üzenetek

hozzászólások


Tigerclaw
(nagyúr)
Blog

A motorhazas meg a rajzos sema alapjan tisztara olyan mintha sima benzines motoros lenne. A digitalis muszerfal remelhetoleg hasznos, mert pont elektromos autoba jobban illene takarekosabb megoldas. A SUV, mini SUV alkat meg abszolut nem illik elektromos autoba, hacsak nincs telepakolva akkuval. Gondolom a magasabb fogyasztas foleg ennek tudhato be.

Az mar lathato, hogy mindenki elegge ugyanoda, a tamogathatasi hatarhoz lovi le ezeket az also-kozep kategorias autokat, ezert lenne idealis evenkent csokkenteni a tamogatas hatarat.


Hallosz
(senior tag)

Köszi a tesztet. A minap barátkoztam egy benzines verzióval, nagyon pofás a műszerfal, jók a méretei, jó a kilátás az autóból, és számos apró praktikum van benne. Díjazom PL. a beépített vezeték nélküli telefontöltés lehetőségét.


k-adi
(nagyúr)

"Egy benzines Mokka itthoni alapváltozata 6,2 millió forintba fog kerülni, az elektromos változat viszont ennél lényegesen drágább lesz, de hivatalos ára még nincs. Előreláthatólag a komolyabb Elegance felszereltséggel együtt is 12 millió forint alá kerülhet be a modell, de a véglegesre optimalizált felszereltségi csomag annak függvényében alakul majd, hogy miképp, milyen összeghatárral indul újra az állami támogatás."

durva árak ezek, ahhoz képest hogy a hatótáv 320... mármint 260km :U de persze kit érdekel mikor 100 kW-os teljesítménnyel 30 perces 0-80% érhető el. :DDD :F


thboxx
(aktív tag)

Napi 1000 km-re még mindig kapni dízelt... :U Miért nem tűnik fel senkinek,hogy az elektromos autók nem hosszú távokra vannak /lesznek tervezve. Arra ott lesz a tüzelőanyag cellás hajtás... :U


k-adi
(nagyúr)

azért jó lenne min. dupla ekkora hatótáv, nem mindenki akarja 4-5 naponta töltögetni (ha otthon nem tudja de mégis trendi zöld akar lenni), akkun is kevesebb töltési-ciklus megy végbe ami azért gondolom hasznos az akkuélettartamnak is, meg ha hirtelen valami előre nem látható dolgok miatt messzebb kell menni akkor szar lenne kicentizni az utat és még sorolhatnám az előnyét... na mindegy, tudom jó lesz majd 2. kocsinak :D

[ Szerkesztve ]


Tigerclaw
(nagyúr)
Blog

"Arra ott lesz a tüzelőanyag cellás hajtás"
Amennyire tudom az minden szempontbol gazdasagtalanabb jelenleg. Meregdraga auto, meg az elektromosokhoz kepes is. Lassan, dragan, sok energiaval lehet eloallitani a hidrogent, legalabbis vizbontassal. Emellett par eve volt is egy szep nagy kut robbanas valahol Norvegiaban, vagy Svedorszagban.


GreenGoblin
(tag)

Én most már kivárom míg jön az új technológia a Teslától amit remélhetőleg mindenki átvesz. Ez pedig az új akku tech. illetve hogy az akkuk a váz részét is képezni fogják. 23-25 és jönnek ezek az autók remélhetőleg.


g0dl
(addikt)

" Emellett par eve volt is egy szep nagy kut robbanas valahol Norvegiaban, vagy Svedorszagban. "

Akkumulátor (kocsi, telefon stb.) robbanás, vagy benzinkút, vagy fúrótorony robbanás, vagy tűz azért szintén volt már.


Zizu33
(friss újonc)

Azért az a 260 km ideális körülmények között kicsit sovánka. Mondjuk hidegben már csak ~190 körül mozog. Persze, tudom, hogy mindenki csak max agglomerációban használja, meg lehet a munkahelyen is tölteni, meg otthon minden este. Viszont én még olyan akkut nem láttam aminek a rendszeres és hosszútávú töltések jót tettek volna.


8th
(addikt)
Blog

"durva árak ezek, ahhoz képest hogy a hatótáv 320... mármint 260km"

Legyen a tényleges hatótáv csak 230-240km. Az már pont elegendő arra, hogy a munkavégzés helyének 80-100km-es körzetéből ingázzon az ember úgy, hogy csak otthon töltögeti. Az végül is annyira nem rossz és annál többet csak nagyon kevesen mennek naponta. Én van, hogy 350-400km-t megyek egy nap így nekem nem pálya az elektromos. Feladathoz a szerszámot. Viszont ha városlakó lennék és hosszabb távra terveznék egy új autóval, valószínűleg én is szánnék rá néhány millióval többet mert 6-8-10év alatt az olcsóbb üzemeltetést és csekélyebb értékvesztést is beleszámolva hosszabb távon kijön a matek. Engem pedig más nem érdekel.

[ Szerkesztve ]


Rolly
(veterán)
Blog

#1Tigerclaw inkább középkategóriás egy ilyen elektromos mert felszereltségben sem alap fapad verzió

#3k-adi
Ennek a kis márkatársát használjuk 5 hónapja 6000 km szinte csak itthon töltéssel átlag 800 Ft-ból teszünk meg 100km-t (ja és ebben már benne van az útközbeni töltés ami a 6000 kmből kb 1000 km-en (500 és 300 km-es utak) kellett néha) Legutóbb Dunaújvárosban kellett tölteni kicsit mire leálltunk bementünk a Decatlhlonba mosdóba majd vettünk egy innivalót eltelt 15 perc és mehettünk tovább :) mert csak 10-12 kWh áramot kellett rátölteni az autóra :)

#4thboxx
a hidrogén hajtás ezt a versenyt már elbukta. Személyautóban nem éri meg 80-100 kWh akkuk gyorsabban tölthetők (18 perc a most megjelenő autóknál a 20-80%-os töltés 5 perc / 100 km-re)

#7GreenGoblin
Várd de bár jelentősen jobb az energiasűrűség igazából a nagyobb cellák és a kiváltott váz súly és térfogat arányával jelentős előrelépés nincs - vagyis úgy fogalmaznék, hogy a többi gyártó is kb ilyen növekedést ért el időközben cella szinten. Szuper technológia de egy hibás cellát ott nem lehet cserélni...

#8g0dl
nem mindegy, hogy egy benzinkút vagy tartálykocsi felrobban és 50-100 méteren belül van gond vagy egy hidrogén töltőállomás robban fel és 200-500 méter között is törnek az ablaküvegek :). Ahogy balesetnél sem mindegy, hogy durranógáz robban mondjuk :)

#9Zizu33ÚjVálasz2021-04-13 21:24:57
Mennyit mész naponta? Mi évi 20.000 km-t ebből 12 út ami 500 km-es, 12 út ami 300 km-es a többi ez alatti ... az autó télen 200kmt tud (e208) nyáron 250-et tavasszal ősszel 300-at (kb 100-110-es tempóval autópályán 120-130 között megyünk de átlagban a 100 se nagyon jön ki bár tény, hogy nem sokat tudunk autópályán menni arra amerre járunk)

Egy mai elektromos autó akkuja 1500-2000 közötti töltési ciklust bír ki így (ígért tesla akku elvileg 15000, LiFePo akkuk 4000) tehát még a legrosszabbal számolva is egy 50-es akku esetén 300e-400e km (nagyobb hatótávot nézve akár 600e km is) benne van egy autóban. Ha mi évi 20e km-t megyünk 15-20 évet kibír az autó aksija... 0-100-as ciklusokat nézve. Ha mondjuk 20-80-at nézünk abból 2x annyit kibír akkor tovább nő az autó akkuja által megtehető hatótáv. A lassú AC töltés kevésbé viseli meg az akkor a DC jobban...
Elektromos autót az vegyen aki otthon tudja tölteni.


Tigerclaw
(nagyúr)
Blog

Szerintem a regi autogyaraktol felesleges elvarni, hogy forradalmasitsak az autoipart. Musk talan meg tudna tenni, de tulsagosan megosztja az eroforrasait az extremebbnel extremebb projektjei kozott. Mivel barmit csinal, tomegek tapsolnak neki, igy visszajelzese sincs mar igazan, hogy mi a realis, hol vannak a hatarok.


<Adamsky>
(nagyúr)

" ... az akkuk a váz részét is képezni fogják."
Ez nekem is rémlik a Tesla Battery Day-ről, de én már akkor sem értettem, hogy ez miért jó. Illetve azt látom, hogy Elon Musk-nak miért, de azt nem, hogy a vásárlónak miért. Ma még úgy-ahogy ki lehet cserélni egy akksit, de mi lesz akkor, ha ez az alváz része lesz? Dobhatod ki az autót is? Végül is, fogyasztói társadalomban élünk.

#11 Rolly
Okfejtésed lényege: Elektromos autót az vegyen aki otthon tudja tölteni.
Én ezt még azzal egészíteném ki, hogy esetleg az, akinek van pénze "normális" autóra is (vagyis második kocsinak).

[ Szerkesztve ]


Lami66
(őstag)

Ameddig nem változik meg az a helyzet, hogy ugyanabból a típusból egy elektromos áráért 2 db hagyományost lehet venni, addig nem kell azon aggódni, hogy mindenhol elektromosok fognak dugót okozni. Ilyen árak mellett én azt tippelem, hogy az e autók 5 év alatt elérik az 5% arányt a hagyományosokhoz képest.
Hazánkban nem annyira életszerű, hogy csak másodautónak alkalmas cuccra 10+ milliókat adnak ki emberek.


8th
(addikt)
Blog

Majd mesterségesen felverik a hagyományos autók árát odáig. :(((


Lami66
(őstag)

Felverhetik. Annak meg az lesz az eredménye, hogy még több nyugati romot fognak behozni. Mert aki eddig 4-5 millióért új kocsit tudott venni, annak nem lesz kétszer annyija új kocsira. Majd vesz 5 éves használtat.


8th
(addikt)
Blog

Ugyan. Már most gáncsolják a használtautó behozatalt ahogy csak tudják.


Lami66
(őstag)

Pedig itt akkor fog jobban elterjedni az eautó, amikor nyugaton elkezdik levedleni a lehasználtakat. Mert új eautó itt csak úri huncutság lesz még nagyon sokáig.
Szerintem már kész van az akku élettartam buheráló szoftver, amivel a 6000-8000 üzemórás akkuból 650 üzemórást varázsolnak a hazai használtautó kereskedők.

[ Szerkesztve ]


.mf
(veterán)

":U Miért nem tűnik fel senkinek,hogy az elektromos autók nem hosszú távokra vannak /lesznek tervezve."

Naja, de ha napi 10-20 km városon belüli / közeli agglomerációból városba munkábajárós másodkocsi, akkor minek ekkora batár? :)


Somatom
(veterán)
Blog

Screenshot
Sztem én is maradok a dízelautó/motor/villanybringa triónál. :)

[ Szerkesztve ]


GreenGoblin
(tag)

Biztos vagyok benne megoldható lesz így is az akkuk cseréje.


thboxx
(aktív tag)

Pl anyukának,ne koccolja le az alját, míg agglomerációból bemegy a városba dolgozni, munka előtt kidobja a 3 gyereket, hazafelé meg mielőtt felveszi őket,még van ideje beugrani a Lidl-be... De lehetne ezt mégjobban is cifrázni. Ha tehetném, asszonynak a családi 5008 mellé inkább vennék egy e2008-at,mint egy e208-at. Nálunk is van 3 gyerek. Mindnek kell még ülés... Jobban elférnének abban. Olcsóbb is lenne,mint bármilyen benzines, és a sok elindulás leállítás se ölné meg.


Stard72
(tag)

az tényleg jó lesz. Ha bedöglik az akku, megy a kukába az autó


Darth_Revan
(veterán)
Blog

Na végre egy "megfizethető" elektromos autó az aranyárba mért Úri muri Tesla mellett, ami szintén alkalmas arra, hogy az ország egyik végéből a másikba menjen 1 feltöltéssel :R

És még a színe is tetszik :B

[ Szerkesztve ]


Pro Koryak
(addikt)

... és a benzines-, dízelhez képest a kb. dupla ára mikor térül meg? :B
Szép és jó, hogy ennyire védjük a környezetet vagy mégsem + aki sokat autózik hosszabb távokat is, még vegyen mellé egy pl. benzinest => 20misit el is költhet a két kocsira, az alja/belépő kategóriás modellekre. Ha esetleg vezetési élményt is szeretne, 30misi alatt meg sem áll, és így talán elérte már a középkategória alját. Éljen!


Zizu33
(friss újonc)

Ez ok és értem is.
De ha már matekozunk, azért szerintem abban megegyezhetünk, hogy az akkuk folyamatosan degradálódnak. Nem megy 15e ciklust aztán kifúj, hanem folyamatosan degradálódik. Szóval szerintem 10e ciklus környékén nem valid a teljes kapacitásmennyiséggel számolni. Mivel csökken az energiatároló kapacitás, így gyakrabban kell tölteni ami rövidebb idő alatt nagyobb számú töltési ciklust jelent és gyorsul a degradáció is. Ez egy ördögi kör.
Az autógyártók meg ígérnek sok mindent (mondjuk fogyasztás terén) aztán az életben már mást mutatnak a számok. Persze a gyár érdeke, hogy "fűt-fát" ígérjenek, mert pont nem érdekli őket, hogy Jóska mit szól, ha 10 év múlva kiderül, hogy az ígért ciklus szám nem 12e csak 8776.


8th
(addikt)
Blog

Nekem sem pálya az elektromos de ha rövid távokat mennék nem mondom, hogy nem kéne.
Az más kérdés, hogy magamat ismerve akkor is inkább műhelyfelszerelésre költeném azt a + XY milliónyi árkülönbözetet. :P


Tigerclaw
(nagyúr)
Blog

Par ev mulva lehet hogy pont a Tesla mutatja majd be, hogy hogy lehet megfizethetobb, de kompromisszum-mentes elektromos autot kesziteni. Naluk csak az a baj, hogy tul kicsi a gyartokapacitasuk. Kellene minden foldreszre meg legalabb 1 gigafactory a jelenleg tervezes, epites alatt allok mellett, vagy kicsit sovanyitani a palettan. Az S, X, Y, 3 -bol legalabb kettot dobniuk kellene... persze sokkal jobb lett volna meg sem epiteni azokat. Remelem az Europai gyarba nem hozzak az osszes tipust. Csak a Model 3 kellene, meg egy ami jobban fogyna. A Cybertruck meg maradjon az USA-ban. Az lenne a legjobb, ha az EU-ban engedelyt se kapna.1

Aztan johet a meg olcsobb Model 2.


Tigerclaw
(nagyúr)
Blog

Az elektromosoknal azt is figyelembe kell venni, hogy az arkulonbozet csak eleg komoly hasznalattal kerul a megterules kozelebe. Sokaknal nem ritka hogy evente csak 5-10k kilometert mennek es nem azert mert draga a benzin, hanem mert ahova el tudnak menni gyalog, biciklivel vagy motorral, azt valasztjak. Az e-bicikli/e-motor meg meg valtoztat majd a kozlekedesi kulturan, sot ha normalis aron adnak, a Citroen Ami szeru jarmuveknek meg nagyobb hatasa lenne. Azt 1-1.5 millioert vinnek a fiatalok mint a cukrot.


Rolly
(veterán)
Blog

évi 20e km-ből 15-17e km-t ki tudunk váltani vele (0 köztöltéssel) napelem van az autó 8,5 volt támogatással hasonló felszereltséggel benzin 6,6 diesel 7,2 lett volna. Évi 400e Ft körül is hozhat üzemanyag és fenntartásban az autó


Pro Koryak
(addikt)

... és mennyi volt a napelem?
Melyik az az autó, ahol 2misi van az e- és a benzines verzió között???


#06658560
(félisten)
Blog

"Az mar lathato, hogy mindenki elegge ugyanoda, a tamogathatasi hatarhoz lovi le ezeket az also-kozep kategorias autokat, ezert lenne idealis evenkent csokkenteni a tamogatas hatarat."

Amivel a kereskedőket ölnéd meg, vag< az elektromosautó piacot.


Tigerclaw
(nagyúr)
Blog

Ha eleve eletkeptelen a konstrukcio akkor felesleges mestersegesen eletben tartani, sot ugy tenni, mintha valami bombauzlet lenne.

A tamogatast azert adjak, hogy beinduljon az uzlet, gazdasagosabba valjon a gyartas a nagyobb volumen miatt, ami magaval hozza az arcsokkenest es nem lesz szukseg a tamogatasra.

Na a volument felszokott, az arcsokkenes meg elmaradt. Nem azt mondom, hogy ASAP le kell allitani a tamogatast, sot szerintem novelhetnek is az evi keretosszeget, de ha 5 even belul nem indul meg az arak csokkenese, ki kell huzni a dugot, mert az autogyarak csak atvertek az EU-t. Persze az arcsokkenest nem a kiherelt mini kvotaautokkal kell prezentalni, es az sem ad nekik felmentest hogy kozben szinten mestersegesen novelik a hagyomanyos autok arat.

Az egyertelmu, hogy az autogyarak jelenleg nem gondolkodnak arversenyben, mivel a beveteleik meg a hagyomanyos autokbol jonnek, igy toluk nem varhato hogy egy forintot is engedjenek. Ha meg 10.5/8,5 million maradnak a 4 szemelyes kisautok epp csak elfogadhato hatotavval, mar nem igazan elfogadhato csomagtartoval, elbucsuzhatnak a fizetokepes kereslettol, de ugyanez lesz a helyzet ha a benzines vagy hibrid modelljeik arat is arra a szintre emelik. Nagyon csodalkoznek ha nem tunne el, olvadna be meg 2-3 marka. Sot lehet hogy 10 ev mulva az EU-ban mar csak ket autogyarto egyesules marad. Egy nemet es egy francia/japan... esetleg meg egy kinai. Ja meg a Tesla, ha addig Musk el nem cseszi. Nem lesz ertelme fenntartani az osszes regi markanevet sem, illetve a kulonallo modelleket sem. Nem lesz kulon vw, skoda, meg seat.

Amugy erdekes, hogy ahogy elfogyott a kvota csak el tudtak huzni komolyabb akciokat a gyartok, pult alol, szoval van ott tartalek, csak amig fizet az EU, hagy fizessen.


Rolly
(veterán)
Blog

Peugeot e208 volt támogatással 8,5m. Tudom az a támogatás ami csak 1 napig volt elérhető, de mikor meghirdették a pályázatot akkor mentünk volna használt i3-at megnézni. Így nem használt autó lett, hanem vártunk 2 hónapot és reggel nyolckor leültünk pályázni...

Napelem bővítés volt hozzá idén 1,5 m Forintért összesen 3,8m volt a napelem így összesen. Évi 320-330e Ft áramot termel évente (12 év megtérülés a nem ideális tájolás miatt), de így minden áramunk fedezve van + a gázszámlánk 160 éviről 60e-re csökkent (klímás fűtés miatt). És most az évi 300e Ft-ot spórolunk a dieselen is (ha az áramot 38 Fttal számolom) és 125e-t hoz a napelem bővítés.


<Lacy85>
(addikt)
Blog

Átnéztem kb. az egész EV palettát. 80%-uk SUV, Crossover, ami nálam kizárt.
Értelmes Sedan talán a Model 3 van. Aztán belefutottam az ID3-ba. Kimondottan tetszik ez az autó. Közepes akksival a hatótáv is egész korrekt.
Elkezdtem konfigurálni és ha kell a Head Up Display (ami mindenképp kellene, mert nagyon állat 😁), valami frankó felni, akkor olyan 16-18 millió körül áll meg (a normálisan felszerelt Golf kb. fele ennyi).
Na de ami mellett nem tudtam elmenni:
Bármelyik felszereltséget választod, akkor is marad belül a gagyi kopogós műanyag. Hátul a csomagtér ajtó teliben műanyag. 😁
Közel 20 milláért.
Na mondom akkor ezt is felejtsük el gyorsan.


Rolly
(veterán)
Blog

egy first edistion ami gyárilag 16-17 körül volt... bemutató autóként 12-13 között elvihető :) az új kis akkus változatok meg fapad (lekisebb felszereltséggel) 10-11 között


<Adamsky>
(nagyúr)

" ... 80%-uk SUV, Crossover ... " - jaja! "Autó formájú" autó nincs. Kombi, szedán? Csak ezek a kívül nagy, belül kicsi malomkerekű autók.
Az ID.3-at se mondanám egy szépségnek és klasszikus formának. Nem is értem miért akadt meg rajta a szemed. Arról nem is beszélve, hogy elég nagy kapufa az az autó (és itt most nem csak a szoftveres hibákra gondolok). Persze, veszik, mert Volkswagen, de hogy ebből népautó nem lesz, - ahogy arra a névadásnál is utalni próbáltak - az tuti.

" ... akkor is marad belül a gagyi kopogós műanyag." - pontosan!
Vannak autók, amiket egyszerűen nem érdemes felextrázni, mert nem lesz annyival jobb.


k-adi
(nagyúr)

aj rolly, tudod hogy szeretünk meg minden, de annyira unalmas már a saját speciális példáddal előhozakodni újra meg újra...

pályáztál, van napelemed, stb.. engedjük már el :U


k-adi
(nagyúr)

"Közel 20 milláért.
Na mondom akkor ezt is felejtsük el gyorsan."

annyiért már bőven van értelmes szedán.. ja az nem elektromos :D de nem is értem, mikor még gyerekcipőben jár a technológia, ha ekkora kereted van, miért nézel most még elég kompromisszumos (hatótáv, töltés, beltéri anyaghasználat, stb.) elektromost? mert trendi?


thboxx
(aktív tag)

Dízelhez képest nem dupla. Még a benzineshez sem. Meg kell várni míg újra leaz rábtámogatás. Amúgy ha már felhoztad, a dízel is drágább,mint a benzines. Az mikor is térül meg? Ilyan gázolajárak mellett... Plusz adblue, koromszűrő tisztítás,majd csere,a legolcsóbb gázolaj miatt 5 év múlva az érzékeny befecskendezőrendszer felújítása... stb. Ezek egyike sincs egy elektromosba. Kvázi nulla a szervizköltsége. Nekem 67e volt márkaszervizbe az 5000km-t megtett 1 éves autóm. Alig ment valamit. De le kellett szervizelni,mert ugrik a gari. Elektromosnál mennyi lehet ez? 10-15? Átnézik, fék,gumi jó... mehet. Egy autót nem megvenni nagy szám,hanem fenntartani normálisan. Ebben ver nagyon sokat az elektromos a többire. Az én használati módom mellett. 10 év alatt 60e km lökök az autóba. De ha 16 menne bele éves szinten, az is 160 tíz év múlva. Ennyi garit általában szoktak vállalni az akkuk kapacitására. 10 évig meg nem sokan tartanak meg egy autót...


#06658560
(félisten)
Blog

"Ha eleve eletkeptelen a konstrukcio akkor felesleges mestersegesen eletben tartani, sot ugy tenni, mintha valami bombauzlet lenne."

Ezt a politikusoknak mondd, ne az autógyáraknak.

"Az egyertelmu, hogy az autogyarak jelenleg nem gondolkodnak arversenyben, mivel a beveteleik meg a hagyomanyos autokbol jonnek, igy toluk nem varhato hogy egy forintot is engedjenek."
De gondolkodnak, mert másképp nem tudják eladni a terméküket. Az elektromos autó minden méretben kurva drága. És nem sok hasznot hoz egyik sem a hagyományos autógyáraknak. Ahogy a normál modellek sem darabonként.

"Ha meg 10.5/8,5 million maradnak a 4 szemelyes kisautok epp csak elfogadhato hatotavval, mar nem igazan elfogadhato csomagtartoval, elbucsuzhatnak a fizetokepes kereslettol, de ugyanez lesz a helyzet ha a benzines vagy hibrid modelljeik arat is arra a szintre emelik"

És épp most zajlik a kisautók kinyírása, goto komment teteje.
Pedig rengeteg embernek lennének tökéletes egyedüli autónak valók. Egy Fiesta nekem is ideális lenne, kicsivel nagyobb csomagtartóval-> ha autó kellene, így muszáj lennék Focusban gondolkodni, kategóriát tekintve. Miközben a megboldogult 145-ösömbe befért két közepes börönd a csomagtartóba.

"Nagyon csodalkoznek ha nem tunne el, olvadna be meg 2-3 marka. Sot lehet hogy 10 ev mulva az EU-ban mar csak ket autogyarto egyesules marad."

Kétezer környéki nyilatkozat Tavarestöl, hogy négy autógyár fog maradni az EU-ban.


#06658560
(félisten)
Blog

Miért, mi legyen a csomagtérajtó?
Polestar 2 nem értelmes? Az ID.3 mióta sedan?


GreenGoblin
(tag)

Rolly
(veterán)
Blog

Itthon már több mint 100e (nem néztem utána pontosan de 300e körüli adat rémlik) az itthoni napelemesek száma, bárki akinek van tetője annak lehet napeleme. Főleg idén volt nagy lehetőség 50%-os támogatással és szaldóval együtt telepíteni napelemet, de aki nem lépet erről már lekésett.

Nem gondolom, hogy annyira speciális a mi helyzetünk, mert a hazai autók 40 km-et mennek átlagban naponta... Természetesen van aki ennél kevesebbet, az ne vegyen elektromos autót (vagy használtan valamit olcsón) vagy sokkal többet megy akkor megint csak nem jó neki az elektromos autó, de a hazai új autó piac felének legalább (aki új autót vesz évente cirka 130-140e autós) annak megfelelők lehetnének a mostani elektromos autók is.

Idén is lesz pályázat ha tippelnem kellene május-június között lesz már róla információ. Így aki akar az tud pályázni idén is... Persze időben kell odaülni a géphez.


#06658560
(félisten)
Blog

Kétlem, hogy az a csoport, akinek az utazási mennyiség megfelel, mindnek alkalmas tölteni is otthon.


Lami66
(őstag)

"Plusz adblue, koromszűrő tisztítás,majd csere,a legolcsóbb gázolaj miatt 5 év múlva az érzékeny befecskendezőrendszer felújítása" Valaki bebeszélte neked ezeket?
Legyen itt elrettentésnek a saját autóm, ami halmozottan rizikófaktoros, 2000-es diesel. 13 éves, 235 ezer km. Ja és tegyünk rá még pár lapáttal a rizikófaktorra francia, MCP6 váltós, turbós. Egy Grand Picasso.
Adblue?> ebben fap folyadék van, 180 ezernél kellett utántölteni 30 ezerért.
Koromszűrő?> van az enyémben olyan? (van) Csak mert még nem kellett hozányúlni. Se tisztítás, se csere. Persze városi töviggázas hidegmotros majdénmegmutatom vezetéssel ki lehet nyírni. De az ilyen benzines sportautót vegyen ne diesel egyterűt.
5 év múlva befecskendező rendszer felújítás> olcsó gázolajjal hajtom, 13 év 235 ezer km és semmi baja.
Még valami mumus? Van hát!
Turbó! Nagynyomású! MCP6 váltó!!! Kuplung! Kettőstömegű!.... Élnek, virulnak, költeni még nem kellett rájuk. Öööö..van még valami amivel riogatnak, és nincs egy elektromosban?
Egyetlen nagyobb szerviz volt, 130 ezernél vezérműszíj csere, nagyjából 130 ezer ftért. És tavaly generátor csere 90 ezerért. Minden más amire költeni kellett van egy elektromosban is, pl. szellőző ventilátor csere.


Rolly
(veterán)
Blog

hát azért a 2000-es dieselt ne hasonlítsunk egy mai turbós kis köbcentis benzines vagy mindennel is ellátott diesel autóhoz...

Megjegyzés - nem vagyok autószerelő -, de például az enyémben nincs kettős tömegű mert automata váltós :), lehet a tiedben sincs...

Mai dieselek - nekünk 2017es van az elektromos mellett szintén francia :) - FAP, AdBlue, részecske szűrő van benne.
- ismerős csak városban használ dieselt részecskeszűrője beállt mint a gerely cserélni kellett (takarítani se tudták)
- nekünk mi mászkálunk messzire is (sőt most már csak oda bár akkor is nehezen vesszük elő a dieselt) Adblue hiba a 2,5 éves autón :) 350e lett volna a szerviz, de garancia volt az autón, mert 2 évről bővítettük 190e Ft-ért 5 évre a garanciát


<Lacy85>
(addikt)
Blog



Hátul a VW logó körül az a sötét rész mind fényes műanyag.
Ha neked ez belefér ennyiért...
Senki nem írta rá, hogy sedan.
Azt írtam, hogy a Model 3 az egyetlen abban a kategóriában.


<Lacy85>
(addikt)
Blog

Nem a trendiség miatt. Csak látok benne fantáziát és mindig is érdekeltek az újdonságok.
De sajnos be kell látni lassan, hogy ez egyelőre nem igazán alternatíva.
Talán még a Model 3 jöhetne szóba. Az is elég igénytelen belül, de van már itthon olyan cég, aki rak bele plusz 1 kijelzőt a kormány mögé, megcsinálják a zajszigetelést, a teljes belső kárpitot kicserélik pl. alcantarára, stb.
Csak hát az alapból sem túl olcsó autóra költhetsz még egy zsák pénzt....


#16820480
(titán)

Miért az amúgy a másodkocsi, amit naponta használsz mindenre is, és nem az, amit évente 2x kell elővenni, amikora nyaralásra egyben le akarsz vezetni 800+km-t?

üzenetek