üzenetek

hozzászólások


pilóta
(nagyúr)

Biztos jó, de én akkor sem értem ezt a gépet. Tuti, hogy a fejlesztés költségét sem fogja visszahozni, annyira rétegtermék...

[ Szerkesztve ]


nyisziati
(veterán)
Blog

Nagy test, nagy élvezet...
De rég hallottam ezt a számot. :D
[link]

[ Szerkesztve ]


green dude
(tag)

Én az árát sem értem.


Dißnäëß
(veterán)
Blog

Nem magyar pénztárcának készült, csak itt is árulják, mert van Olympus márkaképviselet, meg 1-2 olyan őrült, aki megveszi.

Én addigis tartogatok egy fél vesét arra a pillanatra, amikor felszáll az Olympus a fullframe vonatra. Kezelés, menü, retro forma, tárcsák, minőség .. - én imádom.


atyuska
(tag)

Ezzel az ISO érzékenységgel nincs sok keresnivalója, főleg az árkategóriában is.


r3dsnake
(nagyúr)

Ki az aki inkább ezt választja Sony A7 III helyett, 600k-ért?

[ Szerkesztve ]


green dude
(tag)

"Én addigis tartogatok egy fél vesét arra a pillanatra, amikor felszáll az Olympus a fullframe vonatra. Kezelés, menü, retro forma, tárcsák, minőség .. - én imádom."

Ezt meg tudom érteni, így gondolom én is csak a Fuji viszonylatában. Viszont Fuji-nál megmondták, hogy nem lesz FF (persze ez változhat). Nekem még a Sony FF gépei jönnének be, de azok nem annyira retrósak, mint a Fuji (tudom ez nem annyira szakmai érv, de nekem a használathoz sokat tesz hozzá).

[ Szerkesztve ]


.mf
(veterán)

"Én addigis tartogatok egy fél vesét arra a pillanatra, amikor felszáll az Olympus a fullframe vonatra. Kezelés, menü, retro forma, tárcsák, minőség .. - én imádom."

Én már elengedtem, és az A7 után egy Z6-ot vettem. Nagyon szeretem az EM5-öt, időnként még elviszem magammal, amikor nem akarok sok cuccot cipelni és nem fotózási céllal megyek, csak jó, ha van nálam valami rendes gép, nem csak mobil. A mk2 nem esett annyira kézre és elég csalódást keltő volt, hogy a PDAF-et is kihagyták, remélem ezt a mk3-nál már nem követik el.

Kicsit úgy vagyok ezzel a vázzal, mint az f1.2-es sorukkal: értem, hogy kell valamit villantani, amivel ki lehet tűnni, de kétlem, hogy megtérül, annyira rétegtermék. A vásárlóbázis döntő többségének még mindig az a vonzó a m4/3-ban, hogy a rendszer még pár obival megtámogatva is kicsi és könnyű, és ezen a téren ritkán hoznak már bármit is.
Nem villantós darab, de kiadhatnák végre a 45 f1.8 utódját, mert bár aranyos obi, jó színekkel és kellemes háttérmosással, de csak f2.2-f2.5-től elég éles; lehetne vagy egy élesebb 45 f1.8 mk2, vagy egy kompakt 45 f1.4 a Pana-Leica 25 f1.4-hez hasonlóan nem sokkal nagyobb méretben. Hasonlóképp lecserélhetnék végre a 17 f1.8-ast, a sor leggyengébb darabja, nálam labdába se rúg a Pana 20-asa mellett (évek óta elő se vettem, lehet el kéne adnom...). Lehetne végre egy 7~9 f1.8~f2 fix is a 12 f2 alá (persze alternatívának már ott van a Laowa 7.5 f2). Én azt se bánnám, ha lenne egy konverterezhető kompakt tele is, mondjuk 100 f2.5~2.8 - nyilván ott a 40-150 f2.8, de annál jóval kisebb, könnyebb és olcsóbb lehetne. Vagy ahogy a Pana is előrukkolt egy konvenció-bontó 10-25 f1.7-tel, lehetne egy 10-50 vagy 9-45 f2.8-4 vagy f4-es is, végre nem a szokásos ekv. 24-ről induló. Vagy pedig a Tamron 35-150 f2.8-4 mintájára 17-100 f2.8-4, egy UWA mellé kétobis kit. Stb...


.mf
(veterán)

"Ki az aki inkább ezt választja Sony A7 III helyett, 600k-ért?"

Vannak helyzetek, amikor (ugyan nem ezt, hanem a kisebb és olcsóbb EM1mk2-t) választanám az A7m3-mal szemben. Pl. ha valakinek madarászáshoz vagy más vadfotóhoz minél hosszabb szupertele kell, ld. EM1m2 + 300 vs A7m3 + 600, az Oly 1.27 kg, a Sony 3.04 kg - ezt plusz egyéb fotós felszerelést és tetejébe a saját cuccokat (sátor-hálózsák, ruha, kaja-pia) felcipelni egy hegyre, ha nincs sherpa, érezhető a különbség.


Plexicushio
(senior tag)

valahogy így. Nagy, pöcs szenzor, drága. Egy fos.


arn
(félisten)

Az oly nem tudom meddig erolkodik meg ezzel... az mft celkozonsegenek is csak egy nagyon szuk retege mozdulna ebbe az iranyba. A pana mar felszallt a ff vonatra, az olyval szovetkezhettek volna az obiparkot es bajonettet illetoen. Ahogy javul a mobilkamerak kepe, annal jobban szukul a kisebb szenzoros gepek piaca.

[ Szerkesztve ]


arn
(félisten)

Van a fujinak “ff” vaza, 4x akkora szenzorral. Miert csinalnanak egy koztes lepcsot?


green dude
(tag)

Igen "van". Viszont az APS-C és a MF fözött pont beleférne. Az MF váz (mint úgy általában a Fuji-s cuccok túlárazottak) millió fölött van. Az X-T3 meg úgy 500 körül. Van ott még rés. :K


Matska
(senior tag)

A Fujifilm egy kis cég, minek erőlködjön az FF piacon? MF és Apsc fronton kevés konkurencia lődörög csak körülötte, békésen megvannak egymás mellett, néhány kivétellel mindenki egymás torkának esett az FF milc téren, de a Sonyn kívül (amelyik szintén küzdött a rendszer felépítésével) egyik sem túl népszerű. Akkor mi értelme?

[ Szerkesztve ]


Muerte68
(addikt)

A Fuji mennyivel túlárazottabb mint bármelyik másik rendszer??
Nyomjátok a Fuji drága szöveget közben szerintem nem is ismered az áraikat.
Mihez képest drága?
Milyen minőséget kapsz érte?
A Sony olcsóbb??
Mindig ez kerül elő mert valaki valamikor ezt mondta:(
A Fuji csinált egy kf vázat közben a többi cég meg ráült a ff vonatra mert most az a menő.
Most akkor ki csinálja jobban?


PuMbA
(titán)

Ez a kettő összeállítás viszont nem egyenértékű képminőségben :) A Sony-ra elég lenne egy konverterrel f/8-at tudó 600mm-re "bővülő" vagy egy olcsóbb, könnyebb f/6.3-as tele, mert az f/4-et is szorozni kell a crop faktorral, nem csak a 300mm-t és akkor a súlyuk már jóval közelebb lenne egymáshoz. Az már más kérdés, hogy van-e ilyen obi a Sony-ra.

[ Szerkesztve ]


CharlieFirpo
(tag)

Amire kihegyezték, nem a képminőség lesz a siker záloga. Hanem az AF teljesítmény.
A top természetfotósok továbbra is cipekedni fognak, de alatta van/lesz létjogosultsága, ha lesz elég éles kép.


arn
(félisten)

Epp ezzel kulonboztetik meg magukat. Ott az apsc, nem eleg vedd meg a nagyobbat.


PuMbA
(titán)

Fuji biztosan nagyon jól csinálja, mert nekik nőtt a Canon mögött a legjobban 2018-ban a gép részesedésük :)

[ Szerkesztve ]


Muerte68
(addikt)

Egy jól felépített rendszer egy kitöltetlen résbe(mivel a sony nem veszi komolyan az Apsc-t)ráadásul egy olyan dizájnal felépítéssel kezelhetőséggel ami most népszerű.
Akinek kicsi a m4/3-de a ff nagy annak ideális rendszer hobbi és profi szinten is.
Bár volt aki szerint Fuji-t csak az használ akinek ingyen adja a cég reklámból :U


Matska
(senior tag)

Már írnám is listát, hogy mit küldjenek, akár Japánul is, ha így lenne :D


Dißnäëß
(veterán)
Blog

E-M10 volt a szerelem oka, imádtam. Egyszerűen imádtam.

Aztán jött egy buli, kellett egy kis iso, és "wáááh".

Most egy Sony a6000 van bohóckodni, de ezt ff üveggel fogom ellátni, nagytesó érik majd jövőre. Nem is rossz, megszoktam teljesen. Persze nem adja egyik Sony sem az E-M10 feelinget, azok a finom klikkek, kis cukker nyomógombok, kijelző, stb, kis mini tank.

Obik terén 45 1.8: tágon imádtam, mennyit lőttem vele, istenem. De igen, én azt nem értem, hogy ha ff obival használunk ff-nél kisebb, mondjuk APS-C gépet, ezáltal középen is élesebbek vagyunk, akkor - ha már m4/3-ozunk - mi az istenért nem gyártanak rá kicsivel nagyobb képkört kirajzoló obit, amit ugyanúgy hagynak 1.8-on (valójában egy 1.4-et is elbírna), cserébe az üveg szélei nincsenek a képalkotásban a szenzor felől nézve és élesebb tágon is az 1.8. Se Samyang, se senki .. :F Pár milliméternyi plussz sugárról lenne szó a frontlencsét illetően (+ valszeg picit nőne belül is minden lencsetag) .. na azt az üveget venném például.

Egyébként engem egyetlen dolog húz most Sony ff fele: a 85 1.4 GM. Az az üveg valami elképesztő... egyetlen másik gyártó sem csinál hasonlót, sem "mainstream" fullframe-ben, sem réteg fullframe-ben. Mögé olyan szenzor az új A7R-ekben, hogy "anyáááád". A képalkotás két legeslegfontosabb eleme kimaxolva. (Mármint továbbra is elérhető áron, tudnék persze még Hasselblad-ra fentebb menni, meg Phase One-ra, de bilibe lóg a kezem)..

[ Szerkesztve ]


duke
(aktív tag)

"Fogyasztói ár 999 990 Ft"

Egesz kellemes az arazasa, csak az zavar, hogy gyenge lesz hozza a szelfibotom. :DD :C

[ Szerkesztve ]


gekkoXT
(senior tag)

Na jó, de mire jó a CARD gomb??


Mercutio_
(félisten)

Hagyjuk már a DoF számolgatást...


PuMbA
(titán)

Azért nem szabad hagyni, mert nagyban befolyásolja az objektív maximális fényereje a súlyt, ami az összehasonlítás tárgya :)

[ Szerkesztve ]


Matska
(senior tag)

Az objektív maximális fényerejének nem sok köze van a súlyhoz ebben a kontextusban, az ugye megvan?


SidCorky
(senior tag)

Minden lehetséges helyen nyomkodtam, de nem reagált semmire, a beállításokban sem találtam ezzel kapcsolatos dolgokat. Valószínűleg akkor van funkciója, ha két kártya van a gépben.


Mercutio_
(félisten)

Nézz utána van-e difi egy m4/3 és egy FF obi f-értéke között ;)

Segítek: Nincs :N


#31733248
(őstag)

"A Fuji mennyivel túlárazottabb mint bármelyik másik rendszer??"

Hogy túlárazott-e, az nézőpont kérdése, hiszen egyrészt drágábbak ugyan az obik, mint a Sony APS-C-re elérhető darabok, de az is biztos, hogy szinte minden van. Ha most fixekből szeretne valaki rendszert építeni, akkor a Sonynál (elsősorban az egytől egyig piszok jó Sigmák miatt) jóval olcsóbban megússza, mintha a Fujit választaná. Ha utazózoomot szeretne, akkor is. Ha f4-nél fényerősebb zoomot és maradna az APS-C-nél, akkor vagy adapterezik, vagy Fujit vesz, más választása gyakorlatilag nincs. Mindkét rendszer másban jobb választás a másiknál, csak az a kérdés, hogy az adott vevőjelöltnek mire van szüksége.


hibavissza
(veterán)

Ezt a sületlenséget/csúsztatàst minden alkalommal felböfögöd. Jó lenne màr utàna nézned vagy csendben maradnod. Köszi!


PuMbA
(titán)

Ha képileg ugyanazt a végeredményt akarod kapni, akkor szorozni kell az f értéket :) FF-en fele akkora DOF-od lesz f/4-en, mint m4/3-on, mert kétszer több fény éri a szenzor egészét adott idő alatt. Ötezer videó van erről YouTube-on, szóval ha akarod, akkor utána nézhetsz, hogy mikor kapsz pontosan ugyanolyan képi végeredményt m4/3, APS-C és FF esetén.

[ Szerkesztve ]


PuMbA
(titán)

Például ha FF f/1.4-es végereményt akarsz, akkor az elérhetetlen m4/3-on, mert f/0.7-es obit kéne rácsavarnod, hogy pontosan ugyanazt a képet kapd :) Ez az FF előnye, hogy sokkal szélesebb skálán mozoghatsz objektívek terén és kevésbé korlátoz a szenzor.

[ Szerkesztve ]


Mercutio_
(félisten)

Ha képileg ugyanazt a végeredményt akarod kapni, akkor szorozni kell az f értéket :) FF-en fele akkora DOF-od lesz f/4-en, mint m4/3-on, mert kétszer több fény éri a szenzor egészét adott idő alatt.

Szóval szerinted azért lesz kisebb a DoF, mert 2x annyi fény kerül a szenzorra :DDD :DDD és ha 3x több fény kerülne, még kisebb lenne a DoF?:))) és az hogy van, hogy azonos rekesz mellett fele akkora záridőnél nem lesz kisebb a DoF, csak sötétebb a kép? :U nem inkább a szenzorméret következménye adott látószög és tárgytávolság mellett? (egy gondolatkísérlet: ha ugyanazt az obit FF után azonos rekeszértékkel adapterrel felteszem egy m4/3 vázra mennyi fényt bocsájt a szenzorra? És mégis miért változik a DoF?;] )
Képileg a DoF-tól eltekintve nem lesz semmi különbség egy 300-as obival m4/3-ad vázon és egy 600-as obival FF vázon készült kép között, mivel az elkészült kép azonos látószöget fog adni. Az, hogy van, aki a pengevékony DoF-ra recskázik, és képtelen elvonatkoztatni ettől ezen nem változtat.
Ráadásul a példaként hozott objektívekre jellemző tipikus tele-témáknál (pl. vadfotó) cseszheted a kis DoF-ot, ha amiatt nem fér bele minden az élességi síkba, vagy épp attól még egy F4-es obi esetén szemben egy m4/3 F2.8-cal, már bemozdul a téma, ami f2.8-nál még nem :U

btw nem kell YT videókat nézegetnem, én használom a felszerelésem ;]

hibavissza: Az f-érték egy arányszám, amit nyilván te is ismersz, és az adott objektívre jellemző, innentől mi is a sületlenség? :D


hind
(csendes tag)

Szerintem elbeszéltek egymás mellett.

Mercutionak_ is igaza van ([itt]), mert a lencse fényereje független a szenzormérettől.
Illetve neked is, mert hasonló látószöghöz és mélységélességhez (már ha ezt értetted "képileg ugyanazt a végeredményt" alatt) jön a szorzó...


PuMbA
(titán)

"Képileg a DoF-tól eltekintve nem lesz semmi különbség egy 300-as obival m4/3-ad vázon és egy 600-as obival FF vázon készült kép között, mivel az elkészült kép azonos látószöget fog adni."

A mondatodban van amire ki akartam lyukadni. A DoF nem lesz ugyanaz és ezért nem fer a súly összehasonlítás :) A két rendszer úgy hasonlítsuk már össze, hogy mindenben ugyanazt kell tudnia. Ha pedig A7RIII-mal dolgozunk, akkor kétszeres felbontás előnye van az FF-nek és az üveg is van elég jó, hogy ezt kiszolgálja. A súlynak valahol le kell csapódnia képminőségben, olyan nincs, hogy feleslegesen nagy egy objektív.

[ Szerkesztve ]


PuMbA
(titán)

Amit még akartam leírni, hogy sportfotóban pedig igen nagy jelentősége van ennek a DoF különbségnek és azért nem szaladgálnak m4/3-as gépekkel, mert ha például strandröplabdát fotózol a pálya mellől ~70mm-en és befókuszálsz a pálya közepére, akkor FF - f/2.8 kombó a minimum, különben tök jól fogod látni, hogy valaki a közönségben hogy vakargatja a fejét, azaz nem lesz téma szeparációd. Ha nem kéne több kilós objektíveket cipelniük ezeknek az embereknek, akkor nem cipelnének, de sajnos kell.

[ Szerkesztve ]


Mercutio_
(félisten)

Mégegyszer: Nem minden célra/körülmény esetén van értelme a kis DoF-nak. Ahol a téma/körülmények ezt nem indokolják, ott a fényerő (és az abból adódó rövidebb záridő) lehet fontosabb. Minden ilyen esetben "képileg" is azonos fotót kapunk, vagy a kép tartalma szempontjából a "többlet"-DoF-nak nincs jelentősége.

Pixelkukkolást hagyjuk meg a plakátragasztóknak és a fotelfotósoknak ;] 4K TV-n és monitoron nézve szvsz a mai szenzorok már bőven jók.

Amúgy tippre elég kevés az olyan amatőr/fél-pro fotós, akinek a felszerelése (kisebb szenzora) a szűk keresztmetszet :U


Muerte68
(addikt)

Igen pontosan ezt mondom van relatív olcsó, van drágább és nagyon drága de nagyon jó obi.
Mint a Sony-n a batiz- obik drágák és jók.
De az egyforma szintű obik egyforma árban vannak ráadásul a Fuji kit obik elég jók is.
Ami jó az drágább ami olcsóbb az mindenütt olcsóbb ha a sigma csinálna obit Fuji-ra az ugyanannyiba kerülne.
Ezért nem értem miért ugrik sok ember hogy a Fuji drága.
Nem drágább mint más apsc rendszer csak vannak drágább dolgok is.
De ez olyan beidegződés már az emberekben hogy meg sem nézik mi mennyi csak drága.


.mf
(veterán)

"pöcs szenzor"

Aha. A FF átlójának 0.5x az pöcs, de a Canon a 0.625x-ével már jó. És mivel fényerős natív fix EOS M bajonettre csak mutatóban van, az f-sötét zoomokkal már mennyivel jobb a háttérmosása, mint a pöcsszenzoros mikrósok, ugye?
Sajnos gyakori a m4/3 zsigeri (de közben indokolatlan és alaptalan) lesajnálása.

Pumba: "A Sony-ra elég lenne [...] Az már más kérdés, hogy van-e ilyen obi a Sony-ra."

Pont ez a lényeg.
Egy madárfotós számára sokadlagos lesz, hogy ugyanúgy 600 mm-nek megfelelő látószögön a háttérmosás f4-nek vagy f8-nak megfelelő lesz-e.

Dißnäëß: "Aztán jött egy buli, kellett egy kis iso, és "wáááh"."

Zajban a nagyobb szenzornak előnye van, de nem ég-és-föld, mint amennyire egyesek felpumpálják. EM5 és A7 között érzésre 1 2/3 FÉ van, előbbin 3200 tisztább, mint utóbbin 12800. Az f2.8-as zoommal A7-en kb ugyanott vagyok, mint EM5-ön az f1.4-1.7-1.8 fixekkel; csak a cserélgetést spóroltam meg.
A 45 f1.8-nak nem a képszéli élességgel van gondja nyitva, az egész kicsit lágy, ezen egy nagyobb képkört kirajzoló optikai dizájn sem segítene. A Pana 42.5 f1.7 például élesebb (ellenben hidegebb a színe a más bevonatok miatt).
A 85 f1.4-en portrézás egy kocka-buzulás, már elnézést a kifejezésért. Portré-távon f2~2.8-ra rekeszelek, hogy mindkét szem, az orr és a fül is éles legyen.

Hibavissza: egyáltalán nem sületlenség, az f-érték az obi fizikai tulajdonsága, független attól, hogy mekkora szenzor van mögötte. Az egy teljesen más kérdés, hogy az obi által vetített képkörből a szenzor mennyit hasít ki és hasznosít képként.

Pumba: "FF-en fele akkora DOF-od lesz f/4-en, mint m4/3-on, mert kétszer több fény éri a szenzor egészét adott idő alatt. Ötezer videó van erről YouTube-on, szóval ha akarod, akkor utána nézhetsz"

Eddig is sütött, hogy nincsenek helyén az alapok, de hogy ekkora katyvasz van... Ideje lenne helyre tenned az alapokat, nem Northrup-féle videókkal, hanem rendes anyagokkal.

"A DoF nem lesz ugyanaz és ezért nem fer a súly összehasonlítás"

Mivel madár/vadfotónál másodlagos a sekély mélységélesség, ebben a helyzetben fair.
Miért olyan nehéz elfogadni, hogy ezek eszközök különböző célokra? Hiába dögös sportkocsi egy Lambo, a hétvégi nagybevásárlásra mégsem az a legjobb eszköz.

"ha például strandröplabdát fotózol a pálya mellől ~70mm-en és befókuszálsz a pálya közepére, akkor FF - f/2.8 kombó a minimum, különben tök jól fogod látni, hogy valaki a közönségben hogy vakargatja a fejét"

Tessék, DoF szimulátor.
De ha nagyon akarod: Sigma 50-100 f1.8 + Metabones 0.71x Speed booster = FF-ekv 71-142 mm f2.556 ;]


80hun
(addikt)

Valamit elszámoltál a speedboosternél sztem :)
50-100/1.8+speedbooster 0.71 = ffekv. 53.25-106.5/1.9


.mf
(veterán)

Nem én számoltam el :N
Gondolj csak bele: 2 crop factor × 0.71 = 1.42, tehát duplája helyett közel másfélszeresének kell kijönnie, 50 × 1.42 = 71. Véletlenül nem az APS-C croppal számoltad? 1.5 × 0.71 = 1.065, így megvan az 53.25 - na de ez egy APS-C obi egy m4/3 vázon :)


80hun
(addikt)

Ja én nem mftvel számoltam hanem apscvel :)
De hogy miért nem is tudom hiszen az obi apsc igy apscre nem is lehet reductert rakni közé :D

[ Szerkesztve ]


Kristof93
(senior tag)

Megetted az olympus marketing marhaságait s most ámítod itt az embereket... A két rendszer közt nem csak a dof lesz a különbség, hanem a felbontás és a képzaj is. Ezért lehet nyugodtan a rekeszt szorozni. A végeredmény számít és a fizikában soha sincs ingyen ebéd. Az oly 300-asát egy 100-400 + TC teljes mértékben ki tudja váltani.


hibavissza
(veterán)

Mikre nem emlékszel. A sok kis retardàlt az mft topikból, kitobiból kis sem làtnak :D

#44: hagyd, teljesen értelmetlen. Nulla rutinnal hisznek valamiben és tele pofàval ugatnak bàrkire. Vicces:)

[ Szerkesztve ]


Mercutio_
(félisten)

Rühellem az Olympust, akkor mit is ettem meg? :U

A két rendszer(?) esetén melyik szenzort mihez hasonlítva igaz amit írsz? A7 szenzor vs. GX9 :D vagy.. ;]


Kristof93
(senior tag)

Akkor már hasonlítsd az em1x-et az eredeti 5D-hez, úgy lehet ki tudod legózni a logikádat. Ne terelj össze-vissza, ez nagyon egyszerű. Ez a cikk az em1x-ről szól, azt hasonlítsd egy 3k-s ff vázhoz..


Mercutio_
(félisten)

Lehet csak neked nem tűnt fel, de a topic tárgyát képező váztól már rég eltért a beszélgetés általánosabb irányba;]

Megsúgom azért, hogy számomra ez a váz (em1x) teljesen értelmetlen, mivel szerintem a rendszer lényege a kis méret/súly, de ettől még el tudom fogadni, hogy másnak mondjuk a modularitás (ha akarom kabátzsebre rakható (gm5+20/1.7), ha akarom jó fogású strapacucc (em1II+12-40/2.8 vagy 35-100/2.8 esetleg 300/4) mert sokat túrázik) miatt szimpatikus.

Nyilván vannak olyan extrém szituk, ahová kevés az M4/3, de ott érdemi előrelépéshez ff-ből is az újgenerációs szenzort érdemes elővenni.


MrChris
(nagyúr)

Itten van. Erre nehéz azt mondani, hogy elhanyagolható a különbség.

[ Szerkesztve ]


#31733248
(őstag)

"Ami jó az drágább ami olcsóbb az mindenütt olcsóbb ha a sigma csinálna obit Fuji-ra az ugyanannyiba kerülne."

Ha csinálna, értem. De ez felhasználóként miért érdekeljen? Nézzük csak az Árukereső alapján!

Ha keresek egy obit magamnak a népszerű utazó zoomok közül, akkor miért az f5.6 végű 18-135-öt válasszam DSLR-súlyban, 260 ezer forintért? Bárki másnál jobban járok és még minőségben sem kell lejjebb adni. Kitben olcsóbb, de ez mindenki másra is igaz.

Megér a vevőnek 180 ezer forint felárat, hogy a fókuszproblémás Fuji 16mm f1.4-et válassza a Sonyra elérhető Sigma helyett? Megjegyzem, a Fujinál két fényértékkel gyengébb obit kapok ugyanannyiért...

Ugyanígy a Fuji 35mm f1.4-ért miért ne sokkallná valaki a 75 ezer forintos felárat a Sigma 30mm f1.4-hez képest? Még az egy fényértékkel gyengébb Fuji is drágább...

Vagy ott az 56mm f1.2, ami ugyan fényerősebb, mint a Sonyra elérhető Sigma 56mm f1.4, de ezt 190 ezer forintért nyújtja. Még az egy fényértékkel gyengébb 50-esük is jóval drágább.

Amíg a vevő hasonló példákat lát, addig teljes joggal nevezi a Fujit drágának. Az olcsó, de jó Sigma/Tamron/Tokina/Samyang obik nagyon sokat dobhatnak egy rendszer versenyképességén. Elég, ha csak a Tamron 28-75mm f2.8 Sony full-frame gépeken aratott sikereire gondolsz. Szóval hacsak nem fényerős zoomokban, vagy a kitobiban gondolkodik valaki (a Sonyn egyébként jól működő MC-11 elutasítása mellett), akkor az objektívpark oldaláról nézve nagyon nehéz ám a Fuji mellett azzal érvelni, hogy nem drága. Mert bizony az.

Hogy aztán mennyire érv a cserélhető objektíves topicba 200 ezer forintos felső kerettel érkező vevőjelöltnek a Fuji 16-55mm f2.8 367 ezer forintos áron, vagy az 50-140mm f2.8 félmillióért, arról mindenkinek lehet egy elképzelése... :N

[ Szerkesztve ]

üzenetek