üzenetek

hozzászólások


GreenGoblin
(tag)

Kicsi hatótáv, nagy fogyasztás, magas ár, kopogós/zongoralakk műanyagok...kell ennél több?!
;]


<Lacy85>
(addikt)
Blog

De ez legalább kívülről még néz ki valahogy.
Épp azt nézegettem, hogy elektromos autóknál nagyon siralmas a kínálat.
Vehetsz kis hatótávos távirányítós autókat (mármint ami a kinézetet illeti), vagy SUV / Crossover-t.
Nincs egy értelmes sedan.
Ja de. Fapados Model 3, aminek az árából full extrás Alpha Giulia Veloce TI, vagy 3-as BMW kapható teljes M-es feszereltséggel.
Vagy a gyártók azt hiszik, hogy a belsőégésűvel együtt a stílust is el akarják hagyni az emberek?

[ Szerkesztve ]


pusszycat
(nagyúr)
Blog

Igen el találták a stílusomat. Nem változtatnék rajta semmit. Csak az árán. :)


adamssss
(veterán)
Blog

Jól néz ki ezt aláírom. De ez továbbra is úri huncutság. Ennyi pénzért... Ráadásul bennem már az is kérdés, hogy a jelenlegi töltési árak mellett mennyit lehet spórolni az üzemanyagon?


Tigerclaw
(nagyúr)
Blog

Tetszik, hogy egy szolid kozeputnal maradtak a teljesitmeny, gyorsulas, vegsebesseg, akku kapacitas es suly teren. Talan szolidabb mint megszokott, de akiknek az auto inkabb kozlekedesi eszkoz, azoknak ez eleg lesz. Szerencsere nem vittek le a fapad szintre ezeket a parametereket.

Az viszont latszik, hogy az elektromos autokba az extra suly miatt joval komolyabb futomu kell, ami itt nincs meg teljes mertekben.

Zavaro hogy a megteheto ut nem csak a vezetesi stilustol, de az utazosebessegtol is erosen valtozik. Az nem idealis, hogy mar 130-nal is buntet az auto, mert ha tobben vesznek le az autopalya tempobol, az rengeteg felesleges elozest general majd, ami tobb potencialis balesetet jelent.

Fura hogy mig a benzines es gazolajos autok eseten - jo okkal - kereszteshaborut hirdettek a specifikaciokban megadott parameterek tartasaert, mint a kibocsajtas, vagy a fogyasztas, lathatoan az elektromos autok eseten nem zavarja az EU-t, hogy sok gyarto eleg komolyan hamis hatotavot es fogyasztasi adatokat ad meg, nem csak a prospektusokban, de az auto informacios rendszereben is. Persze tisztelet a kivetelnek. Vannak akik nem kamuznak. Vajon ez az engedekenyseg csak az e-autok bevezetesenek elosegitesere van, vagy egyszeruen meg nem erkezett be eleg panasz az EU fogyasztovedelemhez, hogy reakciot valtson ki. Ugyanolyan komolyan szabalyozott pados es valos forgalmas fogyasztas meres kellene, mint a belsoegesu motoros autoknal.

[ Szerkesztve ]


GreenGoblin
(tag)

Igen kb. ennyi. Jól néz ki de, sok a de.


elfelejtette
(veterán)

Érdekes teszt, ha lehetséges kérlek a töltési adatoknál jó lenne nem csak a kW-okat kiírni, hanem a hozzá tartozó töltési időket is, és ha már a drágulást szóba hoztátok, akkor a töltések árát is, hogy a hozzám hasonló laikusok is megértsenek valamit belőle...


GreenGoblin
(tag)

Azért az vicces, hogy a cikk utolsó oldalán gyakorlatilag leír az író valamit majd meghazudtolja saját magát.
Az elején még azt írja milyen drága a töltés meg maga az autó aztán:

bár az üzemanyagon és adókon, egyéb költségeken sok pénzt spórolhat gazdájának


Noukoum
(veterán)

Az összes új autó úri huncutság ezen az elven. Sőt maga az autó is az.

Egyébként ilyen üzemanyagárak mellett nagyon sokat, de ugye előbb le kell dolgoznia a belsőégésűhöz képest a felárat. Már ha csak a matek a lényeg, nem a levegő és a környezet. (A vírushelyzet a mateknak sem tesz jót)


<Lacy85>
(addikt)
Blog

"Egyébként ilyen üzemanyagárak mellett nagyon sokat"

Ja. Rengeteget. 100Ft/perc áron meg főleg. 40kW töltési sebesség, nettó 45kWh akksi. Legyen durván 1 óra a töltés, ami ~6000Ft. Ezzel ilyen időben elmész ~250km-t.
Üzemanyagban ez ~13-14 liter.
Egy ehhez hasonló kisebb autó fogyasztása simán megáll 5 liter körül nyugisabb tempó mellett. Ami így ~260km-re jön ki.
Marha sokat spóroltál, nem? :DDD
Az meg már csak hab a tortán, hogy a nem elektromos Peugeot 208 alapára 4,3 milla.
Ez mennyi is?

[ Szerkesztve ]


Tigerclaw
(nagyúr)
Blog

Nem ismerem a toltesi arakat, de biztos nem percre van megadva az ar, hanem KWh-ban, mar csak azert is, mert minden auto mashogy tolt, raadasul meg toltes kozben is valtozik a toltes feszultsege, arama.

Valami nem kerek a szamolasban.

A masik oldala meg az, hogy termeszetesen a legtobb toltes otthon zajlik joval olcsobban, hacsak nem taxizol, de lehet hogy meg a taxisok is megoldjak valahogy olcsobban.

Szoval joval nagyobb a kulonbseg km-re vetitve, de az ketsegtelen hogy nagyon sokat kell menni elektromossal, hogy visszahozza a tobb millios arkulonbozetet. Kicsit olyan mint a napelemek. Azoknak is nagyon hosszu a megterulese, hacsak nem kapsz hozza komoly allami tamogatast.


Tomy Yayo
(senior tag)

Olvasd el még egyszer a cikket, amiben külön említik a perc alapon számlázó e-Mobi töltők igazságtalanságát. Persze használj mást, de ha csak az van, mikor elfogy a hatótáv...

Elolvasva a cikket, egy kérdésem van: hogy a fenébe kaphatott ez év autója címet meg miért viszik ennyien?


<Lacy85>
(addikt)
Blog

Cikkben is 100Ft/perc van és valóban perc alapú nagyon sok helyen.
Tudom, hogy nem egyenletes a töltés erőssége. Most direkt a legoptimálisabb esetet számoltam, ami kb. kizárt a valóságban. kWh-t a villámtöltőknél számolnak, ha jól tudom.
Csak hát ott meg már van olyan szolgáltató, ahol 280Ft/kWh a díj.
Ott kb. 12-13 ezerből töltenéd fel ezt az autót...
Az ingyen töltés, olcsó töltés jó volt a beetető időszakban. Aztán ahogy terjednek ezek az autók, úgy drágul a töltésük is.

Akkor éri meg nagyon, ha otthon tudod tölteni. Ha van napelemed is, akkor meg egyenesen királyság az e-autó.
Csak hát ezzel nem megy sokra a rengeteg városban lakó ember...

[ Szerkesztve ]


Lami66
(őstag)

Amíg az árakat nézve egy e egyenlet így néz ki, addig mérsékelt sikere lesz ennek az e-nek (is)
1 db e208 = 2 db 208
1 db e208 = 1 db 5008
Aztán a kompromisszumokat még nem is boncolgattuk.


Tigerclaw
(nagyúr)
Blog

Nem gondoltam, hogy ekkora felara van a kereskedelmi toltesnek. Igy piaci alapon tenyleg csak olyan kicsi elektromos szemelyautokat van ertelme venni, amiket nagy mertekben otthon tudnak tolteni es meg gyorstolto kiepiteset se terveznek.

Raadasul ezek az arak meg nohetnek is komolyan, foleg ha hirtelen joval tobb auto jut egy-egy toltofejre.


csakaloki2
(csendes tag)

Villamosmernokkent nem lehet mondani, hogy ne szeretnem az elektromos megoldasokat, de az egesz autoipar egy zsakutcaban halad egyre beljebb, csak nem vettek eszre a tablat az utca elejen. Nem akarom elvitatni, hogy annak aki agglomeraciobol jar be minden nap bp belvarosaba (foleg ha egyszer ki is tiltanak onnan minden nem elektromos jarmuvet), es otthon napelemrol tudja tolteni az autot, annak az EV a tokeletes megoldas, minden szempontbol. De mekkora szelete ez az autofelhasznaloknak? Egesz biztos nem akkora, hogy itt nem gyozik mar lekorozni egymast az autogyartok a kamuevszamaikkal, hogy mikortol fognak mar csak EV-t gyartani.

Kozben a toltes mar kb most dragabb mint az uzemanyag, es meg hol vagyunk attol h az allam rarakjon 100-200% jarulekot meg adot (senki ne ringassa magat abrandokba, abban a pillanatban, hogy erezhetoen megcsappannak az uzemanyageladasok, ez is el fog jonni). Ja es akkor meg se emlitettem, hogy a kb 5 millios felarbol a sima 208hoz kepest also hangon 10 evig ingyen van a benzin (evi 20e km-rel szamolva!, 10ezerrel mar 20 evig!)

Megvan az EV helye a piacon, de mai formajaban biztosan nem ugy, hogy teljesen levaltja a belsoegesut..

Egyebkent Tetszik a kis Peugeot, elfogadnam otthonra 2. autonak.


GreenGoblin
(tag)

Erre már Horváth András is kitért egyszer hogy gusztustalanul lehúzzák az embereket a töltők és senki sem korlátozza őket. Azt csinálnak, annyit kérnek el amennyi jól esik. És ha valakinek nincs otthon töltője az szív.


cousin333
(addikt)
Blog

Nem csak neked

Az árazás elég vegyes: általában a gyorstöltők kWh, a villámtöltők meg perc alapúak (hogy minél gyorsabban eltakarodj róluk), de ennek a fordítottjára is van példa, vagy akár vegyes árazásra (pl. E-On), ami egyszerre perc és kWh alapú. Kicsit ez még amolyan Vadnyugat. Ha jobban elterjednek, akkor kialakul némi árverseny, persze ingyen már sose lesz.

Mindemellett még léteznek ingyenes töltők is, vagy parkolóhelyhez kötöttek (parkolóházban fizetsz a parkolásért, cserébe ingyen tölthetsz). Tény, hogy jelentősen drágult a töltés (arányt nem írok, mert korábban ingyen volt...): mondjuk egy e-mobi AC-n tipikusan 100 Ft/kWh, ami 20 kWh-os (kicsit talán pesszimista) fogyasztással számolva 2000 Ft, azaz 20 Ft/km. Ez durván 5 literes fogyasztásnak felelne meg. Azaz nem jó, de nem is tragikus.

Ráadásul aki a nyilvános töltők árazásán fennakad az általában benzines logikával gondolkodik: kevés az üzemanyag -> benzinkút. Egy villanyautót otthon is lehet tölteni, akár egy mezei konnektorból is (persze érdemesebb kiépíteni valami alap Type 2 töltőt), az meg mondjuk 7-800 Ft / 100km. A nyilvános töltőre nincs is nagyon szükséged, amíg a napi futásod 200-250 km alatt van. Ez pedig a legtöbb embernek az idő túlnyomó részét jelenti.

Ami az árkülönbözetet illeti, egy dolog ki szokott maradni a számításból: ez a kocsi 4 év múlva is legalább annyit ér, mint a benzines újonnan. Ha új autót veszel (ami nem a befektetés kategória), akkor valószínű, hogy idővel el is adod, így nem a vételárral, hanem az amortizációval kell számolni. Persze így is problémás lehet a matek, de azért mégsem ugyanaz.

[ Szerkesztve ]


<Lacy85>
(addikt)
Blog

Tudom, láttam kb. az összes videóját, mert engem is erősen érdekel a téma. :D

[ Szerkesztve ]


<Lacy85>
(addikt)
Blog

"Ami az árkülönbözetet illeti, egy dolog ki szokott maradni a számításból: ez a kocsi 4 év múlva is legalább annyit ér, mint a benzines újonnan."

Ezt mondjuk nem értem. Oké, mondjuk 4 év múlva annyit fog érni, mint most egy sima 208.
Eladod 4-ért, 6-8 milláért veszel másikat.
Az 5-6 éves 208-ak ~2 milla körül mennek. Új ára 4,3.
Szerintem kb. ugyanott vagy.

Pl. a Nissan Leaf újan mindenféle kedvezménnyel is 7,5 milla.
Az 5-6-7 éves modellek kerülnek 3,5-4 millába.
Pár év alatt ugyanúgy a ~felét éri ez is, mint a benzines / dízel.
Csak ezekben ráadásul már a hatótáv is jelentősen lecsökkent, mert épp nemrég volt róla videó, hogy most kezdenek kipotyogni a régebbi Leaf-ek akksijai ilyen ~70% körüli kapacitás mellett.

[ Szerkesztve ]


Tigerclaw
(nagyúr)
Blog

Jelenleg ugy tunik, hogy evrol evre egyre kevesebb elonye lesz elektromos autot venni. Tobb orszagban felmerult mar, meg Norvegiaban is, hogy tul nagy kedvezmenyeket adtak. Nalunk is felmerult mar hogy az artamogatas nem jo helyre megy, mert a gazdagabbakat tamogatjak ezzel a modszerrel. A kereskedelmi toltes ara is no, foleg hogy lathatoan nagyon keves tolto van meg telepitve. Emiatt es az akku para miatt nem fognak tomegek tolongani a hasznalt elektromos autokert, foleg a garancia ido lejarta utan nem.

Ertekvesztesben az elektromos meg sokaig elen fog jarni.


cousin333
(addikt)
Blog

Veszel egy villanyost 11-ért, egy benzinest 4-ért: különbség 7 millió. 5 év múlva eladod a villanyost 4-ért, a benzinest 2-ért. A villanyon buktál 7-et, a benzinesen 2-t. A különbség 5 millió. Tehát kisebb, mint a vételár-különbség.

A fentiek sarkított számok, mert a villanyost is megkaphatod olcsóbban (pl. állami támogatással), és szerintem eladáskor többet fog érni, de a lényeg benne van.

Az árazáson túl meg vegyük észre, hogy a 4,3 milliós Peugeot 75 lóerő, a villanyos meg majdnem duplája, érzésre még több is. Gyanítom a felszereltségük sem egyezik. Nyilván ha 6 milliód van egy autóra, akkor nincs kérdés, vagy nem újat kell venni.

[ Szerkesztve ]


GreenGoblin
(tag)

Hülyeséget ír. Ha 208-nál maradunk akkor már most találok használtan 1 éveseket makulátlan alighasznált állapotban laza 30%-al olcsóbban és ez egy év alatt veszítette el. 4 év alatt a béka segge alatt lesz az ára ugyanúgy mint bármi másnak.


forumpista
(tag)

Továbbra is ugyanaz a probléma, a limitált hatótáv miatt ezek inkább futkorászós városi autók, a városokban pedig pont elég kevesen tudnak otthon (olcsón) tölteni. A töltők között pedig nagy versenyhelyzet nem lesz, mivel hasonlóan az üzemanyaghoz, az áramot is mindenki ugyanúgy 1-2 helyről tudja vásárolni.

"ez a kocsi 4 év múlva is legalább annyit ér, mint a benzines újonnan"
Ez lényegtelen, a vételi és eladási ár közti különbséget buktad. Valójában szerintem per pillanat a benzines autó értékállóbb mint az e-autó. Hogy miért?
Mert az e-autók akksija épp a fejlődési pálya elején van, most rohadt drágán vehetsz egy limitált e-autót, míg 4 év múlva kevesebbért fogsz kapni nagyobb hatótávot/gyorsabb töltést stb stb, tehát egy igen erős árgyengítő nyomással fognak szembenézni a használt e-autók.

Ezzel szemben a benzines most van a csúcson, nincs már több fejlesztési lehetőség, ott 4 év múlva is ugyanezt kapod, ellenben az euró normák tovább drágítják.
Ergó egy 4 év múlva vásárolt benzines pont ugyanazt fogja tudni mint a ma vásárolt, csak sokkal többért, még az simán előfordulhat hogy többért tudod eladni a használt benzinesed mint amennyiért vetted újonnan (ez a trend már ma is kezd látszani).


cousin333
(addikt)
Blog

Ez valóban így van. Ugyanakkor a belsőégésűek sem lesznek olcsóbbak (Euro akárhány), valószínűleg idővel korlátozni is fogják őket (pl. kitiltják a belvárosból).

Az értékvesztés részben a vételár miatt van: egy >10 milliós benzines sem értékálló befektetés. Ami az akkukat illeti: ezzel kapcsolatban egyelőre kevés a tapasztalat, de tény, hogy az idős villanyautók akkuja eredetileg is kis kapacitású volt (tipikusan 22 kWh), ami miatt már újkorukban is korlátozottan voltak használhatók (általában 2. vagy 3. autónak).

Az is látszik viszont, hogy az akku degradáció a legtöbb esetben nem olyan vészes, mint azt sokan állították, és a kapacitáscsökkenés sem abrupt, hanem fokozatos: akinek elég a 6-70%-os akksi, az nyugodtan megveheti, nem fog másnapra 10%-ra esni. Egy ilyen 208-nál már eleve 50 kWh a kiindulási alap, aminek a 60%-a is több, mint a régiek eredetije. Mindemellett jobb az akkutechnológia, azonos futásteljesítménynél kevesebb a töltési ciklusok száma és többet/kényelmesebben lehet az optimális tartományban használni (20-80%, vagy akár 40-60%). Általában véve is sokaknak elég lesz a hatótáv - ami nettó 18kWh-nál még nem mondható el - így az újabb, nagyobb akksis villanyautók megjelenése sem nyomja le annyira az értéküket.


<Lacy85>
(addikt)
Blog

Tehát sokkal jobb a villanyos, mert ennél nem 50, hanem 65%-ot buksz. Rendben.
De ne legyen 11 milla, mert ez is 8-9 körül van. Tehát 2 villanyautó árából veszel 4 benzinest.
Valóban jó deal.

[ Szerkesztve ]


cousin333
(addikt)
Blog

"Továbbra is ugyanaz a probléma, a limitált hatótáv miatt ezek inkább futkorászós városi autók, a városokban pedig pont elég kevesen tudnak otthon (olcsón) tölteni."

Agglomerációból bejárósnak viszont tökéletes: a távolság már elég nagy, városban haladsz vele és otthon töltheted. A mai 2-400 km meg a benzineshez képest limitált, a legtöbb ember valós igényéhez képest meg legtöbbször elegendő.

"A töltők között pedig nagy versenyhelyzet nem lesz, mivel hasonlóan az üzemanyaghoz, az áramot is mindenki ugyanúgy 1-2 helyről tudja vásárolni."

Mondtam, hogy ingyen nyilván nem fogják adni, de azért lesz különbség aközött, hogy 100 km-en belül a tiéd az egyetlen villámtöltő, vagy van még több is, adott esetben az utca túloldalán. És sokszor otthon is lehet tölteni, tankolni viszont nem.

"Ez lényegtelen, a vételi és eladási ár közti különbséget buktad."

Egy másik hozzászólásomban írtam, hogy ez valóban így van, így sem buksz annyit, mint a benzines és a villanyos új vételárai közötti különbség, amit sokak szerint a villanynak "be kell hoznia".

"Mert az e-autók akksija épp a fejlődési pálya elején van, most rohadt drágán vehetsz egy limitált e-autót"

Ebben van igazság (lásd #25), de az olló kezd záródni (50 kWh már sokaknak elegendő lehet), és a számítás szempontjából lényegtelen, amíg adott korú villanyos abszolút értékben drágábban eladható, mint a belsőégésű társa.


cousin333
(addikt)
Blog

Még egyszer: nem azt mondtam, hogy nem buksz többet a villanyoson (akár arányaiban is), hanem hogy nem az új áraik közötti különbözetet bukod el. Amúgy a villanyos kedvezményes listaára 10,9 millió, ha nincs állami támogatás.

A hivatkozott két kocsi felszereltsége, menetdinamikája, komfortja továbbra sem azonos. Active felszereltségnél már 5 vs 11 millió. A 130 LE-s Allure Pack (mert csak ilyen van benzinesből ezzel a motorral) az 8 millió, ugyanez villanyosban 12 millió: [link].

Egy 5-ös benzines BMW árából meg veszel 3-4 Dacia Sandero-t, akkor most melyik a jó deal?

[ Szerkesztve ]


<Lacy85>
(addikt)
Blog

Közben tárgytalan. :D

[ Szerkesztve ]


<Lacy85>
(addikt)
Blog

Jó, így már oké. :D


#16820480
(titán)

Mondjuk ha nem a fapados legolcsóbb benzinest nézed, hanem felszereltségben azonosat, akkor tovább szűkül azért az árkülönbözet, mondjuk 8-9m vs. 5-6m. De a töltőknél is ha mondjuk a legdrágább lehúzós villanytöltőket nézed, akkor nézhetnéd benzinből is a legdrágább autópálya melletti kutakat, ahol 500+ egy liter gondolom mostanában. Ugyanez a fogyasztásnál is, nem nagyon láttam még olyan autót, ami a megadott fogyasztásokat tudta, főleg nem városban vagy pályán, simán rá lehet számolni 20-30%-ot legalább, de ha sportosan vezetsz akkor 50-et is akár (elektromosnál ez kisebb különbség valamivel, mert a visszatöltés miatt nem vész el minden energia, amit gyorsításra használtál).


forumpista
(tag)

Szerintem ne térjünk el különböző felszereltség felé. Mai napig nem értem hogy van egy limitált hatótávú e-autó, aminek a fogyasztása elszáll a csába ha kimegy az autópályára, majd sz@rásig pakoljak olyan extrákkal amiknek akkor lenne értelme, ha valaki azzal ingázna Bp-München között naponta. Amire viszont nem képes, mert akkor 100 km-enként meg kell állni fél órára tölteni.

Miközben városi meg agglomerációs bejárásra gyakorlatilag az ülésfűtésen+klímán kívül semmi extra nem kellene. Kvázi az e-autók mesterséges vannak agyondrágítva olyan nem választható extrákkal, amikre semmi szükség bennük, míg (szerencsére) a hagyományosban ezek választhatóak.
Egy szó mint száz, nem érdemes azonos felszereltséget összehasonlítani, azt kell nézni hogy az adott célra mennyibe kerül az egyik autó és mennyi a másik, az egy sajnálatos dolog, hogy az e-autóknál nem lehet csökkenteni a teljesen felesleges és kihasználatlan extrák számát.


Noukoum
(veterán)

Egy 5-ös benzines BMW árából meg veszel 3-4 Dacia Sandero-t, akkor most melyik a jó deal?

Inkább egy ezres swift, és az árkülönbözetet meg eltankolom. Az amúgy is sokkal jobb mint bármely villanyautó hiszen egyseggel elmegyek háromszor vele németországba egy nap alatt.


cousin333
(addikt)
Blog

De miért kevered ide a második autót? Az elsőn buksz 7-et, ha villanyos, 2-t ha benzines. A különbség 5. Ezen a ponton ugyanott vagy, mint mielőtt megvetted volna: nincs autód. Ha veszel egy újat, akkor a fenti számokat szorzod meg kettővel. Tehát a különbség már 10. Ha veszel egy harmadikat, akkor 15. De ha a vételár különbségekkel számolsz, akkor a különbség 7, 14 illetve 21 lenne.

Az egész kérdés nem arról szólt, hogy melyik olcsóbb, vagy melyikkel buksz kevesebbet a vételáron, hanem hogy mennyit kell(ene) behoznia a villanyosnak. Én csak azt írtam, hogy kevesebbet, mint a vételárak különbsége. Ha az első kocsival nem spórolsz 5 év alatt 5 milliót, akkor a másodikkal is bukni fogsz (ugyanannyit).

Tehát nem arról van szó, hogy a villanyos anyagilag(!) összességében jobban megéri-e, mint az alap fapad benzines, mert gyanítom nem. Csak az zavar, hogy a számolásból mindig kimarad az eladásiár-különbözet. Mint ahogy egyébként a különbséget be is fektetheted, és akkor kamatozik, ami szintén a megtérülés ellen szól.

Akkor nekem is OK :) (bár most ez a hsz. kontextus nélkül marad...)

[ Szerkesztve ]


Kinder
(senior tag)
Blog

:((( :((( :((( :((( :((( :((( :((( :((( :((( :((( :((( :(((
Annyira okosak vagytok, hogy a benyás 4 milla, ez az elektromos meg 8,5 milla, de jujj, nem éri meg.
Csak az fapad 60 lóerő, az elektromos pedig fullos, 130 lovas.

Aztán, ugyanannyi az üzemanyag.... lótúrót.
Hidegben a benzines sem 5 litert eszik, főleg nem beindítás után az első 4-5 km-en, hanem akkor kb annyi károsanyagot pöfög ki, mint egy villanyautó full legyártása.
Melegben meg az elektromos is többet megy el, megint nem jó a matek.

Aztán a villanyosra utána nem költesz ám.
Pl nincs kettős tömegű lendkerék szétesés ( van benzinesben is ), nincs olajcsere, nincs vezérműszíj csere, nincs ad-blu beöntés 10 tankolásonként, nincs nemhogy féktárcsa, de fékbetét csere sem az első 100k km-en, nincs parkolási díj ( tudom, most semmire sincs, de majd lesz ), nincs akkucsere sem milliárdokért, mert nem fosik be 200k km után sem.

Ablaktörlő lapátot veszel, ablakmosó folyadékot, és esetleg téli/nyári gumit.
( De ezt minden autóra kell, hajtsa bármi, ez nem plusz költség )

És nem pöfögsz lokálisan semmit, vagy nem ébreszted fel a lakótelepet hajnali háromkor minusz 10 fokban a tíz perces melegítéssel a parkolóban, ellenben előmelegítheted, leolvaszhatod a jeget róla, míg otthon felöltözöl/megkajálsz és leérsz a kocsihoz, és ehhez nem kell sok pénzért webastót vagymit belerakatni.

Ez a jövő, sőt, nem is a jövő, az már a jelen, felesleges ellene kárálni, terjeszteni a hazugságokat, "véletlen" elhallgatni az előnyöket, mert csak magatokat minősítitek.

Persze, ha mindenki napi 600 km feletti távot megy, akkor nem szóltam. ( Az emberiség maradék 99,9999999999999999999999999999999999999%-nak ez a kis Peugeot 208e is tökéletesen megfelel. )


<Lacy85>
(addikt)
Blog

Nem tudom pontosan a töltők árait, mert már rengeteg van, de a legolcsóbb amit láttam, 80Ft/kWh körül volt. De itt még pluszban felszámoltak percdíjat is.
Az 5 liter körüli fogyasztás ilyen autóknál meg egyáltalán nem lehetetlen. Ezek nem fognak megenni 8-10 litert.
Sok ismerős / munkatárs jár ilyesmi autókkal. 6 liter a max.
Van extrém példa is. Országúton 3,1 liter, de azt nem tudom, hogy csinálta. :D


cousin333
(addikt)
Blog

De fontos, hogy a Swift min 20 éves legyen, mert csak azzal esik jól a németországi kiruccanás. ;)


cousin333
(addikt)
Blog

E-On olcsóbb. Lidl meg ingyenes. Egyelőre...

"Ez egy Yugo. Keveset fogyaszt, de nem megy" :)

Lassan haladva, hátszéllel lehet szép számokat produkálni. Mondjuk ott a villanyautó se 20-at fogyasztana...

[ Szerkesztve ]


hemaka
(nagyúr)

MIlyen 8,5? Jelenleg nincs támogatás, kifogyott a keret csak szólok... :DDD

[ Szerkesztve ]


cousin333
(addikt)
Blog

Szerintem ez pont fordítva van. A villanyautók eleve drágán gyárthatók, ezért a gyártók azzal próbálják vonzóbbá tenni, vagy csökkenteni a benzineshez képest a felárat, hogy egy csomó funkciót, ami a benzinesben extra, azt itt alapból beépítik, hiszen ez nekik nem kerül annyiba, mint amennyiért neked amúgy eladják.

Nem tudom amúgy, hogy milyen extrákra gondolsz, ami kizárólag hosszútávú, autópályás utazáskor jön jól.

A megnövekedett fogyasztást amúgy a légellenállás okozza, de vannak villanyautók (pl. Tesla, vagy Ioniq), amik ilyen körülmények között is konszolidáltan fogyasztanak.

[ Szerkesztve ]


<Lacy85>
(addikt)
Blog

És mire mész a sokszáz villany lóerővel?
A 4-5-600 lóerős Tesla-k is 110-es tempóval mennek pályán, hogy ne merüljön le az autó.
Városban meg még fontosabb a lóerő 50-60 km/h tempó mellett.


Noukoum
(veterán)

Mindegy mennyi idős hiszen sosem romlik el, akár csak a többi benzines és dízel autó. Amúgy meg persze hogy jól esik vele napi háromszor németországba menni egyseggel, hiszen termeli az üzemanyagot. Ja és nyugodtan mehetek bárhol kétszázhúsz felett hiszen 3 perc alatt megtankolom...


cousin333
(addikt)
Blog

"A 4-5-600 lóerős Tesla-k is 110-es tempóval mennek pályán, hogy ne merüljön le az autó."

Kivéve persze, ha nem. Egyébként pont nem sokszáz lóerőről beszélt. Egy 1000 LE-s autóval is lehet lassan menni, ellenben egy 50 LE-sel nem tudsz sportosan. 4-5-600 LE alapvetően benzinesben is felesleges.

"Városban meg még fontosabb a lóerő 50-60 km/h tempó mellett."

Városban miért ne számítana a dinamizmus? Mondjuk pont ez az a terület, ahol a villanyosok kenterbe verik a belsőégésűeket.

[ Szerkesztve ]


forumpista
(tag)

Sávtartó automatika, tempomat, malomkerék (pl. bmw i3, itt szerencsére még egész elfogadható méretü), ilyen-olyan "önvezetés" és tsai.

Egyébként lehet hogy igazad van és pont fordítva (kvázi "ingyen" adják bele mert amúgy is drága), de pont ezért sem érdemes azonos felszereltségeket összehasonlítani.
A lóerők is ugyanez a kategória nekem, minek sokszáz lóerő a napi 2x30 km ingázáshoz.


#16820480
(titán)

Remélhetőleg lesz valami egységesítés ezen a téren. Azért több országban is olcsóbb a töltés mint a benzin, még az USA-ban is jóval olcsóbban jön ki, bár ott tényleg elég magas a kertes házakban élők száma, így tudják otthon tölteni.

Nem tudom, nekem az 1,4-es Jazz simán 6 liter felett eszik, érzésre inkább 7 felett, szóval nem igazán tudom elképzelni azt a 3 litert hogyan :N Biztos vontatták, vagy valami :D

Amúgy az első hsz-ed a topikban az volt, hogy minek vennél Model 3-at, ha annyiért egy BMW M3-at kaphatsz. Nos akkor egyrészt azt is minek vennél, mire annyi LE, másrészt meg még jó, hogy annyiért M3-at adnak már, mivel az van kb egy ligában a "fapados" Model 3-mal :)


Tigerclaw
(nagyúr)
Blog

Igen, jelenleg mestersegesen kozeliti az EU egymashoz a hagyomanyos es elektromos autok arat, de ennek tavaly meg is volt az ara, az uj auto eladasok nagymerteku csokkenesevel. Ha bevezetik az Euro 7-et, ez tovabb folytatodik es talan 6 millio alatt nem lehet majd venni uj hagyomanyos vagy hibrid motoros autot az EU-ban.

Elkepzelheto hogy szinte ugyanannyiba kerulnek majd a hibrid motorosak mint a tamogatott aru teljesen elektromos verziok, de azt a piac tekintelyes resze nem tudja megfizetni. A fejlodo orszagokban ujra a hasznalt auto fel fordulnak majd az emberek, de mivel azoknak az ara is felmegy, sokan vagy 20 eves "roncsokkal" jarnak majd vagy feladjak az autozast.

Valoszinuleg tonkre megy meg par autogyar, mint a Fiat vagy a Suzuki, vagy az EU-n kivuli piacra gyartanak majd. Lehet hogy a VW csoport is osszemegy, mert pazarlas lesz kulon fejleszteni a Skodat es a Seatot. Maximum ugyanazt a modellt mas neven adjak majd el a kulonbozo orszagokban, de nev es logo kivetelevel minden egyforma lesz.

Persze lehet hogy az Euro 7-et nem vezetik be meg sokaig.


cousin333
(addikt)
Blog

Ezen extrák jó része a benzines változatokban is benne van. Az ilyen mindenes platformokba (benzines, dízel ,hibrid, elektromos ugyanabban a kasztniban) már minden rendelkezésre áll. De nyilván egy tisztán villanyos sem maradhat el mögöttük, mert ez a trend, hajtáslánctól függetlenül.

Egyébként nem tudom, miért lenne felesleges: tegyük fel, hogy Németországban ingázol oda-vissza napi 80-120 km-t. Sanszos, hogy ebből 40-100 km-t autópályán mész, máris megérheti. de mondjuk egy távolságtartó tempomat országúton se hülyeség.

Amúgy meg már ma sem minden villanyautó egyforma. A városi szaladgálós kategória jellemzően 80-140 LE között van. A motor kicsi, könnyű, egyszerű, hatékony, miért ne lehetne erős? Állítólag már csak visszatöltés miatt is ilyenek.

A tényleg erős Teslák meg nem csak 60 km ingázásra valók, mert autópályán is elmennek 3-500 km-t egy töltéssel. Ez azt jelenti, hogy egy tipikus hosszabb egynapos utazást 2-3 töltéssel abszolválnak. Nem tudom, miért kell úgy tenni, mintha a villanyautók az utca végéig is csak konnektorral jutnának el...

[ Szerkesztve ]


<Lacy85>
(addikt)
Blog

Nem M3-at, hanem M-es felszereltségű 3-as BMW-t.
A simákhoz is van M-es csomag. Futómű, stb.
500 lovas benzintemetőt venne a halál. Meg az már ~30 milla körül van. Az nem igazán Model 3 kategória.
De még mindig az Alfa a kiszemelt. :D
Amúgy hogy lenne már azonos liga? Csak mert gyors?
Anyaghasználat, komfort, zajszigetelés,stb. nem számítanak ~20 milla körül?

[ Szerkesztve ]


cousin333
(addikt)
Blog

Na, linkeljed azokat a találatokat. Nyilván 4 év múlva 120%-al lesz olcsóbb. ;]


ljs
(tag)

Troll ON
"Az emberiség maradék 99,9999999999999999999999999999999999999%-nak ez a kis Peugeot 208e is tökéletesen megfelel."
Ha már emlegettük a matekot:
100% - 99,9999999999999999999999999999999999999% = 0,0000000000000000000000000000000000001%
8 milliárd emberrel számolva ez még 1 "darab" ember sincs.
Tehát mindenkinek megfelel ez a kis e208. Ami meg -nyilvánvalóan- nem igaz.
A sok kilencestől, meg a sok nullától már jojózott a szemem.
Troll OFF
Nekem nagyon tetszenek az elektromos autók.
Pl. az 508 elektromos változata (különösen az SW Hybrid) vagy a Hyundai Ioniq5 (de az ikertesó sem rossz: Kia EV6).
De a mutatvány az e208 esetében két dolgon bukik meg:
- aráytalanul drágább (kb. sosem hozod be a felárat, mert addigra régen eladtad);
- "A sima 230 V-os dugón keresztül mindösszesen 1,8 kW érhető el 8 amperen, egyszerű matekkal kiszámolható, hogy itt 10 órányi töltésre van szükség körülbelül 100 km-nyi extra hatótávhoz, szóval ezzel tényleg csak rövid napi ingázásokat tudunk visszatöltögetni, cserébe nem is kell hozzá semmi, csak egy egyszerű konnektor."
Tehát egy évben minimum 200 töltés. És még akkor is marad a hétvégi hatótáv-para.

üzenetek