üzenetek

hozzászólások

Blog

Még egyszer elnézést kérek a fényképek minőségéért, azon a napon a telefon nagyon kevés volt az akkori viszonyokhoz. Utólag sem tudtam már rajta javítani a zaj és az erős tömörítés miatt sem. Ezért is kell elmenni és élőben megnézni!

Most utólag bogarászom át a környéket és sorra kerülnek elő az infók a helyi részletekről. Aznap annyira rohantam (de minek) hogy a katonai bázis nagy "személyzeti" épületét meg sem néztem. Gyakorlatilag a teljes állomás alig felét láttam csak. A sok kopár fa után tegnap az alábbi látvány fogadott a környéken:

A kép a Hosszú-hegyre felfelé a zöld jelzésen készült, végre egy kis zöld!

Azóta már a térképekkel is megbarátkoztam. Az openmaps.eu tökéletesen megy az openSUSE-n is. A java miatt a Debianon szinte használhatatlan volt az útvonaltervezéshez szükséges vectormap, de a visszaváltás óta már rendben van. Ajánlom az openmaps-ot

Segal
(veterán)

Én tavaly kerékpárral mentem fel Pilisszentkeresztre és az idei cél Dobogókő :DD
Szép környék mindenképp megéri.
Idén hosszabb távú kerékpáros kirándulás még csak Esztergomba volt (Budapestről) de tervbe vannak véve nagyjából már az idénre tervezettek.
A lényeg nekem is ugyanez ha van egy kis szabadidő akkor huzni el itthonról csak mondjuk én a kétkerekümmel :)

Blog

Bringával nekem az idén csak egy Visegrád volt meg körbe a 11-es út mentén. Kezdésnek jó volt, azóta sem volt alkalmam nagyobb utat tenni. A hegyekhez még vissza kell erősödnöm, nem utolsó sorban teljes fékrendszert cserélnem.

Dobogókőre egyszer, lassan már két éve augusztus végén akartam feltekerni. Akkoriban jó formában voltam, de jött egy 3 hetes kényszerpihenő, jól le is eresztettem. Aztán az okoska 30 fokban, tűző napon 11 órakor indult el otthonról. Pomázig még bírtam, de utána rohamosan lassultam. Kiskovácsi kórház környékén láttam a szűk, kanyargó utat és nem volt hangulatom beájulni egy autó alá, ezért szégyen szemre visszafordultam.

A hegyekben nekem nyugisabb gyalog, teljes csendben, lehetőleg emberektől távol. Bringára ülve más hangulatban indulok, akkor másképp zárom ki a világot magam körül.

Ellia
(addikt)
Blog

Egy kis számomra emlékezetes élmény jutott eszembe a Pilistetőről:
Terepgyakorlaton voltunk a Pilisben anno (térképolvasás..stb.) és miután időnk is engedte benéztünk mi is a katonai bunkerekhez. Előtte leültünk (3-an voltunk) elfogyasztani a szendvicseinket a fűben. Miközben mi nagyban tápolunk, jön egy nagyjából korunkbeli srác felfelé egy irgalmatlan nagy és látszatra is nehéz hátizsákkal. Kíváncsiságunkból adódóan megszólítottuk, hogy mégis mit cipel benne. Az arca falfehér lett, beszélni se tudott, de annyit sikerült nagy nehezen visszakérdeznie, hogy erdészek vagyunk? Miután tisztáztuk vele, hogy nem, hanem csak gyakorlaton vagyunk megkönnyebbült. Mint kiderült a táskája egy siklóernyőt rejtett, és azért ijedt meg mert a Pilistetőről tilos a siklás.

Ez a szösszenet, főleg a srác arca miatt nagyon megmaradt :) Pilis meg egy jó hely, néha azért érdemes a forgalmasabb utakat elkerülni :) Ajánlom még a Csóványost, bár ott is elvileg zárva a geodéziai torony, elvileg... :) Nagyon szép a kilátás onnan!

Jópofa lehetett :))

A Börzsönyt már régóta tervezgetem, ha eljutok akár egy napra is legközelebb, a Csóványos és a Nagy Hideg-hegy az egyértelmű célpont. Az útvonal már készen van, csak menni kellene. Addig maradnak a közeli Pilis túrák.

(#6) zoo8800
Tegnap tettem egy szép nagy kerülőt a környéken, az első hsz-ben láthatod az ízelítőt. Nagyon zöld volt minden. Apránként írok arról is.

zoo8800
Blog

Ilyenkor még nem az igazi a táj. Szerencsére már kizöldült minden :)

(senior tag)

A kör alakú bázisban a pilis legeslegtetején már aludtam is kinn a szabad ég alatt :) nagyon szép, este belátni egész pestet. És minden világít :)

Segal
(veterán)

Nagy Kevély túrát is ajánlom ha esetleg eddig kimaradt volna. Arra is vannak látnivalók és a hegytető ott is csodaszép.

Blog

Ahhoz nem kell(ene) engedély? Vagy mindegy, ha nem vesz észre senki... :U Aznap is sok helyen láttam tábortűz nyomait fent is és felfelé a szerpentinen is a kiugró kanyarokban. Eszméletlen panoráma lehet olyankor este.
Jól járható az útvonal, gondoltam rá én is, hogy szólok az ismerősöknek és egy éjszakára kimegyünk, de utána akarok járni, mit szabad, mit nem. Újhold idején tiszta időben egy csillagnéző túra, netán egy augusztusi Perseidák...

(#8) Segal
Ott is voltam vasárnap, eső után kicsit zavaros volt még a levegő, de egészen Bp. belvárosig el lehetett látni. Az "Egri várhoz" viszont már nem volt erőm lemászni.

(senior tag)

Hátőőőö :D a tűzgyújtási tilalmon kívül nem tudok másról. :)

Blog

Máshol olvasgatva rebesgettek valamit, nem akarok hasonló helyzetbe kerülni, mint amit (#4) Ellia írt feljebb :) Különösen úgy, hogy a Pilis-tető fokozottan védett természetvédelmi terület. De ez még odébb van.

Voltam vasárnap a Som-hegyi kulcsosháznál (is) és nagyon gusztusosan kicsinosították. Kívülről nagyon jól néz ki, jó helyen van, társasággal az is király lehet.

(senior tag)

Itt azért vannak túlkapások ebben a témában. Haverom is repked onnan. Ha valaki egy szép napon amikor nincs orkánszél akkor látja, hogy tele van ernyőssel az ég. Nemtudom, én mar nem egyszer aludtam a Pilisen, többször kinn a védett mókán kívül, és egyszer fenn a legtetején. Most komolyan mi történik ami rossz a természetnek, ha ráfekszem a betonra (mert ott az van) reggel felkelek, megnézem a napfelkeltét aztán békésen lemegyek 1 darab szemet, vagy káros anyagot sem hagyva magam után.? :! :) Szerintem (remélem!) Ilyenbe nem kötnek bele. :)

Sytex
(tag)

Szia!

Örülök hogy másnak is tetszik a környék, és nem csak engem ejtett rabul a Pilis-Tető környezete.
FokVéd területen elvileg a kijelölt turista utat sem szabad elhagyni 5-5méter távolságban. Tehát a csúcs sem látogatható, ELVILEG! ;-)
Sőt a csúcs közvetlen környezete elvileg Natura2000 terület is, tehát egy fűszál elgörbítése is pénzbüntetéssel jár(na), ha a nemzeti parkosok (nem az erdészek) észrevesznek. Él itt egy növény ami a világon sehol máshol, a neve most nem ugrik be.
Fent aludni nagyon is ajánlom, ha nem gyújtod fel az erdőt, akkor a kutya sem fog bántani érte. Én is többször sátraztam már odafönt.
A torony pedig nem a kíváncsiskodók, hanem a "szuvenír-gyűjtők" elől van lezárva. :-)

Üdv:
Gergő - PilisMeteor

Blog

Köszi az infót, így már kerekebb a történet. Magyarföldi husáng lesz az a ritka növény, ha minden igaz. Az Urak Asztala bázis meglátogatása után kezdtem jobban utánanézni a dolgoknak, akkor találtam egy blogot és ott a pilis-tetői bázis kapcsán egy hozzászólásban írják.

Ide már elfelejtettem belinkelni, mert régebben íródott a cikk, a következő, az Urak Asztala kirándulásomhoz már betettem a linket. Lehet, hogy pótlom itt is... Megnézheted esetleg a személyes bejegyzést is, de remélhetőleg a hamarosan megjelenő címlapos írást sokkal jobban kipofoztam már, mint az eddigieket, érdemesebb megvárni azt.

Remélem nem vagyok még túlságosan unalmas, de ha nincs más offtopic címlapos :B

kpal
(veterán)

Debrecenből ,mindig olyan jó nézni az ilyet ,itt közel nincs ilyen dobos hely.