[Re:] [pzoleex:] Mini Cooper 1. gen - BLOGOUT fórum

üzenetek

hozzászólások


Eastman
(őstag)
Blog

Le a kalappal, jól összeszedett cikk!

Mehetne címlapra...


Silverboy
(aktív tag)

"Egyébként az úgy általában minden idősebb használt autóra igaz, hogy akkor tudod olcsón fenntartani ha értesz a szereléséhez, vagy van egy kellően kompetens és lelkes ismerősöd aki ezt vállalja. Merthogy általában nem az alkatrész a drága, hanem a munkaidő ami sok."

Így van. Alkatrész legyen! (még bizgentyűkapcsoló is, mert ha nincs súlyos 100 eurók, 99% kész az autó, de csak az a 400 eurós kapcsoló hiányzik...), Szerelni te is megtudsz tanulni, de legyen szaki ismerős. :R

(Veterán és Youngtimerekre fokozottan igaz).

Remek és korrekt cikk, címlapos írás. Elgondolkodtam egy Mini-n és ez már rossz előjel ;]

[ Szerkesztve ]


GreatL
(őstag)

Nagyjából minden használt autóra elmondható amit leírtál.


pzoleex
(újonc)
Blog

Szerencsére rengeteg bontott alkatrész van hozzá, sokan foglalkoznak vele.
Ha valakinek már van Minije és alkatrészt keres hozzá (és nincs vagy drága az új), akkor célszerű ebben az fb csoportban szétnézni:
Mini adok-veszek[link]

[ Szerkesztve ]


kenwood
(veterán)
Blog

En se ertem a tipushibak felsorolasat.
Egy 20 eves kocsinal csak a tipushibak egyutt a vetelar 3-4 szereset kiteszik.
Vagyis kitennek, ha mind jelentkezne.
Mivel nem fog mind jelentkezni, igy total lutri az egesz.

Abban meg van is valami racio,ha egy Alfat egy azonos koru Skodahoz hasonlitunk,mert valszeg az elobbire sokkal tobbet kell kolteni.
A tipushibak felsorolasabol max. annak van ertelme, ami hallasra,erzesre idoben felismerve olcsobb,mint amikor mar megtortent a baj.
Minden mast a szerelodnek kell tudnia,nem neked.


pzoleex
(újonc)
Blog

A típushibák azért vannak felsorolva, hogy tudd milyen költségekre számíthatsz mikor megveszed a kocsit és hogyha felmerül a hiba akkor tudd mi a baj, és mire figyelj oda.
Ha egyszer csak nem nyílik a csomagtér ajtód a nyaralás közben, akkor nem biztos hogy haza szaladsz a szerelődhöz. Ha tudod hogy ez itt egy igen gyakori hiba, és hogy egyébként van alternatíva is (persze ez benne van a kézikönyvben, csak épp a legtöbb mini külföldről behozott, szóval vagy nincs kézikönyv vagy nem magyar), akkor nem fogsz meglepődni. Vagy legalábbis ha elolvastál egy ilyen leírást, akkor nem esel kétségbe, és nem kezded mondjuk felfeszegetni (és ezzel még nagyobb kárt okozni).

Ha tudod, hogy elkezdte megadni magát a szervód mert felismered a leírt tünetekből, akkor bizony leállításnál füleld meg hogy leállt-e a szervó. Mert ez itt egy igen gyakori hiba.
És ha nem teszed, és nem állt le, akkor utána lehet tologatni meg bikázgatni a kocsit. Ami szintén felettébb el tud rontani egy nyaralást.

Lehet azt mondani, hogy "Minden mast a szerelodnek kell tudnia,nem neked.", csak amikor a szerelőd azt mondja hogy nahát, ebben az autóban motort/váltót kell cserélni, akkor meg nem lesz őszinte a mosolyod.
Főleg ha az elszakadt vezérlésre még háromszor ráindítasz próbaképp, mert jó ötletnek tűnt.
Novoth Tibor udvarán elég sok olyan mini szokott állni, ahol a tulaj nem nézett utána hogy melyik modellnek milyen típushibái vannak, vegyünk egy minit mi baj lehet...

Én ehelyett azt vallom, hogy tudd hogy a kocsidnak milyen gyakori előforduló hibái lehetnek, és ezekkel számolj mind a vásárláskor, mind az üzemeltetéskor. Ha szükséges, számolj a megelőző szervizzel, ha pedig ez nem lehetséges, akkor azzal hogy ezt be kell nyelni.


kenwood
(veterán)
Blog

En inkabb szakira biznam a vasarlas elott atvizsgalast.

Egyebkent iden ultem miniben, a sharenow jovoltabol. Ocsem vezetett. Belulrol baromi meno a verda, varosi kozlekedesre kivaloan alkalmas volt,bar ez egy ennyi idos jarganynal mar a joval alacsonyabb arsavban is alap.
Ami neki nem tetszett, az az alacsony teto,egeszen potosan a szelvedo volt.
Ha tul kozel mesz a lampahoz, le kell hajolni, hogy lasd,mikor valt zoldre.


proci985
(MODERÁTOR)
Blog

azert en par dolgon csodalkoztam, hogy nem jelezted

a kemeny futomu + direkt kormanyzas jo, de nekem egy R csomagos C30ban konkretan 8 evesen negy feltengely lett cserelve es kb a futomu felujitva, mert a tukorsima sved utakon is szetment. korforgalombol szuk iven gyorsitva pl erezheto volt elotte, hogy a gatlo nem erzi jol magat, billegett a kocsi ahogy nem lett volna szabad. itt billeges alatt nem egy Suzukit kell erteni, hanem az elmenyautot, aminek meg lett veve.

ugyanugy hianyzik az irasbol a gumi. mininek nem vagom a meretet, de egy 17"/205os, hasonlo meretu sportkompaktokra valo rendes garnitura megint 600 es 1200 euro korul mozog. abbol indulok ki, hogy a gen2 Mini kb akkora volt, mint a C30, motorikusan is eleg hasonloak.

egyebkent 10 ev folott nyugaton nem veletlenul kezdenek kikopni: a fenntartasi koltseguk ugyanannyi marad vagy no, a megbizhatosag napi jarkalos autonal necces. lehet sporolni, lehet kokanyolni, de egy logo belu sportkocsi az max parkolo paradezni jo, egy szerpentinen kemenyebben eletveszelyes megjaratni, ha idegesen ugral mert elkezd faradni.

szoval az egy dolog, hogy nem nyilik a csomagtarto, de egy elmenyautonal sokkal nagyobb baj, ha mechanikus problemak vannak. egyebkent meg van egy iszonyatosan dragan fenntarthato, megbizhatatlan Yarisod (se), mert Minikent nem lehet vezetni.

[ Szerkesztve ]


pzoleex
(újonc)
Blog

A mini nem sportautó, ezt te honnan vetted?
Az S változatot kivéve 75-116 LE-ről beszélünk egy ~1 tonnás autónál sima szívó motorral.

Gumi méretek és árak (Continental gumiabroncsokat néztem az akh-nál, ennél vannak olcsóbb középkategóriásak is):
15" 175/65/R15 -> 22e ft
16" 195/55/R16 -> 31e ft
17" 205/45/R17 ->40e ft

Közelébe sincs az általad emlegetett 600-1200 eurónak. Én mondjuk 17-eset nem vennék rá, mert bár jól mutat, de így is kiráz az autó, a peresebb gumival meg még jobban (+ a gumi is hamarabb tönkremegy).

"egyebkent 10 ev folott nyugaton nem veletlenul kezdenek kikopni"
Hát ööö... Az a rossz hírem van, hogy ez a magyar autópark 90%-ra igaz :)
Itt csupa olyan autó fut az utakon, amiket nyugaton már nem éri meg fenntartani, és a behozott autók felének lóg a bele (csak sokat "tolattak" velük a határnál...)


proci985
(MODERÁTOR)
Blog

onnan, hogy kulon kiemelted a feszes futomuvet, ami varosi hasznalatban csak hatrany.

3.gen MX5nek is egy 1.8as 127 lovas szivosja volt 170nmel. konnyu kasznival a ket cooper boven eleg szerpentinezni.

contisport 5ot nekem harom eve kb 200 euroert sikerult vennem, igaz nekem az atlagnal szelesebb felnijeim voltak ott. 17" nalam a gyari sportfelni volt. ennyi elonye van mondjuk a kisebb es kevesbe szelesebb gumiknak. masodik generacios minin erre eleg sokat lattam.

egyebkent jelenlegi auton mar en is 16"ost hasznalok telen-nyaron.


alkatraz3000
(senior tag)
Blog

Én mint ex R53 Cooper S tulajdonos kicsit objektivebben mondom, hogy a felsorolt tipushibak mind kijöttek, kivetel a váltó. Ugyanis az r53 Getrag váltója nem jellemző, hogy elpusztulna, a többi modellé viszont igen. Az élmény nagyon egyedi, zseniális az autoval menni, de az egész autó minősége egy also polcos vicc sajnos. Már kinomban röhögtem, hogy lehet valami ennyire szánalmasan sz*r. A folyamatosan leszakadó és elrepulo műanyag, külső elemek már csak a hab a tortán volt 😅 ilyet kizárólag olyan vegyen, aki szerelemből teszi. 2004 utáni 170 Lovas a legtutibb választás, mert ott már a kompresszor vizpumpa felőli kihajtása nem csapagyasodik le. Itthon tudtommal senki nem javítja, szóval kompresszor kuka. A Prince motoros második szeria ezt az egészet még jobban alulmúlta.

üzenetek