[Re:] [Mr.Jesus:] 5800X3D, 2 maggal - BLOGOUT fórum

üzenetek

hozzászólások


Geri Bátyó
(őstag)
Blog

Lehet, hogy rosszul értelmezem, de te most azon dolgozol, hogy hogyan tudsz egy rohadt jó prociból minél gyengébbet csinálni? :DDD


Yézi
(aktív tag)
Blog

Ez is egy nézőpont, igen. ;]

Gyakorlatilag viszont inkább arra vagyok kíváncsi, hogy mit hozhat a 96MB L3 Cache a konyhára, egy kevesebb magszámmal ellátott chip esetében. (Illetve, hogy az alap, 32MB Cache-sel szerelt változathoz képest mennyi pluszt jelent ez, de idáig még nem jutottam el.)

[ Szerkesztve ]


Geri Bátyó
(őstag)
Blog

Azt a + 3D cache-t le lehet tiltani? Mert akkor tudnál igazán összehasonlítani.


Yézi
(aktív tag)
Blog

Sajnos nem tudok ilyen opcióról. :(
Viszont akad itthon egy 5600X, így 6 magig igazából megvan az összehasonlítási alap, csak az órajelet kell azonosra belőnöm. :U


Norb79
(őstag)

Az ilyen modern címeknél sokszor kb tökmindegy1 a cpu.
Nekem az elmúlt ~2 évben végigment egy olyan kör, hogy 6700k+1080ti, aztán 6700k+6900xt, majd 8700k+6900xt, azután 8700k+7900xtx és végül 7800x3D+7900xtx.

A GPU cserék többször duplázták a frémet, mondjuk pont az általad is nézett FH5ben, míg a cpu cserék így kb semmit nem jelentettek. Értsd, FHDban jelenetettek volna 1-10% közötti frém különbséget, ami ugye a +100%hoz képest hasonló forint összegekért, hát minimum nem túl racionális, de kb 2016 óta amúgy is csak 4K kijelzőim vannak, szóval ott meg csak úgy repkedtek a +0 fps-ek, amiket én néztem, és a hát nulla az nulla.

A 6700k --> 8700k valójában csak azért volt, mert win11 felmegy az utóbbira és akkor éppen streameltem az xsx-em képét néha a pc-re és win11en simább egy kicsit ez a manőver, a 8700k -> 7800x3D csere meg nettó kíváncsiság volt, meg hát szarul mutatott a régi cpu a 7900xtx mellett.

Ugyanakkor youtube tele van tesztekkel, ahol pont az FH5 meg a többi jól megírt DX12 címet nézik, és ott is ez látszik. Évente kijön 2-3 játék, ami CPU érzékeny, mondjuk a sony féle pókemberes cucc, vagy most a starfield, de ezek inkább fakéz jellegű specialitások, mint valós cpu igény.

Arról nem is beszélve, hogy a gyerek gépében is cseréltem az örökölt 6700k-t egy 11600k-ra az örökölt 6900xt mellett, ott is jöttek 4K-ban a kövér nulla plusz fps-ek, pedig ott még sín váltás is volt pcie3.0-ról 4.0-ra az alaplap csere miatt. Annak is csak azért volt értelme, mert wifis alaplapot kapott, kidobhattam a pcie wifi adapterét.

Szóval nem akarom elvenni a kedved, de i7-870 szintjéig is butíthatod a procit, a 4080asod miatt a FH5 pl hasítani fog ugyanúgy, nem fogod tudni lebeszélni róla, hogy ne hasítson, mert az egyben van, mint a DX12 erőforrások rugalmas kihasználásában élen járó cím. :D

Bocs, a wall of text miatt. :)


Yézi
(aktív tag)
Blog

Picit szerintem félreértetted, bár valószínűleg én sem fogalmaztam egyértelműen. :B

Jelenleg inkább arra vagyok kíváncsi, hogy adott core count mellett mennyi pluszt hozhat az L3 Cache növelése. 5800X - 5800X3D esetében ez a +64MB Cache, játéktól függően, de átlagban kb. 20%-ot jelent.
Most az érdekel, hogy kisebb core count mellett hogyan skálázódhat a teljesítmény, a Cache növelésének hatására, az "alap", 32MB-tal szerelt Ryzen 5000 szériás processzorokat alapul véve.
5600X már megkapta az X3D párját, 5800X szintén, így már láthattuk, hogy 6 és 8 mag esetében mekkora pluszt hoz, ha 32MB-ról 96MB-re növelik a Cache méretét, de én szeretném ezt eljátszani más core configokkal is. :))

Puszta kíváncsiság ez igazából, semmi több. :DDD


Norb79
(őstag)

Milyen felbontás? 720p? 1080p?


Yézi
(aktív tag)
Blog

Raw CPU performance érdekel, 4080 mellett igazából elég nagy mozgásterem van, de a CPU teszteket általában 1080p-ben csinálom, grafikai beállítások meg játéktól függ, próbálom a lehető legnagyobbakat alkalmazni, úgy, hogy mellette még végig 100%-ban CPU limitben fussona játék.


r4zer0919
(tag)

Sziasztok!

Kimondottan erre a kérdésre nem találtam topicot, fórumot, így itt tenném fel a kérdésemet.
Már régebb óta gondolkozom egy esetleges CPU cserén a jelenlegi masinámban, de nem tudom, hogy érdemes-e váltani.
A konfigom a következő:
Alaplap: ROG STRIX B550-E GAMING
CPU: AMD 3900x (4,5Ghz-re húzva, vízhűtéssel)
VGA: MSI GeForce RTX 3090 SUPRIM X 24G
RAM: DDR4 3200 Mhz, 48Giga HyperX
A dilemma a következő sokszor tapasztalom, hogy a VGA kártya csak 70-80%-on pörög és a CPU is be van állva olyan 30-40%-ra.
Azt vettem észre, hogy a CPU órajelemelése ezen egy kicsit segített.
Hozna-e érdembeli/látványos eredményeket, ha a CPU-t lecserélném egy 5800x3D-re?
Megérie-e a csere?
Vagy semmi értelme, nem eredményezne látványos javulást, nincsen érdembeli különbség a 2 CPU között?
Néztem videókat, olvasgattam itt ott de nem egyértelmű minden esetben.
Volt aki olyat írt, hogy neki bizonyos esetekben 20-30%-os FPS emelkedéseket is hozott a 3900x-ről 5800x3D-re való átállás.
Ki mit mond?
Van-e valakinek erre személyes tapasztalata?
Eredményez-e a csere, látványos, érezhető javulást?


PuMbA
(titán)

Persze, mert a rendszered nem kiegyensúlyozott :) A 3900X kevés a 3090-edhez, azért pörög csak 70-80%-on. Gyenge proci mellé sosem ajánlott erős VGA-t venni, mert semmivel sem kapsz több sebességet egy olcsóbb VGA-hoz képest. Ha például RTX3080-ad lenne most, akkor is ugyanazt a sebességet kapnád a procid miatt, mint most a RTX3090-nel.

[ Szerkesztve ]


r4zer0919
(tag)

De milyen specifikáció alapján erősebb az 5800x3D?
Mert nem látok semmi olyat ami ezt egyértelműen bizonyítaná...
Bár az AMD adatlapja hét eléggé gagyi ezt meg kell hagyni, olyan össze vissza...
a 3900x-hez képest kb. azonos órajelű és nem OC-zható, zárt.
a 3900x-hez képest, 4-el kevesebb fizikai mag.
Utasításkészlet, gyártástechnológia ahogyan néztem ugyanaz.
Tehát mi az a funkció ami miatt érezteti magát a sebesség vagy amitől gyorsabb lesz?
Ezt az egy funkcióját találtam ami elérő: AMD 3D V-Cache -ez lenne a csoda ami miatt jóval erősebb a 3900x-nél?
Vagy utasításkészletben is van valami eltérés?
Ill. csak maga a számozása alapján máshogyan kezeli le a program, meg a windows, a tervezett elavulás miatt?
Vagy van még valami olyan speckója amit nem vettem észre?

üzenetek