[Re:] [MasterDeeJay:] Resizable BAR bekapcsolása hivatalosan nem támogatott alaplapokon. - BLOGOUT fórum

üzenetek

hozzászólások


SunMount3r
(nagyúr)
Blog

Erről már kérdeztem a VGA-s Topic-ban, de ott se tudtak többet mondani, mint azt a két fajta, némileg azért eltérő, eléggé általánosítgatós "véleményt", amit előtte már kigugliztam róla:

1. Kapcsold be nyugodtan, lassabb nem lesz tőle, ami meg kihasználja, akkor ott még "akár" gyorsabb is "lehet".

2. Ami "kihasználja" ott lehet gyorsabb is pár FPS-el, de ami nem, ott meg lehet épp, hogy csökken majd tőle az FPS érték.

No most akkor hol az "igazság" az én esetemben(?):
Egy UHD 630-as IGP (!!!) esetén is van (e) értelme bekapcsolni a BIOS-ban? Nyilván azért kérdem, mert jelenleg dVGA hiányában ezt használom játékra is és mivel az IGP alapból nem valami erős, így minden-pár FPS növekedés jól jön.

(A Resize Bar ficsőrt az alaplapom és a CPU (IGP) is natívan támogatja, tehát ez most nem egy "mókolós" kérdés.)

(Nem csak az írás szerzőjének szól, bárki, aki kompetensnek érzi magát, írhat véleményt, THX!)

[ Szerkesztve ]


nemlehet
(őstag)
Blog

Engem bugoktól eltekintve meglepne, ha a ReBAR teljesítménycsökkenést okozna. Ugye ez igazából csak annyit csinál, hogy a VGA frame buffer-hez a CPU nem 256 MB blokkokban fér hozzá, hanem akár teljes egészében, így ott ahol ez volt a szűk keresztmetszet ott kiikatatódik egy bottleneck.

Ettől nyilván nem fog semmilyen VGA megtáltosodni, de ahol nagyon intenzív write-read van a frame bufferben ott számíthat. Amúgy tudtommal ennek csak dedikált VGA-nál van értelme, egy IGP-nél eleve hozzáfér a CPU.

Magam részéről be van kapcsolva, a 3060 Ti-on volt ahol megszűntette a texture poppingot illetve talán a minimum frame rate javult 1-2 játékban, de nem szoktam tesztelgetni külön, nem mértem ki.

Amúgy ez ugyan az mint az AMD féle SAM, csak ez már intel CPU-val (11 Gen-től) és Nvidia GPU-val is működik.


Tamás88
(őstag)
Blog

Nekem ASUS alaplapom van (TUF Z270 Mark 2) és nálam nem bin fájlban van, hanem cap-ban, ott is ugyanúgy működik, vagy ott trükközni kell?


Fred23
(nagyúr)

Gyors Division teszt eredménye 3400G Vega11 IGP-jével, a 32 GB RAM-ból 8 GB lett leválasztva VRAM-nak:

[L:/dl/upc/2022-11/21/16551_mifdjnewvodkwgsz_img_20221121_162921.jpg]Kép[/L]

[L:/dl/upc/2022-11/21/16551_igcde0a8lngczhxn_img_20221121_163747.jpg]Kép[/L]

[ Szerkesztve ]


SunMount3r
(nagyúr)
Blog

Ja, most olvasom csak, hogy ez egy PCI-e "teknolodzsi", tehát akkor az IGP-nél eleve kizárva?
Meg azt is, hogy GTX 30xx kártyáktól támogatott csak. Ezek szerint egy 1660-al is teljesen fölösleges bekapcsolnom?

Meg fura, hogy így, hogy most még csak az IGP van a gépben, az Asus deszkám BIOS-ában még is be lehet kapcsolni. ??? :F

(Amúgy a Gen.10-es CPU-k is támogatják már).


nemlehet
(őstag)
Blog

Igen és igen.Szerintem egyáltalán nem fura, egy csomó dolgot be tudsz kapcsolni amit nem használsz. A lap tudja és tulajdonképpen nem érdekli, hogy van-e olyan hardware ami ki tudja használni.

Mondom ez csak egy potenciális megoldás specifikus bottleneckre. Van olyan hardware ahol ez nem számít, van olyan motor aminél nem számít és van amikor más bottleneck van ami hamarabb behatárolja az FPS-t.

Ártani nem fogsz vele ha be van kapcsolva szerintem, mondom valamilyen bugtól eltekintve engem nagyon meglepne, ha negatívan befolyásolná a teljesítményt.


DraXoN
(addikt)
Blog

Amin javít a bekapcsolás, hogy idővel kvázi kötelező lehet, mert "hatalmas" munkát velet le egy-egy játék optimalizációjakor a léte.
Nem véletlen, hogy az ARC kártyáknál kvázi kötelező. Annyira kezdetleges a driver, hogy rengeteg melójuk lenne alapból, de ezzel a memória optimalizációs driver instrukciókat megtudják oldani.

AMD és Nvidia esetén ez még most mindegy, mivel ők rengeteg idő alatt rengeteg pénzből optimalizálgatták végig a memória pufferelési futószalagjaikat.. De ha elkezdenek ezen spórolni... ha ez pár éven belül megtörténne akkor lehet visszamenőleg bekapcsolják régebbi VGA-ikon is. Nagy kérdés az alaplapgyártók adnak-e ki utólag biost erre (nem valószínű, marad a hackelt bios ha valaki régebbi cuccot használna).

Az RT is hasonló lesz idővel.. Sőt utóbbi célja eredetileg is az, hogy a játék programozók életét megkönnyitse, és a mapping tükröződés és fény/árnyék trükk effekteket ki lehessen dobni a francba... Töredék idő alatt készülhet el egy-egy pálya rész csupán RT-vel, gyakorlatilag nem kell utómunka a helyszíneken a fény-árnyék-tükröződés javításokhoz.
Csak amíg nem támogatja minden kártya, kielégítő sebességgel (max "extra" effektre jó mint marketing elem)... azt mondanám RT még úgy 3-5 év, de Resizable BAR lehet 2-3 év múlva kvázi kötelező lehet

üzenetek