üzenetek

hozzászólások


Donki Hóte
(veterán)

Van egy 10+ éves Ford Focus DA3 TDCI autóm. Egy éves korában vásároltam meg. Eszembe sem jutott visszahűteni a turbót. Van néhány baja már az autónak, de a turbó köszöni, jól van.

Nekünk is van egy 1.6 TDCI Ford Focusunk. Már 16 éves, nagyon jó egészségnek örvend, kezdettől fogva a miénk, 6 éve az asszony használja.

Egyszer, amikor még eléggé új volt az autó, mentünk nyaralni, éjszaka egy húzós autópálya menet után beálltunk egy üzemanyag kút melletti parkolóba és leállítottam a motort. Valami kattogást hallottam a motortérből (akkor még nem tudtam, hogy ez természetes az ilyen motor esetén) ezért a motor leállítása után kb. 20 másodperccel felnyitottam a motorháztetőt.

Teljesen le voltam döbbenve, mert a sötétben nagyon szépen látszott, hogy a turbó csigaháza szép meggypiros színben izzik :U Álló helyben kellett neki vagy egy perc, hogy lehüljön annyira, hogy ne világítson.

Azóta minden nagyobb terheléssel járó menet után legalább 1 percig hagyom hülni a turbót és csak utána állítom le a motort :K

Az izzó turbóban álló motor mellett nincs olajáramlás, rásül az olaj a turbó tengelyére. Lehet, hogy jó állapotban van a turbód annak ellenére is, hogy sosem hűtöd vissza, de hidd el, hogy még jobb állapotban lenne, ha visszahűtenéd a turbót nagyobb terhelések után :R

[ Szerkesztve ]

üzenetek