üzenetek

hozzászólások


tupuk
(aktív tag)

Oké, mivel a lényegben egyetértünk sokat nem tudok és nem is akarok vitatkozni, bár én továbbra is más oldalakat kiemelve jutok hozzád hasonló véleményre (meg kb. mindenki ezt mondja akit érdekel ez a téma). Az FH emlegetését továbbra is kicsit túlzásnak érzem, mert azzal csúsztak a legtöbbet, nem mindennek késtek ennyit.

Meg mint írtam pl. a 35-ös számú bejegyzésben is, én úgy általában is megértőbb vagyok a kamu dátumok megadásával, ezeknek megvan a maga nagyon is érthető munkaszervezési oka (kényszere) is, én magam is rákényszerültem ilyen cselezésre már amikor egy kisebb projektben amolyan kisfőnök voltam és szembesültem az emberi természettel és annak igen húsbavágó és azonnal károkat okozó következményeivel... Kívülről viccesnek hathat a dolog, de amikor felelősség van a válladon akkor hozni kell az eredményt és manipulálni kell a melósokat a kamu dátumokkal hogy eredményt mutathass fel.

Meg egyébként más okok is vannak, láthatóan sok ellensége van Musknak, akár a szakmán belül, akár az autóiparon belül, akár bárhol/mindenhol, érdekelt is a csúszások bejelentésének "elporlasztásában", mint egy-egy nagyobb, könnyebben ellene fordítható ugrás kommunikálásával.

Meg azért azt se felejtsük már el hogy ebben az iparágban mennyire jellemző és milyen mértékű a csúszás.... Mióta is lenne ember a Marson, ha a NASA első dátumait komolyan vesszük? :) És most hol is tartanak vele? :) A Kepler űrtávcső utódját mióta csúsztatják? Hány tucat példa van még? A Virgin hol is tart? Szerintem ha az űriparban jellemző csúszási standardot vesszük, akkor Musk bőven alatta van... szóval ez azért bonyolultabb, de megértem hogy mivel ő most az űripar legfénylőbb csillaga és mindenki őt lesi, ezért az ő vélt vagy valós hibáit és tévedéseit sokszor erővel nagyítják fel.

Hozzáteszem én kis túlzással "tűkön ülve" várom hogy landoljon végre egy BFS a Marson, van egy ilyen lelkes türelmetlen énem is, de azért ésszel is dekódolja az ember a dolgokat és tudja mi a realitás.

"(Az idei min. 25 indítás, amire még fogadni is mertem volna, már nem lesz meg. Jelen állás szerint max. 23, de még ez is csökkenhet.)"
Ennek meg mi köze ehhez? A F9 már bizonyított bevált működő darab. A kilövések száma nem a SpX-en múlik főleg hanem a megrendelések számán. De ez már érdektelen a technológiai fejlesztés szempontjából, a F9 már rég elkészült és sokszorosan bizonyított alkotás.

Ami a bürokráciát illeti:
Tudod mit? Bárcsak ott tartanánk már hogy ott csillog-villog egy BFS a videókon egy hangárban, csak az a rohadék hivatal nem engedi repülni. Egyelőre egy nagy karika van kész belőle, a technológiailag legegyszerűbb része, már csak a maradék 99% rész hiányzik :)

"A másik érdekes téma, a Marsra szállítandó hardverek: a tartós űrben utaztatásra, speciális klímaviszonyokra készülő eszközök fejlesztési - gyártási - tesztelési ideje elég sok szokott lenni. Pl. azokat a CH4-LOX gyártó gépeket már javában fejleszteni kellene. Igazából nem csak ez hiányzik, hanem nagyjából minden..."
IGEN! Igen, igen, igen.... na ebben tökéletesen egyetértünk, ez nekem is nagy fájdalmam, pont erről írtam én is fentebb.... Én egyre komolyabban félek attól hogy ez (meg a pénz) lesz a szűk keresztmetszet.

üzenetek