üzenetek

hozzászólások


iMaverick
(addikt)
Blog

Gratula! Szépen összeszedett írás és a bringa is pöpec! Ráadásul saját szerelés. Szakmád is ez? (Mármint kerékpár szerelő?)

Magam is bringás lennék, de az a munkába hajtós típus. Sajnos (?) a szakmám inkább az informatikához kötődik, így max. a fék után állításnál, olajozásnál megáll a "tudományom".

Egy szónak is száz a vége: további sok-sok km-t a bringának és Neked! ;)


ViZion
(félisten)
Blog

Grat! :R
...lehetne ilyen "hogyan szerezzünk minőségi bringát ócón" írás.


r00r1
(aktív tag)

Gratula a drótszamárhoz, és sok-sok kilométert.
Megjegyezném, hogy ezek a klasszikus geometriás gépek valami eszméletlen szexik, imádom a karcsú, kecses vonalukat.


Duracellm...
(veterán)
Blog

Szeretem az ilyen időtálló, és saját igényre szabott berendezéseket :R
Kipróbáltam trek fullcarbon-vázas bicót, mindene naggyon-nagyon... csak élvezeti értéke nem volt, ahogy hajtottam. :P

[ Szerkesztve ]


r00r1
(aktív tag)

Nekem Peugeot volt, ugyancsak acél, klasszik geometria, muffok mindenütt. Lehet hogy én képzelek bele túl sokat, de ezeknek a békebeli vasaknak mintha lelkük lenne. Viszont a mai napig állítom, hogy a legkényelmesebb az acélváz.

Viszont az az SRL nyereg. Még mindig fáj, ha rágondolok, kb két hétig volt a bicón, max 6 km és már zsibbadt mindenem. Eladtam, vettem egy Flite-ot, azóta vissza se néztem, sőt, már kettő van (egy a montin).
Persze tudom én, ahány ember, annyi segg, annyi nyereg...

[ Szerkesztve ]


Mars55
(csendes tag)
Blog

Köszönöm! Nem, nem vagyok kerékpárszerelő, de az elmúlt 10-20 évet kerékpárok közelében töltöttem. Ami és ahogyan megy szerelés szempontjából, azt mind-mind szép lassan szedtem össze a gyakorlatban.


normankovacs
(újonc)

nagyon szép országúti harcos! :)
mindigis akartem egy ilyet és végül lett egy fixim. :) használd egészseggel még jó sokáig!


ncc1701
(addikt)

Hétvégén beszerződött egy szabad görgő, úgyhogy most már esőben is tudok otthon tekerni. :)


Bence01
(tag)

Gratulálok! Remek írás és jó összeállítás a bringa. Azt hiszem jövőre én is belevágok egy hasonló építésébe aprón szép lassan mindig lehet vadászni jó alkatrészeket.


kerekfej
(addikt)

Nekem is volt Puch versenyem, elégedett voltam vele. Silstar hajtókarral szerelték gyárilag. :U

Egy másik országúti kerékpáromat érdemes lett volna így felújítani, mint azt te is tetted ebben a cikkben.

[ Szerkesztve ]


adrian360
(őstag)

"hogyan szerezzünk minőségi bringát ócón"
140 ezer a vége, nálam az már nem ócón :D


Evil Snowman
(senior tag)
Blog

Köszi a cikket, előtörtek belőlem az ifjú korom emlékei, amikor még a KSI-ben toltam a 12-14 éves korosztályban (Aztán abba hagytam én én f...sz :(( ). Ez még olyan '97 környékén volt, akkor mentek még ezek a fajta vázak.
Nekem egy gyöngyház fehér váz/króm villa kombós Bianchi-m volt akkoriban Shimano 300 Exage szettel, istenem de szerettem. :B

Köszi még egyszer, hogy a cikkeddel előhoztad a régi kellemes emlékeket, a bicóhoz pedig sok örömöt és együtt töltött kilométert kívánok. :K

[ Szerkesztve ]


Teasüti
(veterán)
Blog

Minőségből pedig az még ócó. :K
Persze építeni mindig drágább, mint egyben megvenni.
Ugyanennyiért már egész jó használt bringákat lehet kapni.

Ontopic
Szép bringa btw! :K


Mars55
(csendes tag)
Blog

Hűű, abban az időben egy olyan bianchi nem kis szó volt ám...
És már akkor is Gyurcibácsi terelgette a " ványadt testű pondró püréket", köztük kicsit engem is, persze ez ma sincs másként, és ne is legyen.:)


Mars55
(csendes tag)
Blog

Bizony, ez még erősen a minimál befektetés kategória, ellenben tényleg nem cserélném le bármelyik sokkal nívósabb darabra, sőt.


Evil Snowman
(senior tag)
Blog

Bizony már akkor is a drága Gyuri bácsi volt az edző. :K Sok mindent tanultam/tanultunk tőle.Jó kis faház körverseny, meg a kiszorítósdik a Városligetben. Nagyszerű ember és edző. :R Nem hiába kapott MOL tehetséggondozásért díjat. Kusztorkáékkal egy korosztályban voltam. Jajj a régi szép idők. :B

A Bianchi-t meg használtam vettük egy triatlonos sráctól, aki kinőtte, úgyhogy viszonylag jó áron jutottunk hozzá.

[ Szerkesztve ]


darthdenes
(tag)

Nem akarlak elszomorítani , de Mistral EL sorozat a Puch saját gyártású csövét (puch 2500) alkalmazta ami sima szénacél és nem cro-mo. Nagy Sándor új bicajoskönyvében van szó erről a csőről. Illetve egy külföldi oldalon azt írták, hogy 5% nikkelt tartalmaz a cső. Ennyi kritika után meg kell jegyeznem, hogy szépen és átgondoltan kivitelezett felújításról van szó. Szép munka gratula hozzá.


Ricsxx
(tag)

Pöpec lett. Én is nagy fába vágtam a fejszém.Tavaly vettem egy '85-'87 közötti Peugeot és imádom,bár a vázon kívül nem sok használható volt rajta.A felnin még a gumi is a gyári Michelin volt képzelhetitek.Azóta kapott új dupla falú Ambrosio felnit,gumit, Shimano 105 fékeket, új bandázst :) már csak a hajtáslánc van hátra.Egy szóval amiért imádom : Gyönyörű! :)


Mars55
(csendes tag)
Blog

Teljesen igazad van, javítom is a leírásban.
A homokfújásnál lefújták a matricát is természetesen évekkel ezelőtt, és nem emlékeztem pontosan most, hogy írtam. Kerestem egy képet, és abból gondoltam:

Aztán most, hogy mondod az eredeti állapotú képek alapján rákerestem a neten, és valóban ilyen matrica volt az enyémen is, tehát tényleg HI-Ten acél:


LaCupacabra
(csendes tag)

Francia bico = szivacs
Szinte semmi se szabvány rajta. Monoblokk max külföldröl :W tapasztalat :D


LaCupacabra
(csendes tag)

9 sor hogy fért be ? Nekem is 6-os sor van fent de a tengelytáv 120 csak , azok pedig 130 vagy 135 ös elvileg.


Ricsxx
(tag)

:D


bloomberg
(tag)
Blog

Gondolom a varázsszó a Hi-Ten acél.

Hajlik, mint a kolbász :D

Nekem is volt 8-as sorom 7-es vázban (bár az nem országúti volt), talán bele lehet passzírozni, bár nem természetes állapot, az biztos.

Gratulálok és sok-sok boldog kilométert kívánok én is a bringához. :C :R


Mars55
(csendes tag)
Blog

Szabvány, 130as sarutávval készült szerencsére. Az pedig a mai modern országútikkal megegyező méret, szóval gond nélkül férne el a 11 is :DDD

A 135 gyors záras monti méret, a 120 pedig a pálya bringák sarutávja. Bár a montik ma már 142-nél tartanak, és átmenőtengelynél...


aDamker
(aktív tag)

All-Mountain bringas vagyok, de meg kell hagyni csodaszep lett a bringad, gratula! :R


ncc1701
(addikt)

Nem olcsón, de el lehet dönteni, h az ember bicajozni szeretne, vagy inkább szopni. :) És nekem az nem opció, h elmegyünk haverokkal mondjuk egy 100-150km-es kanyarra, és autós mentést kell hívnom, mert vmi megmihálylott, és saját lábon nem jutok vele haza.


Ricsxx
(tag)

Eddig nem szívtam még semmivel :) Szerencsére .


Teasüti
(veterán)
Blog

Meg amúgy sem értem a mai embereket. A régi időkben is nagyjából egy havi átlagfizetés volt egy bicikli (azt a részét most hagyjuk, h azok az örökkévalóságnak készültek). Ma meg egy minimálbér felét is sokallják, mert az "csak egy bicikli". :F


adrian360
(őstag)

egy szóval nem mondtam hogy egy normális bicikliért nem adnék 140-et. csak az hogy valami olcsó és valami 140 ezer az nem ugyan az. ennyi.


Teasüti
(veterán)
Blog

Ez nézőpont kérdése. Egy havi átlag fizuhoz mérten nem olcsó, de a bicikli kategóriájának szempontjából már az.
200k-ért használtan is még olcsó bringákat lehet kapni, sőt kétszer annyiért újonnan is még belépő kategória mondjuk a montik világában. Persze nekünk magyaroknak ez piszok drága hobbi, de attól ez még belépő kategória. Vhol ott kezdődik a kompromisszum mentes hobbi sport célú kategória (tehát még egyáltalán nem versenyzésre kiélezett), amennyiért emberek autókat esetleg nagy motorokat szoktak venni a használt piacon. :)

[ Szerkesztve ]


elmepocok
(tag)

Nagyon szép a bicó.
Létezik egyébként 1" ahead kormánycsapágy, amihez meghosszabbíttatod a villanyakat és egy hézagolóval egy az egyben rámegy az ahead stucni. Egyszer én is így oldottam meg, mert szerintem szebb is és megspórolod az átalakító tömegét is, ami sosem hátrány.


Mars55
(csendes tag)
Blog

Majdnem én is megléptem ezt, de nem akartam végül veszni hagyni a gyári villát sem, azért maradt így. Egyébként jelentősen lenne könnyebb, egy minőségi villával, mínusz az átalakító, lehetne fogni majd fél kilót...


Lortech
(addikt)

Grat. szép lett.
Ugyanilyenem volt másfél évig. Én 30 körül vettem teljesen menetkész állapotban, jó kis szingó gumikkal. Ment mint a villám. A felni a városi használattól elmúlt, kapott szép újat (többe került, mint a bicó többi része), ezeken túl sort és gumit cseréltem csak rajta. Aztán valaki másnak is megtetszett, és elkötötte. :N


gery2123
(őstag)

Nagyon tetszett az írás :C Lehetne több ilyen jellegű is.
A birnga valami nagyon brutál lett. A szín nem az én világom :D de nagyon adja magát. És az építés élménye tényleg tud olyat adni amit egy új bringa vásárlása nem. Használ egészséggel még sokáig!!!

[ Szerkesztve ]


macskea
(őstag)

Ez valami gyönyörű lett!! :R


KraX
(senior tag)

Nagyon korrekt maga az iras, nem csak a gep. Gratulalok es kivanok hozza sok oromot a tovabbiakban is!

üzenetek