, háttérben a hajóval. Ha csak a ködöt tünteted el, akkor látod, hogy mennyire hiányzik onnan az élsimítás, de ha megoldottad az élsimítást, akkor minek takarjuk el köddel?


tDr1v3r
(veterán)
Blog

Miből gondolod hogy a hiányosságok elkendőzése miatt kerültek be azok az effektek? Amíg a BioWare nem mondja ki nyilvánosan csak a saját teóriád marad.


CPT.Pirk
(Jómunkásember)
Blog

Nézd meg a képeket közelről, vagy próbáld ki magad.

Nyilván teljesen véletlen van alapból alacsony értéken a textúra szűrés, meg több, mindössze minimális erőforrást igénylő kép javító dolog kikapcsolva, az utólagos bekapcsolás lehetősége nélkül. Pl. a trilineáris textúra szűrés. Meg se tudom mondani, hogy mennyire régi játékokban is ott volt már.

A BW meg soha nem fog elismerni semmit, nézd meg mi volt az ME3 "archaic vision" befejezése miatt is. :)

[ Szerkesztve ]


däniel
(tag)

Épp a héten gondolkoztam, hogy újra ki kellene játszani a ME szériát. Még modokat is néztem, hogyan tehetem szebbé a játékot és nézd meg, olvastok a fejemben ^^ Így már 200%, hogy elkezdem. :) Most csak átfuttottam, de holnap átolvasom rendesen. Köszi az írást! :)


#00137984
(őstag)
Blog

Mass Effect grafikai tuning
2009-10-18
Egy rövid(nek szánt) bejegyzés arról, hogy hogyan lehet csiszolni a PC-s Mass Effect élményen.

Töredelmesen bevallom, hogy mikor először találkoztam konzolon a Mass Effecttel, akkor bár maga a játék nagyon megtetszett, de volt pár grafikai megoldás, mely szúrta a szemem. Aztán debütált PC-n, és csalódottan konstatáltam, hogy ezek ugyanúgy megmaradtak, és a menüben is csak kevés opció van. No de ilyenkor jön a "póver júzer" és a "márpediglen most jól meg...buherállak!" csatakiáltással beleveti magát az .ini fájlok rengetegébe. Ezen oknyomozó riport zanzásított eredményét szeretném megosztani mindazokkal, akik PC-n játszanak a közelmúlt egyik(ha nem A) legjobb sci-fi RPG-jével.

Mostantól azonban célratörő és tömör leszek... A célszemély nem más, mint a BIOEngine.ini nevezetű fájl. Koordinátái: Documents and Settings \ felhasználó neve \ My Documents \ BioWare \ Mass Effect \ Config. Készítsünk vészmásolatot! Aranyszabály. Mindezek előtt pedig erősen ajánlott a legutóbbi, 1.01a verzióra frissíteni, már csak azért is, mert ezen a platformon a patch mellé a DLC, vagyis a Bring Down the Sky is dukál.

Irány az ominózus fájl, majd szerkesztés! Az első, és számomra leginkább vizuálisan zavaró jelenség a Depth of Field. Általában más játékokban fokozza a látványvilág élethűségét, ám a Mass Effect esetében szerintem kifejezetten bénára sikeredett: a (nem is annyira) távolban minden elmosódott, négyzetes, egyszóval ronda lett. Teendő: rákeresni a DepthOfField kifejezésre, majd a mellette szereplő TRUE feliratot módosítsuk FALSE-ra. Tadaa! Tűéles kép, bármilyen távolra is hesszelünk. És ami a legjobb, hogy nem csak a kép minősége, de a teljesítmény is javul!

Második kiábrándító jelenség az árnyékok recés, négyszögletű megjelenítése volt. Ám aggodalomra semmi ok! Keressünk rá a ShadowFilterQualityBias bejegyzésre, majd a 0 számértéket módosítsuk 2-re. Megjegyzés: két helyen is szerepel, mindkettőnél végezzük el a módosítást. A játék menüjében a Dynamic Shadows opciót be kell pipálnunk, és bár az én középmezőnyös X1950 Pro-m ált. nem kedveli az árnyékokkal kapcsolatos műveleteket, ez a kis korrekció még bőven belefért.

A harmadik már inkább csak egy opcionális hibajavítás, méghozzá nem a vizualitás, hanem a hangok terén. A patch elviekben javítani hivatott azt az amúgy nagyon kellemetlen problémát, miszerint sokszor kimaradnak hangok, vagy elnyomják egymást, gyakorlatban még így is sokaknak megmaradt. Megoldás: MaxChannels kifejezés, a mellette lévő számot pedig minimum 32-re, de ha újabb hangkártyánk van (pl SB Audigy), akkor 64-re, vagy akár 128-ra is nyugodtan feltornázhatjuk. Másik ezzel kapcsolatos probléma, hogy a Half-Life-fal egyidős Sound Blaster Live!-om (cirka 11 éves) képes a hardware-es támogatásra, ezt azonban a Mass Effect nem hajlamos feldolgozni. Segítsünk neki: keressünk rá a DeviceName kifejezésre (akár három darab is lehet belőle), majd a mellette szereplő Generic Software bejegyzést firkáljuk át Generic Hardware-re. Ez azért jó, mert nem csak a hangzáson, de a teljesítményen is dob.

Ez a részlet az ME grafikai tuning írásból még a játék második végigjátszása közben került hozzám régebben. Angol oldalak fórumain mélyebb szinten is tárgyalnak az ini fájl beállítási lehetőségei felől. Amúgy ilyen kis konfig programokkal Crysis óta többször találkozok, valamelyik hivatalos vagy rajongók álltal készitett hasznos kis dolog. Ezeknek a beállitásoknak a jelentős részének játék menüjébe integrálása hasznos lehetett volna mindenkinek, de a többségnek inkább zavaró vagy felesleges problémákat okozott volna. Cod AW játékba is kerültek ilyen alapból felesleges beállitások, amiket alapból kikapcsolt állapotban hagyhattak volna és erősebb gépen lehetett volna csak opcióként választani. :)

[ Szerkesztve ]


Chabe89
(addikt)

Micsoda véletlen én is éppen most ugrottam neki újra a sorozatnak. :)
Mondjuk én High Res textúrákkal és FXAA Tool helyett GEMFX-et használok.
Azt kell, hogy mondjam így tényleg van kedve az embernek újra elővenni az első részt is. :)
Csináltam pár screent (úgy 10GB) :) majd ha kiszelektáltam akkor feltöltöm a többit is, most csak egy kis ízelítő. :)
[link]

Lehet, hogy másnak kicsit világosabb lesz a kép, de nekem elég kuka a monitorom. Felbontás sem egy Full HD azzal majd foglalkozom ha kiszelektáltam az összes képet.


Crytek
(veterán)
Blog

Jó sokat foglalkoztál vele de ilyen minimális változás miatt nem érdeme ezzel görcsölni.


#85552128
(veterán)

"Ami sajnálatos, az az, hogy a PC-s játékosoknak is configokban kell turkálnia olyan alapvető beállítások miatt, mint mondjuk a textúraszűrés értéke. Miért nem lehet erre lehetőséget adni a játékon belül?"

Bár nem játékon belül, de a "hagyományos" Bioware config toolban benne van ez is pár másik dolog mellett:
Mass Effect 3\Binaries\MassEffect3Config.exe

Egyébként a legnagyobb változást a textúrapackok hozzák.

[ Szerkesztve ]


CPT.Pirk
(Jómunkásember)
Blog

Igen, pár dolgot be lehet ott állítani, de ott sem mindent. :)

Crytek: hát nem tudom, max 5 perc munka egy játék beállítása, azt nem nevezném görcsölésnek, a hatás pedig elég látványos.

Chabe89: igen, élesebb a kép, de eléggé világos is! :)

[ Szerkesztve ]


VoidXs
(nagyúr)
Blog

Én egyedül HD textúrákat használtam az 1-hez, egy egyedi shaderrel, mindkettőt ModDB-ről szereztem, azokkal még ennél is szebb.


Crytek
(veterán)
Blog

" a hatás pedig elég látványos"

Már akinek.Ez minden csak nem látványos.


fityesz9
(tag)

Ez a film grain nekem is szemet szúrt anno. Mindent bekapcsoltam a beállításokban, mert hogy új gép, én meg később fedeztem fel a játékot, nem megjelenéskor, és nem értettem miért szemcsés a kép, túl új neki a videokártya, vagy mi történt? El nem tudom képzelni, hogy ennek az effektnek van értelme, vagy aki direkt használja.


kenand
(veterán)
Blog

Köszönjük, fiam egyik kedvenc játéksorozata


15115
(tag)

Az egyik kedvenc játékom eszméletlen jó sztorival.
Amint lesz időm ezt a módisítást ki is fogom próbálni!

Grat a szerzeményhez

:R

ui.. mindhárom részhez van magyarítás már...


CPT.Pirk
(Jómunkásember)
Blog

Eddig te vagy az egyetlen, aki ezt mondja. Ennél többet csak hires textúra pakkok használatával érhetsz el, ha az sem elég, akkor új grafikus motort kell írnod. :)

VoidXs: mekkora a mérete? A 3-hoz elég sok gigát le kell tölteni. :)

fiteysz9: igen, én is jártam így! :)


tDr1v3r
(veterán)
Blog

Kiraktam a képeket a plazmára, szinte csak visszalépést látok személy szerint.

Személy szerint pl. ez jobban néz ki ennél a "maximális"an visszavett dolognál.


Chabe89
(addikt)

Nyílván egyén és monitor függő is a dolog, de pl. nekem amit linkeltél borzasztóan túlszaturált. Abban egyetértek a cikk szerzőjével, hogy azért van rajta annyi csúszka, hogy mindenki személyre szabhassa magának, bármilyen injectort is használ. Ha meg valaki lusta magának beállítgatni az találhat egy csomó present-et az ezzel a témával kapcsolatos fórumokon.

CPT.Pirk: Innen le tudod tölteni az 1. részhez a textúra pakkot (4,5GB.rar)
csak fel kell telepíteni a játék mappájába meg pár dolgot átírni .ini-ben előtte, de le van írva Nexuson részletesen. Nem kell semmi textmod meg semmi.

Akinek hibaüzenettel kilép textúrapakkal az próbálja meg újra az LAA patchet. Hajlamos néha visszaállítani magát, nem tudom miért. Másik megoldás, hogy törlöd a a BIOEngine.ini-t és kövi indításnál készít magának egy másikat.

[ Szerkesztve ]


ldave
(félisten)
Blog

Olyan mod nincs ami ME1-ben kicserélni a harcrendszert a 2. vagy a 3. rész rendszerére? :)


Chabe89
(addikt)

Arról nem tudok viszont olyan van a 2. részhez ami visszahozza a túlmelegedős rendszert. :)


VoidXs
(nagyúr)
Blog

Csak az első részhez valami 12 giga volt :D


Chabe89
(addikt)

Alapból a két DLC-vel van olyan 9-10 GB körül a játék mappája. High Res moddal jelenleg 18.1 GB.


VoidXs
(nagyúr)
Blog

És még így se valami sok a maiakhoz képest. Teljesen megéri.


CPT.Pirk
(Jómunkásember)
Blog

Ez egyébként minek az eredménye? Tippre egy textúra pakk is van benne, mert túl jók a ruhák. A színek egyébként nekem is furcsák egy kicsit, pl. Liara a 6. képen eléggé mély sötét kék, holott az ME1-ben világoskék, a 3-ban meg inkább fehéres kék volt.

VoidXs: akkor összességében kb. 40GB-ból meg is állna az összes rész hires textúrái. :D

Chabe89: jobb szeretem az olyat, amivel nem adódnak gondok. :)

ldave: nem tudok róla, de többségünk jobban szereti a régebbit. A magyarázat az ME2-ben a thermo clipekre elég gáz, meg vicces hogy alig két év alatt átfegyverezték az egész galaxist az új rendszerre. :DDD


tDr1v3r
(veterán)
Blog

ENBSeries. Eredetileg GTA-hoz lett kitalálva, de több játékkal is működik (Skyrim például bámulatosan jól néz ki vele).

Túlhúzottak a színek, de szerintem illenek a világhoz.


Crytek
(veterán)
Blog

Skyrim-et olyan szinten szét lehet moddolni ,hogy szinte az összes mai napig megjelenő game-et a porig alázza grafikailag.


tDr1v3r
(veterán)
Blog

Szerintem ez butaság, de szépen fel lehet tornázni a látványt.

üzenetek