[Re:] [PDA_FAN:] Az gépjárművek tartásáról Magyarhonban... - BLOGOUT fórum

üzenetek

hozzászólások


westcoastog
(veterán)

Sokaknak ha tízezret rákell költeni a kocsira már minden bajuk van.
Én meg a másik véglet. A 21 éves, 700 ezerért vett autómra már 760 ezret költöttem 2 év alatt, és még nem értem a terveim végére. :DDD


PDA_FAN
(tag)
Blog

Simán megérheti, ha az a típus ennyi pénzből utána hosszabb távon is megbízhatóan működik. Ott szokott a baj lenni, ha megveszed az uraságoktól levedlett, mindenféle csingilingivel telitömött krehácsot, amire az újkori árát ráköltheted, mire jó lesz.

[ Szerkesztve ]


aujjobba
(addikt)
Blog

14 eves Honda FR-V hajtok, ilyen jo autom sosem volt eddig.
Rendben tartom, kifizetem ra amit kell (a honapban muszaki vizsga 26ezer, olajcsere jobbfajta 0w20 olajjal plusz szurok 55ezer), de ezeken kivul nem igenyelt semmit 3 ev alatt.
Pedig engem minden hiba idegesit, nem hagyok semmit ugy joaz alapon.
Amikor megvettem rakoltottem 200at, uj gyertyak meregdragak peldaul, uj akku, olaj, stb, azota semmi extra.

[ Szerkesztve ]


westcoastog
(veterán)

Ez egy 2001-es benzines mondeo. Nyakig vagyok a típusban, tudom mit vettem. A ráköltés nagyrészt az autó elhanyagoltságából adódik. Persze ez sem kerülte el a típushibákat. Olajevés, szívósor örvénylapátok stb...
De cserébe egy kényelmes, jól felszerelt autóm van, na meg tanulok szerelni. :DD

(#3) aujjobba
Helyes, így is kell, sokáig megmarad ha jól van kezelve. :)
Azért azt még hozzáteszem hogy a 21 éves autómban már 454.000km fölött van. Szeretném ha meglenne az 500 ezer km vele. :D

[ Szerkesztve ]


PDA_FAN
(tag)
Blog

Én is anno megvettem egy öregebb, olcsóbb autót, ami még vállalható állapotban volt, aztán az árát még egyszer beleborítottam. De legalább tudom, mi mikor lett cserélve, és nem kell rettegnem, hogy az előző balfasz tulaj vajon komolyan vette-e, hogy mondjuk a vezérműszíjjal a vízpumpát is ki kell cserélni. Meg eleve olyan típust vettem, aminek jó a híre, és szögegyszerű a mechanikája.


Lenry
(félisten)
Blog

szép közhelygyűjtemény


PDA_FAN
(tag)
Blog

Igen, te is a kisebbséghez tartozol, aki komolyan veszi a karbantartást. Sajnos egészen jó autókat a földbe taposnak hülye tulajok, mert elhiszik a legendát, hogy ezzel csak menni kell. Nincs ilyen autó.


westcoastog
(veterán)

Én is így vagyok. Tudom mit csináltam meg rajta, aztán meg nyugodtan alszok.


fererencz89
(őstag)
Blog

Az én majdnem 20 évesen vett autómmal sem volt sokáig semmi gond, csak tankoltam. Aztán mióta napi munkába járásra kezdtem el használni, lett. ;]

Már ott tartok én is, hogy durván ráköltöttem azt, amennyiért vettem. Ezzel még biztos, hogy nincs vége.
Ha már szinte minden cserélve lesz, fiatalabbra nem éri meg cserélni, csak vaci újra...


PDA_FAN
(tag)
Blog

Köszi, igyekeztem :-)

Sajnos az ember általában olyan hülye, hogy a nyilvánvaló dolgokat sem veszi figyelembe, ha elragadják az érzelmei. Én is voltam már impulzusvásárló, estem szerelembe autóval, motorral, számítógéppel, okostelefonnal... többnyire meg is szívtam.


PDA_FAN
(tag)
Blog

Sajnos ez is típusfüggő. Ami tele van kényes technikával, vagy megbízható, de méregdrágán cserélhető alkatrészekkel, az nem biztos, hogy még egyszer eljut a zen állapotába. Vagy mire elér egy elfogadható állapotba, az ember már nem mer vele hosszabb útra elindulni. Vagy lezsírozva elteszi a garázsba, mint egy műtárgyat, és villamosra száll.


ncc1701
(veterán)

2011-es insignia. Kb 2M lesz a nagyfelújítás. Komplett üzemanyag ellátó rencer, kis futómű, kis karosszéria, automata váltó. Ez van. Nagyon elszálltak a használtautó árak, nekem megéri rákölteni, mert tetszik.


PDA_FAN
(tag)
Blog

Sok sikert hozzá. Gondolom, dízel, ugye?


ncc1701
(veterán)

Aha, a hirhedt 2.0 DTH motorkódos. Igazából nem tudom fikázni, mert van benne 350ekm, csak sorra jönnek a dolgok. Kormánymű, turbó, klímakompresszor... De hát ehhez semmi sem olcsó, igaz, 10M volt anno újonnan.


updog
(senior tag)
Blog

(#6) Lenry pont ez jutott amúgy eszembe :D :C

"Sokaknak ha tízezret rákell költeni a kocsira már minden bajuk van."

Konkrétan itt Zuglóban néhány (OFF)hü....(/OFF) felháborodott autós bement az önkormányzathoz asztalt verni, hogy a háztartásonkénti második(!) autó parkolására is adjanak kedvezményt (spoiler: megadták) - és ami igazán röhejes az a helyi fb-csoportbeli kommentek, hogy milyen jó így hogy a második autóval is most már ingyen tudnak parkolni a helyiek, mert ez az éves valami ~40.000 körüli parkolási igazolvány kiváltása az eléggé megterhelő kiadás lenne... de persze az ördög maga voltál, ha felhívtad a figyelmet arra, hogy akkor talán nem második autót kéne tartani, és hogy 40.000 az lófing lesz, hogy ha egyszer beüt valami.... :U

Azt már nem is mondom hogy rendszeres a vita, hogy épp a Városliget környékén, a Nagy Lajoson, vagy az Örs környéki lakótelepeken nincs elég parkolóhely (ha már közhelypuffogtatás, "40 évvel ezelőtt senki nem gondolta hogy a lakótelepeken minden lakáshoz akár több autó is tartozni fog, hát valahogy meg kell oldani a helyzetet!!44" :D ), ezek leaszfaltoztatnák az utolsó kutyafuttatóig minden zöldfelületet csak hogy szegény családok második-harmadik autói valahol elférjenek... de az ilyen kb 2-3 tankolás árát lefedő éves parkolási díjakon sipítoznak hogy sok... agyrém.

A témához, az én autóm egy első generációs Ford C-Max, volt gazdája előttem is (bár a szervizkönyvet nem vezették, de adták hozzá a számlákat és mindig márkaszervizbe hordták), én is mindig márkaszervizelek az utolsó olajcseréig, és szinte csak prémiumot tankolok bele, egyelőre úgy néz ki meghálálja, nálam 40k km belement gondmentesen, és tudtommal az előéletében (~150k) sem volt semmi gondja. Ezt a hozzáállást én még mindig olcsóbbnak tartom, mint ha félévente kéne kalapálni rajta valamit 1-1 márkaszervizes átnézésnél mondjuk olcsóbban, de gyakrabban.

[ Szerkesztve ]


Alpi.
(addikt)
Blog

Ha dízel, akkor a motorral is lehetnek gondok. Vagyis lesznek. (vagy már voltak jobb esetben) :S
Nézz utána, az olajfelszívó rész és a blokk közt van egy tömítés, aminél elkezd falsot szívni, levegős (habos) lesz az olaj és megy a moci a kukába. Sajnos ezen kívül is hajlamos "érdekes" meghibásodásokra" az a motor. A főtengely nincs túl jó anyagból. Törik / kopik. A Szakál-nál meg tudják csinálni Fiat főtengellyel, utána örökös, de attól még egy kisebb vagyon egy ilyen felújítás. Bontott motor nagyon ritka, gyári főtengely meg méginkább Yeti szint. Ezekre nem árt figyelni, mert hamar rácsusszan egy 2 milka egy ilyenre.

[ Szerkesztve ]


Somatom
(veterán)
Blog

Sztem második autó helyett jobb a hibrid. Egy dízelbatár, aminek a csomijában kényelmesen lakhat egy villanyroller. :)


ncc1701
(veterán)

Már voltak, 180ekm körül szétesett a moci, 750eFt volt a számla. Szóval, azóta volt már cserélve a tömítés is, és már nem a gagyi kínai csapágyazást kapta meg. Jelen pillanatban még gyári gumitömítés van benne, de amint visszakapom a szerelőtől a vasat, megy a következőhöz. Van a gyári olajfelszivócső tömítés helyett egy fém darabom, az kb örök élet, ebayről vettem egy lengyel sráctól.
Még az automata váltótól félek picit, a citrom tuti felújítandó, mert már néha csúszkált pályán, de amúgy nem szórakozik, remélem nem egy 800-900ezres komplett felújítás lesz a vége. Sajna nem vagyok normális, ha valami szarakodik, akkor nem az olcsó megoldást választom, hanem legyen gyári állapotú...

De hogy itthon milyen pancser szerelők vannak, az döbbenet. Egy dologhoz értenek, nagy számokat mondani.

[ Szerkesztve ]


Alpi.
(addikt)
Blog

Ez jó hír ! Mármint, hogy nem Nálad gondolta úgy, hogy tönkremegy ! :) (vagy Nálad történt ? :) )
"Van a gyári olajfelszivócső tömítés helyett egy fém darabom, az kb örök élet," - Ez ha meg van oldva, azzal egy nagy veszélyforrást szüntetsz meg !

[ Szerkesztve ]


PDA_FAN
(tag)
Blog

Sajnos az Insignia is az a típus, ahol a gyártó már úgy gondolta, hogy úgyis céges flottaautó lesz a legtöbb, azok meg nem mennek 180-200 ezer fölé a gazdag nyugaton. Addigra ki van fizetve az autó, és a márkaszerviz hálózat is lehúzta a maga százalékát. A második, harmadik tulaj meg már senkit nem érdekel. És ez a filozófia nyugaton tényleg működik is. Sok országban a régebbi, rosszabb emissziójú autókat emelkedő adókkal, behajtási díjakkal és tiltásokkal szivatják, hogy mielőbb eltűnjenek az utakról. Ott ezért senki nem lázadozik, mert az életszínvonalukba belefér az új autó, és aki füstölő kreháccsal jár, az amúgy is egy gonosztevő.


UnA
(Korrektor)
Blog

Hiába, a jólét.


ncc1701
(veterán)

Előző tulaj fizette, szerencsére. :)

(#20) PDA_FAN: Tudom. De írhatsz hasonló korú bömöst, mercit, audit is, 200-250ekm felett kezdenek el elhalni a fő darabok, horror áron. Ilyenkor az ember vagy szereti annyira az autóját, h kifizeti, vagy megy a bontóba, mert ezek összessége bőven gazdasági totálkár kategória.


Hieronymus
(addikt)
Blog

"Garanciaidő alatt a legtöbb új autótulaj lelkiismeretesen elviszi a márkaszervizbe a verdát, ahol lehet, hogy lelkiismeretesen el is végzik a karbantartást. Van rá azonban esély, hogy nem cserélik a cserélni valókat, mondván, hogy jólvanazúgy, kibírja még, hiszen új autó."

Ez elképzelhetetlen márkaszervizben. Le kell dokumentálni az elvégzett munkát. Beleértve a kötelező ellenőrzéseket. A jármű tulajdonosa megkapja az ellenőrzőlap másolatát. Ha egy el nem végzett munka, amit ledokumentál a szerelő, problémát okoz, annak még az autószerviz is megissza levét.

Másrészt a tulajdonos is tudja ellenőrizni az elvégzett munkát, ha van némi műszaki ismerete.


Lenry
(félisten)
Blog

200-250ekm felett kezdenek el elhalni a fő darabok, horror áron

ránézel hahun, akkor a legtöbb, hirdetett nagyobb, dízel prémiumautóban ennél (sokkal) több kilométer van, és nem halt ki belőlük a Drága Fődarab™

ez számomra ugyanaz a közhely, ami miatt az előző hsz-emet is írtam: közszájon forog, mert jól hangzik, alátámasztani csak személyes sztorival lehet, ha meg kicsit utánanézel (lásd a kolléga hsz-ét itt fölöttem), akkor az jön ki, mint amit a Moszkva tér c. filmben mondtak a végzős törikönyvről

[ Szerkesztve ]


Alpi.
(addikt)
Blog

És amlelyikbe kevesebb, abban is sokkal több van ! :D :D :D

A felh. módja nagyon nem mindegy. Túl azon, hogy minden típusnak vannak kevésbé acélos oldalai. Amit sokan nem képesek megérteni, az az, hogy egy kinti, nagyobb diesel motoros autóban pár éves korára 300-400K km. belekerül. Tőlunk nyugatabbra ugyanis ez a szokás. Azok vesznek nagy, diesel motoros autókat, akik 100-200 Km-re az otthonuktól dolgoznak. A gyereket oviba vinni meg Tesco-zni délután nem ilyent választanak. Ez, rövid időn belül nagyon sok km-t jelent, de az autó elhasználódása töredéke egy jóval alacsonyabb, de zömében városi futásteljesítményhez képest.

[ Szerkesztve ]


Lenry
(félisten)
Blog

nos... igen :D


tthom
(senior tag)

Főleg, hogy sokszor, amikor meghal 200-250e felett, annál kiderül, hogy az igazából 2x-3x km valójában, csak hát..

[ Szerkesztve ]


Alpi.
(addikt)
Blog

Ez nem Neked ment, hanem úgy általánosságban csak a Te hsz.-edre reagáltam. :)


icemad
(nagyúr)
Blog

Bizony így van... Nem mindegy, hogy egy 5 éves kocsiba 50000 kilométert raktak földúton vagy 200 ezret autópályán.


PDA_FAN
(tag)
Blog

Nyilvánvalóan így van. Le van minden dokumentálva rendesen.


ncc1701
(veterán)

Aha.

Ott a rengeteg swift, amiben behalt az abs kocka, mert nem cserélték le a fékolajat a márkaszervízben. Vagy a nyelestengely csapágy, mert csak papíron végezték el a váltó olaj cserét. Szlán rajta voltak természetesen a cserék.

Sztem csak az dolgozik márkaszervízben, aki nem ért hozzá/rutintalan. Amint összekapja magát, már megy is maszekolni, mert 10x annyit tud keresni.


ncc1701
(veterán)

Felett írtam. Nálam 300e felett kezdtek el fáradni a dolgok. Nagybátyámtól jött az autó, nem tekergette nagyon sztem.


Alpi.
(addikt)
Blog

A nyelestengelynél simán a csapágyakkal van a gond nem a karbantartás hiánya okozza. 100% biztosra merem állítani. :) Az Abs kockánál nem mernék 100%-ot mondani csak 90-et. :)
Tudom, hogy neten ezt olvasni, de mindkét esetben egy egész jól behatárolható időszakban készült típusokkal van a gond. Sem előtte, sem utána lévők nem produkálják a hibát amiket ugyan azokba a márkaszervízekbe hordanak.


DEJVID
(őstag)
Blog

A márkaszervízekről nem kell ám azt gondolni, hogy annyival különbek lennének :)


Lenry
(félisten)
Blog

cserébe lefelé se lógnak ki az átlagból


hcl
(félisten)
Blog

Csörög, zörög? Azt csak meg kell oldani (már ha meg tudja...)
De amikor világít a check engine...

És sok márkaszerviz is annyit tud, hogy kicserél valamit, amire a hibakód vonatkozik - de rendszerben gondolkodni nem tud, mert ugye a hibakód azt jelzi, hogy hol volt fura érték mérve, nem azt, hogy mi hibás... (Ez nem mindig könnyű, de hát ezért vannak szakismeretek). És persze amikor ilyeneket csinálnak egy újabb autón, hogy a drága cuccokat cserélgetik, az nem olcsó.

Mondjuk újabb autó? A 20 éves (de amúgy azonos az 1991-es első kivitellel) F Astrámon a 3. (specializált) szerviz jött rá, hogy a Check engine azért világít, mert magas az alapjárat, és azért magas, mert az injektortalp tömítése likas. Ez egy ilyen faék, és gyakori autónál elég egyszerű hiba (nekem is illett volna rájönni), de mindenféle puccos műhely elvérzett rajta.

Amúgy lehet jobb lenne úgy, mint a repülésben. Mindenre pontosan megadott üzemóra (kilométer), publikus karbantartási terv, stb. A mai motorvezérlők simán nyilvántartanák, mikor mi cserés.
Csak a balkáni paraszt inkább leragasztaná a LCD-t, hogy ne látsszon a kiírás, mert költeni, azt nem, azzal nem lehet mit kezdeni :D

Aztán amikor a karbantartás hanyagolása miatt elromlik az autó, és a balfék szerviz nem tud vele mit kezdeni, akkor lesz@rozza, és vesz másikat.

Amúgy a sz@r utakkal egyetértek. Pécs-Kaposvár-Siófok viszonylatban jártam vagy 10 évet autóval, 4-5 évente tuti volt kerékcsapágy-csere.

@ncc1701 : Ilyesmire is gondolhatsz

@Alpi : "Azok vesznek nagy, diesel motoros autókat, akik 100-200 Km-re az otthonuktól dolgoznak. A gyereket oviba vinni meg Tesco-zni délután nem ilyent választanak. "
Francot nem :D Rakás dízel SUV-os anyukát szoktam látni furikázni, meg megveszik a nagy dízel kombit is, aztán mennek vele 5km-eket melóhelyre meg vissza.

[ Szerkesztve ]


Somatom
(veterán)
Blog

Nekem más a tapasztalatom. Márkaszervízben rutinfeladatokat végeznek. Nem javítanak, hanem cserélnek. Ahhoz elég egy kezdő, vagy tanuló is, akinek alacsonyabb a bére. A jó szakembert nem tudják, vagy nem akarják megfizetni. Szóval, aki kikupálódik, az előbb fusiban kamatoztatja a szaktudását, majd önállósítja magát.

[ Szerkesztve ]


UnA
(Korrektor)
Blog

Alpi arról írt, hogy "tőlünk nyugatabbra". ;)


totron
(addikt)

De amikor világít a check engine...
Műszaki vénától, érzülettől függően ezek a pluszkiadást jelentően, tehát bosszantóan, tehát feleslegesen izzó piktogramok arra valók, hogy ne törődjön velük a vezető.
Csak a balkáni paraszt inkább leragasztaná a LCD-t, hogy ne látsszon a kiírás, mert költeni, azt nem, azzal nem lehet mit kezdeni.
Az ebből követező mégnagyobb bajokat ún. hangos és sok ismerős fülére szétterített, jómagyar méltatlankodással lehet orvosolni saját maga felé. Aktuális rendszer szidalmazásával is megfejelhető.

de rendszerben gondolkodni nem tud
Nagyigazzság. Egypár-jópár területre még begyűrűzhetne a megléte, sci-fi, tudom. Halálom, amikor az istennek se nincsen, amikor neked kell összevadászni a szereplőket, majd azok elmefrekvenciáit szinkronba hozni. Eredmény: minek kell neki egyáltalán érdemben dolgozni (anyád), túl sokat akarsz, hülye vagy, kellemetlen ember vagy. Az.

(#23) Hieronymus
Ha egy el nem végzett munka, amit ledokumentál a szerelő, problémát okoz, annak még az autószerviz is megissza levét.
Ne haragudj, de te vagy időutazó vagy, vagy nem láttál még közelről autószerelést, illetve embert. Ha végig ott vagy és ismered a gárdát és van műszaki érzék és logikai készség és jártasságod a szerelés területén és a típusra vonatkozó ismereteid sem sekélyek, akkor van rá sansz, hogy kézben tartod a dolgokat és a vezetett szervizkönyv bejegyzéseinek valóságtartalmában fogjuk rá, hogy biztos lehetsz. Nem állítom, hogy nincs korrekt szerelés, de a naivságból még nem sok mindenki profitált, csak képzelte, önbecsapva.

Másrészt a tulajdonos is tudja ellenőrizni az elvégzett munkát, ha van némi műszaki ismerete.
Nem biztos, elektronyos kiolvasás útján működik számos check, van, amibe nem látsz bele, szoftverbe van ágyazva a státusza vagy mert nem állsz otthon neki félig lebontani a verdát egy bizonyosság miatt. A szemmel látható, működést jól érezhetően befolyásoló szerelési kimenetek persze értelmezhetők ezek nélkül is. Bár ott sem tudod, hogy a hirtelen változást nem-e használt alkatrész eredményezi miközben rólad egy új árát gombolták le.

(#35) Lenry, cserébe jóval drágábbak, mint amennyivel biztosan és egységesen jobbnak kellene lenniük az átlagnál, így aztán a maguk érájában ők is átlagok, csak egy emelt szinten (hogy ezt az árra értjük vagy szakmaiságra is, na az a jó kérdés, meg kell találni a jó helyet).


Hieronymus
(addikt)
Blog

Az éves karbantartásra vannak berendezkedve a márkaszervizek.
Például Németországban is alaposan nézd meg melyik márkaszervizbe viszed az autót. Amelyik hibát nem azonosítja pontosan a fedélzeti rendszer, ott a tippeléses javítás fog működni.

Sajnos a "legjobb" szakemberek a együtt öregednek a technikával. Az újabb járművek esetében már bizonytalanok.


Somatom
(veterán)
Blog

A dolog fordítva működik. Mivel a jó szakember ritka, mint a fehér halló, ezért meg kell nézni, hogy a környéken mihez van szakember és olyan autót kell vásárolni. Aki ragaszkodik egy márkához, annak lehet, hogy költöznie kell. Valószínűleg ez az oka az ingatlanárak elszabadulásának. :DDD

[ Szerkesztve ]


PDA_FAN
(tag)
Blog

Nem biztos, hogy a német példa igaz Magyarországra is. Sőt. Nem akarom a márkaszervizeket alázni, mert nem mindegyik érdemli meg, de sajnos ott is ugyanakkora az esélye egy szakszerűtlen vagy eltrehánykodott javításnak, karbantartásnak, mint bárhol máshol. Az, hogy lepapírozzák a munkát, az nem egy minőségbiztosítási rendszer. Az csak egy papír.


hcl
(félisten)
Blog

Ja jaja, tényleg :)

@Somatom : Itthon azt várnád, hogy 2019-ben egy F Astra azért nem egy ismeretlen fogalom. De. És nem olyan szerelők pingvineztek az autó mellett, akik egyidősek vele, hanem pont az a korosztály, akinek a kisujjában kéne lennie a központi injektoros, régivágású motoroknak. :W


Somatom
(veterán)
Blog

Rágugliztam. Ezt az F Astrát vmi Opel nevű cég jegyzi. ;]


Adam289
(csendes tag)

A GM sajnos önképi problémákba ütközött. Akart egy prémium márkát, megvette a SAAB-ot, aztán rájött, hogy a prémium autó prémium alkatrészeket takar, prémium beltéri és motorikus megoldásokat. 20 évig szívóztak velük mert képtelenek voltak elviselni, hogy Svédországban nem engedtek a minőségből és ha kellett 20 szor visszaküldték a GM-nek az olcsósított alkatrészt átgondolásra. 2008-ban elkészült az utolsó szériás (9-3) 9-5NG, de mivel sejtették, hogy az ára miatt kevésbé fogják venni, kiadták neki az olcsósított Opel verzióját, az Insigniát. Részben ezért is halt el a 9-5NG, mert mire lejár a visszatartás és árulhatták, a kategóriájában már megvették közel ugyanazt fele annyiért Opelben, kisebb presztizzsel, picit kevesebb extrával, viszont hasonló motorpalettával és hasonló alkatrészekből. Csak ugye az Insignia is "prémium" kategóriában szeretett volna indulni, középkategóriás alkatrészekkel, aminek ahogy írtad, hamar előjött csomó betegsége.
Egyébként a 2014 után, főleg a 2017 utániak már nem ilyen problémásak.


hcl
(félisten)
Blog

Sose' hallott róla senki! :))


aujjobba
(addikt)
Blog

Az elozo Toyota Avensis orajaban 320ezer km volt amikor eladtam, meghirdetes utan 2 nappal vettek meg, alku nelkul, 600ezer forintert.
Volt egy rengetegszer felrekezelt problemaja, sok penzt hagytam ott mindenfele szervizekben, mire vegre egy Toyota-ra szakosodott sufniban oldottak meg 130ezeret, nehany honappal eladas elott.
(Folyton beragadt az egyik fekdugattyu, volt tobbszor tisztitva, feknyereg felujitas ketszer is, dugattyucsere, de a hiba mindig visszajott. A sufniban kompletten csereltek az egesz nyerget, lehetett benne egy szemmel nem lathato eldeformalodas. Eztan elmult a hiba vegleg.)
Az uj tulaj azota 2 ev alatt beletekert plusz 40ezer kilometer, ez latszik a 2020-as muszaki vizsga adatlapon, de meg mindig forgalomban van a gep. :)
Szerintem azota mar 400ezren is tul van.

Nem tudom mennyire ismeritek, itt lehet ingyen informalodni rendszam szerint az autorol: [link]

[ Szerkesztve ]


PDA_FAN
(tag)
Blog

A GM sajnos azt hitte, hogy Európában is meg lehet csinálni ugyanazt, mint Amerikában. Kicsit több króm, kicsit szebb kárpit, meg néhány csillogó üvegygöngy, és máris prémium lesz az amúgy kommersz ócskavasból. Tönkretették a Saab-ot, az Alfa Romeót, az Opelt. A Ford meg ugyanezzel a lendülettel majdnem lenullázta a Jaguart, Aston Martint.

A 80-as években kanadai rokonom igencsak megharagudott, hogy a nagy tepsi Oldsmobile-ra rámondtam, hogy de hiszen ugyanilyenek a Chevy taxik is, csak sárgák, és kevesebb rajtuk a csicsa. Mert szerinte a Chevy a szegény ember autója. Az Oldsmobile meg a prémium, a Cadillac meg a luxus. De közben ugyanazt az autót kapod, csak kívül több a cukormáz.


hcl
(félisten)
Blog

Csomó gyártó csinálja ezt itt is. De más szegmensekben is.

@Aujjoba : Nekem a németből hozott Escorton volt ez, valami okos szétütötte azt az idomot, amin a fékbetét mozgott, így féloldalas volt a fékhatás. Azt is a sokadik szerviz derítette ki.
De az Astrával olyan helyen is voltam (zörgött az egyik oldal), hogy pénzt elkérte, de tuti nem próbálta ki a kész művet, mert továbbra is zörgött... mondjuk többet nem mentem oda.


Somatom
(veterán)
Blog

Ez nem igaz. Két király verdájukról is hallottam már. Az egyik a Diplomat V8, a másik meg a Lotus Omega. Bár, igazából ezek nem is igazán Opelek. :N

[ Szerkesztve ]

üzenetek