üzenetek

hozzászólások


cinemazealot
(addikt)
Blog

Elkapott a facepalm érzés, amikor az "e" kötőhanggal és a "kisautó" kifejezéssel párhuzamosan megláttam ezt a másfél tonnás szörnyet. :U Vajon eljutunk valaha odáig, hogy a gyártók felismerjék, hogy a SUV-kal saját magunkat gyilkoljuk le szép lassan, elektromos autót pedig sokkal inkább lenne értelme a tényleg bevált kisautók (márkánál maradva pl. ráncfelvarrt 206-os) mintájára gyártani?


Noukoum
(veterán)

Én sem vagyok suv párti, de ha már az kell a népnek akkor vegyenek elektromost.


k-adi
(nagyúr)

látom a beltér megint az "ölembe a kormány és zongora billentyűk".... kösz de kösz nem. :)

szerk.
viszont elölről nem is csúnya annyira

[ Szerkesztve ]


Rolly
(veterán)
Blog

az akkuk miatt egy e208, corsae is 1,5 tonna szóval ez nem sokkal nehezebb :), de ebbe már jobb lett volna 60-65-ös akku :( ...


Rolly
(veterán)
Blog

Nem tudom, hány ilyen (iCockpit) autóba ültél de tényleg kényelmes és jól használható :)

Ja más a tempomat kritika a cikkben :) kb 5 perc megtanulni :)
- középen van egy állító, hogy tempomat vagy sebesség kontroll funkciót akarsz használni
- hátul van két gomb amelyik fel-le állítja a sebességet vagy menti az aktuálisat
- végén gomb ki be kapcsolja a tempomatot


#24536576
(addikt)

Ezt is kifagyasztja egy rossz kábel? Út közepén veszélyezteti az emberek biztonságát, és még csodálkoznak, hogy sokan hulladékként kezelik a francia autókat. :U


mjani1172
(addikt)

Ez nem egy nagy autó, csak egyszerűen nehéz.
De pontosan mi gond a SUV-okkal? Mármint az ilyen vagy hasonló, észszerű és korszerű méretűekkel?
Azon kívül, hogy most menő dolog szídni őket.


cinemazealot
(addikt)
Blog

A régebbi, egyszerűbb kialakítású kisautókkal szemben a mai, full-extrás modellek a sok kényelmi funkció miatt is nehezebbek: egy rakás szervó/relé, amit korábban (illetve az fapadosabb modellekben) bovdennel vagy dedikált kapcsolóval lehetett vezérelni. Nem azt mondom, hogy menjünk vissza a múltba és legyen gagyi, fapados minden, de a mai divatnak nagyon komoly ára az, hogy szinte semmi nem javítható, csak csere horror áron. Az egy személyre vetített útfoglalásunk pedig egyre csak nő*.

(#7) mjani1172
Nem divatból szidom a SUV-kat. Ezzel a hatótávolsággal és a kisebb társaihoz mért fogyasztásával nem jut messzire egy feltöltéssel. Annak pedig, hogy az ingázva dolgozni járók ilyenekben üljenek (*magukban) a dugóban a rövidebb és keskenyebb modellekhez képest, nem sok értelmét látom. A méretek ésszerűsége pedig szubjektív, arról inkább ne nyissunk vitát.

De eszemben sincs kötekedni, csak iszonyú szomorú a jövőkép, amit a divatcikkek (ez is az) gyártói előre vetítenek. :(

[ Szerkesztve ]


Tigerclaw
(nagyúr)
Blog

A magasabb legellenallas, suly miatt jellemzoen sokkal tobbet fogyaszt. Ez minden autonal problemas, de elektromosnal kulonosen.

btw. mikor jutunk mar el oda, hogy a gyari navigacio legalabb eleri az ingyen elerheto appok szintjet? Okosteve feelingje van az egesznek. Az autogyartonak csak alibi szinten kell infotainment rendszer. Ki van pipalva es kit erdekel, hogy a tulaj mast hasznal helyette. Se a hardvert nem akarja megfizetni, amin jol futna, szepen nezne ki, se a szoftverert nem akar fizetni es barmi eleg neki ami minimalisan tudja a funkciokat. Ilyenkor jonnek a gyenge hardveres, alacsony felbontasu TN panelen futo megoldasok, neha talan meg rezisztiv erintokepernyovel.


Rolly
(veterán)
Blog

miről is beszélsz? :) még jó hogy a német nagy márkáknak pont ugyanazok a beszállítói :D


Rolly
(veterán)
Blog

félreértés ne legyen nem vagyok suv párti sőt városba abszolút pici kis autók valók... oda hülyeség a SUV meg a 4+ méteres autók... Sajnos a gyártóknak ki kell szolgálnia a vásárlói igényeket. Korábban ugye a kis autók nőttek ... Most meg a suv mánia van :(


Tigerclaw
(nagyúr)
Blog

Suv helyett jobb lenne, ha a normal autokba kerulne par centis futomu emelesi lehetoseg.


mjani1172
(addikt)

Annak pedig, hogy az ingázva dolgozni járók ilyenekben üljenek (*magukban) a dugóban a rövidebb és keskenyebb modellekhez képest, nem sok értelmét látom.
Ez nálam nem szempont. Ha valóban "zöld" szeretnék lenni akkor nem azon múlik valami hogy 20 centivel keskenyebb és alacsonyabb a dugóban.kb semmit nem jelent. Inkább használnám a tömegközlekedést.
Egyébként fél évente egyszer ha megyek a belvárosba.

A méretek ésszerűsége pedig szubjektív, arról inkább ne nyissunk vitát.
Én egy kicsit más oldalról közelítem meg. Nagyon sok autóm volt de a közepes SUV a leghasználhatóbb (leguniverzálisabb) kategória szerintem.
Nem kell mélyre ülni. Ez nekem nagyon fontos a ki és beszállás miatt. Ez mellett sokkal jobban látni mindent. Normális a csomagtartó mérete. Az utastérben nem kell feküdni így lényegesen jobb a lábak helyzete. A legtöbb SUV nem nagyobb mint az azonos padlólemezen futó testvére.
A súly nem attól függ hogy SUV vagy nem suv. Nekem egy Ateca-m van, magas felszereltséggel 1350 kg, ez mellet egy S-Cross közepes felszereltséggel 1050 kg. Ez sok?
Egyedül a légellenállás szól ellene, ez nekem autópályán kb 0,5-1 liter plussz.
És egy kényelmes autóval megoldok mindent.

De eszemben sincs kötekedni, csak iszonyú szomorú a jövőkép, amit a divatcikkek (ez is az) gyártói előre vetítenek.
Nem is vettem annak. :)


k-adi
(nagyúr)

a SUV mánia nem a biztonságérzet növelése miatt van? nagyobb kocsi, nagyobb védelem? (kérdem)

+meg persze lehet pakolni bele, stb.. de a legtöbb család elférne kisebbe is.

[ Szerkesztve ]


Zolás
(addikt)
Blog

Biztonság, jobban kilátsz, plusz ha viszem a szüleimet-nekik veszek autót, szintén jó dolog, hogy magasan van az ülés.
Mondjuk mióta mindenki SUV tulaj, azóta nem látsz előrébb, mert minden második autó akkora, vagy nagyobb, mint a tiéd.


k-adi
(nagyúr)

"közepes SUV a leghasználhatóbb (leguniverzálisabb) kategória szerintem."

Szerintem is.
Köv. autóm olyan lesz, már eldöntöttem :) többek között azokért is, amiket leírtál, amin sok ember át is siklik, pl. beszállás kényelme, kilátás, lábak helyzete, stb.


Napfénysüti
(nagyúr)
Blog

Az szerintem is jobb lenne de sajnos az embereknek nem erre van igénye hanem SUV-okra.

A Peugeot e-208 is egy egész jópofa autó, viszont ez a SUVosított verzió 2008-as... Régebben ilyenre nem is lett volna szükség de most a divat miatt nagy igény van ezekre.


Noukoum
(veterán)

A legnagyobb probléma azzal van hogy nincs is “büntetve”, csinálnak kvóta elektromos autót ami veszteséges cserébe ugyanolyan áron adják a nagy suv-kat mert azon több a haszon.


esoember
(csendes tag)

Nem vagyok nagy SUV őrült, de a Peugeot nagyon betalált ezzel a formavilággal! Ha lenne pénzem, egészen biztosan egy új Peugeot vennék belőle, vagy ezt, vagy a nagy tesót a 3008-at! Oké, most minden gyártó nyomatja ezerrel az elektromos típusait a CO2 kvótarendszer miatt, de szerintem Mo-n még nemigazán opció az elektromos autó! Mindenesetre tetszetős darab!


Rolly
(veterán)
Blog

de azért is meg mert magasabb és jobban kilátni belőle, de ha mindenki suvot vesz ez az előny elmúlik. Még előny amit írt mjani1172, hogy könnyebb ki beszállni. Amúgy ebben egy i3 is nagyon jó és kényelmes a magas csomagtartó padlóval egyaránt... mi mivel még fiatalok vagyunk most az e208-at választottuk, mert a e2008 nagyon fapaddal fért csak bele a támogatásba így inkább jobban felszerelt e208 lett a választott...

amúgy ez a nagyobb biztonságosabb valójában inkább a nehezebb biztonságosabb... Bár tény, hogy kicsit tartok a Peugeot CPM platformtól, mert az akuk csak az ülés alatt van így ahol nincs akku ott nem tudom mennyire merev az utascella - de csak gondoltak erre a PSA-nál -


Rolly
(veterán)
Blog

amúgy becsapósak ezek a Crossoverek (mini suvok) is, mert az e208nál 10cm magasabb "csak" az e2008 és ugye ennek egy része csak a "padló magasság" a többi a belső tér tehát tény nagyobb magasabb de nem gondolom, hogy olyan sok az a 10 cm


balees
(tag)
Blog

"opelesen hagyományos stílus (Crossland X)" - a Crossland X-ből (még) nincs elektromos. Gondolom a Corsa-e-re gondolt a tesztelő, ami viszont nem ez a kategória (de amúgy minden másban megegyezik.)


Rolly
(veterán)
Blog

vagy inkább a Mokka-e-re gondolhatott mert abból már van full elektromos és az lenne az e2008 párja


Tigerclaw
(nagyúr)
Blog

Szerintem ez a varosi terepjarokkal kezdodott, vagyis azokkal a terepjarokkal, amik a funkcionalitasbol leadtak a dizajn kedveert.

Ebbol mentettek at dizajnelemeket az alacsonyabb kategoriaba, mint a terepjaros kinezet, magasabb felepitmeny kis szelesites a kerekdobokon, muanyag vedoelemek, par centi magasitas, szelesebb kerekek, meg nemi extra loero. Nincs ket egyforma megoldas, de foleg a szemnek szol a dolog.


doooo
(veterán)

Mokkára gondolt valószínűleg. Nemrég mutatták be az újat.


Duree
(veterán)

Igazad van a mai Peugeot család nagyon jól néz ki kívűl is belül is, és nagyon megbízhatók lettek.


mjani1172
(addikt)

funkcionalitasbol leadtak a dizajn kedveert

Mit adtak le ?
Mire nem képes ez mint egy azonos méretű 5 ajtós? :F


Tigerclaw
(nagyúr)
Blog

Ugy ertettem, hogy a mai megfizetheto SUV kategoria ugy szuletett, hogy a korabban letezo varosi terepjarokbol atmentettek dizajnelemeket es minimalis extra funkcionalitast. A Vitara hasonlit a Range Roverre, de amugy eg es fold...ahogy persze az ara se annyi.


joshua7
(veterán)

Annyi differencia azért nincs, az a Suzuki inkább 1,2 tonna.


collecting
(tag)

Két hete vettem egy benzines valtozatot, mert otthon nem tudok tolteni es sokat hasznalom a kocsit autopalyan, igy a villanyos opcio nekem meg nem megfelelo.
Nagyon szep a kocsi kivul-belul, ezzel az i-cockpittel nagyon urhajos :)
Viszont az a bumszli tempomat kapcsolo rossz helyen van, bonyolult sok gombos, meg nem is hasznaltam, mert forgalomban nincs ehhez idegrendszerem kitapogatni, hogy mit is kell csinalni. De ezt leszamitva a turbomotor nagyon kis harapos, jol huz, a kasztni miatt pedig olyan tankérzete van a kocsinak, sokkal nagyobbnak erzodik, mint amilyen valojaban.


cinemazealot
(addikt)
Blog

"Ez nálam nem szempont."
Nálad nem szempont az autód mérete, viszont a biciklisnek/robogósnak/motorosnak stb., aki elhaladna melletted, amíg Te a dugóban araszolsz, igen. Illetve miért van az, hogy én a keskeny kisautómmal vagyok kénytelen lehúzódni, csak mert a szembe jövő sávban a nálam nagyobb, drágább, korszerűbb, erősebb, szebb stb. SUV-os jobban félti a tyúkszaros futóművét az útszéli kátyúktól, lassítani nem hajlandó, ezért inkább ráfut a felező vonalra és viszi a tükrömet?

"Nem kell mélyre ülni."
Egy Suzuki Wagon R+-ban sem ülsz mélyen. Eddig mindegyik felmenőm imádta, hogy nem befeküdni kell az autómba, hanem csak betolatni. Én pedig még nem láttam olyan hasonló kategóriájú autót, amiben ugyanígy elfértem volna akár kalapban is (194 cm magas vagyok).

"Egyedül a légellenállás szól ellene, ez nekem autópályán kb 0,5-1 liter plussz."
Sok kicsi sokra megy, és a gyártók most nagyon elkezdték tolni ezt a guruló tégla design-t. És tudjuk jól, hogy a kényelem a józan észt is felülírja. Ami persze nem baj, csak legyen erőnk a saját gyerekeink és unokáink szemébe nézni, amikor mindezt majd számon kérik tőlünk. :(

(#14) k-adi
"a SUV mánia nem a biztonságérzet növelése miatt van?"
Nyilván ez egy nagyon jó érv. De akkor a hosszabb távú cél nem is a közúti forgalom szabályozott fenntartása, hanem inkább erő- és méretdemonstráció? A jóval áramvonalasabb kombik hova tűntek?

[ Szerkesztve ]


k-adi
(nagyúr)

"hanem inkább erő- és méretdemonstráció"

pontosan, igen.
ahogy haver mondaná: "túl sok retardált megy az utakon, sajnos velük nem tudsz beszélni csak így tudod védeni magad."

[ Szerkesztve ]


Feketelaszlo
(senior tag)

Lehetne erődemonstráció is, de szerintem sokkal inkább az urbanizált ember belső, mezőgazdasági életforma utáni vágyakozása, hogy valami olyat vezessen, amiről elhiszi, hogy akár a susnyásban tökön-babon át is csapathatná vele. Ha vulgárisan akarnám megfogalmazni, akkor a városi népekből kitört az elfojtott paraszt és sürgősen vissza akarnak ülni az autóból a szekérre, az SUV pedig a lehető leginkább agrikulturális, de még civilizált formája ennek. Bár van aki még ennél is tovább megy és pickupot vesz, újabban már Európában és Magyarországon is az lett az új kertvárosi trend (az USA-ban meg ugye mindig is az volt).


Rolly
(veterán)
Blog

kalapban autóba ülni :))


mjani1172
(addikt)

Nálad nem szempont az autód mérete, viszont a biciklisnek/robogósnak/motorosnak stb., aki elhaladna melletted, amíg Te a dugóban araszolsz, igen.
Ha valóban "zöld" szeretnék lenni akkor nem azon múlik valami hogy 20 centivel keskenyebb és alacsonyabb a dugóban.kb semmit nem jelent. Inkább használnám a tömegközlekedést.

Illetve miért van az, hogy én a keskeny kisautómmal vagyok kénytelen lehúzódni, csak mert a szembe jövő sávban a nálam nagyobb, drágább, korszerűbb, erősebb, szebb stb. SUV-os jobban félti a tyúkszaros futóművét az útszéli kátyúktól, lassítani nem hajlandó, ezért inkább ráfut a felező vonalra és viszi a tükrömet?
- Ennek szintén semmi köze a SUV hoz. Hiszen az ha valaki bunkó, az bunkó egy F Astraval is.(pláne busszal, furgonnal)
- Sőt, én jobban féltem az autómat annál, ha látom hogy valaki egy öreg szarral rodeózik, mindig elengedem és lehúzódok, hiszen nekem van nagyobb vesztenivalóm, a tükröm többe kerül mint az ő autója.
-Egyáltalán mit keresel a felezővonalnál, hogyhogy nem férsz el a sávodban a keskeny autóval? :F Ez rohadtul veszélyes. Én nem így közlekedek, így ilyen velem nem igazán történik.

A jóval áramvonalasabb kombik hova tűntek?
Azok hosszabbak ami szintén nem előny városban, parkoláskor viszont már hátrány.
Egyébként állandóan a várossal jössz,de ugye tudod hogy ott semmi szerepe nincs a légellenállásnak? :F

[ Szerkesztve ]


moleculez
(veterán)
Blog

Sirtok a meret miatt, csak varjatok meg mig a Cybertruck az utakra kerul, meg a tobbi gyarto verszemet kap ;]

En az utobbi par napban pesten GreenGo-val csapattam VW eUP-pal. Imadtam. Az elektromos dolog az jo, varosban hibatlan.
A SUV kialakitas olyan, amilyen. Nissan Pulsarom van, ami tulkepp egy alacsony Qashqai. Imadom, de magasabban jobban ereznem.


Szakiii
(addikt)

Lábak helyzete nem fugg szerintem ettol. Nem veletlen sedan minden nagy gyarto luxus autoja. Ez a fekszik a bmwben dolog se veletlen. Hidd el ha ez szamit abban nem a SUV a jo. De a beszallasban egyetertek, foleg idosebb korban nagy segitseg. Nalam egy jo sedannal nimcs jobb ha meg pakolas akkor sima kombinal.(ami ugye joval pakolhatobb mint egy suv cserebe kevesebbet eszik es konnyebb ugyam olyan motorral szerelt verzioknal) Nem vagyok suv ellenes elismerem, hogy a magassagnak vannak elonyei de legalabb annyi hatranya is, ha mindent osszevetunk szerintrm kombinal mai napig nincs jobb a mindennapokra.


axioma
(veterán)

Hat en a regi suzuki swift-ben anyosulesen is vezetni meg plane mindig ugy ereztem, hogy fekszem, az mindenkepp kenyelmetlen, nem csak idos korban (raadasul a kenyelmen kivul van me'g terhesseg, baleset/betegseg miatti nehezebb beszallas). Mondjuk ettol me'g a nagyonis kisauto Suzuki Alto mar ebbol a szempontbol jo volt, de az Ionba se ugy kell beleesnem. A lentebb irt Wagon-R-t is alairom, bar az mar kicsit inkabb felmaszas is emlekem szerint (reg volt).
A suv-ok baromira zavarnak, eroszakos teruletfoglalok az uton. Na meg a hazepitesnel a garazsme'retekben... Remelhetoleg ki fog halni a divatja. Pazarlasa az eroforrasoknak. Teherautoval szemben ugyse eselyesebb, ellenben +20% fogyasztas az nem keves (Ion konnektorbol merve azaz toltesi veszteseggel 16 max. 17kWh telen is).


Noukoum
(veterán)

A suv tökéletesen bemutatja a mai jóléti társadalmat.


k-adi
(nagyúr)

igazából csak irigy vagy, mert neked nincs ;]


cinemazealot
(addikt)
Blog

és (#38) axioma és (#39) Noukoum
+1 mindhármótoknak.


mjani1172
(addikt)

Az egészben az érdekes hogy a kicsit nagyobb légellenálláson kívül semmi negatívum nem hangzott el.
Így tényleg csak az irígység ami gerjeszti az utálatot.
Látható, hogy az etalon wagon r, és az ion a mérce, ami annál jobb az már fölösleges pazarlás.
Akkor további jó irígykedést, és utálkozást.

[ Szerkesztve ]


axioma
(veterán)

Elektromos autonal a pazarlas [kWh/km] az a tobbi e-autos karara is megy, hiszen a kozos eroforrast [toltot - mar mikor nagyneha nem csak otthon kene] csak emiatt fogja tovabb hasznalni! Nem irigyseget kell latni mogotte.
A kisautok meg nem auto-etalonkent merultek fel, hanem az egyetlen, adott felepitest vedeni probalo ervre, hogy konnyu legyen beszallni. Ehhez valoban kell valamennyi magassag, de nem annyi mint ez, plane nem a komplett suv. [A tobbi erv h pakolhato pl. az annyira trivi h nem formafuggo, h valaszt se erdemelt. A tobbletsuly mint elony meg max szajelhuzast, horkantast.]
Remelem lassan majd lesz valami kivalto oka annak, hogy sok mindent koztuk az autot is eszervek menten itelje meg a neptomeg is. Es ne tessek azzal se jonni, hogy most ez kell a nepnek, mert baromira a gyartok iranyitjak, hogy mit akarjatok [ti, ujauto-vasarlok] megvenni. A legjobb pelda erre a Rex, miert is nem kovetelik a nepek ezt a tok logikus kiegeszitest minden full elektromosba? [Igen, tudom, hulyen irtak at a jogszabalyokat, de ha a suv-ok miatt tudnak szgk/tgk hatart valtoztatni, ezert miert nem? Mert nem lobbiznak erte a _gyartok_.]


Noukoum
(veterán)

Nagyobb légellenállás, nagyobb súly, nagyobb fogyasztás, és takarja a forgalmat. Irigyek vagyunk azért mert a suv a hülye embereknek lett kitalálva, igen a többségnek.
Terepre alkalmatlan, városban nem hatékony, pályán nem hatékony de legalább magasan ülsz és elhiszed hogy ettől több vagy..


mjani1172
(addikt)

Ne haragudj de annyira (ismerős) és érdekes az egész gondolatmeneted. Csak és kízárólag az a jó, ami neked van.
A múltkori topicban próbáltátok rámhúzni hogy az elektromos autózás ellensége vagyok.
Most itt van ugyanattól a gyártótól egy korszerű elektromos autó. De ez sem jó. Csak mert Suv. A kovetkező meg lapos lesz, vagy széles, vagy bármi.
Hiszen a tiednek az "etalonnak" :
—szinte 0 a csomagtartója,
— kényelmetlen,
—nagy szerencsével, jó esetben 120 km-t megy egy töltéssel,
— Nem ülhet bele 5 ember
—Nem tudja az autópálya tempót tartani

Tehát aki ennél többre vágyik, pl hétvégén elutazhasson a család, az mint ahogy itt olvashattuk, hülye.

Az alább olvashattuk a "nagy szakértőtől" ezeket is:
Terepre alkalmatlan, városban nem hatékony, pályán nem hatékony.

Gondolom az itt konkrétan elhangzott két modell ( wagon r, ion) ezekben lényegesen jobb mint ez a P2008,vagy a komplett Suv kategória.

[ Szerkesztve ]


cinemazealot
(addikt)
Blog

"etalon wagon r"
Amikor kong a kasztni az ajtó becsapásakor, amikor egy bizonyos tempó fölött nem hallod a saját gondolataidat, és amikor egy hosszabb út után imádkozol, hogy a rázkódás ne hozza ki pár nappal később a vesekövedet (true story), akkor azért meggondolod, hogy nem lenne-e jobb mégis inkább beruházni egy komfortosabb autóba. :) Hidd el, nem magamat akarom fölöslegesen szopatni, sőt bennem is sokszor megfordult már, nem kéne-e váltani.

Aztán végiggondolom a kis méret előnyeit, a fordulékonyságot, a mindezek ellenére komoly pakolhatóságot, majd a vásárlás és fenntartás költségeit, a szervizelhetőséget, az otthon szerelhetőséget, az alkatrész utánpótlást, akkor rájövök, hogy egy közlekedési eszközre én nem akarok az otthonom árával összemérhető összeget költeni, még hosszabb távon sem, főleg ha nem akarok benne élni. Pedig már erre a kis szarra is ráköltöttem egy valag pénzt az elmúlt 14 évben, de tudom, hogy globális (egész élettartamra vetített) káros anyag kibocsátásában sokkal jobb bármelyik elektromosnál... nemhogy egy SUV-nál, legyen az akár elektromos. Ráadásul 8 éve LPG-vel is tankolom.

Aláírom, hogy egy SUV kényelemben és biztonságban komoly előnyt élvez szinte minden más kategóriánál. Nagy(obb) családnál sem feltétlenül megoldás a kisautó. Ha pedig nincsenek a mai elektromos autók, valószínűleg még később indult volna el a fejlesztés ebben az irányban. Bár volt már egy ilyen hullám pár évtizede (elég komoly sikerrel), azt is a gazdasági érdek kaszálta el. Furcsa mód viszont az is egy áramvonalas kisautó volt. Logikusan.

(#45) mjani1172
"...két modell ( wagon r, ion) ezekben lényegesen jobb..."
Hát, az LPG üzemű WagonR-emnek ma kb. 900 km-es a hatótávolsága, szóval ja. :D

[ Szerkesztve ]


mjani1172
(addikt)

Ez mind igaz, amit írsz. De ez az én véleményem. :)
Nyílván ha erre van szükség, vagy erre van keret akkor ilyet kell venni.
Sokféle igény van és sokféle autó.Nincs a wagon r-el semmi gond a helyén kezelve.
A pazarlást én sem szeretem. Mindenki vegyen amit szeretne.

Az egész onnan indult ki, hogy csak azért mert valamire ráirják hogy Suv (most már mindenre) még nem kell utálni mindent és mindenkit ahogy a nagy gondolkodó írta:
"a suv a hülye embereknek lett kitalálva, igen a többségnek."
Természetesen ő nem az.
Magáról igy ír szerényen:
" elhiszed hogy ettől több vagy.."


cinemazealot
(addikt)
Blog

Na, szerintem nagyjából közös nevezőre is jutottunk. :K A dolog innentől filozófiai síkon is haladhatna, hiszen ha azt mondjuk, hogy a SUV nem elsősorban egy sportcélú haszonjármű (és itt udvariasan el is köszönök a sport célból SUV-ot választó tulajdonosoktól), hanem egy nagyobb biztonságot, belső teret, nyugalmat, ki- és rálátást stb. biztosító meditációs tér, akkor felmerül pár kérdés:
- Miért kell autóban ülni a meditáláshoz? Ha csak a munkába járással eltöltött időt akarjuk meditálásra fordítani -- tehát a meditációra explicite szükségünk van --, akkor biztosan jól választottunk munkahelyet és/vagy lakóhelyet?
- Ha az ember rendszeresen nagyobb távolságot tesz meg, ahhoz miért jobb az ez ellen dolgozó felépítmény (pl. egy áramvonalasabb kombinál)?
- Ha csak időnként tesz meg nagyobb távolságot az ember, miért kell birtokolni az egyébként ki nem használt (vagy éppen nem jól kihasznált) nagyobb testű autót? Mi a baj az alkalmankénti bérléssel? Anyagilag nem éri meg?
- Ha az ember csak munkába járáshoz használja az autót, ahhoz miért nem elég egy kis fogyasztású, olcsóbb kisautó?
- Ha nem létezik olyan kis fogyasztású, olcsóbb kisautó, ami legalább olyan kényelmes, mint egy SUV, annak mi az oka?
- Miért van SUV-ból egyre több? Miért célja a gyártóknak ezzel ellepni a piacot?
- Hogyan lehetett a SUV ennyire sikeres? Lehetséges, hogy a közlekedési infrastruktúrák kidolgozóinak (gépjármű gyártó, útépítő, építőanyag beszállító stb.) kartell tevékenysége vezetett ide?
- Miért kell manapság ennyit közlekednünk?
- Vagy ha már ennyit közlekedünk, miért aszfalton tesszük kipufogva?

Fontos! A fenti kérdéseim nem provokatív céllal születtek, hanem hogy beszélgessünk a témáról. Már ha itt nem extrém mértékben OFF. :B Ha igen, nyithatunk rá külön topicot is.


mjani1172
(addikt)

Beleírom amire tudom a választ.

Először is rögzítsük, mert lehet jönnek a kiforgatók, akik szerint mindenki hülye, a vita onnan indult hogy annyit mondtam hogy azért mert valami Suv még nem kell rögtön degradálni az autót és a tulajt..

- Miért kell autóban ülni a meditáláshoz? Ha csak a munkába járással eltöltött időt akarjuk meditálásra fordítani -- tehát a meditációra explicite szükségünk van --, akkor biztosan jól választottunk munkahelyet és/vagy lakóhelyet?
-Ezt nem értem, én nem meditálok, sem autóban sem máshol.(de lehet kéne)
- Ha az ember rendszeresen nagyobb távolságot tesz meg, ahhoz miért jobb az ez ellen dolgozó felépítmény (pl. egy áramvonalasabb kombinál)?
-Nem jobb.
- Ha csak időnként tesz meg nagyobb távolságot az ember, miért kell birtokolni az egyébként ki nem használt (vagy éppen nem jól kihasznált) nagyobb testű autót? Mi a baj az alkalmankénti bérléssel? Anyagilag nem éri meg?
-Nem nagyobb testű. Példa a saját autóm, Suvnak mondják, de nem nagy és nem nehéz.
Az anyagi részét mindenki maga dönti el, nincs olyan ami a legjobb, egyénenként dől el.
- Ha az ember csak munkába járáshoz használja az autót, ahhoz miért nem elég egy kis fogyasztású, olcsóbb kisautó?
-Miért ne lenne elég? Ez is egyéni preferencia.
- Ha nem létezik olyan kis fogyasztású, olcsóbb kisautó, ami legalább olyan kényelmes, mint egy SUV, annak mi az oka?
-Ez természetes. A kényelemhez hely kell, és jó minőségű anyagok. Azoknak súlya (tömege) van, és helyet is kívánnak. De nemcsak a SUV kényelmes, bármi lehet az.
- Miért van SUV-ból egyre több? Miért célja a gyártóknak ezzel ellepni a piacot?
-Népszerű és eladható. A gyár meg pénzt keres vele, ez a dolga. Pár éve ez volt az egyterű, most pedig a villanyautó lesz a sláger.
- Hogyan lehetett a SUV ennyire sikeres? Lehetséges, hogy a közlekedési infrastruktúrák kidolgozóinak (gépjármű gyártó, útépítő, építőanyag beszállító stb.) kartell tevékenysége vezetett ide?
-Nem kell túlgondolni. Praktikus, divatos, kényelmes, .
- Miért kell manapság ennyit közlekednünk?
-Nem ide tartozik.
- Vagy ha már ennyit közlekedünk, miért aszfalton tesszük kipufogva?
- Én, ha lehet bringával közlekedem, így járok naponta dolgozni is. De ha kicsit több kell akkor jelenleg nincs jobb.

Hagyjuk ezt a Suv vonalat, teljesen félrevezető. Ez egy hülye név amit ráragasztanak mindenre.
Ne legyen már egyforma ez a P2008 as meg egy Escalade amivel az igen tisztelt mindenhez is joga van afroamerikai asszony elmegy a mcdonaldsba.

[ Szerkesztve ]


cinemazealot
(addikt)
Blog

"Nem nagyobb testű." ⇔ "Ez természetes. A kényelemhez hely kell..."
"Nem kell túlgondolni."
"Nem ide tartozik."
Oké, akkor mégis túlságosan OFF lett a téma. Majd alkalmasabb helyen felteszem újra a kérdéseimet. :D

üzenetek