[Re:] [potyautas:] deRecsk - BLOGOUT fórum

üzenetek

hozzászólások


Vakegérke
(veterán)
Blog

Recsk kimaradt az életemből, pedig gyerekkoromban vándorcirkusszal jártuk az országot. Azt hiszem, már az életben nem jutok el oda.

Ha egy várromot látok, szomorú leszek. Ha egykori lakói látnák a mostani állapotot, vajon mit éreznének? Kanázs nem vár, hanem torzó. megnéztem a Google képein.

Ismerős az érzés, amikor az autó azt mondja, hogy ebből elég, nem megy tovább. A Trabim is mondta párszor, de még éjszaka, nagy hidegben is "rá tudtam beszélni", hogy vigyen (minket) haza. :)


potyautas
(csendes tag)
Blog

Érdekes volt ennek a legutóbbi "nemmegyektovábbnak" az alakulása. Első telefonos hír szerint beállt a motor. Az árukísérő hölgy szerint minden csupa olaj. Valójában csak egy kis "egészséges" kiverődés. Autómentő hazahozta, mert a bal első kerék szorult meg. Szakértők szerint azt a féket ki kell kötni, és a nagyon muszály fuvar lebonyolítható. Egyébként hátrafelé gurult, csak előre nem.
Reggel elvittem a szerelőhöz, Volt olyan érzésem, hogy nehezen megy (mintha egy gyenge kézifék behúzva maradt volna) de lehet, hogy ezt is csak beképzeltem az előzmények miatt. A fiúk megnézték, nem szorult egyik első kerék sem. Talán ha 100 métert mehettem hazafelé, amikor fémes csikorgást hallottam hátulról.
Egy nemrég cserélt (vagy nem cserélt) kerékcsapágy adta meg magát, de ez már biztos.


Vakegérke
(veterán)
Blog

Ha cserélték a kerékcsapágyat, biztos, hogy nem szaki csinálta. Miután meghúzták a rögzítő anyát, vissza kell tekerni (ha jól emlékszem,) negyed kört. Ha ez kimarad, menet közben felmelegszik, a hőtágulás miatt megszorul.


#90088192
(senior tag)
Blog

Attól függ milyen autó :)

De ha csak sima Kerékcsapagy kategóriába tartozik ami a modern világban gyakorlatilag egy házban lakozik a 2 csapagy előre belőtt hézaggal :R


Vakegérke
(veterán)
Blog

A történet a "régi" világban játszódik, akkor még nem volt előre belőtt hézag a kerékcsapágynál. :N


#90088192
(senior tag)
Blog

Ahogy értettem, O a legutolsó útjáról beszelt ami ~1-2 éven belül van :)
Ha félreértettem elnézést a régi vas az más tészta, és teljesen igazad van, ha hülye volt aki csinálta, és pl nem takarította ki a régi zsírt sem amiben bőven lehet hulladék az is okozhat ilyet :R


Vakegérke
(veterán)
Blog

Valószínűleg erről a történetről beszélsz. Igazából nem derül ki, hogy mikori eset. Sőt, az sem, hogy milyen típusról van szó. :)

[ Szerkesztve ]


#90088192
(senior tag)
Blog

Akkor mindegy :)

Ami az eredeti storyban volt ott írta hogy nem tudta kurblizni, ergo főtengely megszorult ilyen olyan okból, lényegtelen.

Amit a hozzászólásbán írt arra reagáltam, nekem az jött le hogy nem egy hű de régi történet, és a Honda mar ~15 éve használja a hátsó tengelyen is az egybeontott kerékagyat, amiben nem lehet csapagyat cserélni külön, Mitsubishi dettó :R
Igaz autó típusa, életkora nem derült ki így kb annyit ér mint halottnak a szájra puszi amit írok :C


Vakegérke
(veterán)
Blog

Bár Trabi ügyben jó voltam, talán ma is meg tudnám reparálni, ha makacskodik, az újabb technika már nem az én világom.
Őskövület vagyok. A Csepel teherautó fékeit be tudom állítani emelő nélkül, csak három villáskulcs kell hozzá. Az Ifa, vagy Robur se okoz gondot, legyen emelő és erős csavarhúzó, más nem is kell.

Az automatizált rendszereket sohase szerettem. Az utolsó autó, amit vezettem, egy 3,5 tonnás Hyundai volt. Szép volt, kényelmes, megbízható, de tele volt elektronikával, hidraulikával. Még a kuplungpedál is egy pici teleszkópot vezérelt, a használati utasítás szerint nem volt szabad behúzni, ha nem indul, mert megbolondul a vezérlő elektronika.
Anno elég volt pár szerszám, meg némi szakértelem, hogy az országút szélén meg tudjuk reparálni az autót. Hol vagyunk már attól...


#90088192
(senior tag)
Blog

Ne aggódj, Szamara megáll a kereszteződésben, minden elsötétül, letolom az utcába, kb 5 perc mire meglett, hogy a biztosíték dobozba fő be táp csúszó érintkezői leégtek a kábel végéről, kb meg 5 perc megjavítani, mert szerszámok nélkül nem indultam el sehova azzal a csodával. :))
Holden Commodore, parkolóban nem indul csak hajtat, vízzel meglocsol a főtengely jeladó, és maris indul :DDD
Mitsubishi Magna, futóradiátor belső csőcsatlakozó idoma ami műanyagból van, elporladt. Szerencsére gázos és onnan vittek a futóvizet a reduktorhoz, így fogtam magam, pont ott "rövidre zártam a fűtőkort".

Amióta Toyota Hiace-om van, SEMMI nem történt vele, indul megy megáll, közben meg tankol :)
Igaz saját hülyeségem miatt cseréltem egy hengerfejet mert a 3. hengerben nem zárt el a szívó szelep :C
Kell ennél több, karbantartás miatt cseréltem első kerékcsapagyakat benne és pont úgy csináltam ahogy kellett, szépen kitakarít zsírral feltolt, meghúz kopra, majd visszalazít, hogy ne legyen szinte semmi játéka, de legyen csapágyhézag ami zsírral van feltöltve gyakorlatilag :R
Rengeteg öreg vasat javítottam, de annak mar vége hala az égnek, ja es 34 éves vagyok :DDD


Tutu7030
(veterán)

Valamiből a szervizeknek is meg kell élni. 😃


potyautas
(csendes tag)
Blog

Hyundai H1 Sr Truck-ról van szó, és annyira friss az eset, hogy éppen most keresünk hozzá hátsó hidat, mert a csapágy ráolvadt a tengelyre.


Norb79
(őstag)

Ó, igen a téli táj az gyönyörű arra fele. Nekem az egyik Eger melletti faluba való a családom, a szüleim nyugdíjas korukra haza is költöztek, előtte a nagyszülők laktak ott, minden karácsonyt ott tartunk/tartottunk, mióta az eszemet tudom. Volt egy dédnagymamám, aki sajnos már nincs velünk, ő meg Miskolcon lakott, szóval sokszor megjártuk karácsony tájékán az Eger-Miskolc távot, és sose a hármason mentünk, mindig a Felsőtárkány-Bükkszentkereszt-Lilafüred-Miskolc úton mentünk, az valami hihetetlen gyönyörű minden évszakban, de télen különösen. Ahogy az erdő szinte benövi az utat, télen ráadásul nagy hó is van.
A mi kis falunkat is minden évben elvágja a hó karácsony, új év tájékán pár napra vagy órára. Vagyis csak vágta, az elmúlt két évben nem volt ilyesmi, hiányzott is, hiányzott a régi idők megszokása, hogy akkor karácsony, beszorultunk a házba, kártyázás, társasozás, szánkózás a gyerekekkel. Régiszépidők!


potyautas
(csendes tag)
Blog

Az elmúlt héten 650 km-t autóztam. Javarészt hegymenetben. Hozzá lehet szokni. Bizonyára van akinek ez nem sok, de nekem voltak a közelmúltban olyan évek, hogy ennek talán csak a dupláját töltöttem úton. A H1 megkapta az új hidat. A csapágy eddig állja a sarat. Néha kicsit vitte a farát, de betudtam a teljes terhelésnek, s az eltúlzott kanyarodási sebességnek. Aztán kiderült, hogy volt egy hátsó/külső defektem.

üzenetek