üzenetek

hozzászólások


schawo
(titán)
Blog

:DDD


Szeszkazán
(senior tag)

Azért a fórum lakói mérnek javulást a teljesítményben.


Cythyel
(aktív tag)

tuningosoknak és tesztereknek fontos csak a magasabb boost, hosszabb távon igenis én inkább elengedném azt az 50, de akár 100mhz-et is, ha minél több szálon lenne képes a lehető legtovább tartani a boost órajelet a procc...


akosf
(veterán)
Blog

Azt honnan tudja a processzor, hogy mikor kell órajelet emelni?

szerk.: Ehhez van Windows driver vagy hardverből próbálja kitalálni?

[ Szerkesztve ]


Dr V
(őstag)

Az alacsonyabb fesznek örülni fogok, adott allcore órajelet kézzel beállítva alacsonyabb fesszel tudja tartani, mint a pbo vagy az auto tuninggal teszi magától.


ДарСтав
(aktív tag)
Blog

Már látom is magam előtt a jövő heti szenzációt: Az ABBA együttes beperelte az AMD-t jogszerűtlen névhasználatért!


Foglalt név
(őstag)

"sokkal inkább a felhasználók rendkívül érzékeny lelkének" - egyébként teljesen elmebetegnek érzed magad, vagy betegségtudat nélkül éled az életed? Azért merem megkérdezni, mert egy cikkben kezdtél személyeskedni több ezer emberrel, hogy védd a mundér becsületét :U


Z_A_P
(őstag)

pokolian kicsi , rendkívül érzékeny lelkének

Ezek a jelzok, kifejezesek... furak egy ilyen cikkben :)

[ Szerkesztve ]


FeRRaR1
(őstag)

+1

Bár nekem PBO-val nem volt gondom, 1-2 maggal 4375 - 4425 között boostol max, összes maggal 4260 - 4275 körül. Igazából szerintem nagyon jó munkát végzett az AMD, hiába hisztiznek sokan net szerte.


Cifu
(nagyúr)
Blog

Szokásosak. Sajnos. :U


Kopi31415
(félisten)
Blog

Foglalt név
(őstag)

Ha valaki tiszta tudattal átolvasta és korrigálta cikket, kérem törölje ezt a két hozzászólást is :R


Chaser
(titán)
Blog

nehogy már, ez a világörökség része ( : kicsit túlment egy határon, de legalább látszik hova tart a ph


Abu85
(HÁZIGAZDA)
Blog

Ha egy pohár víztől még szomjas maradsz, de kapsz hozzá még egy aprócska cseppet, akkor jobb lesz? Mert alapvetően ezt csinálta az AMD. Adott még egy aprócska csepp vizet, és ahogy látom mindenki boldog. :) Ha viszont én szomjas lennék, akkor egy aprócska csepp nem lenne elég, úgy érezném, hogy palira vettek, mert jobb nem lett, maximum csak úgy látszik.

Ezt értelmezheted úgy is, hogy a felhasználók vitték az egészet túlzásba, vagy úgy, hogy a gyártó kiszúrta a szemüket a látszattal. :)

[ Szerkesztve ]


Kopi31415
(félisten)
Blog

Ha az van meghirdetve az eladott terméken, hogy 500ml, akkor a 450ml bizony átverés. Vagy hogy hivatkozzak nem régi esetre, ha a processzor nyolc magosnak van hirdetve, de csak négy magos, akkor az is átverés.


Cickánykoma
(tag)

Az ABBA után majd jön a következő BIOS-ban az EDDA :DDD


Fred23
(veterán)

"Az új API-val elérhető lesz az úgynevezett peak órajelérték, amely a leggyorsabb mag maximálisan kimért órajelértékét jelzi vissza az adott mintavételi cikluson belül."

Kissé placebo szaga van.

Ezért is vonz annyira a talán már hamarosan jövő 3500-as; annak csak 4100 MHz lesz várhatóan a boost órajele, azt meg remélhetőleg stabilan, könnyen fogja hozni. Csak jöjjön már!


paprobert
(aktív tag)
Blog

A boostról tudni kell, hogy hivatalosan az ügyfél kezében lenne annak a lehetősége, hogy eléri-e. A gyakorlatban viszont nem ez volt a helyzet.

Amikor a felhasználók 90%-a nem éri el, illetve vannak akik mindent tökéletesen csinálnak, szinte laboratóriumi összeállítással és hűtéssel rendelkeznek, de nem érik el a dobozra írt órajelet, az megtévesztés.

Per lett volna a vége ha nem korrigálnak. Megjegyzem, jogosan.


Abu85
(HÁZIGAZDA)
Blog

Az van meghirdetve a terméken, hogy up to 500 ml.

De egyébként megkapták amit akartak a felhasználók, csak én nem látom mi értelme van. Én azt látom, hogy az AMD nem akart összetűzésbe keveredni a userekkel, így inkább módosítottak a booston. Ez nagyon jól paraméterezhető, hiszen a korábbi AGESA-kkal is változott. Most pár nanoszekundumig nagyobb órajelet tud beállítani, és ennek talán az is lesz az ára, hogy gyorsabban is kell visszaváltania, de beállítja. A peak speed monitoring szépen visszajelzi az adott cikluson belüli legmagasabb értéket. Közben lehet, hogy a processzor a mintavételi cikluson belül sokszor visszaváltott, de a peak az peak. A felhasználó megkapja a látni kívánt órajelet, egy-két, optimális időben elindított alkalmazásban ez talán még hoz is +1%-ot, de idővel úgyis felmegy a processzor hőmérséklete a terheléstől, tehát a boost a valós programfuttatási körülmények között úgyis valamennyire visszaesik, ahogy minden processzornál. Márpedig én azt látom, hogy a felhasználók úgy dolgoznak a gépükön, hogy megnyitnak egy alkalmazást, és az addig működik, amíg be nem fejezik a munkát. Olyat még nem láttam, hogy megnyitják a programot, majd két perc múlva bezárják egy percre, hogy a következő két percben újra jobb legyen a boost. Lehet, hogy valaki így csinálja, csak nem tartom logikusnak, de ha van ilyen, akkor ezt az AGESA verziót neki találták ki, +1% teljesítményt talán nyer az egy perces pihenőidők közötti programfuttatással.
A valós felhasználást tekintve viszont nem látom a változást. Négy-öt perc terhelés után a proci beáll valami köztes órajeltartományra, tehát a tartós teljesítmény tekintetében az ég világon semmi sem változik. Effektíve az AMD dobott egy morzsát, ami látszatra jól néz ki, de eközben nem történt semmi, minden olyan, mint régen.

[ Szerkesztve ]


h-yle
(őstag)
Blog

Ez nem technológiai, hanem marketing probléma. Ha valamit úgy hírdetek, hogy 4.4GHz boost, adok mellé hozzávaló hűtőt, akkor ha azt berakom a gépbe akkor tudja a 4.4GHz boostot. Legalább. Nem 4.39999GHz-et. 4.4-et.

Nem a vásárló kérte, hogy az AMD így marketingelje a termékét, ez az ő döntésük volt. Sajnos GHz sells, a "hosszan tartó teljesítményélmény" kevésbé sexy, mint az, hogy "5GHz boost clocks"*. Viszont ha ráírta, akkor vagy így, vagy úgy, de tudnia kell. A siránkozás meg ennek a következménye.

Én teljesen boldog vagyok a 2700X-emmel, szépen fel szokott boostolni 4.25-re és nekem ez pont elég, nem lesz jobb a attól az extra 50MHz-től (tudom, próbáltam :D ), de itt nem is erről van szó.

*5 percig, 1-2 magon, ha lehűtöd, aztán marad a 3.8GHz


Abu85
(HÁZIGAZDA)
Blog

A jogi részét megértem, csak az értelmét nem látom. Nehezen hiszem el, hogy van olyan felhasználó, aki attól boldogabb lesz, hogy a megvásárolt processzora az adott mintavételi cikluson belül mondjuk egy nanoszekundumig megnyalta a maximális órajelet, amit visszajelez a Ryzen Master, majd a mintavételi ciklus ~90%-ában egy ismeretlen, valamivel alacsonyabb órajelen üzemelt, amiről pont nem kap tájékoztatást a user. SRSLY, WTF ... ilyen tényleg létezik? :)

(#20) h-yle: Ezt a részét értem. Fentebb írtam, amit nem értek. :)

[ Szerkesztve ]


Foglalt név
(őstag)

Maradva példádnál, ha veszek egy pohár vizet, amin van egy jelölés, hogy meddig töltik (és a főleg, ha a "vízipari" norma, hogy pár cseppel inkább még rátesznek, hogy ne legyen vitára alap akkor sem, ha te kaptad a legkevésbé töltöttet), akkor igenis legyen a jelölésig töltve. Ha pedig szólok, hogy nincs, az ne nekem, hanem a csaposnak legyen kellemetlen és ennek megfelelően repüljön az elnézést.
Teljesen véletlenül, éppen építkeznek az utcánkban. Első héten 20 perccel korábban kezdték törni a betont, mint amit a helyi csendrendelet előír. Szeretek 7-kor a légkalapács hangjára kelni? Nem, de ez a szabály, ezt nekem kell lenyelni. Ha a munkásnak 20 perccel korábban jön a busza és nem szotyizik, azt meg neki. Írtam neki, nem lettem lehülyézve, hanem szó nélkül változtattak.
Itt ráadásul az AMD írta a saját szabályait, amit nem tud betartani, gondolom a márketing osztály miatt. Öngól.

A boldogabb leszel része már rég elment, amikor kezdtünk elszakadni a valóságtól, csak hogy hülyítsük egymást. Itt már egyszerűen az elvről van szó, hogy valahol húzzunk egy határt neki. Mert különben begorombul az alutasakban tartott intelligens mosószerem.

[ Szerkesztve ]


Dr V
(őstag)

Az alacsonyabb fesszel nem melegszik annyira, így az boost órajelet is tovább tudja tartani, nemigaz? Tehát gyorsulhat a rendszer hosszabb távon is a megfelelő felhasználás során.


Fred23
(veterán)

"az új mikrokód képes a processzor üzemfeszültségét alacsonyabb szinten tartani, méghozzá azáltal, hogy kiszűri az enyhe terhelésű alkalmazások órajel- és feszültségváltozásra vonatkozó igényeit"

Szerintem ez a boost órajelekre nem vonatkozik.

Az AMD sokat akar a szarkát játszott idén a boost órajelekkel. Az összes procinál -100 MHz-cet kellett volna megadni, és mindenki boldog lenne!

[ Szerkesztve ]


Abu85
(HÁZIGAZDA)
Blog

Egyrészt az van a procin, hogy up to. Ebben a hsz-ben pedig leírtam, hogy mi az amit nem értek. [link] - sőt, nem is az, hogy nem értem, mert a user azt hiszi el, amit lát, amiről pedig nem kap adatot, azt úgy értelmezi, hogy nem is létezik. De most konkrétan az történt, hogy az AMD dobott nekik egy morzsát, és boldogok. A gyakorlatban, valós programfuttatásban jobb lett? Nem, semmivel! Csak most azt az órajelet látják, amit akarnak. És? Ezt nem nehéz megcsinálni, az a Ryzennek a legnagyobb előnye, hogy nagyon gyorsan vált órajelet. Egy nanoszekundumig felküldik a maxra, és rögtön a maximális órajelet jelzi a Ryzen Master. És senki sem gondol bele, hogy a mintavételi ciklus nagy részében nem is a kijelzett órajelen működött a processzor. Ne haragudj, de ebben én csak a boldog tudatlanságot látom, és nem megsérteni akarom ezzel a felhasználókat.

És most úgy gondoljátok, hogy húztatok egy határt nekik? Nagyon nem. :)

(#23) Dr V: Ez nem ilyen egyszerű. Az a szűrő, amit beépítettek, igazából egy korábban tervezett elem volt. Persze a hatása lehet annyi, hogy amikor kell, akkor pár nanoszekundumig nagyobb órajelre tud ugrani a proci, de nem több. Sokkal inkább az a célja, hogy vannak bizonyos OS folyamatok, amelyek úgymond "mérgezték" a működést. Értsd ezalatt, hogy amikor elindultak, akkor a processzor egy pillanatra megemelte a feszültséget és az órajelet, hogy felkészüljön a terhelésre, de eközben maga a folyamat rendkívül enyhe terhelésű volt, tehát nem kellett volna ezt megtenni. Ez a rendszer ezeket az eseteket szűri ki, és ettől marad alacsonyabb a feszültség, mert van olyan folyamat, aminek igazából nem kell boost, csak ez akkor derül ki, amikor a proci már beállította. Az új AGESA-val viszont még a beállítás előtt kiderül. De ennek a valós hatása tényleg nüansznyi.

[ Szerkesztve ]


Puma K
(veterán)
Blog

"Sajnos GHz sells, a "hosszan tartó teljesítményélmény" kevésbé sexy, mint az, hogy "5GHz boost clocks"*. Viszont ha ráírta, akkor vagy így, vagy úgy, de tudnia kell."

AMD listened to our feedback! They removed the "5GHz" in a reupload - [link]


horppc
(tag)

És most köszönje meg mindenki az amdnek, hogy így megjelenés után pár hónappal nem hazudott. Az értékek valóban elérhetőek.

Bezzeg az intel mekkora ordanáré tetves egy cég, hogy előre elmondta hogy nemlesznek publikusak a magonkénti boostok, mert pl egy ordenáré ratyibájt lapban pl elérhetetlen a stabilitás / max órajelek stb.

tetves egy cég, szóltak előre. pár éve. De ez intel nem amd.

[ Szerkesztve ]


Kopi31415
(félisten)
Blog

"Az van meghirdetve a terméken, hogy up to 500 ml."

Valaki hazudik. A jelek szerint te.


apatyas
(Korrektor)
Blog

Akkor most már minden Super Trouper!
Az alacsonyabb működési feszt illető rész a korábbi generációkra is érvényes vajon? Sima Zen, illetve az APUk?


Chaser
(titán)
Blog

"De egyébként megkapták amit akartak a felhasználók, csak én nem látom mi értelme van. Én azt látom, hogy az AMD nem akart összetűzésbe keveredni a userekkel, így inkább módosítottak a booston."
értelme semmi, így hirdették, így kell működnie, amd-nél az egyetlen elfogadható megoldást választották, nem olyan bonyolult ez

szerk:
eltérni a vásárló javára lehet a spectől, a kárára nem, ráadásul saját spec, nem egy harmadik fél írta elő kötelezőnek

[ Szerkesztve ]


Abu85
(HÁZIGAZDA)
Blog

Ki van emelve, hogy MAX, illetve vidd rá az egérkurzort arra a kis információs gombra. ;)

(#30) Chaser: Tehát amiatt most jobb lett, mert a proci néha belenyal a max órajelbe, de végeredményben nem változott semmi a látszatot leszámítva? Én igazából ettől kapnám fel a vizet, hogy csak a látszattal szúrják ki a szemem. Ettől én nem érezném magam jobban, de oké elfogadom, hogy ez másnak elég.

[ Szerkesztve ]


horppc
(tag)

Ha amd-s vagy és valamit hirdetnek allcore 3.5 ön de 3.4 et kapsz, becsületes amd-sként ez nem hiba ez feature.

Ha ez intel oldalon van akkor 5 héten át gyűjtődne a turha, olyan cikk lenne, hogy húúú.

[ Szerkesztve ]


Cifu
(nagyúr)
Blog

Van egy kis kék körben egy i betű Max. Boost Clock mellett, amelyben leírják, hogy befolyásolhatja egy csomó dolog, hűtés és egyebek. Szóval kimagyarázták. Egyébként az emlékeim szerint korábban nem volt ott az a bizonyos i betű és a szöveg, de az archive.org valamiért folyton szerver hibát dob most vissza, ha meg akarom nézni a Ryzen 3 oldakat az AMD-nél korábbi snapshotokon...

Szóval én is úgy gondolom, hogy az AMD nem "up to" szöveget írt bizony, hanem annyit, hogy ennyit kell(ene) elérnie a procinak, csak az eset után gyorsan updatelték a honlapjukat...

@Abu: A 'Max.' nem egyenlő az 'Up to'-val. A Max-ot el kellene érnie...

[ Szerkesztve ]


Dr V
(őstag)

Töröltem

[ Szerkesztve ]


Foglalt név
(őstag)

Meg kell néznem otthon, a neten lévő dobozokon nem ilyen, de szerintem az enyémre már nyomtak egy matricát, amin hasonló szerepel. Ez viszont megint csak tájékoztató jellegű dolog, mert ez az értelmezést azt mondaná, hogy max. eddig boostol, közben meg az új béta biossal, van akinek feljebb.


Ribi
(nagyúr)

Szerintem indítani kellene egy pert, hogy bizonyos procik tovább boostolnak mint a megadott érték.
Már mind két oldal érvei elhangzottak, csak hát ebből perek szoktak születni, vásárló megtévesztése miatt.
Már elhangzott hogy 10GHz-et is írhattak volna oda, hiszen a max az dísznek van. Ez pedig megtévesztés és ezt akárhogy is magyarázzák megtévesztés marad.
Érdekes, hogy pl vga kártyáknák is ott van a boost frekinél, hogy up to valamennyi. Ezt rendes hűtés mellett minden kártya eléri és még jóval túl is teszi. Szóval ezzel a biossal kb kiszúrták a szemét az embereknek és vicces, hogy sokan tapsikolnak is, hogy arra az 1ns-ra kiírta a kívánt értéket. Csuhaj.


Predatorr
(tag)

A pci-e 4.0 támogatás régebbi lapoktól visszavonásakor megjósoltam, hogy majd rákényszerítik a usereket, és lőn; lottó 5-ösöm lenne így...😃

Ribi: Hát, maflábbaknak rohanni kellett megvenni. Én rögtön arra gondoltam, hogy ha az 1. Ryzen nyögvenyelős volt, a 3. (új design) sem lesz rendben, úgyhogy majd 4. genre (javított) fejlesztek, ha egyáltalán.

[ Szerkesztve ]


Chaser
(titán)
Blog

nézd, nem vagy hülye gyerek, számítási szempontból valószínűleg semmi nem változott, de így teljesítették amit ígértek, nem lehet megkérdőjelezni
sokkal kisebb cégnél is ez a _minimum_, ekkora cégnél ez nem kérdés, ha ilyen volumenű céget vinnék az a dolgozó pont addig lenne munkatárs míg ilyen dolognál visszakérdez
ez pont olan ha valami meghirdet a multi 9999ft-ért és 10e-t kell kereken fizetni, akkor 1ft-ról beszélünk, legyen limitált vásárlás, egy vevő max egy termék, tehát 1ft-ot nyerhet, azt is csak akkor nyilván ha bankkártyával fizet, nem oszt-nem szoroz, de a 10e az nem 9999ft, és ha szóvá teszem igen sűrű bocsánatkérések közepette ki fogják javítani a hibát - akkor is ha hülyének néz az ügyfeles, h 1ft-ért görcsölök -, csak hogy példa is legyen


joysefke
(addikt)
Blog

"Az van meghirdetve a terméken, hogy up to 500 ml."

Valaki hazudik. A jelek szerint te.

Van ám ott egy kék színű i-betű

[ Szerkesztve ]


arn
(nagyúr)

A korabbi szerianal sem volt allando a teljesitmeny... az a masik, hogy minel kifinomultabb az xfr, annal nehezebb lesz osszehasonlithato mereseket csinalni, mert minden kornyezeti valtozast leragal a proci. Szvsz ez igy van jol, csak a technikai parameterek lassan kb ertekek lesznek, es egy alsobb erteket kell majd megadni.


Gyuri27
(félisten)

Van még itt aki emlékszik azokra a szép időkre mikor te voltál az élet császára. És úgy beszéltél mint ha te fingnád a passzát szelet.
Te szerintem ne rój fel itt senkinek semmit.

Az a lényeg elkészült. Akinek ez fontos örülhet. Akinek mindegy volt annak meg nem számít.


lezso6
(HÁZIGAZDA)
Blog

Megahertz hiszti. 25-50 MHz hiányzik 4 GHz feletti órajeleken. Ez 1% sincs. De úgy fel van fújva, mintha ez lenne a legnagyobb probléma az iparágban.

Viszont a másik oldalról nézve mégiscsak mindössze 25-50 MHz-ről van szó, ha nincs technikai akadálya, akkor legyen már meg, ennyit megér a jó PR, pontosabban a rossz PR elkerülése.

[ Szerkesztve ]


antikomcsi
(veterán)

Érdekes, hogy így hónapok múlva itt is lehet olvasni erről. Igaz, hogy kicsit másképpen, mint máshol, meg nem is a hiba van kiemelve, hanem, hogy jön a javítás, meg 25-50 MHz van írva, holott a felhasználók jelentős részének 75-100 MHz-el is elmaradt az órajel a várttól, de nem baj, ide jó ez így is.

Azért egy picikét majd módosítom a ryzenjeim boost algoritmusát én is, mert ez így sokkal trendibb mint, hogy javítom a hibát.


rodrigez
(senior tag)

Véleményem szerint ezeket az egzakt órajeleket már jó pár éve el kellett volna engedni. Max. pszichológiai hatása van, gyakorlati nem igen. Amióta a turbó órajelek bekerültek a köztudatba, ráadásul ez terhelés és magszám és utasításkészlet függvényében (AVX) változik, a világon semmi értelme azon rugózni, hogy elérte-e a maximálisnak bemondott órajelet, vagy csak 0.5-1%-ra tudta megközelíteni, mert az összkép nem fog változni számottevően, vagy akár sehogy. Meg amióta van ez az automatikus tuning, hogy kihozza a processzorból a legtöbbet, ember legyen a talpán aki pár mp-es tüskékből megállapítja, hogy melyik a jobb megoldás. Tart a 4.6ghz-et 5mp-ig aztán beesik, vagy rábízzuk a rendszerre és az majd kihozza belőle a legtöbbet. :)


Chaser
(titán)
Blog

O regen nem mert kotsog' lenni, mi pedig soha nem tagadtuk h azok is tudunk lenni ( : nem kell hozza capslockos nev sem ;]


Kopi31415
(félisten)
Blog

Mert a kis i betü átírja a max-ot up tora?


Puma K
(veterán)
Blog

"Egyébként az emlékeim szerint korábban nem volt ott az a bizonyos i betű..."

Nekem is ez rémlett, hogy nem volt ott... és nem is volt:

2019.08.30: [link]

[ Szerkesztve ]


Alogonomus
(tag)

Mint amikor az autótulajdonos veri az asztalt, hogy hiányzik 3 lóerő a beígért 450-ből, amire az autógyár inkább kiad egy opcionális frissítést a vezérlőszoftverhez, mint hogy elmagyarázza a kenés/magaslati levegő/oktánszám és egyebek hatását a tényleges mérhető teljesítményre.

AMD jól döntött, az egyszerű jajveszékelő emberek most azt érezhetik, hogy igazuk volt és győztek.


joey04
(félisten)

+1


Kansas
(senior tag)

Nem írja át. A max. az eleve azt jelenti hogy az utána írt értéknél az aktuális érték kisebb vagy egyenlő. Mindig vannak paraméterek is amitől függ.
A kis i betű a nehezebb felfogásúaknak a szájába rágja, nehogy gondolkodniuk kelljen, mert az manapság sokaknak túlzó erőfeszítést igényel.

Ugyanúgy, ahogy az Inteléknél az ARK-on is ott a kis "?" pl. a TDP mellett, és elmagyarázza, hogy az egy alapórajelen mért érték, referencia terhelés mellett, mihelyt elkezd bármelyik mag boostolni, az már nem annyi, amennyit odaírtak. Tehát ne várd hogy a csodaproci all-core 5GHz-en akárcsak a közelében is legyen... és ezzel nincs is semmi gond, csak fel kell fogni, hogy működnek a mostani procik.
Ja igen, a "Max Turbo Frequency" melletti kis kérdőjel meg tájékoztat, hogy az bizony csak egyetlen magon értendő(azt mondjuk már lehagyja, hogy erősen véges ideig...)

Érdekes módon az én R5 3600-am eddig is elérte a 4,2GHz-t rövid időre, a 4,17-et pedig tartósan is tudta, pedig még csak nem is X-es...

[ Szerkesztve ]

üzenetek