üzenetek

hozzászólások


lemusz
(addikt)

Anti-laggot nem akarják kiterjeszteni polariszon dx9-re?


gaborw
(tag)

Radeon Image Sharpening kivàncsi leszek, megkapja-e a Radeon VII is-e?!


MongolZ
(addikt)
Blog

Na, ez várós peccs, már azért eléggé az ideje volt...


Kupszi
(aktív tag)

Furcsa lenne ha az AMD pont azt meg a Vega kártyákat hagyná ki a buliból.


bivalyolo
(őstag)

Minek? Érthetetlen a 5700esknél is egyébként. DX9-ben polarisnál sem kéne, hogy erős gpu limit legyen, márpedig az anti lag csak ott ér valamit.


lemusz
(addikt)

Az a baj a véleményed erősen függ az Abu oktatóanyagaiból benyakalt marketinginfóktól. Ha eltudsz azoktól vonatkoztatni és úgy tekitneni az anti-laggra, mint egy mókolt pre rendered frames-re, ami másik oldal mindig is driverből állítható volt, akkor már teljesen más a leányzó fekvése és hasznos beállítás is lehetne.


Laja333
(őstag)

Pedig úgy néz ki, hogy de. :C


Abu85
(HÁZIGAZDA)
Blog

Csak az a baj, hogy semmi köze a flip-queue size-hoz. Így működik: [link] - ilyen egyébként máshol nincs.

[ Szerkesztve ]


lemusz
(addikt)

Van hír arról mikor jön rendes driverbe a pre rendered frames control?


Abu85
(HÁZIGAZDA)
Blog

Minek? 1-re van állítva default. A Chillel és az Anti-laggal pedig kikapcsolod. Ennek a beállításnak akkor van értelme, ha nem 1 a default.

[ Szerkesztve ]


lemusz
(addikt)

Lehet újat mondok, de másik oldalon már 0-t is lehet állítani. Meg te magad mondottad, hogy vannak akik nagyobb értéket adnának meg neki...


Abu85
(HÁZIGAZDA)
Blog

Csak be lehetett. Ez a beállítás azért szűnt meg, mert a jelenetszámítást ilyenkor semmi sem szabályozná, így az kétséges, hogy működik-e minden programban, elvégre az API előírása szerint illegális dolgot csinál. Ehelyett egy ultra beállítási szint van a késleltetésre, de ez is csak béta, mert ez sem csinál mást, mint a 0-s beállítás. Igazából ennek haszna addig nincs, amíg az NVIDIA nem rak egy Chill-szerű szabályozórendszert be az egész jelenetszámítás szabályozására. Viszont ezt nem lehet sokféleképpen csinálni, a licencek pedig az AMD-nél vannak.

Ma már a sokkal nagyobb értéknek sincs értelme. Túl gyorsak hozzá a hardverek, hogy haszna legyen. Csak a késleltetést növeled vele, de a sebességet nem.

Az NVIDIA is 5-ről visszaváltott a 430-as driverektől kezdve 3-ra, ez az új defaultjuk. A low latency On pedig az 1. Az NV-nek annyiban van értelme a 3-nak, hogy ék még támogatják a Keplert, ami azért eléggé ókori dizájn, és az még profitál ebből, de amúgy máshol nincs értelme.

[ Szerkesztve ]


lemusz
(addikt)

Mi az hogy belehetett? Még most is belehet tudtommal:

Off=3, On=1, Ultra=0. [link]


Abu85
(HÁZIGAZDA)
Blog

A pre-render beállítás kikerült. Egyrészt onnantól kezdve, hogy a default 1, ennek nincs értelme. Az NV ezt lecserélte egy másik beállításra, mivel nekik a default 3 még ma is, de beállítható 1-nek, viszont a 0 az nem ajánlott. Az nem véletlenül volt régen tiltva, mivel a jeleneteket a processzor rendszertelenül, a rendszer timerjéhez igazodva számolja. A parancslista azért létezik, hogy ebből ne legyen baj, mert elképzelhető, hogy a processzor küldené a jelenetet a GPU felé, de nincs parancslista, ami tárolja azt, ezért az el lesz dobva, és várni kell a következő jelenetig. Na most, ha a következő jelenet későn jön, akkor akadozni fog az alkalmazás, és pont ez történik az ultra beállítás mellett: [link]

Az AMD ezért nem engedi meg a 0-s beállítást a Chill/Anti-lag nélkül, mert ezek biztosítják azt, hogy ha már parancslista nincs, akkor a jelenetszámítás rendszerezve legyen, így a hardver már eleve akkor kapja meg az új jelenetet, amikor végzett a korábbival.

Az NV azzal védekezik, hogy az Ultra még béta funkció, de sose fog működni, amíg valamivel nem rendszerezik a jelenetszámítást. Régen is ezért vették ki a 0-s beállítást, mert több kárt csinált, mint hasznot. Most csak rá voltak kényszerülve, hogy visszahozzák, de az AMD nem ezt csinálja az Anti-laggal, viszont, amit az AMD csinál, azt évekig tartana beépíteni.

[ Szerkesztve ]


Hajdi
(senior tag)

[lMajdnem] sikerült megoldani a ReLive problémát. Mindegy, már feladtam... marad az Action.
Mióta megvan a Vega, hol működik, hol nem. Hangkártya és alaplapi hangvezérlő mellett is ugyanaz. Nem egy érvágás, de akkor minek van, ha nem működik? Jelentsem még 2 ezredszerre is?

[ Szerkesztve ]


lemusz
(addikt)

AMD ezért nem engedi meg a 0-s beállítást a Chill/Anti-lag nélkül

Nem csak hogy anélkül, de sehogy sem enged semmit se. Ez zavar engem és még sok mást, akit érdekel ez az egész. Az stimmel hogy ahány alkalmazás annyi féle végkimenet lehet 0-ás beállítás mellett, a linkelt videóban lévő játéknál pont nem értem miért akarna bárki is ezzel a beállítással játszani, lévén ez erősen a gyors reakcióidejű esportjátékoknál fontos. Ismerőst gtx 1060-al megkértem nézze már meg ezt az Ultrát, előtte neki defaulton volt, azaz 3-ason és láss csodát a srác megtáltosodott csgoban, ráadásul laggok nélkül viszi a 0-át. Kérdezte is hogy nálam is bevan-e kapcsolva, én meg szomorúan konstatáltam, hogy nem csak hogy 0-át nem tudok állítani radeonban, de még az 1-ben sem vagyok biztos hogy annyi-e mint amennyinek mondják. Erről már beszéltünk korábban a másik hír alatt és továbbra is tartom, hogy nem annyi. Nem hiába csinálnak mások is ezzel kapcsolatban fórumbejegyzéseket vagy éppen videókat: [link]

[ Szerkesztve ]


Abu85
(HÁZIGAZDA)
Blog

Nem értitek az egészet. A Chill/Anti-Lag eleve nem használ parancslistát. Az egyiket kell bekapcsolni, attól függően, hogy bevitel vagy sebességadatok alapján akarod vezérelni a jelenetszámítást.

A 0-s beállítással önmagában az a gond, hogy nincs se parancslista, se szabályozás a jelenetszámításra. Márpedig valahogy szabályozni kell a képkockák számítását, mert ha kész a jelenet és ráküldöd a GPU-ra, akkor vagy romlik az input lag, vagy nem küldöd rá a GPU-a a jelenetet, de nincs hol tárolni, tehát jön az akadás. Emiatt van az, hogy az Ultra beállítás az NV-nél még csak béta, mert egyszerűen olyan helyzeteket okoz, hogy megakasztja a feldolgozást. Lásd a linkelt videók. Ilyenkor az történik, hogy a GPU még nem végzett a képkockával, de már van új jelenet, amiből számolhatná a következő képkockát, ezt viszont nincs hol tárolni, tehát el kell dobni, és várni kell a következő jelenetre. Emiatt nincs ilyen beállítás az AMD-nél, hanem van a Chill és az Anti-Lag, ami szabályozza azt, hogy úgy legyen minimális a lag, hogy közben ne kelljen egy rakás akadással számolni. Csak egy ilyen rendszert fel kell építeni, az AMD megvette a Hialgo szoftverét, és azt két évig építette be, mire elért ide. Tehát az NVIDIA nem tudja csak úgy lemásolni, mert kell hozzá legalább két év mire egy hasonlót csinálnak, plusz a licencek, amiket az AMD birtokol.

A flip-queue size default 1 az első Radeon Software óta. Maximum növelni lehet az értékét, csökkenteni nem. A nulla nem opció a fenti probléma miatt.
A registry-t hülyeség szerkeszteni, mert az egy legacy beállítás. Már ki van kötve a DXGI driverből. Régi runtime-okra esetleg még működhet, de ki használja már azokat...

[ Szerkesztve ]


pokmky
(tag)

Amúgy miért van még mindíg főoldalon ez a két hetes hír? :(


Abu85
(HÁZIGAZDA)
Blog

Nem a főoldalon van, hanem a top anyagok részen. A főoldal az áll a felső fejlécből, és a listás hírekből. A top anyagok részbe kitűzhetők hírek, de a rendszer automatikusan is súlyozza, hogy mely hírek a legfelkapottabbak, és azokat helyezi ki. Tehát ami a top anyagokhoz felkerül, az vagy manuálisan kitűzött, vagy az olvasottsága relatíve magas ahhoz, hogy a rendszer ezeket automatikusan kitűzze.

[ Szerkesztve ]


Cyberboy42
(senior tag)

Tehát egy nagy katyvasz, és átáthatatlan az egész, ahol a hírek random vándorolnak föl-le. na mindegy.

üzenetek