Hirdetés

üzenetek

hozzászólások


Gyuri27
(félisten)

Van még itt aki emlékszik azokra a szép időkre mikor te voltál az élet császára. És úgy beszéltél mint ha te fingnád a passzát szelet.
Te szerintem ne rój fel itt senkinek semmit.

Az a lényeg elkészült. Akinek ez fontos örülhet. Akinek mindegy volt annak meg nem számít.


lezso6
(HÁZIGAZDA)
Blog

Megahertz hiszti. 25-50 MHz hiányzik 4 GHz feletti órajeleken. Ez 1% sincs. De úgy fel van fújva, mintha ez lenne a legnagyobb probléma az iparágban.

Viszont a másik oldalról nézve mégiscsak mindössze 25-50 MHz-ről van szó, ha nincs technikai akadálya, akkor legyen már meg, ennyit megér a jó PR, pontosabban a rossz PR elkerülése.

[ Szerkesztve ]


antikomcsi
(veterán)

Érdekes, hogy így hónapok múlva itt is lehet olvasni erről. Igaz, hogy kicsit másképpen, mint máshol, meg nem is a hiba van kiemelve, hanem, hogy jön a javítás, meg 25-50 MHz van írva, holott a felhasználók jelentős részének 75-100 MHz-el is elmaradt az órajel a várttól, de nem baj, ide jó ez így is.

Azért egy picikét majd módosítom a ryzenjeim boost algoritmusát én is, mert ez így sokkal trendibb mint, hogy javítom a hibát.


rodrigez
(senior tag)

Véleményem szerint ezeket az egzakt órajeleket már jó pár éve el kellett volna engedni. Max. pszichológiai hatása van, gyakorlati nem igen. Amióta a turbó órajelek bekerültek a köztudatba, ráadásul ez terhelés és magszám és utasításkészlet függvényében (AVX) változik, a világon semmi értelme azon rugózni, hogy elérte-e a maximálisnak bemondott órajelet, vagy csak 0.5-1%-ra tudta megközelíteni, mert az összkép nem fog változni számottevően, vagy akár sehogy. Meg amióta van ez az automatikus tuning, hogy kihozza a processzorból a legtöbbet, ember legyen a talpán aki pár mp-es tüskékből megállapítja, hogy melyik a jobb megoldás. Tart a 4.6ghz-et 5mp-ig aztán beesik, vagy rábízzuk a rendszerre és az majd kihozza belőle a legtöbbet. :)


Chaser
(titán)
Blog

O regen nem mert kotsog' lenni, mi pedig soha nem tagadtuk h azok is tudunk lenni ( : nem kell hozza capslockos nev sem ;]


Kopi31415
(félisten)
Blog

Mert a kis i betü átírja a max-ot up tora?


Puma K
(veterán)
Blog

"Egyébként az emlékeim szerint korábban nem volt ott az a bizonyos i betű..."

Nekem is ez rémlett, hogy nem volt ott... és nem is volt:

2019.08.30: [link]

[ Szerkesztve ]


Alogonomus
(tag)

Mint amikor az autótulajdonos veri az asztalt, hogy hiányzik 3 lóerő a beígért 450-ből, amire az autógyár inkább kiad egy opcionális frissítést a vezérlőszoftverhez, mint hogy elmagyarázza a kenés/magaslati levegő/oktánszám és egyebek hatását a tényleges mérhető teljesítményre.

AMD jól döntött, az egyszerű jajveszékelő emberek most azt érezhetik, hogy igazuk volt és győztek.


joey04
(félisten)

+1


Kansas
(senior tag)

Nem írja át. A max. az eleve azt jelenti hogy az utána írt értéknél az aktuális érték kisebb vagy egyenlő. Mindig vannak paraméterek is amitől függ.
A kis i betű a nehezebb felfogásúaknak a szájába rágja, nehogy gondolkodniuk kelljen, mert az manapság sokaknak túlzó erőfeszítést igényel.

Ugyanúgy, ahogy az Inteléknél az ARK-on is ott a kis "?" pl. a TDP mellett, és elmagyarázza, hogy az egy alapórajelen mért érték, referencia terhelés mellett, mihelyt elkezd bármelyik mag boostolni, az már nem annyi, amennyit odaírtak. Tehát ne várd hogy a csodaproci all-core 5GHz-en akárcsak a közelében is legyen... és ezzel nincs is semmi gond, csak fel kell fogni, hogy működnek a mostani procik.
Ja igen, a "Max Turbo Frequency" melletti kis kérdőjel meg tájékoztat, hogy az bizony csak egyetlen magon értendő(azt mondjuk már lehagyja, hogy erősen véges ideig...)

Érdekes módon az én R5 3600-am eddig is elérte a 4,2GHz-t rövid időre, a 4,17-et pedig tartósan is tudta, pedig még csak nem is X-es...

[ Szerkesztve ]


poci76
(tag)

Nálam az up to pont ugyanaz, mint a max, és azt jelenti, hogy vagy eléri bármikor, vagy nem, de ha igen, akkor sem tartósan. Pont emiatt csak a base-t nézem meg a magszámot.


Kansas
(senior tag)

Akkor gondolom nem Core i5-8400-ad van... ;]

[ Szerkesztve ]


horppc
(tag)

Egyébként maga a dolog valóban lényegtelen, ezért is kérdéses hogy miért hazudtak.

A másik meg az h tökmindegy hogy eléri e vagy sem, az a +-100 mhz a lapok 90%ánál 10 perc után a vrm már 105 fokos, és amikor azt eléri, akkor az alap orajel és max között elkezd ugrálni a szerencsétlen.

Youtube tele van velük, a 60 ezer feletti lapoknál már nem ekkora a throttling (84 fokon megállnak). Átlagjóskák 20 ezres lappal kenik, ha 10 percbe belefér a render, akkor nincsen probléma. Felette már jobb ha fordít a vrm felé pár 12 centis ventit.

[ Szerkesztve ]


Kansas
(senior tag)

Az is kérdéses, hogy hazudtak-e, vagy csak a népek képtelenek specifikációkat értelmezni...

Ami ide igazából kéne, az iparági szabvány definíciók pl. a "mag"-ra, a TDP-re, stb. - amíg olyanok nincsenek, addig mindig értelmezési viták lesznek a specifikációk kapcsán.


Ribi
(nagyúr)

Mutatsz pár ilyen videót?
3600 alatt nem láttam még ilyet. :U


wwenigma
(Jómunkásember)
Blog

Persze, dolgozik a CPPC és a C0 statek javítása. A kijelzés lett módosítva hogy lássák és elhigyjek az emberkek.

Horppc: hülyeséget ne beszélj, B450 kis lapom a 70et se éri el tuninggal....pedig nem a legópébb...

[ Szerkesztve ]


eldiablo
(addikt)
Blog

Segítség, elloptak tőlem 25Mhz-et! :o :O
Igaz az Intel 5Ghz-nek hazudja a 9900K-t aztán azt pár másodpercig tudja és csak 2 magra, de az úgy oké. Marad az OC és akkor tudja 180-200W-ból allcore a 95W TDP-s processzor. :DDD
Igaz átlagban kijön az a 95W, 10W idle és 180W load. :C


Foglalt név
(őstag)

Szerintem van egy felesleges "nem" az első mondatrészben. Troll voltam, mielőtt még menő lett volna, aztán volt egy rövid idő, mikor nem volt ildomos a saját stílusomban elmondani a véleményem, így némiképp burkolni kellett. Ezenkívül nem érzem, hogy bármi változott volna azóta, úgyhogy nem is értem miről beszél :F :P


sb
(veterán)

Egyetértek.
Lehet csavarni a dolgot, hogy elérte... vagy nem érte el, de jobb a boost hosszabb távon. Netán az átlagolós kiolvasás miatt mutat kevesebbet. Meg, hogy melyik mennyire közel van egymáshoz, 1-2% ide-oda...

Ez mind igaz és valójában a gyakorlatban lóf*szt se jelent de épp ezért kellett volna figyelni a látszatra, vagyis ahogy a cikk írja: amit a user könnyen észrevesz és megtévesztésnek érzi. Egzakt számokat meg így nem lehet összenézni, ami a dobozon is szerepel.
Összefoglalva: Ez így ebben a formában csak egy önszopatás volt az AMD részéről, hogy legyen mibe belekötnie bármelyik tábornak.

ps: 2600-ról írom, tehát nem vagyok Intel fan. :)
(Egyébként viszont a Zen2-es beta bios van fent a megjelenés óta, tehát elég régi, de már az új procikhoz készült. És még a Zen2 megjelenés előtt írtam, hogy nálam is "eltűnt" hwinfoból 50MHz, 3550 a vége a kiolvasás szerint. Nem tudtam, hogy ekkora bortányt sikerült megjósolni előre. :D )


Ribi
(nagyúr)

Honnan jön ez a pár másodpercig tudja dolog? Mondja már ezt el valaki, annyira érdekelne. :W
Mert a 3900X a 105W TPD mellett hivatalosan megmondják, hogy 142W-ot engednek neki. De persze csak amíg PBO nincs belőve, mert utána megy az tovább is. Ez a szöveg hol marad?

[ Szerkesztve ]

üzenetek