üzenetek

hozzászólások


tupuk
(aktív tag)

:)
Írok egy jó hosszú, alapos kommentet hogy megtudjam el lehet-e fektetni a gépet, mire írsz egy hasonlóan hosszú választ mindenféle érdekes dologgal, csak épp arra nem kapok választ ami annyira, de annyira érdekelne :D Így jártam.... :)

Na jó, akkor lenyelem a békát.... mást úgysem tehetek.... talán majd llax megválaszolja amit kérdeztem :)

Ezzel együtt is érdekes dolgokat írtál, ezekre reagálok:
1. Bigelow féle felfújható modulok
Érdekes, tetszető, izgi. Megfontolásra érdemes. A képeket már láttam korábban de nem mélyedtem el benne, most majd pótolni fogom.

Ezzel együtt csípőből van pár kritikám:
- Egy ilyen modul 13,7 m hosszú, és 6,7 m átmérőjű. Namost egy tartályaitól és Raptorjaitól megfosztott, végén lezárt BFS ugye egy 55 m hosszú, 9 m átmérőjű henger (egyik végén kúpba megy át). Tehát 4 db ilyen modul lenne olyan hosszú mint egy darab BFS, de átmérőre, belső térfogatra még így is kisebb lenne. Szóval a kérdés: Akkor meg minek az egész? Hol itt az előny az űrhajó saját teréhez képest? Átmenni egy nagy hengerből több kisebbe? Minek? Ráadásul ezek között a modulok között sokkal nehézkesebb a közlekedés mert elvékonyodnak a végükön, ha jól sejtem egy egészen szűk járaton lehet kikúszni a végükön. Ki költözne át egy nagy villából 4 kicsi lakásba? :)

- Súlya: 20-23 tonna. Tehát ha néggyel számolunk, ami még mindig kisebb mint egy BFS, de legalább hosszában közelíti, akkor az 80-92 tonna. Én értem hogy 6 BFS fog menni az első két turnusban, ami kb 600 tonna terhet fog majd tudni vinni, is ezt nyilván ki is használják, de akkor is nagyon erős luxusnak érzem 80-92 tonna elhasználását olyan élőhelyre ami egyébként semmivel sem jobb mint maga az űrhajó, lényegében indokolatlan kapacitás-duplázás.

- Az is érdekes hogy ez az egyik érved: "Ha elfekteted, akkor viszont ez fennáll, tehát a hengeres fal lesz a padló, az oldalfal, minden, ami nehezen kihasználhatóvá és felhasználhatóvá tenné azt." - Majd kínálsz helyette egy ugyanúgy hengeres testet ami ugyanúgy fekszik vízszintesen :)

Amúgy nyilván simán át lehet majd építeni egy BFS belső terét, ez még csak nem is űrtechnika, ha el tudnak jutni a Marsra a történelem legfejlettebb rakétáival, akkor némi belső átrendezés sem lesz megoldhatatlan probléma nekik :)

Összegezve: nem mondom hogy nem tetszik, mert tetszik, a Holdon vagy a világűrben pl. jól fog jönni, de pont a Marson ahol már eleve lesz 6 darab hatalmas és erős cső, ott így nem látom értelmét.
Talán egyet lehetne vinni a Marsra is ha tényleg nem tudják mivel kitölteni az utolsó 20-23 tonnát, tesztelésre, próbának, vagy "intim helységnek" - :) - jól jöhet. Vagy ha nagyon ki akarnak települni valami valamiért érdekesnek tűnő, de a fő bázistól távoli helyre (pl. találnak valahol egy barlangot, vagy egy hosszú tanulmányozásra érdemes helyet, föld alatti tavat, netán élő mikroorganizmusokat, vagy valami más izgit), akkor oda lehet egyet vinni amolyan lakókocsinak. De összességben ahol lesz 6 BFS (és ebből kettő eleve emberi tartózkodásra tervezett), ott még egy ilyenre sem pazarolnék 20 tonnát. Kell az a 20-23 tonna nagyon majd másnak....

2. "Ha már mindenáron fel akarod használni, miért nem merevíted ki, és használod fel lakó- és élettérként a hajtóanyag-tartályokat is."
A kimerevítős részt nem értem, de igen: fel akarom használni az egész hajótestet. A tartályokat akár külön élettérként használnám, akár tartályként, hisz ugye nekik is kell majd bőven tartály víznek, oxigénnek, hidrogénnek, metánnak, meg még szennyvíznek is....

3. Beton: :DD Nem hiszem el hogy ehhez is értesz, mi vagy te egy polihisztor? :D
Én nem tudtam hogy vannak ilyen adalékanyagok, de ez jó hír, akkor - ha nem is simán, de elvben - lehet betonozni a Marson is, akár mínuszban is. Ez nagyon jó hír, csak idő kérdése és ezt használni fogják.
Egyúttal a leszálló-padok kiépítésének problémájára is ez a válasz gondolom.

Visszatérve a legnagyobb bánatomra válasz nélkül maradt fő-kérdésem, amennyiben az az elfektetés teljes biztonsággal megvalósítható, akkor számomra továbbra is az tűnik nyerő megoldásnak.

üzenetek