üzenetek

hozzászólások


Petya88
(tag)

Gondolkodtál már esetleg azon, hogyan is fogjuk a legkisebb elemet ami ráadásul neutronnak is hiányában van, falak közé zárni? Eddig is az volt a legnagyobb probléma a hidrogénnel, hogy nincs olyan tároló ami tartósan bent tudná tartani. Mondjuk esetleg beszélhetnénk az üzemanyagcellák hatékonyságáról is. Ha valóban lenne a hidrogén, mint tárolható üzemanyag, alkalmazására megoldás, már néhány napelem, egy elektromos vízbontó és néhányszáz kilométer cső segítségével megoldottuk volna Afrika partközeli részeinek ivóvíz gondjait.
Az akkumlátor technológia meg már ott tart, hogy azon gondolkodnak, hogyan lehet majd átmenekíteni az elhasználódott vagy megsérült autókból az akkupakkokat újakba, mert az még egy életciklust simán elviselnek autóban. Majd ezek után még simán jók lennének évtizedekig házi tárolónak.
Abba is gondolj bele, hogy már ma adott több modellnél is a hálózatba visszatöltés lehetősége, ami igen sokat segíthetne a csúcsidőszakok csúcsainak elsimításában.


GreenGoblin
(tag)

Jézusom neked minden hozzászólásod blog terjedelmű? :DDD


sub71
(aktív tag)

A többlet áram abból lesz, hogy pl Németorszagban talyaly nyáron a hálózatüzemeltető cégek nem vették át még ingyen sem a napelemekkel, szélerőművekkel előállított áramot, pont a tárolási problémák miatt. Itt a kollega írta, hogy otthon termelt napelem árammal töltötte az autóját! Amit ő ingyen megtermelt nappal, betáplálta a hálózatba, majd éjjel feltöltötte a kocsiját! Szerinted ezt melyik cég teszi meg neked ingyen hosszútávon? Nem véletlenül változtatták meg 2023-tól a lakossági, napelemmel megtermelt áramátvétel szabályzását. Mind a cégek, mind az állam előre meghatározott bevétellel/nyereséggel számol. Ha holnap feltalálják a vízzel működő autót, neked, mint végfelhasználónak pont annyiba fog kerülni az üzemeltetése, mint most egy benzinesnek, így működik a kapitalizmus....

[ Szerkesztve ]


sub71
(aktív tag)

Amúgy meg köszönöm a hidrogén, mit üzemanyaggal kapcsolatos hozzászólasokat! Látom az sem lesz igazi alternatíva, ezekkel a dolgokkal kapcsolatban hiányosak voltak az információim! :R
Rolly 20# Ha mondjuk 2019- ben 500milliárd volt az állam bevétele az üzemanyagokból és jövőre már minden autó elektromos lesz, az állam akkor is igényt fog tartani az 500milliárdjára, tehát logikus módon úgy veti ki az adókat és járulékokat az e-autókra, hogy neki megmaradjon a bevétele! Tehát mindegy, hogy kilométer alapon, vagy darabra, de beszedi ezt az összeget!

[ Szerkesztve ]


Rolly
(veterán)
Blog

Nappal töltjük az autót :) pont azért, hogy minél kevesebb áramot vegyünk a hálózatról :) home office miatt meg tudjuk oldani...

#22 bocsi szófosásom van :P

#24 Ha holnaptól minden autó elektromos lenne (nyugi nem lesz 15 év múlva se biztos, hogy meglesz itthon az 50% között lesz) akkor is áfán keresne az állam... Nem 500 milliárdot name csak 50-100 milliárdot de mivel ez 15-30 év közötti átmenet nem hiszem, hogy nem lehet ezt ésszel pótolni... de ganyítom az útadó km alapú lesz és mindenki fogja fizetni (elektromos is és belső égésű is extraként) de ebbe bele lehetne rakn ia súly figyelembe vételét és akkor az elektromosak kicsit többet fizetnek

üzenetek