[Re:] [Mr.Jesus:] World War Z - Dx11 vs. Vulkan - BLOGOUT fórum

üzenetek

hozzászólások


BoB
(veterán)
Blog

Érdekes, hogy a CPU használat jócskán visszazuhant"

Pont ez volt az egyik ok amiért elkezdték fejleszteni a Vulkan-t, hogy levegyék a terhelést a CPU-ról, így az eredmény egyáltalán nem meglepő.


icemad
(nagyúr)
Blog

Hogy játszottál vele, ha nem vetted még meg? ;]


snecy20
(veterán)

"talán kevés lenne neki a 2500K?"

Kevés bizony. Főleg olyan játékokban ahol a rengeteg ellenfél, NPC miatt dolgoznia kell a procinak, márpedig ebben a játékban van zombi tonnaszám.


mg1992mg
(senior tag)

Virágbolti gondolom.


Yézi
(aktív tag)
Blog

Virágbolti verzió. Nincs egy pöpec, csúcskategóriás PC-m, így látatlanba nem szívesen veszek játékokat, mert párszor már beégtem.


Yézi
(aktív tag)
Blog

Azt nem értem, hogyha tényleg a CPU kevés neki akkor azt miért akadások formájában tapasztalom, holott bőven 60FPS körül fut a játék. Pl. Shadow of the Tomb Raider esetében egyértelmű volt, hogy kevés az alapórajeles 2500K, mivel ahol több NPC volt ott simán bezuhant 60FPS-ről 35-40FPS köré. Itt viszont egy hatalmas zombihordánál is megvan a ~60FPS, mégis random akadásoakt produkál. Teljesen független egyébként az NPC-k mennyiségétől, full üres térben is ezt csinálja.
Bár annyira igazából nem izgat, szerencsére Vulkan alatt nincs ilyen probléma.


DraXoN
(addikt)
Blog

mert elfogy a cpu és "bedugul" a pipeline egy-egy pillanatra ha 100% a cpu, ez egy-két rendszerfolyamat megcsúszását eredményezheti mert feltorlódtak a folyamatok... így nem feltétlen egyenletesen érkeznek meg a képkockák.

ezen segíthet pl. egy fps limiter.


Yézi
(aktív tag)
Blog

Belegondolva, ez tényleg logikus magyarázat lehet, hisz volt is már ilyen tapasztalatom pár éve a G4400 és GTA V esetében. Ott szintén az FPS limit jelentett megoldást.


Zicokuka
(senior tag)
Blog

Kedvet kaptam ehhez a gamehez,kergetek pár zombit :D A 2500k bár nálad szép kis órajelen futkos,de azért csak nem mai darab,és a 4 mag is lehet már néha kevés.Nem tudom mennyire van jól optimalizálva.


wwenigma
(Jómunkásember)
Blog

Erdekes jatek....egy rossz L4D effektive. Raadasul a vulkan módja egy vicc. DX11 alatt gépemmel 85% koruli GPU terhelés és proci 55% korul, Vulkannal proci 40% alatt és GPU 95%-on, mikozben akadozik, be beáll a kép idonkent. Konfig adatainmnál. Ráadásul 16:10 sem támogatott...


Zicokuka
(senior tag)
Blog

Fhdn ultra szintén 2600 ryzsa csak 4,1-n egy 2060-al tökéletes. Igazából tėnyleg egy l4d klón a grafika is kb, de fáradtan este jó móka csak lőni :) :)


wwenigma
(Jómunkásember)
Blog

DX11-gyel nincs is probléma, csak a vulkan vicces. Nagyon regen volt mar L4D de szerintem még mindig élvezetesebb. :/


Abu85
(HÁZIGAZDA)
Blog

A driver a probléma. Ez az első játék, ami Vulkan 1.1-et használ, benne subgroupot és mixed precisiont. Nagyon nincsenek kész erre a driverek.
[link] - itt leírtam részletesebben.

A subgrouphoz annyit, hogy nagyon megváltoztatja ám a GPU működését, ugyanis normál shader mellett mindig csak egy lane futhat a GPU-k multiprocesszorain, míg subgroup shaderrel már lehetőség adódik a lane-ek párhuzamosítására is. Ez ugyanaz a wave (wave intrinsics) terminológia, amit a shader modell 6.0 bevezetett a DirectX 12-ben, csak azt még egyetlen játék se használja.

[ Szerkesztve ]


icemad
(nagyúr)
Blog

Akkor most vegyem meg one x-re vagy ne? ;]


wwenigma
(Jómunkásember)
Blog

Hm, köszi. Ez igy erdekes de valakinek be kellett vallalni hogy elsokent hasznalja.


Zicokuka
(senior tag)
Blog


kikikirly
(senior tag)
Blog

Rossz látni hogy a Pascalok hogy teljesitenek a Next Gen api-k alatt. X nélküli R9 290 hoz 89FPS-t,tuning nélkül mondjuk 85-öt. 1070GTX DX11-be 95-öt, Vulcanba 92-őt szóval nem gyorsul túrót se.Pedig eléggé más liga a két kártya...


wwenigma
(Jómunkásember)
Blog

Ha nem toroltem volna le erdektelenseg miatt a jatekot azert az uj patch-csel megneznem mit tud, ahogy Abu irta ez a next gen api egy uj cuccot vezet be amit még le kell kezelni driver szinten.


Abu85
(HÁZIGAZDA)
Blog

Az új patch igazából nem sokat csinál. A subgroup problémát nem lehet megoldani szimplán patch-csel, ahhoz jobb fordító kell.
Viszont az új patch-ben stabilabb lesz a játék, mert az eredeti memóriamenedzsmentet végül gyorsan lecserélték a beépített, de az eredeti kódban még inaktív AMD VMA rendszerére. Ettől tényleg stabilabb, és következetesebb lett a játék, viszont cserébe több VRAM-ot is igényel, persze nem sokkal.


Dr. Romano
(veterán)
Blog

A virtuális szuper felbontás bekapcsolhatósága mitől függ? Egyes játékokban ha beállítom 1800p-be akkor szépen megy is feljebb, más játékokban meg hiába állítom magasra marad 1080p-ben a kép.


kikikirly
(senior tag)
Blog

Lehet,de szerintem csak a microlaggok tűnnek el.Más játékoknál is azt lehet látni hogy a Pascal ugyanannyit megy,esetleg 2-3 FPS-t gyorsul azt viszont hallásra.
Is 1070GTX-et hajtok, szépen futattja a játékokat,World War Z stb megoldja erőből,életem egyik legjobb vétele volt.De azért látszanak a korlátai.Jó hogy a Turingal orvosolták,és a remek fogyasztás is megmaradt. :)

[ Szerkesztve ]


wwenigma
(Jómunkásember)
Blog

Nem orvosoltak semmit, az nV nagyon regota ugy gyartja a kartyakat hogy az adott környezetnek megfelelp fixfunkcios egysegekkel pakolja tele. A Turing gyk. az RT-re gyúrt ra ugyanigy a többi részét pedig kicsit modositottak a kor igenyeinek megfelelően.


snecy20
(veterán)

Jaa, hát annyira ingerszegény a játék amúgy, hogy már most többet beszéltünk róla, meg a benne lévő API-król, mint amit a játék a kvalitása alapján megérdemelne.


Zicokuka
(senior tag)
Blog

Mókázgatok vele, de igazából tėnyleg csak arra való ez a játék. Gyenge grafika, zéró kreativitás, de jó tunkolni :)


Abu85
(HÁZIGAZDA)
Blog

Attól függ, hogy hol állítod. Ha a driverben, akkor driverlimitáció, ha a programban, akkor program oldali.
A programokon belül egyébként nem szokott ez problémát jelenteni, mert ott igazából az történik, hogy a leképezés egy render targetbe megy, amiből valamilyen skálázási móddal készül egy monitor felbontásának megfelelő back buffer. Tehát a swap chain szintjén a részletesség sose lépi túl a beállított felbontást, ezért a kompatibilitás maximális, miközben a render targetbe magasabb részletességű lesz a leképezés.


Dr. Romano
(veterán)
Blog

Igen a játékon belül. A játékok nagyobb részében jól működik, de van néhány ahol viszont nem vált magasabba, pedig a játék menüjében már az van beállítva. Bár volt olyan példa ahol az megoldotta a dolgot ha nem Fullscreent állítottam gémen belül hanem borderless windowt. Viszont pl. a Darksiders 3-ban nincs ilyen lehetőség, így fullscreen mellett 1440p-re állítva is marad 1080p-ben a kép.

[ Szerkesztve ]


Abu85
(HÁZIGAZDA)
Blog

Akkor az program oldali probléma. Nem nagyon lehet vele mit csinálni. :(


Dr. Romano
(veterán)
Blog

Akkor lehet majd írok a devnek hogy patchelni kéne a játékon. Köszi az infókat :)


mmdms
(addikt)

A vulkan api a kompatibilitási listája alapján a HD2000 radeonoktól használható elvileg, annak idelyén beharangozták hogy mekkora előremutató architektúrája van ennek a szériának. Ez az api tudta volna ezt kihasználni? Ha akkoriban jelenik meg, köröket ver az nvre?

üzenetek