üzenetek

hozzászólások


Hannibhál
(őstag)
Blog

Köszi a tesztet, irtózat meló lehetett, főleg a teljes játék alatti átlag fps-ek :Y :Y :Y
Pecázni nem szoktál ilyen türelemmel?:D


sixpak
(nagyúr)

BF3-4-nél miért a több mint 3x fps, a 3 javára?
4K felskálázás bekapcsolása mit jelent, játékban resolution scale 2x?


Hannibhál
(őstag)
Blog

azt jelenti, hogy a játék az adott fhd-s felbontáss helyett 4k-ban rendereli le az adott képkockát, s azt skálázza vissza fhd-ra amivel szebb képminőség érhető el ugyanazon felbontás esetén(illetve nagyobb teljesítmény is szükséges hozzá), amolyan ,,virtuális" 4k. Ezért jóval keveseb baz fps, de mondjuk az durva hogy a bf4-bf1 között nem sok fps különbség van :Y


Csapoati
(nagyúr)
Blog

A Project Cars mérést tőlem vetted át? Én teszteltem mindig ott, olyan körülmények között. :D
Miért és mennyiért adtad el a 980 Ti-t? Mi lesz a következő?

[ Szerkesztve ]


sixpak
(nagyúr)

Ja, azt vágom, csak arra voltam kivancsi, hogy a játékban tolta fel a resolution scale-t 200%-ra?
Nálam az 125%-on van, így még bírja a 1070.
Ott nem kerek valami, több ezer órát raktam a Battlefieldekbe és azért az 1 jobban megfingatja a vga-kat, mint a 4.


Cifu
(nagyúr)
Blog

Az ArmA III (és elődei, OFP-től kezdve) "túlbiztosított" útvonalon lett fejlesztve, vagyis olyan grafikai beállításokat is enged, amelyeket létező gép nem képes kiszolgálni (ez főleg azért kínos ugye, mert a korábbi verziók ráadásul két CPU magnál többet nem nagyon használtak ki, sőt, az OFP - ArmA csak egyet emlékeim szerint).

Ez viszont lehetővé teszi a felhasználó számára, hogy a saját igényeihez mérten alakítsa a játékot. Ha valaki repülőgéppel akar repülni, felhúzhatja a látótávolságot a maximumra, de lehúzza a modellek részletességét és az árnyékolást teljesen, hiszen úgy sem a terepet akarja élvezni.
Ha valaki taktikai lövöldözős játékként tekint rá, akkor fordítva, és kap egy gyönyörű de korlátolt látótávolságú játékot.

Szóval ez nem hiba, ez feature, amivel a felhasználó élhet. És igen, multimilliomos felhasználók se biztos, hogy értelmes FPS-t láthatnak egy csutkára húzott ArmA III-ban...


Crytek
(veterán)
Blog

Passz :) Anno valahol kérdeztem melyik pálya eszi jobban a gépet és ezt a választ kaptam :)
100kért adtam el. A következő az csúcs amd vagy csúcs nvidia lesz. Bár utobbi csak akkor ha meggyőzőm magam hogy a gsync ér +100kt

sixpak: Minden esetben a játékon belül volt a res. scale felhúzva

[ Szerkesztve ]


Crytek
(veterán)
Blog

Szerintem ott hibáztam és BF3 alatt elmaradt az upscale így sima FHD max csak.. Az még a teszt legelején volt szerintem és megmondom őszintén már nem is emlékszem van-e benne upscale

[ Szerkesztve ]


Csapoati
(nagyúr)
Blog

Akkor az pont én voltam, aki válaszolt, már emlékszem is rá. :) Nem semmi, hogy megfogta még a 980 Ti-t is...
100k az egész jó ár. 1080 Ti nem játszik? Meg addig IGP? Azzal elég hurka lesz az fps a 7-8 évnél fiatalabb játékokban.

[ Szerkesztve ]


Crytek
(veterán)
Blog

1080Ti kevés 4kra. Én pedig már arra szeretnék átállni.
IGPvel is mindent lehet játszani, nagyon kevés az olyan game ami megvan nekem és ne menne vele.
Most az autos játékokat nyomom ott még lowra se kell tenni semmit :DDD


kolopele
(nagyúr)

Jó a teszt, remek kis kártya ez a mai napig, a Gsync meg minden pénzt megér :K
Az 1080 Ti valóban elvérzik olykor 4K - n, remélhetőleg a 2080 Ti ezt már kiküszöböli.

[ Szerkesztve ]


Darkkoi
(tag)

Én is hasonló cípőben jártam de nekem a 980ti eladás előtt elvérzett ( memória hiba ). A gigabyte volt olyan kedves és adott egy 1080 g1 gaminget ami 4k re még kevés de szerintem az 1080ti is olyakor olyakor kevés hozzá majd talán a kővetkező generáció.
Így cikket olvasva érdekes mennyire vesztett az erejéből a 980ti pedig akkor még én bíztam benne 3 talán jobb esetben 4 évig nem kell gondolkodni kártya cserén ha nem szeretnék kompromisszumokat kötni játék közben. Én 660ti ről váltottam 980ti akkor még ég és föld volt :D Köszi a tesztett.


ribizly
(veterán)
Blog

Jó kis írás! :C
Mennyire is szerettem a 980Ti-met. :U


Crytek
(veterán)
Blog

Részletkérdés ez a dolog. Ha azt nézem, hogy én pont azt kerestem mivel lehet "megölni" a kártyát. Max élsimitás 4K stb akkor pont hogy még ma is jó kártya FHDre.
Ahogy a forumokban olvasgatom a dolgokat sokan nem szeretik a "maxot" mert egy deka különbség sincs pl a high és az ultra között textúrákban + árnyékokban mégis - 30% fps csökkenés.
Ha így nézed a 980Ti FHDre bőven elégesz még 2 évig. Konzolok miatt most úgyis 1 helyben toporgunk megint grafikàban


Fred23
(nagyúr)

Köszi a tesztet! Érdekes, hogy az AC: Black Flag csak 58 fps. A játék 62 fps-re maximalizált, ami elvileg a GTX 980-nak sima ügy lenne; de ezek szerint volt néhány bezuhanás. Kár, hogy nem lettek minimum fps-ek is! :D
Megnézném GTX 970-nel és GTX 1060-nal is ezt a játékot; asszem rá is keresek youtube-on most.

Nagyon erős a GTX 1060 (és a GTX 980 Ti is) ehhez a felbontáshoz, alig terheli a VGA-t a 62 fps limit miatt, viszont valóban bele lehet futni ilyenekbe is:

[ Szerkesztve ]


kolopele
(nagyúr)

A Black Flag egy érdekes játék, a mai napig hajlamos fps beesésekre, lefagyásokra, sőt ha kicsit gyengébb kártyával játszik vele az ember (1050 Ti) még arra is képes hogy lefagyjon a tengeren úgy hogy közben megy a zene meg le is lőnek csak mozdulni nem tudsz :D Tudom, mert volt már két ilyen kártya a lurkóknak. 1060 esetében ez nem fordult még elő nekik. Fórumokon írták egyébként hogy az élsimítás kikapcsolása megoldja kisebb kártyák esetében ezt a problémát.


Crytek
(veterán)
Blog

Ezért is jegyeztem meg a teszben, hogy ezek nem adnak teljes képet. Sem a 20 sec gameplay sem a teljes végigjátszás. Black Flagnél mondhatni jó helyen mértem mert később mikor játszottam vele 40-45 fps volt volt sokáig egy adott helyszín.. Leggyengébben optimalizált rész szerintem.


ribizly
(veterán)
Blog

Ott 2 trükk volt:
1. Ki kellett kapcsolni a v-sync-et meg a enhanched godrays-t.
2. Fel kellett tenni a D3Doverrider-t és abban is vsync: off, force triple buffering: on.
Ezek után egészen kisimul az fps görbe. ;)


ribizly
(veterán)
Blog

Te akkor nem találkoztál a Unity-vel. :D
Egyébként még volt egy gond, de az elsősorban a Freedom Cry-t érintette:
Ha a physx auto-ra volt rakva a driver-ben és nem GPU only-ra, akkor az egyik cutscene-nél befagyott a game. A support-al való hosszas levelezésének végén kiderült a turpisság. :F


Crytek
(veterán)
Blog

Azt anno talán gtx 460-ammal nézegettem de direkt csutka maxon... 3 perc volt mire ki tudtam lépni 0-2 fps között mozgott :DDD :DDD Sajnos ide nem fért bele,mert vártam a magyarítás javításra ami azóta sincs kész :(

Ami biztos ,hogy a köv. VGA-mal a brutális gépigényű gameket újra tesztelem...már cska a kiváncsiság kedvéért is.

[ Szerkesztve ]


CJ4567
(veterán)

BF3-ban nincsen még resolution scale, nem te hibáztál.


ribizly
(veterán)
Blog

Jah. Azt a BF4-ben hozták be, és emlékszem az volt a nagy szám, hogy medium beállításokon a scale-t levélve elkaristolt egy 4th gen i5-ön IGP-vel. :D


Chrakatoa
(tag)

"Sajnos időhiányány miatt CSAK ezeket tudtam megnézni"

Hatalmas UP , nagyon jó cikk , ezen elmosolyodtam, bár csak lenne ennyi időm tesztelgetni! :R


WongFeiHong
(senior tag)

980 OC-m van a mai napig és aránylag mennek az újabb játékok is stabil 60-al 1920x1200-ban. Kivéve a Wolfi 2, ott butítani kellett :)

Szóval egy 980Ti meg pláne megállja a helyét ma is, persze a 4k-hoz ez már nem elég, még 30 fps-re sem.

[ Szerkesztve ]


CJ4567
(veterán)

Wolfi 2 (szerintem) még lowon is eléggé odavág a grafikával, és jól is fut.


FLATRONW
(őstag)
Blog

Kikapcsolt v-sync mellett nem létezik a tripla buffering fogalma, így az erőltetése is felesleges.

Egyébként tényleg ez okozza a Black Flagben az fps beesést.
Bekapcsolt v-sync mellett sokszor beesik 30 fps-re a játék, mert egy hiba miatt a dupla buferes v-sync lesz aktív.
Ezt egy egyszerű Alt-Tab-olással kilehet javítani, ilyenkor lekerül a tálcára a játék, visszalépés után megint a tripla buferes v-sync lesz az aktív.
Sajnos ezt az Alt-Tabolást a játék folyamán többször megkell csinálni, mert elég gyakran előjön a hiba.

Kikapcsolt v-sync mellett megkapod a stabil 58-62 fps-t mindenféle trükközés nélkül, csak ilyenkor értelemszerűen törik a kép.

[ Szerkesztve ]


zsolti1debre
(tag)

koszi hasznos volt a cikked!


Frawly
(veterán)

Nem tudom mit szívtál, a 980-as kártya még nagyon messze van attól, hogy muzeális legyen, meg a róla készült teszt okafogyott, főleg ha Ti-os. Még most is egy mocsok erős kártya, a ’csám verném a földhöz örömömben, ha ilyen kártyám lenne. Még most, használtan, gari nélkül is 100k fölött mennek, bár tudom, hogy a PH-n a milliomosok képviseltetik magukat, és itt a 150 ezres kártyák is „népkártyának” vannak titulálva, meg mindenki ilyen Ryzen5-7-tel meg 7-8-gen i5-i7-i9-cel tolja. Lehet nekünk csóróbbaknak kéne valami másik oldal, ahol reálisabb hardvereket tesztelnek.


Crytek
(veterán)
Blog

A korral való haladás miatt miatt okafogyott plussz sok játék elég réig is a tesztben és mint írtam 4K-ra szeretnék váltani ahova az én "agyament" beállításaimmal még az 1080Ti is esélytelen.És azt is írtak FullHD-re még 2 évig LAZÁN elég lesz ez a VGA...
De ha már a filléres konzolok is 4K-n szüttyögnek illik egy 300 ezres VGA-val is 4K-n tolni a dolgokat :)

[ Szerkesztve ]


kolopele
(nagyúr)

Ez egy elég sértődött hangvételű hozzászólás volt a részedről. A számítástechnika olyan gyorsan fejlődik hogy 2 év és elavultnak számít minden, de ez nem azt jelenti hogy rossz is lenne, de azt a teljesítményt már nem tudja hozni ami akkor még a csúcs volt. Az én 1080 Ti kártyám is elavul abban a pillanatban ahogy a 2080 Ti megjelenik, de ez nem baj, ha van értelme lecseréli az ember (megváltás lenne ha úgy hozná a 4k felbontást ahogy végre kellene), ha nem nyújt többet majd szinte semmivel akkor meg nem feltétlenül kell. Nem kell ezen ennyire kiakadni, ezek a tények, amelyeket persze nem kell mindenáron követni. SSD - ről sem kötelező futtatni a játékokat, mindenkinek a saját döntése mit hogyan csinál.

[ Szerkesztve ]


asanotadanob
(tag)

+1
Himpellérek... :)


WongFeiHong
(senior tag)

Mondjuk abban van valami igazság, hogy picikét túlzó módon van ez az egész tálalva. Isten őrizz, hogy bele kössek itt bárkibe, de azért ez a "filléres" konzol duma picit nekem is sok Crytek részéről. Az a fillér kb 130ezer forintot jelent, ami itthon elég nagy pénznek számít. Lehet persze neki nem.

De lehet picit visszafogottabban, reálisabban is kommentelni szerintem.


kolopele
(nagyúr)

Ez oké, de miért kell azonnal nekiugrani azoknak akiknek ez valóban filléres tétel? Nekem is az, az én hozzászólásaimban is jelen van ez a stílus, holott sosem akar bántó szándékú lenni. Az a baj hogy ebben az országban csak az az elfogadott ha valaki panaszkodik. Van egy másik oldal, a Gépigény, na ott is ez van, amikor az ember bemutatja hogyan fut egy adott játék 4K - n 1080 Ti - vel máris nekiugranak az embernek holott csak az a cél hogy láthassa bárki mennyire optimalizált a game vagy éppen hogyan fut egy adott hardveren. Egyébként ha a mai csúcs technológiák árát nézem egy konzol valóban filléres összeg.


Crytek
(veterán)
Blog

Ezt a gépet anno 400k-ért vettem....Grafikailag pedig csak nagyítóval lehet csak különbségeket találni a multiplatform címek között...a 4K-ról már nem is beszélek (x box one X ugye még mindig csak fele áron mint a gépem és még mindig olcsóbban mint egy csúcs VGA)
Ha a pc is egységes lenne akkor ott is jóvilág lenne mert nem volna szűkség ilyen VGA szörnyekre (nézzétek meg milyen csira vga van egy konzolban) elég lenne egy 1050TI szint és arra fejleszteni azt lenne 4k mindenkinek csakazértis "fillérekért" :DDD
De sajnos a pc csak szeretne konzol lenni... :(

[ Szerkesztve ]


kikikirly
(senior tag)
Blog

Én is azon kapom magamat hogy nem rakok mindent maximumra. R6 Siege-be minden Ultra(belleértve a 4k-s Textúra pakkot ,ugyanannyi FPS-em van mint Hihg-on,csak a HDD-ről kell neki jó pár giga), viszont az élsimítást levettem alap TAA-ra, futattam egy benchmarkot és 20FPS-el többem van mint a 8xTXAA-val, mégse látok sehol egy recét.Mai játékokba úgyis olyan magas felbontásúak a textúrák, szerintem a legalacsonyabb élsimítást elég bekapcsolni.Árnyékokat lehet még levenni mediumra. 2d-s, egy színű valamiről beszélünk, mégis mi lehet rajta csúnya? Felan mondta valamelyik Othorsidbe, hogy az árnyék több számítást igényel mint az azt vető modellé.
Textúrát játéka válogatja, általában textúra felbontása alacsonyabb, textúra részletesség nem változik, önmagába a felbontást nem fogod észrevenni. Candylandas összehasonlitó videókba Medium-Ultrát is nagyítóval kell figyelni, mediumon általában részletességet is lejjebb veszik, ezt lehet észrevenni.


WongFeiHong
(senior tag)

Én is ilyen fejlesztgetős voltam, mert hát a Crysis első része meghálált minden plussz hardvert. De ma egyszerűen nincs olyan játék ami miatt videokártyát váltanék, a 4k 60 fps meg jelenleg elérhetetlen még az évekkel ezelőtti címeknél is. Jó 2db 1080Ti már talán elég lenne. :D

Konzolon játszok manapság többet, de ott is túlzásnak tartom ezt az egész 4k mizériát, majd ha sima full hd-ra tudnak optimalizálni normálisan, akkor mehet. Ott van pl a God of War (lehet lesz patch), de a 4k módban nagyon sok helyen nem éri el a 30 fps-t se, akkor mi értelme a nagy felbontásnak???

Visszatérve megértelek, ha áldozol ilyen "dögökre" és van is rá kereted, de 1080p-re elég egy 1060 vagy egy 980Ti is.


--HARDCORE--
(senior tag)

Na ezt is megéltük, hogy 1080 után a 2080 jön. :C Bár nem lepődtem meg túlságosan persze. :R


kolopele
(nagyúr)

Ez van :) Majd meglátjuk mekkora változást hoznak az új kártyák ha már itt lesznek és tesztelték őket.


Solidos
(csendes tag)

Én 4K-ba nyomom GTX1080-al, nagyon para visszatenni FullHD-ra, ég és föld a különbség.
Én csak BF4-el meg StarCraft 2-vel nyomom, ezeknél nem vérzik el a VGA.


simonzé
(addikt)
Blog

Az kéne még, hogy a PC konzol akarjon lenni! Abban a pillanatban veszítené el a vevőit.

A PC-ben az a szuper, hogy mindenre alkalmas, és még akár játékra is.
Ja, és az FPS-ben van billentyűzetes irányításra lehetőség. Amíg konzolon ilyen nincs, addiginkább a konzol szeretne PC lenni.

Igaz, hogy az egységes hardverrel könnyebb fluid játékélményt adni a tömegeknek, de nézd már meg a konzolok grafikájának a minőségét mondjuk csak egy GTX 1050-nel összevetve! A konzol lényege, hogy 4-6-8 éven át fix a hardver. Miközben a PC-k világában a csúcskategória teljesítménye 3-4 év alatt leszivárog a belépő szintre. A konzol mindig szintet ugrik, a PC meg folyamatosan mászik fel a hegyre, és az egységnyi telljesítmény mindig olcsóbb lesz.
Ja, és hol látsz mondjuk egy Dirt3-at 1-1,5€-ért konzolra? Csak mert PC-re ennyi, konzolra pedig a 20-szorosa.
Szóval még árelőny sincs a konzolnál, ha utánaszámolsz...

[ Szerkesztve ]


GreatL
(őstag)

Egységes hardverrel fluid játékélmény... PC-n is ahhoz képest hogy ezer komponens van ezer driverrel viszonyLAG jól mennek a játékok. Azt mondom inkább ez a nagy show, a konzolokon viszont az új oprendszerek nagyon lefogják a most már amúgy sem túl acélos hardvert.

üzenetek