üzenetek

hozzászólások


anulu
(félisten)

igen, valamint "éttermi dolgozóból" is hiány van... falnak megyek, de komolyan. "informatikus"... eh.


rosejbli
(senior tag)
Blog

Levelezős mérnökinformatikus hallgató vagyok jelenleg és az egy ótvar nagy baromság, hogy majd duális képzésben kevésbé szipkázza el az embereket az ipar.
Nem csak a helyeket, de először az oktatás színvonalát is lehetne növelni, számtalan alkalommal keserítik meg az ember életét olyan dolgokkal, amiknek tök alapvetőnek kellene lenniük.
Pl. Biztosíthatnának több számítógépet egy olyan képzéshez, amihez igazából csak ez kell.
Nem az órán kéne azzal szembesülni, hogy a használt szoftver licence lejárt és a 4 órás gyakorlatból 2 elmegy azzal, hogy próbálják telepíteni.
Idén őszre még nincs órarendünk, de tavaly is ugyanilyen szarul álltunk.
Tárgyfelvétel vége előtt 2 nappal az egész oktatási tematikát megváltoztatják, tantárgyakat törölnek, újakat indítanak.
Matematika buktató tárgy? Nehogymár annyi elvárás se legyen egy mérnöktől (azért a legtöbb ilyen képzés még mindig ilyen elnevezéssel fut), hogy egy egyenletet tudjon rendezni vagy valami alap statisztikához értsen.

Nyilván ha nem lenne fix munkahelyem és ilyen szarságokkal próbálnák folyton kirúgni a bokámat, én is mihamarabb abba szeretném hagyni.


szellem
(csendes tag)

nem a matematika a buktató tárgy, hanem a sok elavult elmélet ( pl vállalati információs rendszerek 1-2-3 ahol lotus notes-t tanítottak 2013-ban is :D, vagy pl szakértői rendszerek ami köszönő viszonyban sincs egy fejlesztőnek szükséges mesterséges intelligencia alapjaival )


szoftos
(csendes tag)

25+ eve foglalkozok informatikaval, 97-ben erettsegiztem. kulfoldon elek es dolgozok informatikuskent sajat vallalkozasban.

egyetlen egyetemre sem jartam, 18 eves korom ota dolgozok. a helyzet az hogy akit tenyleg erdekel az informatika, mindent, ismetlem MINDENT meg lehet az interneten anelkul talalni, hogy iskolaba kellene jarni miatta, plusz toltelek tantargyakon bukdacsolni, mint pl a szigoru matek, vagy akar radiofrekvencias atviteli rendszerek (wtf?!) alapjai.

ezt a cegek is felismerik. ebben a szakmaban sokkal inkabb az szamit hogy van-e tapasztalatod, mintsem az hogy van-e diplomad valamirol ami 10 eve elavult.

masreszt viszont, az IT egy eleg nehez szakma. ha allamilag akarunk a bejutasi felteteleken egyszerusiteni, annak egyreszt a fentebb emlitett dolgok miatt nincs semmi ertelme, masreszt pedig amiatt mert szembemegy a valosaggal. ha meg is teszik, az eredmenye csak annyi lesz hogy egy csomo kozepszeru idiota fogja a bereket lehuzni.

[ Szerkesztve ]


strogov
(senior tag)

"Az komoly gond, hogy az informatikai képzésekre jelentkezők fele lemorzsolódik, egy részük a „buktató tárgyak”, például a matematika miatt, másokat pedig a munkaerőhiány miatt a cégek szívnak el jó fizetést ígérve"

Egyrészt azért egy informatikusnál nem olyan nagy hátrány ha legalább egy 2-est össze tud szedni matekból.
Másrészt ha valakit "elszívnak" jó fizetésért azt sem érzem olyan tragikusnak. Elvégre valahol mégiscsak az lenne a célja az egésznek, hogy munkát találjon az ember.
Harmadrészt nagyon sok gyakornoki, és még több rugalmas munkaidejű munka van diákoknak. Aki most nem talál magának munkát diákként annak nem több lehetőség kell hanem valami egészen más, hogy kikerüljön az álomvilágból amit elképzel magának.


rosejbli
(senior tag)
Blog

Ennél lejjebb szerintem nem lehet vinni már a bekerülési küszöböt. 500-ból 290 pontot kell elérni ahhoz, hogy államilag támogatott képzésre felvegyék az embert ez azt jelenti, hogy van egy 3-as átlaga az embernek. Azért olyanokat meg ne akarjunk már továbbképezni, aki még ezt sem üti meg.


SutiAdi
(tag)

Tamás, te vagy az? Ez igencsak úgy hangzik, mint a SZE mérnök infó képzés :)


crsx001
(csendes tag)

Én is mérnökinformatikára járok, ott nehezítik meg a dolgunkat ahol csak tudják. Folyton variálnak a mintatanterven, teljes káosz az egész TO, soha sem tudják mit kéne csinálni. Informatikusokat kinevelnek, de nem piac képes tudással. Ha úgy nézem magam, hogy diploma után kezdenék dolgozni, esélytelen, hogy CSAK az ott megszerzett tudással helyezkedjek el.


strogov
(senior tag)

"Folyton variálnak a mintatanterven, teljes káosz az egész TO"

Ez mondjuk a közalkalmazotti státusznak köszönhető. Kutya nem akar oktatni ennyi pénzért. Aszerint állítják össze a tantervet, hogy melyik kutató hajlandó órát adni. Úgyhogy TO nem tudja, hogy most hányadán állnak. A kredit szám előírás, megpróbálják megtölteni.

Amikor egy jó architect, vagy fejlesztő 1,5-2m+ fizetéssel van cégeknél akkor a beugró közalkalmazotti fizetés nem annyira vonzó. Hobbiból 1-2 ember bevállalja, de ebből nem lesz normális oktatás. A kutató meg azt tanítja amit kutat, jellemzően nem a piaci trendeknek megfelelő szempont rendszerrel. Neki nem biztos, hogy ugyanaz fontos mint az iparban működő cégeknek.
Akinek a közalkalmozotti státusz előrelépés ebben a szakmában attól nem szeretnél tanulni.


bolvar
(senior tag)

Persze legyen meg a 2-es matekból okés, csak ne ez legyen a legeslegfontosabb. 0 szakmailag értékelhető tantárgyam volt anno, cisco mikrotik pfsense és az olyanokat mint vmware red hat juniper és társai hírből se láttam...igen kevés az oktató, de jó lenne ha a piac és az oktatás valahogy metszené egymást, hogy tényleg olyan tudást kapj ami hasznos is, bár nyilván ez sose fog megtörténni, így marad az önképzés és a szerencse hogy olyan helyre kerül ahol tényleg tudsz valami tudást felszívni.


harusakura1
(tag)

Egyetemen sosem fogják az épp aktuális menő js frameworkot tanítani 5 éven keresztül. De ide beilleszthetnenk bármit. Egy félév erejéig én tanultam angular és spring bootot. Nem szereztem annyi tudást belőle, hogy azt mondjam értek hozzá, de még mindig nem erről szól az egyetem. Ha valaki kodolni akar, akkor van n+1 OKJ meg codecool stb. Ráadásul ha nem veszed a fáradtságot, hogy mellette tanulj vagy esetleg elmenj gyakornoknak akkor tényleg ott fogsz állni diplomával a kezedben, hogy nem vesznek fel sehova, mert lehet vágsz 40 tétel bizonyitast, de nincs semmi piacképes tudásod.

Elmentem utolsó évben gyakornoknak egy céghez, most felvettek júliusban majdnem fél millióért kodolni. Ezt mind nagybacsi/anyu/apu protekcioja nélkül.
En is ugyanúgy vegig szívtam a matekkal, de átlagban 3-5 közötti jegyeim voltak ezekből a tárgyakból, úgy hogy annyira nem vagyok benne penge. Le kell ülni és meglesz.

Azt nem értem, hogy hova vennének fel még több embert, amikor így is alig van tanár, hogy megtartsak a mintatanterv szerint teljesitoknek a gyakorlatokat.
Akik vannak azok is már ki vannak égve vagy csak szarnak az egészre és úgy ahogy leadjak az anyagot...

290es ponthatarok se validak már BP-n. Vidéki egyetemeken nem tudom mi a helyzet.

[ Szerkesztve ]


Silεncε
(őstag)

Proginfo, harmadév, duális. Matek: nálunk első félévben rengeteg embert kivágnak a matek miatt (megjegyzem, annyira nem nehéz, mint amennyien megbuknak). Felvételi pontszám 290 körül, gyakorlatilag aki össze tud kaparni egy hármas érettségit, már simán bent van. Emiatt a nagy lemorzsolódás, mert az ilyenek egy max két félév után repülnek a francba. Nekem viszonylag szerencsém volt, jó ponttal kerültem be, így tudtam válogatni a jó gyakvezek között. Egyébként egyáltalán nem tartom teljesíthetetlennek a követelményeket (1-2 tárgyat kivéve), ha valaki beleteszi az energiát, egy 3-4-est tuti össze tud kaparni. A problémát sokszor abban látom, hogy a többség sz@rik az egészbe, kibekkeli valahogy ezt a 3 évet (ami sokszor 4-5 is lesz), aztán papírral elmegy kódernek. Semmi motivációt, érdeklődést nem látok a hallgatók 50-60%-án, csak legyen meg a papír. Nem mondom, az elején én se értettem teljesen, mi a francért kell nekem azt a sok matekot tudni, de később kijön, miért is kell megtanulni (mátrixok -> mesterséges intelligencia/grafika, de ezer példát tudnék hozni).

Abban viszont én is egyet értek a föntebb kommentelőkkel, hogy csak magából az egyetemi képzésből nem lesz piacképes tudás. Az egyetemnek nem az a célja, hogy téged a legdivatosabb technológiákból expert szintre hozzon (ilyet max 1-2 kurzust tudsz fölvenni, ha van olyan aki megtartja), hanem az alapokkal ismertet meg. El kell menni mellette dolgozni (szigorúan úgy, hogy ne menjen a tanulás rovására) vagy otthon külön képezni magad, mert lemaradsz.

[ Szerkesztve ]


Narxis
(nagyúr)
Blog

Ennyi. :R


fatal`
(titán)

Azért nincs érdeklődés, mert az iparban a tanultak 90%-a használhatatlan. A grafika meg az MI jó példa, csak éppen a fejlesztők 95%-a soha az életben nem fog ezekkel a területekkel foglalkozni. Ettől még a mátrixok éppen egy hasznos dolog, de az egyetemi mateknak ennél sokkal haszontalanabb részei is vannak (és azok vannak többsége).

Ellenben pl. verziókezelőt, debuggolást, vagy úgy átlagban véve hatékony hibakeresést nem tanítanak (nem mintha egy atomfizika lenne, de azt látom az iparban, hogy jónéhányan vannak, akinek problémát okoz a git használata).

A leadott anyag elavult, a tanárok nagyrésze kutatónak biztosan kiváló, de tanárnak teljesen alkalmatlan.


Fred23
(nagyúr)

"egy csomo kozepszeru idiota fogja a bereket lehuzni."

Nem pont ez a cél? :D


kibergx
(csendes tag)

Egyetem jò a papír miatt. Ezenkívűl? Egy fogyatékos értelmesebb tantervet tudna előàllitani mint - főleg az IT terén - ami a sulikban folyik. A szànalom olyan szintje ez màr amelyre szavak nincsenek. Én otthon tanultam meg mindent mert érdekelt, csak kérdem én az idiòta cégeknél miért elvàràs a papír? Tapasztalatbòl mondom hogy az iparnak nem arra a sok értelmetlen f*szàgra van szüksége amit ott tanítanak. Egyetemet fél év alatt el lehetne végezni a törtetőknek ha a HASZNOS dolgokat kellene megtanulni. Egy àtlagos embernek meg 1-2 év alatt meg lenne. Ehelyett értelmetlen baromsàg az egész, úgy örültem amikor màr végre dolgoztam. Csinàltam valami értelmeset ahelyett hogy a kocsog suliba baszakodok. Otthon kell tanulni könyvekből vagy internetről.


Narxis
(nagyúr)
Blog

Maximálisan igazad van. :R


fatal`
(titán)

Teljesen egyetértek. Szerencsére egyre kevesebb helyen nézik a papírt egyébként.

[ Szerkesztve ]


Tikakukac
(titán)

Oszt' a tekintetes Úrnak van köze a képzésekhez? Kérdezett meg élő embert aki most jár, hogy hogyan is mennek a dolgok?
Matek bukótárgy? Igen? Meséljem a sztorikat analízisről, hogy miként kreálódtak zh sorok és hogyan lett a TVSZ-hez képest háromszor annyi pót-pótpót, egybepótló és mindenféle random kedvezmények, mert a tanár rájött, hogy ezért őt szanaszét fogják szedni? Mennyit írjak? 30 oldal elég? Van történet bőven.

Szóval első körben nyújtsunk minőségi és félig-meddig aktuális képzést, majd utána tessék ugatni, hogy mindenki hülye.


szoftos
(csendes tag)

ha a kozepszeru eredmeny a cel, akkor lehet.

üzenetek