üzenetek

hozzászólások


fecke78
(senior tag)

Szeretem ezeket a dollàr ellöre jelzéseket 700$ na az ha ideér lesz majd 300-320 jó magyar erős áfab@szot forint

[ Szerkesztve ]


Stauffenberg
(nagyúr)
Blog

Mitől lenne? Szerencsére Fujiék nem úgy számolnak, mint sok más gyártó, náluk a 700 USD nem 700 EUR, hogy még aztán arra verjék rá a helyi Áfát is.

Hozzáteszem nem lett rossz az X-A7, de a 700 dolláros ár inkább kérdéseket vet fel bennem: Mi van akkor most az X-T100-al? Az egy alapvetően jobban felszerelt, magasabbra pozícionált gép (pont az A-sorozat és az X-T20/30 közé), ami most ugyanebben a kitben 550 dollár.

Szóval ott az a szerencsétlen, ennél olcsóbb, elvileg nagyobb tudású X-T100, csak éppen azzal a vázzal videós szempontból vannak komoly bajok (és nem lennék meglepve, ha az X-A7 is küszködne ezen a téren). Inkább az X-T200-at kellett volna elkészíteni és bedobni 700 dolcsiért, mintsem ezt.

Mi lesz ha tényleg elkészül az X-T200? Az lesz mondjuk 800 dollár, hogy pont beékelődjön az X-A7 és az X-T30 közé?

Szeretem a Fujit, nem is kicsit, de ez már kezd megint átmenni kreténségbe.


Tigerclaw
(nagyúr)
Blog

Korábban milyen vezetékezése volt, hogy a réz most előre lépés? Már az egyszerű villanyszerelésben is több évtizede rezet használnak minimum. Az elektronikában ahol fontosabb a feszültség esés elkerülése, a melegedés kérdése, meg alacsonyabbak is feszültségek, nem is jöhet más szóba, akármennyire is olcsójános volt a tervező. Még az acél rugós érintkezőket is bevonták, rézzel, arannyal vagy ezek ötvözetével.


Reinhardt
(őstag)

X-H2-re vajon ratesznek egy hasonlo kijelzot?


Örni
(senior tag)

A Canon m6 mk2 850 dolláros ára itt előrendelve 310 ezer Ft, akkor ez olyan 250 lesz :)

Jópofa gép ez, tetszik. Úgy látom oversamplingos 4K-t tud. AF sebesség kérdéses.


Stauffenberg
(nagyúr)
Blog

Azért remélem az oversampled 4K nem lövi el az összes puskaport és a bitráták is a helyükön lesznek, meg nem árt ha a 1080p kimenet is rendesen meg van csinálva. Sok vázon ez utóbbi teljes elhanyagoltságban van hagyva, pedig nekem nagyon sokszor egyszerűen túlzás a 4K, de a fűrészfogas, moirés, alacsony bitrátájú 1080p meg alulteljesíti az igényeket.

Na meg a Fujinál eddig a Bayer szenzoros vázakon sosem akart összejönni még az értékelhető szintű videó sem, közben amit a komolyabb vázaik produkálnak az mesés (de már egy X-T30 is eléggé rendben van).


Örni
(senior tag)

Gondolom ez is Sony szenzoros lesz, megelőlegezek egy jó minőségű 4K-t neki. Viszont a rolling shutter nem tudom milyen lesz... Engem is csak azért érdekel a 4K, mert abból tudok nagyítani 1080p-re :)

Igen, az X-T30 kielégítené az igényeimet, de az ára... Megvárom még az M6 II tesztjeit, mert EF-M- es obijaim vannak, Canonra vagyok berendezkedve. De ott meg a videó minősége ugye :(


PuMbA
(titán)

M50 FullHD minősége azért teljesen jó az összes gyártó gépet nézve is :)

[ Szerkesztve ]


Örni
(senior tag)

Szemeztem vele, de a 4K 24p kevés lenne :( no meg ott is a rolling shutter.


#89309696
(őstag)

Néhány éve nem használtak még rezet a szenzorban, mert kontaktusba lépett más anyaggal és meghibásodást okozott. Valami ilyesmi rémlik. Aztán talán a Sony oldotta meg a dolgot és lett réz használva onnantól kezdve.


Stauffenberg
(nagyúr)
Blog

Ha jól kontrollált rolling shutter, meg jó videó kell, akkor Panasonic. Van egy G80-am, ha azt nézed, hogy az X-A7 árában kapható újonnan és egy időjárásálló, IBIS-es vázat kapsz cserébe (EVF-ről nem is szólva), akkor nem egy rossz vétel. Vagy ennek a kistesója a GX80 használtan 70k pénz, cserébe nem időjárásálló és mikrofon bemenet sincs.

Persze van tradeoff is, ez maga a szenzor és az AF, ebben az újabb Fujik sokkal jobbak. A régebbi 16 megapixeles Fujikhoz hasonlítva még nem volt nagy különbség (sőt akkoriban videóra sem igazán voltak alkalmasak a Fujik). Cserébe fényerős fixek jó áron vannak a rendszerhez. Hát nem egyszerű manapság fényképezőgépet és/vagy rendszert választani. :)


Örni
(senior tag)

Igen, nézegettem azokat is, de m4/3 nem kell! Pedig az Olympus e-m10 miii is nagyon tetszik.

Igen, nehéz dolog ez :) és röhejesen drágák már a gépek is...


Stauffenberg
(nagyúr)
Blog

"és röhejesen drágák már a gépek is..."

Fotózok már azért egy jó ideje és a korábbi vásárlásaimat összevetettem a mai árakkal, mellé téve az időközben kumulálódott inflációt és ezek szépen szinkronban vannak. Ennyit számít az infláció. Amit 2008-ban vettem 220 ezer pénz körül, az ma már 300-nak felel meg és nagyjából ennyibe is kerülne hasonló tudású szettet venni.

Az X-A7 viszont szerintem tényleg drága. Legalábbis arányosítva a konkurenciához. Hiába a fasza szenzor és a jónak ígérkező AF rendszer és az általam iszonyú sokra tartott Fuji színek, attól még egy EVF nélküli teljesen fapad gép. Más fórumokon a kommentek fele arról szól, hogy inkább a Sony A6100 és nem tudom rá azt mondani, hogy nem jogos.


Örni
(senior tag)

Lehet csak az a baj, hogy az én fizetésem nem emelkedik olyan ütemben mint kéne.

6100??? Az ezer éves szenzorával és a durva rolling shutterével és béna 1080p minőségével? Nekem ez a Fuji nagyon bejön, lemenne 150-re az ára, best buy lenne. Af jobb mint x-t3 és x-t30-é, azokat is upgradelik.


Stauffenberg
(nagyúr)
Blog

Csak annyira ezeréves szenzor, mint ami az A6400-ban is van. Az A6100 egy kissé lebutított A6400, ami nem kapott időjárásálló szigetelést, az A6000-ből jön az EVF és nincsenek Log profilok videóhoz. Egyébként ugyanazt az AF rendszert kapta meg ami az A6400-ban és az A6600-ban is van, Real Time Eye AF-el együtt (videó alatt ez a funkció csak az A6600-ban megy).

A fokozott rolling shutter meg sajnos minden Sonyra jellemző. Btw én nem látok még rendes teszteket a videó minőségről sem az A6100, sem pedig az X-A7 vonatkozásában. Utóbbi esetén van bennem nem kevés szkepticizmus, mert a Fuji amilyen csodát művel a magasabbra pozícionált X-Trans modellekkel, annyira volt szar eddig az összes Bayer szenzoros gépük videóra.

Továbbá:

A Sony esetén ismert, hogy milyen bitrátákat tud az A6100, míg az X-A7 adatlapján ezek nincsenek feltüntetve, ha a slow-motiont nézem a Sony tud 1080p / 120 fps-t 100 Mbps mellett, míg a Fuji megáll 60 fps-nél és ismeretlen bitrátánál. Egyelőre várjuk meg a teszteket, hogy véleményt lehessen mondani, de én a magam részéről ha ebben az árkategóriában nézelődnék új gép után, akkor sokkal előrébb lenne az A6100 a listámon, mint az X-A7.

A fizikai kezelőszervek, EVF (még ha öreg is), meg a jobb slow-mo videó engem inkább arra vinne.

Nem beszélve arról, hogy a G80-asomon is utálom az oldalra kicsomagolós kijelzőt. Még a Sony megoldásával is jobban kibékülnék, de a legérthetetlenebb dolog a számomra, hogy a Fuji már megcsinálta a világ legjobb kijelző döntő-szembefordító mechanizmusát az X-T100-ban és nem értem ezt most miért ilyen hagyományosra csinálták. Remélem nem azért, mert ez egyszeri alkalom volt, nekem PONT ILYEN kijelző mechanizmus kell, csak szegény X-T100 egy elég béna kacsa lett. A másik ismert váz ami valami hasonlót kísérelt meg az a Panasonic S1H, de az meg bitang drága.


Örni
(senior tag)

A Sony most Canont játszik és 4-5 éves technikát próbál újra eladni... Jövőre jönnek ki állítólag új szenzoros géppel, addig nem érdekelnek. Én ritkán fényképezek, nekem a videó a lényeg.
Jelenleg az X-T30 tetszik a legjobban.

Igen, láttam sajnos, hogy az X-A7 120fps-t csak HD-ban tud, így ő kiesett :(

Canonosként M6 II lesz valószínű, persze a 4K minőséget még megnézem saját szemmel, ha lesz dpreview összehasonlító minta. Idén még kijön az M200 is állítólag, de gondolom butítva lesz.


t72killer
(titán)
Blog

Nekem gx80-am van, de nem vagyok megelégedve a pana autofókusszal, már a régebbi sony-k is agyonverték ha videózásnál mozgott a téma.

A fuji vajon hogy remekel AF téren :F?

#2: "elvileg nagyobb tudású X-T100, csak éppen azzal a vázzal videós szempontból vannak komoly bajok" - meg is válaszoltad a kérdést. A videó manapság alapkövetelmény, annyira, hogy még a totál videófóbiás nikon is hajlandó volt 4k-t tenni a vázaiba.


Stauffenberg
(nagyúr)
Blog

Az újabb Fujik (X-T30, X-T3) már teljesen vállalható videó AF-et tudnak, az update után ez csak jobb lesz, szóval ebben az X-A7-ben is valószínűleg elég jó lesz. A Panasonic messzire kerüli a PDAF-et és bár bámulatos mit ki tudtak hozni a CDAF-ből (tényleg, egy G9-ben már kimaxolták amit a technológia tud), csak ugye ez megkérdőjelezhető értelmű siker, miközben mindenki más már PDAF-et használ.

(#16) Örni: Én magam is rásütöttem a Sonyra a sértést, hogy ők az új Canon, de ezt pont nem a szenzor miatt. Oké, a régi A6000 és az új generáció ugyanúgy 24 megapixel, de nem igaz, hogy nem volt fejlesztés, jobbak érzékenységben, jobbak hőelvezetésben (kérdezz egy ős-Sony MILC videóst, hogy ez mekkora dolog valójában) és a szenzorra integrált új AF rendszer ég és föld különbség. Az A6100 pedig egyszerűen csak a régi, amúgy máig kapható és gyártott A6000 leváltására érkezett belépő modellnek. Az A6000-ből a mai napig komoly mennyiséget adnak el és az A6100 érezhetően fejlődött. EVF-ben nem, de ez szándékos, hogy tudják az egészet olcsóbban gyártani az A6400-nál. Nekem ez szimpatikusabb megközelítés, mint eltüntetni a vázról az EVF-et.

Az X-T30 meg remek gép, ha tetszik akkor lehet érdemes még gyűjteni egy kicsit hozzá. Ha meg túl van a lélektani határon az ára, akkor várni érdemes, figyelni a használt piacot, ilyesmi. Nálam is van ilyen lélektani határ, megvan a melós gép a cégnél és bérelésre is elérhető bármi ami éppen kell, viszont otthonra a saját szórakoztatásomra én sem akarok vagyonokat elkölteni, csak már futottam bele olyan ön-pofonba, mikor megvettem inkább az olcsóbb, fapadosabb vázat és csak egy tök felesleges kört futottam vele. Egyik ilyen például az X-A7 üknagyapja volt, az X-A1. :) Jobban jártam volna ha rögtön egy X-E1-el vagy ilyesmivel indítok.


Örni
(senior tag)

X-A7-ről azt írják, hogy abban már az új AF van és azt frissítik át a régebbi gépekre.

No ez az, a lélektani határom 200K, de azért meg kb. semmi jót nem kapni :) esetleg ha 250-ig lemennek az árak még durcásan veszek valamit. Mondjuk Fujinál, Sonynál még obikat is kéne pluszba venni... Lehet marad a Canon. Nem tudom észrevenném-e a különbséget egyáltalán a pixel binned meg az oversampled 4K között...


t72killer
(titán)
Blog

A legújabb panákat nem néztem, de az előző generációnak pl komoly probléma szembejövő felnőtt videózása - feléd szaladó kisgyerekről meg ugye nem is álmodozok. Fotóban ugyanez, míg PDAF-el megvan a repülő madár, CDAF-el jó, ha az ágra leült példányt azelőtt lekapom, mielőtt elrepül...

Mondjuk az is igaz, hogy olympus obikkal használom a gépet, lévén ezek voltak a legjobb üvegek amikor a vázat vettem.

[ Szerkesztve ]


Stauffenberg
(nagyúr)
Blog

"X-A7-ről azt írják, hogy abban már az új AF van és azt frissítik át a régebbi gépekre."

Igen és ezt csípem a Fujiban, hogy simán bedob valami újdonságot akár az alacsonyabb árszinteken is és firmware frissítéssel hozzáigazítja a már piacon lévő többi modellt is.

"No ez az, a lélektani határom 200K, de azért meg kb. semmi jót nem kapni :) esetleg ha 250-ig lemennek az árak még durcásan veszek valamit"

A 200k az nagyon kevés egy Fuji X géphez, még az X-A7 sem lesz elérhető ennyiért, használtan próbálj összevadászni dolgokat, de ha ilyen szűk a keret, akkor azzal fogsz még később szívni, hogy drágák az objektívek. Ott vannak az f/2 WR fixek aránylag olcsón, de sem a vázban, sem az üvegben nem lesz stabilizátor.

(#20) t72killer: Volt erről szó nemrég a MILC-es vagy az MFT-s topikban, én olyan nagy különbséget nem fedeztem fel a Panasonic vagy Olympus objektívek között ezen a téren. Talán egy kicsit jobb a találati arány Pana üveggel, de igazából nem ég és föld különbségről beszélünk.


Örni
(senior tag)

Megérkezett egy [preview]

Nagyon egyszerű a menü :(


Stauffenberg
(nagyúr)
Blog

Mint az összes A-vázon, csak itt még tovább kurtították a fizikai kezelőszerveket a képernyő simogatás kedvéért. Nem vagyok a fényképezőgépes touchscreen műfaj ellen, de ez sokkal jobb akkor, ha kiegészíti a fizikai kezelőszerveket és nem átveszi a helyüket.

A videónál a mikrofon jelszint állítás fapadossága és a base ISO 400 nagyon nincs ínyemre.

Egyszerűen nem érzem azt, hogy ez a gép versenyképes 700 dollárért, nem mondanám full fapadnak sem, de ezt az árkategóriát dominálják a fapad DSLR-ek és a Sony A6000, aminek most érkezik a váltómodellje hasonló árkategóriában.


Örni
(senior tag)

Igen, az iso400 az elvette a kedvem, meg a buta, mobilfotósoknak szánt menü is betett... Mellette lehetett volna egy hagyományos menü is fotósoknak. Az ár majd lejjebb megy.


Stauffenberg
(nagyúr)
Blog

"Az ár majd lejjebb megy."

Ahogy minden másnak is. :) Szerintem ennél a gépnél tényleg érdemes hallgatni a marketingesekre és csak az vegye meg aki valóban a kommunikált célcsoportba tartozik, bárki másnak csak nyűglődés lesz.


Örni
(senior tag)

Közben bejelentették a Canon M200-at is M50 tudással, alap kialakitással 550 dolcsiért, mondjuk az M50 már olcsóbb :)
Nikon első Apsc Milce is úton van.

Az A6100-ról is azt írták, hogy megmaradt a látványos rolling shutter, az is kiesett.

Talán majd az X-T200 lesz a jó ár/érték bajnok.


Stauffenberg
(nagyúr)
Blog

Egy tényleg okés X-T200-ra még én is kíváncsi lennék, de nem lenne elég tér neki a palettán, szerintem nem véletlenül dobták le 550 dollárra az X-T100 árát, gyanítom folytatást sem kap, már csak kiszórni akarják amit legyártottak.

Kár érte, mert egy jól árazott kb 800 dolláros X-T200, kijavítva az előd pár nagyon ordító hibáját szerintem egy igazán ügyes versenyző lehetne ott, ahol a Panasonic GX9, Olympus E-M10 III is pörög.

Szerk: Csak ugye akkor megint oda lyukadunk ki, hogy mi a bánat értelme lenne így az X-A7-nek.

[ Szerkesztve ]


Örni
(senior tag)

Az XA7 célközönsége a hülye p*csa szelfibajnok, bár az meg miért váltana mobilról? Esetleg a fotózás iránt érdeklődő fiatal korosztály. Szerintem lesz folytatása az X-T100-nak, eddig is elfért a helyén. Ugye az XA7 és XT30 között van 300 dollár különbség kit obival.


Stauffenberg
(nagyúr)
Blog

Az X-A7 célközönsége nem létezik. Az a baj, hogy ez a "mobilról váltó, de mobilos élményt kereső" csoport egy ilyen marketingesek fejében megfogant ködfelhő. Nagyon sok gyártó próbálkozott már ilyen és ehhez hasonló teljesen fapad, tapizós, jópofa de használhatatlan funkciókkal telehányt gépekkel és soha, egyik sem lett igazán sikeres.

Aki mobilról vált cserélhető objektívesre, az alapvetően egy belépő Canon-Nikon DSLR vagy esetleg a Sony A6000 felé hajt (utóbbit nem véletlenül említem név szerint is). Ezek egyike sem követi ezt a mondvacsinált filozófiát.


Örni
(senior tag)

Na jó, de ezeknél olyan fogalmakat kell ismerni, hogy záridő, blende, mélységélesség, fókusztávolság :D
Ezektől a szavaktól kipukkad az agyuk. Háttérhomályosítás, meg bőrszépítés, na az már igen! Aztán lehet, ázsiában meg van ennek a piaca...


Örni
(senior tag)

Na, alakulnak már az árak MM-ben :)

X-T30 Kit: 311.500,-
M6 Mii váz: 269.999,-

[ Szerkesztve ]

üzenetek