üzenetek

hozzászólások


Lalikiraly
(addikt)
Blog

Hát igen sok sok igazságot írtok.

Igen, ezekhez a Mercikhez hobby ként kell tekinteni, különben tökön is szúrhatod magad...
Azért csajozni se utolsó annó saját tapasztalat. Akkoriban azt mondtam jó nekem a szinglisegg, azt amikor meglett a C180-asom másnap lett csajom. Igaz azóta is ő van. Csak ezt el ne olvassa, me hétvégén nem kapok majd kaját :D Pedig tudok magamra főzni, mosni, takarítani. csak nem úgy ahogy ő szereti. Ha takarít olyankor inkább elküld. Az meg nekem pont jó szerelni ilyesmi. Na jó már megint írom a marhaságokat, nemhogy lapos lenne a szám :C

Igen a W210 esetében ha a motor megkapja a minimális karbantartást, akkor még a CDi esetében lévő mini törp ördög turbót is beleértve, lerohad róla a kaszni. Tarthatod te száraz, hűvös helyen, napfénytől védve, akkor is rohad.

Alkatrész meg ennyi idő után hogyne lenne, nézzétek meg az orosz videókat azok annyi kocsit törnek, hogy egy videó alatt egy átlag Magyar bontó már tele is lenne...


Hieronymus
(addikt)
Blog

A Mercédeszhez 30 év garanciát ad átrozsdásodásra a gártó.
Évente kötelező szemle szükséges hozzá és javíttatni kell a sérüléseket.
A többi gyártó 12 év átrozsdásodási garanciát ad általában.

Néhány éve bejutottam üzemlátogatásra a BMW egyik Müncheni üzemébe.
Az alkatrészek kétszer kapnak passziváló bevonatot. A legyártás után és a festés előtt.
A kész karosszériát, ajtóstól mindenestől egy kar bemártja a fürdőbe.
Ez gyakorlatilag 100%-s korrózió védelmet jelent, a bevonat sérüléséig.


Lenry
(félisten)
Blog

A Mercédeszhez 30 év garanciát ad átrozsdásodásra a gártó.

... feltéve, hogy az bizonyíthatóan belülről indult, lásd a következő cikket


KillHates
(nagyúr)
Blog

Köszi a beszámolót! Nagyon jó autó a W210 attól eltekintve, hogy olyan abszurd helyeken képes rohadni amit egyábkánt el nem tud képzelni az ember! Én már 25 éve Merciket nyúzok, volt már minden (is), feleségem 10 évig használt egy W210-est (E290TD) és SOHA SEMMI baj nem volt vele. Azóta is visszasírjuk a hajós dülöngélését, a TV fotel kényelmét, az olajkályha andalító klattyogását...
Használd egészséggel, ha meg tudod állítani a korróziót (ha kell tudok mondani bizarr helyeket) akkor sokáig nagyon elégedett leszel vele. És a szkeptikusoknak; tényleg Suzuki árban üzemeltethető; olyan olcsók az alkatrészek hozzá. Kivétel a karosszéria elemek. Na azok aranyárban vannak :D


Lalikiraly
(addikt)
Blog

Köszönöm szépen!


Hieronymus
(addikt)
Blog

Leírtam.

Minden évben el kell vinni az autót és ellenőriztetni kell az állapotát. Németben nem csak márkaszerviz végezheti az éves karbantartást.
Ha sérült a felület javíttatni kell. A szervizkönyvbe benyomják a pecsétet. Ezzel bizonyítva van, hogy a kívülről folyamatosan rendben volt a korrózióvédelem.
Gondolom, ha valaki vásárol egy új autót, akkor jut annyi pénz karbantartásra, hogy folyamatosan javítva legyenek a kőfelverődések és egyéb kis sérülések. Később eladáskor többe fog érni az autó.


akaido
(addikt)
Blog

Üdv!
Érdekes volt mindegyik fejezet, csoda, hogy le nem fejezett a kocsi annyi problem volt. :)
Egy w169 A kismerdzsóra szeretnék átnyergelni a közeljövőben, így felkészültebb leszek talán.
Sógor is nemrég váltott egy ezüst 3 ajtós C200-as dízel automata sportcoupéra, aminek szintén a tetőablaka rakoncátlankodott. bontóból szerezett egy felújítottat.


KillHates
(nagyúr)
Blog

Ajtók aljára figyelj majd oda, ott szeret rohadni a kompakt Merci. Úgy próbáld ki, hogy csont hideg a motor és te hallgasd kintről más indítsa be. Elég egyértelműen csörgeti a láncot, ha az már meg van nyúlva. Olajfolyás ne legyen, nagyon fontos. Ha automata akkor ne lehessen érezni amikor sebességbe rakod. Dízelnél az automata kerülendő, mert szétrázza az elektronikát.


Lalikiraly
(addikt)
Blog

Automatánál első dolgod legyen, már másnap hogy olajat cserélsz benne és szűrőt. Difi olajat is érdemes cserélni mert senki sem szokta.
Az hogyha sebességberakáskor ránt egyet, az nem mindig a váltó hibája, lehet váltó vagy motortartó is.

Benzinesnél garantált az összes gyertya és gyertyakábel cseréje is.
A rugók nagy része mindegyikben törött. Kilóra adják őket majdnem újonnan is.
Hibakódot érdemes töröltetni, mert az évek alatti sok szereléstől aksi fel és lecsatlakozástól is tele lehet és sok problémát okozhat.

Tetőablak soknál hibás elszakad a bovden, vagy ha nem használják berohad az egész egyszerűen.

Viszont ha valaki azt mondja a kiszemelt autónál hogy ááá csak annyi a baja, hogy nem zárnak az ajtók, vagy a lámpamagasság nem megy, akkor hagyd ott. Vákuum-rendszer hiba. Kismilliárd helyen lehet szar, soha nem jössz rá...

Igen, ha csörög hidegen a lánc, akkor kezd megnyúni, ami nem jó dolog. Nem vészes amúgy kicserléni, főleg ha hozzáértő csinálja. Árban sem vészes. De amúgy nem sűrű hiba egyáltalán.

Olajfolyás a motorból jó eséllyel a főtengely szimeringnél szokott. Nekem az összes mergában folyt ott.

Dízel külön állatfaj, bele lehet futni hatalmas bukóba. Izzítógyertya csere a rémálom kategória is lehet simán.

Akksit akármit mondank benzinesbe 75 ös a minimum, ha fapados, ha több extra van akkor 85 öst bele, dízelbe 95Ah alatt felejtsd el. Azt is tisztességes fajtát. BOSCH Silver, EXIDE esetleg, vagy lehet gyárit is szerezni. A dízelbe kell az indítás miatt, me marha sok erő kell hozzá egyrészt, másrészt pl az állófűtés is irgalmatlan sok energiát vesz el. A Dízel előmelegítő kályha ezért csak járó motornál kapcsol be. Míg így is érzi az autó, pedig kiváló az akksim.

Az állófűtések vagy csak a sima dízel melegítő kájhák 90% a nem működik. Nem költ rá senki, pedig 70-80 ért fel lehet újjitatni és marha jó dolog.
Ha komplett webasto van programozható, akkor lehet telefont is szerezni a kocsiba és akkor GSM modullal küldesz egy SMSt a kocsinak és beindul az állófűtés :)

[ Szerkesztve ]


akaido
(addikt)
Blog

A legkisebb 1.5 benzinest tervezem, manual kulisszával.
Köcce szépen, minden tapasztalat jól jön!


Lalikiraly
(addikt)
Blog

Azt tudod hogy azok nem Merci motorok. Asszem Renault :D


akaido
(addikt)
Blog

A második generációs A Merciké?
A legutóbbi években tudok Renault-Mercedes kooperációról, na de pl. 2005-2011 között is ez már létezett?


b.
(félisten)
Blog

Uh nagy volumenű írás, nem semmi mit vettél a nyakadban. Én hasonló megszálott vagyok a Honda Civic -cel.
Azok az árak amúgy hogy a túróba jöttek neked ilyen kevésbe ki? kerékcsapágy vagy a lengéscsillapító 20 ezerért 2 db? :Y

[ Szerkesztve ]


ncc1701
(veterán)

Én is ezen csodálkoztam, suzuki árak kb. Insigniámra vagy 2-4x-es szorzók vannak, marhára irígykedem.


sh4d0w
(nagyúr)
Blog

Smart megvan?


#90088192
(senior tag)
Blog

Említése is fejlesztés terhe mellett lehetséges. :DDD


KillHates
(nagyúr)
Blog

De annak a motorját pont a MB gyártja :B


Lalikiraly
(addikt)
Blog

Szia!

Az A merciben sosem volt Merci motor. A Merci klubban az A Mercit nem ismerik el Mercinek.
A B-t sem.
És sajnos a W212 E osztályban is a 200 as és attül kisebb egyik sem Merci motor.

Nem kell aggódni amúgy. AZ X osztály pl Nissan Navara átcimkézve.

A Fordokban Peugeot motor van.
A Nissanokban a dízel az Renault

A Dacia nyilván Renault

Régen a Citroen az Opel GM től kapta az automata váltót

Az Opel pedig az Japán Aisintól :D

Ezt híjják globalizációnak.


Lalikiraly
(addikt)
Blog

Nem inkáb fejvesztésre gondoltál? :C


Lalikiraly
(addikt)
Blog

Szia!

Hát valahogy mindig mázlim volt olcsón alkatrészt találni, de nincs nagy titok.

Az egyik beszerzési forrásom az Kauffer, ott jók a kapcsolataim, így az unix 50% osától is jobb árat szoktam kapni.
A másik a ZS+U Csepel. Ott még jobb árak vannak alapból.
A harmadik pedig most hirtelen nem mondom meg a bolt nevét a XV. kerben talán a jávorka pál utcában van.
A jobb hátsó kerékcsapágyam került valami 5000 pénzbe, viszont nem tudtam még kicseréltetni, nem nagyon vállalja senki mert nagy meló.
Jó meg aztán mondjuk nem Meylet vagy Lemfördert vettem, amik amúgy már sokszor úgyanúgy made in vágottszeműek lettek sajnos.

Ami nekem csalódás az a FEBI. Nagyon leadta a minőséget.

Jah és még nagyon jó bolt a Vianno Kft a XIV kerben. Nem olcsó de főleg gyári alkatrészek Meg mondjuk tudják mi merre hova.

A kövi hely még az Auto president az meg az M5 kivezetőnél van. az bontó is.

üzenetek