üzenetek

hozzászólások


#90088192
(senior tag)
Blog

Értem mit mondasz, az olaj gépelem, és funkciója a hűtés is. Pont múltkor beszélgettem egy "MG szerelovel" és nekem kellett elmagyarázni, hogy miért van 1m3 olaj egy ~1000kw os dízel motorban, es miért kell 300 óránként cserélni.

Mennyit használod az autodat teljes terhelésen?
Ha jól sejtem kb 0.

Vagyis mindennek megvan helye és oka.
Tartós vontatás esetén pl igen csak jó lehet.

Pont az a lényege az egésznek, amikor az autó megáll, a hideg oldal is felmelegszik a a turbóbam, hiszen se olaj se a lapatozasat érő levegő áramlás nem játszik tovább. A tengely maga is felforrósodott.

A vissza hűtés lényege annyi hogy pl alapjáraton vagy toló üzemben képes vissza hűlni az olaj és maga a turbó is.

A turbó lapatszog változtatás, az alloreszen történik, nem a forgó lapátok vannak babralva. Így esetünkben ez lényegtelen, hiszen ott teljesen száraz a csapagyazasa, és a kipufogó oldalon játszunk vele.

:R

üzenetek