[Re:] [mustang08:] MÁV - BLOGOUT fórum

Hirdetés

üzenetek

hozzászólások


mustang08
(aktív tag)
Blog

Teljesen egyetértek veled. Én most kényelmesen voltam, és a vonatozást mint egy "kaland" fogtam fel, nem napi szinten használom mint közlekedési eszközt. A buszozással ugyanígy vagyok. Max akkor megyek busszal, ha iszok vagy ha az autószerelőhöz megyek. Mindkét esetben full ráérősen élvezem az utat, zenét hallgatok, olvasok, és örülök neki, hogy végre nem én vezetek. De napi ingázáshoz biztos meggondolnám, hogy bevállalnám-e a többet időveszteséget.


Szevam
(aktív tag)
Blog

Vonatoztam már keleten és nyugaton is. Akárhogy is nézzük az ország nyugati felén többen vannak akik vigyáznak arra amijük van (és mindezt meg is becsülik!!!). Ez megfontolandó a keleti régiók számára.

Velence felé menet beleakadtam egy olyan MÁV-os plakátba ami azt kéri, hogy ne rakd fel a lábad az ülésekre. Amúgy eléggé gáz, hogy ezt tanítani kell. Sokan cipőstől b****k fel a lábukat a kárpitra, de kárpittisztítót nem hoznak, hogy maguk után takarítsák. :(

[ Szerkesztve ]


Gerasz
(aktív tag)

A MÁV-os nagykutya kizárható, azok még kalandvágyból sem utaznak vonattal. Még véletlenül meglátja valamelyik állami cégvezető haverja a szolgálati kocsiból, és egy életen át ezzel fogják szívni a vérét.


nemlehet
(őstag)
Blog

Nagyapám mondogatta, hogy a politikusoknak és állami cégek vezetőinek nem benzinpénz meg szolgálati kocsi kéne, hanem országos bérlet. 1 hét alatt maglev menne mindenhova...


sh4d0w
(félisten)
Blog

+1


joghurt
(addikt)
Blog

"Helllikopter, helllikopter..."


szkaroly
(senior tag)

Ne haragudj de régen hallottam ilyen komplett marhaságot. Mostanában ugyan csak ritkán ülök vonaton, de egy időben rendszeresen utaztam Békéscsaba-Budapest-Debrecen vonalakon. Már akkor is komplett selejt cuccokat futtattak itt, különösen Csaba felé. Most sincs egy normális IC sem, egy IC kocsi van a végén vagy az elején és az az Intercity. A fűtés továbbra is vagy túl meleg vagy hideg. Két változás történt: 20 éve még tologatni vagy huzigálni kellett az ajtót, most már gombnyomás is elég, másrészt akkor még 7-8 kocsi volt a mozdony mögött, most meg 3-4 átlagban. 8 éve adták át a felújított 120-as fővonalat, de csak Csabáig (ezt persze nem hirdették hangosan), most csinálják Lőkösig a többit. :U Az hogy Keszthely felé ilyen jó vonat van és kelet felé olyan amilyen összefügg valószínűleg. Persze aztán nyáron dobják át az M41-eseket a Balaton felé mozdonyhiány miatt. Ezen a vonalon ha az utasok zsebkendővel fényesítenék a kocsikat akkor se néznének ki jobban.


mustang08
(aktív tag)
Blog

Szeretném annyival pontosítani, hogy itt sincs természetesen kolbászból a kerítés. Az egyetlen egy 1. osztályú kocsin kívül az összes többi olyan, mint amilyeneket te is korábban leírtál, illetve maga a mozdony is ugyanaz a 70-es évekbeli Gigant, mint az ország többi részén. Nagyon szomorú, hogy ezek a vonalak nem kapnak új szerelvényeket, de persze értem én, hogy amiket a MÁV vásárolt azok elővárosi vonatok és nem hosszú útra vannak tervezve, de egyszerűen annyira elment már az idő felettük, hogy simán lekörözik még ezek is a régi IC-ket.


Klaus Duran
(senior tag)
Blog

+1
Szolnoknál a szembe vágányon szép emeletes kocsik. Itt meg ugyanaz mint 40-éve.
+ Hiába újították az állomásokat / vágányokat ha a 196km-t 3+ óra alatt tette meg.


donmackó
(őstag)
Blog

Én szívesen lepasszolnám felétek az emeletet, ha 45 percnél többet utazol rajta. Azokba az ülésekbe azt kötözném 1,5 órára aki azt tervezte. Ha meg még a klíma is behal az totál szívás, mert nincs rajta semmi levegő mozgás, nincs nyitható ablak.


Soderes
(aktív tag)
Blog

Az egyik unokaöcsém a MÁV-nál vezér (mozdonyvezető). Kelet, Dél és Észak elesett. Gyakorlatban ez úgy néz ki, hogy 70%-ban Nyugatra viszik a legjobb állapotú szerelvényeket és motor kocsikat. Ha elkezdödik a szezon a Balatonnál ez az arány fel megy 90%-ra. Még a Flörteket is leküldik. Az ország többi részének marad a selejt. Elavult ősöreg vasak, amiknek múzeumba vagy a kohóba volna már rég a helyük. Bűzmot, Usgyi, M41, M42 Sergei. A keresztlányom a hét elején ment táborozni. Miskolcról Fónyódra 5 óra volt az út!! Ennyi idő alatt Győrböl Nyíregyházára érek kocsival. Régen nagyon sokat vonatoztam és nagyon szeretem. De a MÁV vonatok nagy része nem alkalmas már közlekedésre. Pályáról meg ne is beszéljünk. Az még rosszabb. Légkondi, tiszta ülés, zsúr kocsi? Mi nem kénne? Banán szoknyás lányok fél kokúszdióba hozzák a nagy fröccsöt?


joghurt
(addikt)
Blog

A Lajosmizse-Monor vonalon amúgy is rendszeresek az M41-ek. (A Szergejeket már nyugdíjazták innen, pedig azok hangjától nem esett szét a ház, és nem jelezte fekete füstfelhő, ha elindultak.)
Aztán egyszer láttam egy vörös csillagos festésű M41-est. Tiltott önkényuralmi jelkép, mifene? Biztosan valami filmforgatás. De nem, rendes utasokat vett fel. Aztán az elkövetkezendő hetekben kiderült, hogy az amúgy Vasúttörténeti Parkba delegált mozdony és szerelvény (tehát az 50 éves, műbőrös kocsik is!) a rendes menetrendi forgalomban dolgozott, mert nem tudtak kiállítani mást. Még a szintén muzeális Metrovagonmas motorvonatot sem.


Soderes
(aktív tag)
Blog

M62 a Sergei. Elírtam. Bocs. Nem tudtam, hogy az M41-böl volt vörös csillagos. A 424 Hrucsov elején tudom, hogy az volt. Patika lehet. Szívesen megnézném. Pár hete volt felénk egy 424-es nosztalgia. Egy élmény lehet azon utazni. 18 rupó volt egy menet. Sajnáltam rá, mert azért ez nem egy Kiss koncert. :)


szkaroly
(senior tag)

Itt Csabán pár hónapja még Nohab-ot is láttam. Pedig elvileg vagy 20 éve nyugdíjba küldték.


Pikari
(addikt)

Egyszer szállok le a vonatról... látom, hogy mindenféle furcsa ember szájtátva néz valamit a vonaton. Messziről látszott, hogy ezek nem utazni szoktak a vonattal, de fogalmam se volt, hogy mik ezek, és mit akarnak ott. Egy ismerős arcot láttam meg a tömegben, amikor leszálltam. Ő is a tömeg részeként volt ott. Leszóllít, azt mondja:

-Na milyen volt utazni?
-Hát inkább aludtam volna otthon, hogy rohadjon el.
-Nem úgy értem. A mozdony.
-A mozdony?
-Igen. A mozdony.
-Már fél éve vonattal járok.

Nem értettem, hogy miről beszél. Mondta, hogy nézzem meg alaposan a mozdonyt, hogy észre veszek -e rajta valami szokatlant. Ott állt egy másik mozdony is a közelben. Nézem, hát mondom, ez ugyanúgy néz ki.

-Nem teljesen. Látod, ennek ilyen meg olyan kereke van, a másiknak meg amolyan, és annak az orra így néz ki, az orra meg úgy. Ekkor hallottam először a Nohab nevű dologról, ugyanis a mi vonatunk elején az volt.

Onnantól ilyen 40 perceket beszélt a mozdonyokról, vonatokról, ha találkoztunk vele. Na most a kis történet alapján ki lehet találni, hogy ez engem mennyire érdekelt.

Viszont a Nohab neve beleégett a tudatomba, és egyet jelent egy azonnali "bocsi, de rohannom kell" védekező reakcióval.


DraXoN
(addikt)
Blog

Eléggé nagy rajongótábora van a Nohab-oknak, bár valahogy én nem értem miért (annyira sose fogott meg, technikailag se jött az a "hű b*meg ez de jó benne" érzés).

Részemről a Szilit többre tartom (bár igaz, az elektromos).. Jók voltak azok a 60-as években amikor tervezték (sőt). De mára kiöregedtek, nem igazán tudják a modern járművek dinamikáját és sebességét tartani.


UnA
(Korrektor)
Blog

Azt ugye a svédek gyártották még a 60-as években. Minőségben verhetetlen volt.


szkaroly
(senior tag)

Ha összehasonlítod az akkori mozdonyokkal (M41, M62, V43, V63), akkor rögtön látod a különbséget, szinte futurisztikusan néz ki azokhoz képest. Persze a technika 60-as évekbeli dízel, de akkor is. Régen általában a Balaton északi vonalán jártak. Itt Békésben soha.


Soderes
(aktív tag)
Blog

Nagyon szép mozdony. Elképzelhető hogy ez is valami nosztalgia járat lehetett, azért volt arra. Most már van abban a korban. Pikari azt üzenni, hogy "Bocs, de rohannia kell." :D

üzenetek