Még jó, hogy a volánnak nem nagyon vannak 400-as ikaruszai azok igazán szarok BKV tele van velük... Konkrétan a felfüggesztésük nulla, kb. mint ha le lenne hegesztve Egyszer volt, hogy annyira megdöglött benne valami, hogy a sárvédőt súroló kerékkel gurult be a busz az Örsre Ablakok sincsenek, mert elvileg légkondis lenne csak nem az, a belső elrendezés egy katasztrófa (a hátsó két ülés sor között nem fér el a vállam ) Mondjuk amiket rendbe hozott a BKV azok egy fokkal jobbak, változtattak az elrendezésen is, meg azokban van légkondi. De még mindig a legjobb a 260 az megy mint az állat, van ablaka is rendesen, normális az elrendezése, mondjuk van egy hangja meg mindig ránt egy rohadt nagyot amikor vált Talán az új mercedes buszok amik tényleg jók alacsony padlósból, mert azoknak állítaható a felfüggesztése és nem olyan mint valami traktor.
[Re:] [mbalint987:] A lerobbant Ikarus esete - BLOGOUT fórum
hozzászólások
Előbb utóbb majd csak leselejtezik már ezeket a kohószökevény Ikarusokat. Nem szidni akarom őket, strapabíró, igénytelen szerkezetek ezek, de átülve egy hibrid Mercedes Citaro C1-ből felér egy instant időutazással.
De felhozhatnám példának az új helyközi Mercedes Tourismo-kat is. Nagyon kényelmesek és halkak. Vagy a Csehektől használtan vett Mercedes Intourokat. Még azok is tipp-topp állapotban vannak és kényelmesek. Átülni belőlük egy üvöltő hátsó hidas 260-as Ikarusba, már-már büntetés. Tudom van köztük 30+ év, de ez inkább a Volán társaságok szégyene, hogy még van forgalomban ilyen vén Ikarus.
Bocsánat az Ikarus fanoktól.
[ Szerkesztve ]
Zoz
(őstag)
Ez inkább a politikusok szégyene, mivel már vagy 5 éve busz vásárlási tilalom van érvényben a volánoknál (itt-ott tettek csak kivételt kisebb adagokra). Gondolom az volt a cél, hogy az összes még létező hazai gyártót padlóra küldjék, aztán majd most a nemzeti busz mutyi ürügyén bekebelezzék a maradékot a haverok.
Menetrend szerinti busszal még sosem robbantam le, osztálykirándulás és társain többször.
Őszintén szólva a somogyi és baranyai buszok is tudnak elég gázok lenni, főleg a kis távolságokra pakolják őket, én általában megúszom, mert csak olyanra szállok fel ami gyorsjárat, és azok egész jó állapotúak szoktak lenni
Budapest főpolgármestere kategorikusan kijelentette, hogy nincs magyar buszgyártás. Kiket akarnak padlóra küldeni? Én a Credo-t hittem magyarnak, de van benne egy táblán valami gmbh. Ez ugye nem magyar elnevezés?
A héten felszálltam egy 225-ös buszra. A sofőr így indított: "Kedves Utasaim az első megálló a Rákospatak utca, ott még után tudom tölteni a patakból a hűtővizet...."
Nekünk Miskolcon nincs esélyünk ilyen kalandokra. Tavaly még közlekedtek Debrecenből vásárolt Ikarusok, de már szinte csak új MAN kocsik futnak. A nemzeti buszgyártásra nem várhat egy felelős városvezetés. Néha előfordulok távolsági buszon is, de dél-Borsodban nem láttam rozoga járművet néhány éve.
Feketelaszlo
(senior tag)
Tudtommal mindig is magyar volt - Győr, Tegez utca (de mintha Mosonmagyaróváron is lenne telephely vagy gyártás). Ikarusok felújításával kezdtek, aztán tértek át saját buszok felújítására. Az viszont elképzelhető, hogy van német tőke/alkatrészbeszállító a cégnél.
Nekem alapvetően nincs bajom az Ikaruszokkal, van pár felújított példány belőlük itt vidéken is, és egy-egy járgány kényelmesebb mint egy közelmúltban vásárolt, városi közlekedésre szánt Solaris. Egyébként a Hajdú Volánnál egy nagy baj van: sokáig ők vitték Debrecen autóbusz-tömegközlekedését. Mikor a szerepét átvállalta a DKV (és a buszait meg nem), akkor rengeteg városi közlekedésre szánt busz maradt rá a cégre. És ezek közlekednek távolsági járatokra is. (Hallottam a BKV csoda új Merci buszairól, állítólag nagyon jók, és környezetkímélőek)
(#2) papesz90: Az lenne a nagy baj, ha nem lenne hatalmas különbség a régi és az új busz között. Egy Ikarus felújítva szerintem még mindig nem túl rossz, persze az már más kérdés, hogy mennyire éri meg. (És ugye itt a távolsági buszokon van a hangsúly, ott nem tudom, hogy a Merci mennyire jöhet szóba)
(#4) greenity: Hát tulajdonképpen ment volna a busz csikorogva is (szóval nem egy tipikus lerobbanás), csak hát félt a buszsofőr, hogy ha elindulunk, akkor bárhol megállhat a busz, nem lehet tudni. (Kolis társam mesélte, hogy osztálykiránduláskor az egyik kereke kiesett a buszuknak, és mellettük gurult el. És még csak nem is valami régi cucc volt)
[ Szerkesztve ]
anno elég sokat Volánoztam (6+ évig), egy alkalomra emlékszem amikor a busznak felforrt a hűtővize, de az a délután 3mas járat volt ami mindig dugig szokott lenni és aznap éppen extrán dugig volt, 35+ fokban. de ennek 10+ éve.
MBazsee
(tag)
Ti még szerencsésen megúsztátok, mert alattunk konkrétan kigyulladt a busz, amikor Kanizsára mentem Zalaegerszegről. (Sajnos nem tudom milyen gyártmány, milyen típus)
zizi7229
(tag)
egy rakat fos az összes, Győrben szinte csak azok vannak, - nyilván valakinek megéri ezeket a mocskokat venni nyugati busz helyett - meg régi Ikarusok, Rába Premierek......
Egy osztálytársam édesapja a győri volántelepen dolgozik, láttam képeket, hogy néznek ki ezek a mocskok...gyakorlatilag nincs két egyforma busz köztük(mármint szerkezetileg, mindegyiken van valami gyári egyedi megoldás/taknyolás), tíz évesen már selejtérettek, volt olyan aminek a hátulja konkrétan hiányzott, úgy el volt rohadva....
egy időben ha jól tudom a Dana-tól vették a futóművet, vagy egy részét, mind fos....az újabbakba már a rába gyártja
az automata váltókat is állítólag elég sűrűn cserélik, már nem tudom hogy a ZF-et vagy az Allisonokat ésaz okát sem hogy miért.
új buszok helyett pedig folyamatosan állítják vissza a kivont ikarusokat és Premiereket
Az ikarusok legalább működnek, azzal még soha nem robbantam le, mondjuk errefelé karba vannak tartva más megyékhez képest
Való igaz hogy olyan hangja van már főleg a 280-asoknak(talán a difije), hogy 80-nál már megsüketülsz, de ezeket olcsón karba lehet tartani
[ Szerkesztve ]