üzenetek

hozzászólások


Abu85
(HÁZIGAZDA)
Blog

A jogi részét megértem, csak az értelmét nem látom. Nehezen hiszem el, hogy van olyan felhasználó, aki attól boldogabb lesz, hogy a megvásárolt processzora az adott mintavételi cikluson belül mondjuk egy nanoszekundumig megnyalta a maximális órajelet, amit visszajelez a Ryzen Master, majd a mintavételi ciklus ~90%-ában egy ismeretlen, valamivel alacsonyabb órajelen üzemelt, amiről pont nem kap tájékoztatást a user. SRSLY, WTF ... ilyen tényleg létezik? :)

(#20) h-yle: Ezt a részét értem. Fentebb írtam, amit nem értek. :)

[ Szerkesztve ]


Foglalt név
(őstag)

Maradva példádnál, ha veszek egy pohár vizet, amin van egy jelölés, hogy meddig töltik (és a főleg, ha a "vízipari" norma, hogy pár cseppel inkább még rátesznek, hogy ne legyen vitára alap akkor sem, ha te kaptad a legkevésbé töltöttet), akkor igenis legyen a jelölésig töltve. Ha pedig szólok, hogy nincs, az ne nekem, hanem a csaposnak legyen kellemetlen és ennek megfelelően repüljön az elnézést.
Teljesen véletlenül, éppen építkeznek az utcánkban. Első héten 20 perccel korábban kezdték törni a betont, mint amit a helyi csendrendelet előír. Szeretek 7-kor a légkalapács hangjára kelni? Nem, de ez a szabály, ezt nekem kell lenyelni. Ha a munkásnak 20 perccel korábban jön a busza és nem szotyizik, azt meg neki. Írtam neki, nem lettem lehülyézve, hanem szó nélkül változtattak.
Itt ráadásul az AMD írta a saját szabályait, amit nem tud betartani, gondolom a márketing osztály miatt. Öngól.

A boldogabb leszel része már rég elment, amikor kezdtünk elszakadni a valóságtól, csak hogy hülyítsük egymást. Itt már egyszerűen az elvről van szó, hogy valahol húzzunk egy határt neki. Mert különben begorombul az alutasakban tartott intelligens mosószerem.

[ Szerkesztve ]


Dr V
(őstag)

Az alacsonyabb fesszel nem melegszik annyira, így az boost órajelet is tovább tudja tartani, nemigaz? Tehát gyorsulhat a rendszer hosszabb távon is a megfelelő felhasználás során.


Fred23
(veterán)

"az új mikrokód képes a processzor üzemfeszültségét alacsonyabb szinten tartani, méghozzá azáltal, hogy kiszűri az enyhe terhelésű alkalmazások órajel- és feszültségváltozásra vonatkozó igényeit"

Szerintem ez a boost órajelekre nem vonatkozik.

Az AMD sokat akar a szarkát játszott idén a boost órajelekkel. Az összes procinál -100 MHz-cet kellett volna megadni, és mindenki boldog lenne!

[ Szerkesztve ]


Abu85
(HÁZIGAZDA)
Blog

Egyrészt az van a procin, hogy up to. Ebben a hsz-ben pedig leírtam, hogy mi az amit nem értek. [link] - sőt, nem is az, hogy nem értem, mert a user azt hiszi el, amit lát, amiről pedig nem kap adatot, azt úgy értelmezi, hogy nem is létezik. De most konkrétan az történt, hogy az AMD dobott nekik egy morzsát, és boldogok. A gyakorlatban, valós programfuttatásban jobb lett? Nem, semmivel! Csak most azt az órajelet látják, amit akarnak. És? Ezt nem nehéz megcsinálni, az a Ryzennek a legnagyobb előnye, hogy nagyon gyorsan vált órajelet. Egy nanoszekundumig felküldik a maxra, és rögtön a maximális órajelet jelzi a Ryzen Master. És senki sem gondol bele, hogy a mintavételi ciklus nagy részében nem is a kijelzett órajelen működött a processzor. Ne haragudj, de ebben én csak a boldog tudatlanságot látom, és nem megsérteni akarom ezzel a felhasználókat.

És most úgy gondoljátok, hogy húztatok egy határt nekik? Nagyon nem. :)

(#23) Dr V: Ez nem ilyen egyszerű. Az a szűrő, amit beépítettek, igazából egy korábban tervezett elem volt. Persze a hatása lehet annyi, hogy amikor kell, akkor pár nanoszekundumig nagyobb órajelre tud ugrani a proci, de nem több. Sokkal inkább az a célja, hogy vannak bizonyos OS folyamatok, amelyek úgymond "mérgezték" a működést. Értsd ezalatt, hogy amikor elindultak, akkor a processzor egy pillanatra megemelte a feszültséget és az órajelet, hogy felkészüljön a terhelésre, de eközben maga a folyamat rendkívül enyhe terhelésű volt, tehát nem kellett volna ezt megtenni. Ez a rendszer ezeket az eseteket szűri ki, és ettől marad alacsonyabb a feszültség, mert van olyan folyamat, aminek igazából nem kell boost, csak ez akkor derül ki, amikor a proci már beállította. Az új AGESA-val viszont még a beállítás előtt kiderül. De ennek a valós hatása tényleg nüansznyi.

[ Szerkesztve ]


Puma K
(veterán)
Blog

"Sajnos GHz sells, a "hosszan tartó teljesítményélmény" kevésbé sexy, mint az, hogy "5GHz boost clocks"*. Viszont ha ráírta, akkor vagy így, vagy úgy, de tudnia kell."

AMD listened to our feedback! They removed the "5GHz" in a reupload - [link]


horppc
(tag)

És most köszönje meg mindenki az amdnek, hogy így megjelenés után pár hónappal nem hazudott. Az értékek valóban elérhetőek.

Bezzeg az intel mekkora ordanáré tetves egy cég, hogy előre elmondta hogy nemlesznek publikusak a magonkénti boostok, mert pl egy ordenáré ratyibájt lapban pl elérhetetlen a stabilitás / max órajelek stb.

tetves egy cég, szóltak előre. pár éve. De ez intel nem amd.

[ Szerkesztve ]


Kopi31415
(félisten)
Blog

"Az van meghirdetve a terméken, hogy up to 500 ml."

Valaki hazudik. A jelek szerint te.


apatyas
(Korrektor)
Blog

Akkor most már minden Super Trouper!
Az alacsonyabb működési feszt illető rész a korábbi generációkra is érvényes vajon? Sima Zen, illetve az APUk?


Chaser
(titán)
Blog

"De egyébként megkapták amit akartak a felhasználók, csak én nem látom mi értelme van. Én azt látom, hogy az AMD nem akart összetűzésbe keveredni a userekkel, így inkább módosítottak a booston."
értelme semmi, így hirdették, így kell működnie, amd-nél az egyetlen elfogadható megoldást választották, nem olyan bonyolult ez

szerk:
eltérni a vásárló javára lehet a spectől, a kárára nem, ráadásul saját spec, nem egy harmadik fél írta elő kötelezőnek

[ Szerkesztve ]


Abu85
(HÁZIGAZDA)
Blog

Ki van emelve, hogy MAX, illetve vidd rá az egérkurzort arra a kis információs gombra. ;)

(#30) Chaser: Tehát amiatt most jobb lett, mert a proci néha belenyal a max órajelbe, de végeredményben nem változott semmi a látszatot leszámítva? Én igazából ettől kapnám fel a vizet, hogy csak a látszattal szúrják ki a szemem. Ettől én nem érezném magam jobban, de oké elfogadom, hogy ez másnak elég.

[ Szerkesztve ]


horppc
(tag)

Ha amd-s vagy és valamit hirdetnek allcore 3.5 ön de 3.4 et kapsz, becsületes amd-sként ez nem hiba ez feature.

Ha ez intel oldalon van akkor 5 héten át gyűjtődne a turha, olyan cikk lenne, hogy húúú.

[ Szerkesztve ]


Cifu
(nagyúr)
Blog

Van egy kis kék körben egy i betű Max. Boost Clock mellett, amelyben leírják, hogy befolyásolhatja egy csomó dolog, hűtés és egyebek. Szóval kimagyarázták. Egyébként az emlékeim szerint korábban nem volt ott az a bizonyos i betű és a szöveg, de az archive.org valamiért folyton szerver hibát dob most vissza, ha meg akarom nézni a Ryzen 3 oldakat az AMD-nél korábbi snapshotokon...

Szóval én is úgy gondolom, hogy az AMD nem "up to" szöveget írt bizony, hanem annyit, hogy ennyit kell(ene) elérnie a procinak, csak az eset után gyorsan updatelték a honlapjukat...

@Abu: A 'Max.' nem egyenlő az 'Up to'-val. A Max-ot el kellene érnie...

[ Szerkesztve ]


Dr V
(őstag)

Töröltem

[ Szerkesztve ]


Foglalt név
(őstag)

Meg kell néznem otthon, a neten lévő dobozokon nem ilyen, de szerintem az enyémre már nyomtak egy matricát, amin hasonló szerepel. Ez viszont megint csak tájékoztató jellegű dolog, mert ez az értelmezést azt mondaná, hogy max. eddig boostol, közben meg az új béta biossal, van akinek feljebb.


Ribi
(nagyúr)

Szerintem indítani kellene egy pert, hogy bizonyos procik tovább boostolnak mint a megadott érték.
Már mind két oldal érvei elhangzottak, csak hát ebből perek szoktak születni, vásárló megtévesztése miatt.
Már elhangzott hogy 10GHz-et is írhattak volna oda, hiszen a max az dísznek van. Ez pedig megtévesztés és ezt akárhogy is magyarázzák megtévesztés marad.
Érdekes, hogy pl vga kártyáknák is ott van a boost frekinél, hogy up to valamennyi. Ezt rendes hűtés mellett minden kártya eléri és még jóval túl is teszi. Szóval ezzel a biossal kb kiszúrták a szemét az embereknek és vicces, hogy sokan tapsikolnak is, hogy arra az 1ns-ra kiírta a kívánt értéket. Csuhaj.


Predatorr
(tag)

A pci-e 4.0 támogatás régebbi lapoktól visszavonásakor megjósoltam, hogy majd rákényszerítik a usereket, és lőn; lottó 5-ösöm lenne így...😃

Ribi: Hát, maflábbaknak rohanni kellett megvenni. Én rögtön arra gondoltam, hogy ha az 1. Ryzen nyögvenyelős volt, a 3. (új design) sem lesz rendben, úgyhogy majd 4. genre (javított) fejlesztek, ha egyáltalán.

[ Szerkesztve ]


Chaser
(titán)
Blog

nézd, nem vagy hülye gyerek, számítási szempontból valószínűleg semmi nem változott, de így teljesítették amit ígértek, nem lehet megkérdőjelezni
sokkal kisebb cégnél is ez a _minimum_, ekkora cégnél ez nem kérdés, ha ilyen volumenű céget vinnék az a dolgozó pont addig lenne munkatárs míg ilyen dolognál visszakérdez
ez pont olan ha valami meghirdet a multi 9999ft-ért és 10e-t kell kereken fizetni, akkor 1ft-ról beszélünk, legyen limitált vásárlás, egy vevő max egy termék, tehát 1ft-ot nyerhet, azt is csak akkor nyilván ha bankkártyával fizet, nem oszt-nem szoroz, de a 10e az nem 9999ft, és ha szóvá teszem igen sűrű bocsánatkérések közepette ki fogják javítani a hibát - akkor is ha hülyének néz az ügyfeles, h 1ft-ért görcsölök -, csak hogy példa is legyen


joysefke
(addikt)
Blog

"Az van meghirdetve a terméken, hogy up to 500 ml."

Valaki hazudik. A jelek szerint te.

Van ám ott egy kék színű i-betű

[ Szerkesztve ]


arn
(nagyúr)

A korabbi szerianal sem volt allando a teljesitmeny... az a masik, hogy minel kifinomultabb az xfr, annal nehezebb lesz osszehasonlithato mereseket csinalni, mert minden kornyezeti valtozast leragal a proci. Szvsz ez igy van jol, csak a technikai parameterek lassan kb ertekek lesznek, es egy alsobb erteket kell majd megadni.

üzenetek