[Re:] [Mister_X:] Autósiskola, de melyiket? - BLOGOUT fórum

üzenetek

hozzászólások


barnam_
(nagyúr)
Blog

Én a csigánál csináltam a jogsit két éve.
Valóban nehéz oktatóhoz kerülni, de ez nem csak náluk van így, hanem minden iskolánál, akik az alacsony óradíjakkal versenyeznek.

Tehát vagy az oktatás olcsó, vagy a vezetés. Általában az iskolák az oktatást drágábban tartják, hiszen az a pénz direktbe hozzájuk megy, a vezetés óradíjából pedig még az oktatónak is kell adni.

Senki nem fogja nyíltan kimondani, de akkor van esélyed gyorsabban oktatóhoz kerülni, ha kicsivel többet fizetsz, mint a meghirdetett óradíj.

Nekem egyébként aszt hiszem ilyen 140-150 ezer körül volt, egyszer sem buktam meg.

szerk.: amúgy nem tartom jó ötletnek a 30 kötelező órát ledarálni 3-4 hét alatt, sokkal jobban rögzülnek a dolgok, ha hagy az ember időt két alkalom között. Én heti 2-4 órát vezettem, májustól októberig (igaz közte volt nyár is). Nem is buktam meg a forgalmin.

[ Szerkesztve ]


Ellia
(addikt)
Blog

Dunakeszin a Kalmár van, ismerősök csinálták ott régebben (meg szintén Vácott a Kalmárnál), panasz nem volt de messze nem ez volt akkoriban (8-10 éve) a legolcsóbb.

Én Padlógázás voltam - oktatókkal szívtam. Az első egy tahó *kalap volt. Át is kértem magam máshoz. A második már jobb volt de végül itt is elváltunk. A harmadik egy türelmes de határozott idősebb úr volt, vele szerettem vezetni, ő ténylegesen tanított. Szóval szerencse kell.

A vége valahol 160e jó magyar forint körül állt meg. A sok oktató váltás se volt jó... Ez volt kb 8 éve.

Sajnos manapság reális a 200 rongy közötti jogosítvány. :/


kemotox
(addikt)
Blog

Kemény... Nekem valami 120 rémlik, hogy annyit láttam (nem tudom már, melyik sulinál), de valami kuponos diákos kedvezményes akciós akármi volt, azóta eszembe jutott. Így már annyira tényleg nem tűnik nagyon meredeknek a 200. Vagyis de, csak nem úgy :D

[ Szerkesztve ]


yerico
(senior tag)

Azt hiszem, tavaly volt egy cikk, hogy melyik autósiskola mennyiért ad órát, és mennyi a bukások százalékos aránya. Online volt, talán meg lehet még találni. A lényeg, ahol olcsóbb volt az óra, nagyobb százalékban volt bukás.


dugo_
(veterán)

Meglátom valahol a csigavért mindig ökölbe szorul a kezem. 55 óra és 3 bukás után hagytam ott az oktatómat (tudom, tudom), aztán lejártam Veszprémbe ismerőshöz nulláról újratanulni mindent, 17 óra után elsőre meglett ott. Csak nézett mindig kerek szemekkel, hogy ezt se tanultam, meg azt se? Akkor mégis mit mondtak el Pesten?

Amit csinálnak a csigánál az nem normális. Olyan alacsonyra van lenyomva az óradíj, hogy szerencsétlen oktató csak szétcsalt, kettesben végigkrúzolt órák mellett tud nyereséges lenne belőle. Úgy meg nem tanulsz meg semmit, ha nincs otthon autó gyakorolni/nem tudtál már előtte is vezetni.

Keress olyan helyet, ahol legalább 3k egy forgalmi óra.


426os
(őstag)
Blog

amúgy nem tartom jó ötletnek a 30 kötelező órát ledarálni 3-4 hét alatt, sokkal jobban rögzülnek a dolgok, ha hagy az ember időt két alkalom között. Én heti 2-4 órát vezettem, májustól októberig (igaz közte volt nyár is). Nem is buktam meg a forgalmin

Ezzel mondjuk alapvetően egyetértek, de egyénfüggő is a dolog. Néha egy kis szünet kellhet arra, hogy feldolgozd a tapasztalatokat, elemezd a hibáidat. Én nyári szünetben csináltam, akkor épp nem is dolgoztam, szóval a napi két óra vezetés után volt még időm elmélkedni. Illetve az órák után, vizsga előtt volt kb 1,5 hét szünet. A vizsga előtti napon toltunk egy ismétlő/gyakorló órát és akkor sokkal jobban ment minden, mint előtte. Nem is nagyon hibáztam utána.


yerico
(senior tag)

Az egyes autósiskolák bukási adatai

Amint látszik, csiguciéknál 50%-os B kategóriában a gyakorlati vizsgán a bukás. Így lesz a 30 órából átlag 45.

Átlagos képzési óraszám

[ Szerkesztve ]


PuMbA
(titán)

Sarkadi Autós Iskola

"Vizsga Sikerességi Mutató (VSM) 2016. IV. negyedév: Elmélet: 58.14%, Forgalom: 79.2%
Átlagos Képzési Óraszám (ÁKÓ) 2016. IV. negyedév: 120.08%
Képzési Költség (KK) 2016. IV. negyedév: 143.107.- Ft"

A kötelező 30 órával elsőre átmentem a forgalmi vizsgán 25 évesen, szóval nagyon király :)

[ Szerkesztve ]


barnam_
(nagyúr)
Blog

Valóban, egyénfüggő is lehet a dolog.
Vidéken lehet kevésbé izgalmas egy óra, mint Pesten :) Volt 1-2 alkalom, mikor a második óra vége felé (tehát 2 x 45 perc) már agyam is alig volt... A legdurvább az volt, mikor a délutáni csúcsban bementünk a Móricz környékére... na ott lefáradtam.

Nekem is úgy volt az első óra, hogy kicsit köröztünk a parkolóban, elindulás, megállás.
Aztán irány Budaörs meg Budapest úgy, hogy az oktató kezeli a pedálokat, én meg kormányzok. Nekem ez inkább izgalmas volt, mint félelmetes.

(#27) yerico: most a bukási arányoktól függetlenül, azért meg kell jegyeznem, hogy ez a 30 óra + 580 km inkább egy minimumot jelent, mintsem azt, hogy te ennyi idő és km után tudsz vezetni - illetve hogy teljesíteni tudod a vizsgát. A másik még az, hogy ahol többen tanulnak, ott többen is buknak.

Ha a 30-ik óra után vizsgázni akarsz, akkor már kb. a 20-25-ik óránál jelentkezned kell, mert kb. 1 hónap mire időpontot kapsz. Az meg ugye egyén és oktató függő is, ki hogy halad a tanulással. Én a 30-ik óra után mertem azt mondani, hogy "akkor kb. mire a vizsga lesz, már leszek olyan szinten, hogy átmenjek a vizsgán". Így összesen kb. 37 órát és 820km-t vezettem.

Amúgy nem védeni akarom a csigát - ha nem annál az oktatónál tanultam volna, akinél, akkor szar lenne valószínűleg, csak ezek a tapasztalataim.


lsebestyen
(addikt)

Sarkadira hatalmas +1!

Részletesebben: 2014-et írunk. Csigánál kezdtem, mondván itt a legolcsóbb, jó lesz. KRESZ tanfolyam tényleg jó volt, jól oktatták, elmondtak mindent stb. Sikerült is egyből. Mentem be, hogy akkor kérnék oktatót. Mondták, h majd 2 hónap(!!!) múlva érdeklődjek megint, most nincs. Felhívtam a Sarkadi Pétert, hogy gondban vagyok, mondta, h a héten menjek fel, megoldjuk. Meg is oldották, jövőhéten már elkezdhettem a vezetést is. + óra nélkül sikerült egyből a vizsga, mindenféle kenőpénz nélkül, úgy, h az oktatás előtt egy métert sem vezettem soha. Nagyon jó oktatót kaptam náluk, Sarkadi és a felesége is nagyon szimpatikusak. Ja igen, azt hozzátenném, hogy én a belvárosban vezettem, mert az nekem is és az oktatómnak is jobban kijött időben. Na meg persze mikor friss jogsival mentem be a városba, akkor nem is volt problémám (teljesen más külvárosban vezetni).
Elsősegélyt nem náluk csináltam, már nem emlékszem pontosan hol, de ilyen egy napos gyorstalpaló volt, ellenben nagyon hasznos. Mester utcában vizsgáztam elsősegélyből, hát... nem vették valami komolyan. Szerintem aznap senki sem bukott. :DDD


draco31
(veterán)
Blog

Akkor nem sokkal drágább a fővárosban. Ismerős most végzett, egyszer elhasalt a kresz vizsgán, így lett 190e Mátészalkán.


updog
(senior tag)
Blog

"Elsősegélyt nem náluk csináltam, már nem emlékszem pontosan hol, de ilyen egy napos gyorstalpaló volt, ellenben nagyon hasznos. Mester utcában vizsgáztam elsősegélyből, hát... nem vették valami komolyan."

Én 2016. őszén voltam elsősegély vizsgán ott, eléggé szórták az embereket, kb. 30-40%-os lehetett a bukási arány. Persze ez csak egy alkalom, és lehet hogy aznap őszi depressziójuk volt, de úgy tűnt, komolyan veszik a dolgot. Meg már úgy ránézésre kb. jogos is volt a buktatások nagy része. ;]

[ Szerkesztve ]


barnam_
(nagyúr)
Blog

Mondjuk azért valljuk be őszintén, kb. annyi az értelme az elsősegély tanfolyamnak, hogy hallottál erről is.
Valószínűleg ha valami komoly balesettel, sérüléssel találkoznék, azt se tudnám mit csináljak.


Ellia
(addikt)
Blog

Bocs az offért! :P

Anno nálunk nem tudom milyen volt a bukási arány de megmondom őszintén semmit se készültem a kresz melletti oktatáson való részvételen kívül.

Első feladat volt, hogy tegyek stabil oldalfekvésbe egy másik vizsgázót. Ez nem volt vészes, konkrétan mindenki bemozgatta saját magát a megfelelő fekvésbe. Ezután jött a vicces rész, a kérdések: "Mit csinálok egy csecsemővel, ha félrenyel valamit és elkezd fuldokolni?" Kaptam a demonstráláshoz a kezembe egy fröccsöntött babát. Mondom megütögetem a hátát és közbe mutatom is. De még is, hogyan teszem ezt? Jött a kérdés. A válasznál annyit tudtam kinyögni, hogy úgy, hogy ne jelentsenek föl gyermekbántalmazásért... Itt a vizsgáztató elröhögte magát és megírta a papírom.

Véleményem szerint nem sok értelme van ennek az eü. oktatásnak. Ha el szeretnék érni, hogy az embereknek legyen valami gőze erről akkor lehet az iskolákban oktatni kéne - illetve egy alapszintű kreszt is, de ez már más téma, amiről érdemes lehet vitatkozni.

[ Szerkesztve ]


barnam_
(nagyúr)
Blog

Szerintem nem off a téma, hiszen autósiskoláról szól az egész.

Egyetértek a hozzászólásoddal, középiskolában oktatni kellene mindenhol némi kreszt meg elsősegélyt.


updog
(senior tag)
Blog

++ mindkettőtöknek :)

Így biztosan nem jó (fél napos, opcionális tessék-lássék oktatás, komolytalan, vagy épp túl szigorú vizsgával). Ja, és csak ha az ember jogsit csinál, vagy magától elmegy ilyenre.

Nyilván szükség lenne erre a tudásra, mert egész addig viccelődhet az ember, amíg nem az élet teszi fel a vizsgakérdéseket. (a macska rúgja meg, milyen drámai konklúzió :C )

[ Szerkesztve ]


Ellia
(addikt)
Blog

Most beszéltem haverommal aki most csinálja a jogsit a webjogsinál. Ő azt mondja, hogy alsó hangon mindennel "156600+ az eü alkalmassági ami 7 ropi" ennél már csak több lehet. Pesten csinálja. Ez a webjogsi annyival másabb, hogy itt a kresz vizsgára mindenki maga készül fel. Oktatót 2 héten belül kapott, rendszeresen tud vezetni heti 2 alkalommal.


nemlehet
(őstag)
Blog

Én 2009-ben szereztem jogsit Szentendrén. A vége olyan 110 lett, de én pl nem vezettem le az összes órát. Nagyapám már megtanított vezetni, így azt nem kellet begyakorolni, Szentendrén meg viszonylag kevés vizsgaútvonal van így 2-3x végigmentünk mindegyiken aztán felmondatta velem mire kell figyelni aztán had menjen. Összességében nekem is olcsóbb volt így, az oktató nagyon jól járt.

Amúgy nagyon sok pestit ismerek aki elment vidékre vizsgázni. Ezt javaslom annak aki már többször megbukott, mert egy jó kis belvárosi körutas vizsga a mindenféle egyirányú, meg jobbkezes utcákkal sokkal nehezebb mint vidéken 3 stoptáblánál megállni.


barnam_
(nagyúr)
Blog

Pesten még tipp lehet a vizsgázáshoz az is, hogy lehetőség szerint érdemes délelőttre időzíteni, amikor semmi forgalom nincs.

Nekem 9-kor kezdődött a vizsga, 11. ker szélében Gazdagréten kellett tennem egy kört :C


dugo_
(veterán)

Volt olyan vizsgám, ahol reggel 8-kor 10 percet álltunk a dugóban... :D

Egyébként szerintem nem könnyebb vidéken, csak más. Lámpa alig, szóval minden kereszteződésben figyelni kell, Veszprémet teleszórták ezen felül még körforgalommal is. Sarkokat talán könnyebb belátni.
Forgalom kisebb, több helyen lehet nagyobb tempót menni. Volt olyan vizsgaútvonal, amiben benne volt egy 110-es korlátozású főút, mondom az új oktatónak, hogy oké, 50 felett még nem mentem, 4-esnél feljebb nem váltottam, akkor menjünk már ki lakotton kívülre, hogy legalább fogalmam legyen róla...

üzenetek