üzenetek

hozzászólások


tomp
(félisten)
Blog

Az a Simple amit még a bankfiókokban sem ajánlanak mert annyira hulladék?
Ki akar Simple POS megoldást de tényleg? Jó lesz neki ha hetente megdöglik a terminál és a vásárlók ott hagyják a kasszánál a cuccot mert ugye kártyával nem tudnak fizetni? :W


Graphics
(Jómunkásember)
Blog

Ez nem az a Simple. :)

Ez egy teljesen külön alkalmazás.
Én örömmel fogadom, mert cégünknél jó lenne valami okos megoldás erre is, és így egy olcsó NFC-s készülékkel ezt meg tudjuk oldani.

Most már csak a legegyszerűbb NFC-s mobilt kell felkutatni a célra.

[ Szerkesztve ]


tomp
(félisten)
Blog

Oké az alkalmazás az más. Nyilván! De mögötte nem ugyan az a szerver(talán egy C64?) van ami hetente leáll és emiatt megáll a sima Simple app is és a máv online jegyvásárlása?
Vagy a biznisz verzió mögött már 486-os üzemel? :F


Graphics
(Jómunkásember)
Blog

Minden bizonnyal egy 8086-os dolgozik alatta... :U :K


Bocha
(HÁZIGAZDA)
Blog

Őszintén nem tudom, hogy mire gondolhatsz itt nagy csalódottságodban, de egy kicsit úgy érzem, mintha az anyagot sem olvastad volna el.

Tehát: a Simple-nek nincs olyan szolgáltatása, amely fizikai POS terminált kínálna, tehát a kérdésedre, mely szerint "Az a Simple amit még a bankfiókokban sem ajánlanak mert annyira hulladék?", a válasz az, hogy nem, ez nem az a Simple. Rákerestem a neten, hogy mire gondolhatsz, nem találtam Simple POS nevű terminált más cégnél sem. A cégcsoporton belül az anyacég OTP telepít POS terminálokat, de azt sem így hívják.

Tehát nem, sem a szerver, sem semmi nem ugyanez emögött a Soft POS megoldás mögött, mint a nem létező fizikai Simple POS megoldás mögött. :) A MÁV online jegyvásárlása meg végképp nem tudom, hogy hogy jön ide.

[ Szerkesztve ]


kakuk.tamas
(addikt)
Blog

Hát, nem tudom...

Adatvédelmileg mennyire jó ez? Más tulajdonában lévő készüléken beütni a pin kódot... Jobb lenne egy mobilalkalmazásos azonosítás a saját mobilunkon... Nem?

Meg simán lehet futtatni olyan programot a háttérben, ami sunyiban rögzíti a videót. Simán lelehet videózni a kártyát.
Az MNB megadja ehhez a megoldáshoz az engedélyt?

Nem vagyok összeesküvés elmélet hívő, üdvözlöm az ilyen megoldásokat (nem is használok kp-t), de hirtelen ezek jutottak eszembe.


tomp
(félisten)
Blog

Nem érted az egészet!
A most kitalált Simple POS mögött is vajon ugyan az a Simple szerver működik mint a már meglévő általános Simple szolgáltatások mögött van? Gondolom igen mivel csak a POS miatt nem tartanának fent még 1 szervert mivel a meglévőt se tudják normálisan üzemeltetni...
Mert akkor sűrűn fog leállni a most kitalált POS is! Meg kell nézni a Simple fb oldalát! Hetente írják(van mikor hetente 2-3nap is megfekszik), hogy a Simple szolgáltatásaiban lassulás tapasztalható ami a valóságban leállást jelent.
MÁV online jegyvásárlása, hogy jön ide? A csodás MÁV a mégcsodásabb Simple rendszerét használja jegyvásárlásra. MÁV is sűrűn írja, hogy mikor nem működik a jegyvásárlás de "a szolgáltató szakemberei már megkezdték a hiba elhárítását"
A kedvencem az a "fennakadás tapasztalható a tranzakciókban" szöveg. Azaz a Simple rendszere beterheli a kártyát de már a célállomás NEM kapja meg a tranzakciót. Azaz tőled már elvette a pénzt de nem kapsz érte semmit mert a másik fél nem tud róla, hogy kifizetted. Azaz kezdheted újra, újbóli kifizetéssel. A Simple meg majd visszaadja az első tranzakció összegét. Jó párszor jártam már így...
Szóval aki Simple POS-t akar majd üzemeltetni, készüljön fel a rendszeres reklamálásra...


sfefe
(őstag)

Én használom a simple-t semmi bajom vele...


INGJOKE
(veterán)

Majd mikor meglátod az OTP-nél mennyi százalékot fog levenni tranzakciónként, akkor nem akarsz ilyet majd. A fizikai termináljuk is egy kis cég esetén teljesíthetetlen feltételeket támaszt. Amíg nincs a havi kártyás forgalmatok 8-10 millió Ft az OTP-t enged el nyugodtan. :)


hegedus001
(aktív tag)

Hát... én majdnem egy éve nem tudom regelni az új OTP-s kártyámat az OTP simple alkalmazásba, úgy hogy előtte semmi gond nem volt. Pedig nagyon jó lenne parkoláshoz, online bérlethez stb.... írtam az üszinek, indítsam újra a telefont, frissítsek stb.... köszi. Megvolt már vagy 3-szor...


Graphics
(Jómunkásember)
Blog

Én hétfőn költöztem új telefonba, gond nélkül ment.


kcsa
(veterán)
Blog

"A most kitalált Simple POS mögött is vajon ugyan az a Simple szerver működik mint a már meglévő általános Simple szolgáltatások mögött van? Gondolom igen mivel csak a POS miatt nem tartanának fent még 1 szervert..."

Szerinted frankón egy (kettő, három) darab vas van lerakva a simple-nek valamelyik gépterembe, és azon osztkozkodik minden szolgáltatásuk? :F


Kbali
(nagyúr)

Most is más készülékén adod meg a PIN-t (csak az épp egy POS terminál). Amúgy milyen video rögzítésre gondoltál, mikor NFC-s telefon esetén (mivel a hátlap alatt van a chip) a telefon hátához fogod érinteni a kártyát? Ha levideózta a kártyát és van egy PIN kódja, meg egy kártyaszáma, ahhoz, hogy használni tudja, kell tudni klónozni a kártyát, stb...
És amúgy minden kártyás vásárlási kísérletről kapsz értesítést, no para.


tomp
(félisten)
Blog

Elnézve a heti leállásukat ki tudja... A Simple leállás pontosabb mint az időjárás.

Graphics
SoftPOS-t nem nézted még?


strogov
(senior tag)

POS terminálból is van logger előtét, meg felkamerázhatja a helyiséget, stb. Telefonos fizetésnél nem kér PIN-t mert van faceid/ujjlenyomat. Már én se tudom a PIN-em, mert 2,5 éve nem volt rá szükségem.


Bocha
(HÁZIGAZDA)
Blog

-Mi a különbség ahhoz képest, hogy más tulajdonában lévő POS terminálon ütöd be a kódot?
-Szerinted le lehet videózni a kártyát egy előlapi kamerával olyan minőségben, hogy minden csaláshoz szükséges adat látszódjon? Szerintem nem. :)


Bocha
(HÁZIGAZDA)
Blog

Ne haragudj, de te nem érted az egészet, valószínűleg sosem dolgoztál ilyen területen, felhasználóként vannak gondolataid és ezeket osztod meg igencsak ingerült stílusban, de ettől még nem lesz igazad.

Egy Simple-höz hasonló szuperalkalmazás mögött nem egy darab szerver van. Nem úgy néz ki egy ilyen IT infrastruktúra, hogy van a Simple szerver, ami egy gép/szerverszoba valahol Budapesten, a te telefonod pedig azzal kommunikál, és biztos bénán üzemeltetik, mert lelassul. Egyrészt a mai világban már a szerverek sem úgy működnek, mint azt te szerintem gondolod, szinte minden a felhőben van, bár annyiból igazad van, hogy a bankszektor még üzemeltet 20-30+ éves, fizikailag is náluk lévő szervereket, amelyeken a core szolgáltatásaik futnak. Ezeken a core rendszereken vannak ún. middleware rétegek, amelyekhez microservice-ek sokasága csatlakozik, authorizációs szolgáltatások, az AFR (Azonnali Fizetési Rendszer), különféle PSD2-ben kötelezővé tett Open Banking szolgáltatások kiszolgálására alkalmas rendszerek, hogy csak pár példát említsek

Épp ezért egy Simple-höz hasonló szuperalkalmazás pont ezer dolog miatt lassulhat vagy állhat le, és ezen okok többsége az én gondolataim szerint pont nem az ő infratruktúrájuk miatt van. Egy POS-on keresztüli fizetési tranzakció is sokkal összetettebb, mint te gondolnád, a kereskedőnél a megtörténik a kártya érintése, a titkosított adatok elmennek a Payment Service Providerhez, onnan a bankhoz, aztán vissza, majd a kereskedőnél fejeződik be a kör, közben tokenizálások és mindenféle okosságok történnek.

Nekem mondjuk soha életemben semmilyen fennakadásom nem volt a Simple-lel, de ettől még persze készségesen elhiszem, hogy te problémák sokaságával voltál kénytelen szembesülni. Ezek alapján nyilván érthető is a véleményed, hogy az egész egy égetni való vacak, ezt nyugodtan le is írhatod, de ettől még a "Simple szerverre" történő hivatkozás, meg "a POS miatt biztosan nem tartanának fent még egy szervert" jellegű észrevételeid nem fognak igazságot nyerni. Amúgy ha érdekel, nyugodtan olvass utána, hogy hogyan valósul meg egy kártyás tranzakció, hogyan épülnek fel ezek az IT rendszerek, milyen kihívások vannak a bankszektorban, szerintem nagyon izgalmas kérdések ezek.

[ Szerkesztve ]


tomp
(félisten)
Blog

"ezen okok többsége az én gondolataim szerint pont nem az ő infratruktúrájuk miatt van."

Persze valójában a rossz csillagállás miatt van. Nem csak a csúcsszuper alkalmazásuk áll le hanem az online SimplePay is szeret megfeküdni vele egyidőben.
Tokenizálás na az a másik mumus nekik. Évek óta szenvednek a Simple alkalmazásban a tokenek letöltésével. Mármint a nem letöltésével. Beakad a folyamat a "Tokenek letöltése" állapotban. Tudnak a hibáról de évek óta nem tudják megoldani.
BKK ellenőröknek sem ismeretlen a leálló Simple mivel olyankor a mobiljegy/bérlet sem működik mert ha nincs Simple szerver, nincs BKK funkció sem.
De az is beszédes mikor az OTP fiókban dolgozó személy is GPay-t használ(természetesen nem otp kártyával mert az otp-nek túl stabil a GPay) mert már elege lett a saját csodaszarv...alkalmazásból. :DDD
Nagyon jó lenne a Simple ezt aláírom! De akkor olyan hátteret rakjanak mögé ami normálisan bírja is!


<Lacy85>
(addikt)
Blog

Párommal évek óta használjuk napi szinten. Soha nem volt semmi gond vele…


gzbotii
(veterán)
Blog

Dolgoztál, van behatóbb ismereted a területen, hogy működik egy ilyen rendszer infrastruktúrája?


tomp
(félisten)
Blog

Engem mint felhasználó nem érdekel. Csak az érdekel, hogy ne álljon már le hetente. Nem egyszer parkolt emiatt náluk a pénzem és duplán fizettem mert az olyan jó. De legalább mobilfizetésnél már elfelejtettem az appot jó pár éve.


gzbotii
(veterán)
Blog

Azért úgy festetted le, mintha rálátnál a rendszer működésére.
Ennél, kis túlzással, egy szimpla weboldal működése is bonyolultabb.

[ Szerkesztve ]


Bocha
(HÁZIGAZDA)
Blog

Amennyiben a "hány elgépelést lehet egy mondatba belesűríteni" versenyen kívántál indulni, rossz topikban vagy.

Ha az Apple Tap to Pay szolgáltatására gondolsz, a "rég megy" egy erős túlzás, idén február 8-án jelentették be egyáltalán a szolgáltatást. Az első fizetési platform, ami használta, a Stripe volt, ők is tavasszal kezdték, úgyhogy az, hogy a Simple ezzel így tavasz végén kijött itthon, szerintem nem kimondottan rossz eredmény.

Ha viszont az Apple Pay-jel történő fizetés elfogadásra gondolsz, akkor... szóval akkor nem igazán tudom, hogy mire gondolsz, bármelyik érintésmentes terminál elfogadja az Apple Payt itthon is, ez mindig is így volt. Hogy mióta van nálunk Apple Pay, az egy jó kérdés, 2019. tavasza óta, csak úgy, mint a régióban mondjuk Csehországban vagy épp Szlovákiában. Szerintem amúgy nem meglepő, hogy egy amerikai cég az amerikai piacon előbb vezet be valamit, mint Közép-Kelet-Európában.


Graphics
(Jómunkásember)
Blog

Neked meg úgy látom a magyar nyelv nyögvenyelős.

USA-ban, Apple, elfogadás ( tudom ez most nekem nem megy), magyarban, nyögvenyelős.

Az ékezetek hiányát elnézem, de azért nah...

[ Szerkesztve ]

üzenetek