üzenetek

hozzászólások


7Heads Drago
(veterán)

Hát én azért elég sok bajt látok vele. Főleg szoftveresen. De kinek mi.


Meridian
(senior tag)

Az akksigyártás nem klímasemleges dolog. Pont. De igazából a CO2 kibocsájtás nem is számít, ezért (a piros vonal a CO2 elnyelés frekvencia tartománya, jól látható az - amit amúgy minden valamirevaló fizikus jól ismer egyébként - hoyg nincs mit elnyelnie a CO2-nek, azaz akár növekszik, akár drasztikusan csökkenne a CO2 koncentráció, az érdemi változást nem generálna az átlaghőmérsékletben. Se lefele, se felfele.):

De mivel az akksigyártás nem egy fenntartható folyamat (mivel lítium-ot elég procedurális bányászni és termelni), én megvárom a PowerPaste üzemanyaggal működő, egyébként hidrogén alapú meghajtású autókat, motorokat. Aki nem tudja mi az a PowerPaste, keressen rá a youtube-on van pár ismertető, a jól ismert és híres-neves Fraunhofer német intézet keretében... sajna nem tudom hol tart per pillanat az egész, pedig ha valami működőképesnek ígérkezik, az ez.

[ Szerkesztve ]


Bog
(HÁZIGAZDA)
Blog

És ez most hogy jön ide?


<Adamsky>
(nagyúr)

"A kocka el van vetve." 2035 → belsőégésű motoros autóknak vége (hogy a forgalomban lévők meddig húzzák - lesz-e alkatrész, és ha igen meddig - jó kérdés).
Itt az EU-ban - ismét - lábon lőttük magunkat ezzel a radikális döntéssel. Közben ugye a klímacéloknak - a háborús szankcióknak "hála" lőttek ... szóval előbbi döntés minimum kétséges (ebből a szempontból is). Visszavonják? Kb. kizárt. De, ha meg is teszik, már kb. késő lesz.
Hogy ebből a PowerPaste-ből (nem ismertem, majd utána nézek) mikor lesz valami, jó kérdés. Abból kiindulva, hogy nem igazán hallani róla semmit, biztos nem holnap. Közben "full"-ba nyomjuk az elektromos autókat és a lítiumos akkumulátorokat, és - ami szerintem a legrosszabb, hogy - közben más technológiával nem, vagy alig foglalkozunk.


Meridian
(senior tag)

Elektromos autó(ka)t mindig összefüggésbe azaz contextbe hozzák a klímasemlegességgel... holott ez sztem így ilyen formában nem is igaz. Lásd akksigyártás követelményei. És lásd hogy az amiért propagálják az valójában nem fedi a valóságot - ezt a fenti ábra - amit betettem a kommentembe - szemlélteti a legegyszerűbben. Persze értem én, 20 emberből 19 ennek nem járt utána, egy-az-egyben elhiszi azt amit a médiában sulykolnak, főleg, hogy amit állítanak, részben igaz is: változik a klíma, és ennek hatásait a bőrünkön is érezzük... csak éppen az, ami miatt változik a klíma, az nincs fedésben azzal amit állítanak. Nem a CO2 a felelős ezért - ugyanakkor viszont diszkriminálnak autósokat akik foszilis üzemanyagot használnak (most éppen durván drágán). Pl parkolás. Pl vannak helyek ahová csak eAutó mehet be. stb. És persze CO2 kvóták, CO2 adózás (ls pl Hollandia...)


Meridian
(senior tag)

" közben más technológiával nem, vagy alig foglalkozunk"

Pontosan! 2050-ig 50ezer milliárd EUR-ot akarnak arra fordítani (a mi pénzünkből, azaz adónkból) hogy 0% Co2 kibocsájtó legyen az EU. Ehhez ha kell mindent lerombolnak. Akkor is ha az felér többszörös öntökönszúrással.

Ezt az 50ezer milliárd EUR-ót (nem elírás, ilyen sok pénzről van szó) költhetnék pl a PowerPaste-ra (nyilván ez nem igényel ilyen sok pénzt amúgy), vagy pl a Bill Gates által támogatott újgenerációs atomerőművekre (mert elektromos energiára sokkal többre lesz szükség), amit a TeraPower fejlesztett ki (Bill Gates alapítványa adta a pénzt nekik a kutatásra, fejlesztésre). Ennek előnyössége az, hogy nem termel radioaktív hulladékot (részletekbe nem megyek bele, van róla szintén sok sok videó, ismertető), sőt a meglévő semmire nem használható radioaktív hulladékot hasznosítja.

Szóval én ebben látnám az értelmet, nem egy olyan technológiában, ami ugyan csilivili, de nem effektív, sőt eléggé környezetszennyező valójában (csak erről nem szeretnek beszélni, mert akkor megakasztaná az üzleti és politikai folyamatokat).
stb.


Bog
(HÁZIGAZDA)
Blog

Ennyi erővel ezt az igét minden telefon tesztbe is oszthatnád, az is mind lítium... szerintem tök felesleges volt pont itt, pont most elkezdeni téríteni, sem komment nem jött ebben a témában, sem a cikk nem szól ilyesmiről, egy használati tárgy tesztje, nem pedig egy klímavédelmi kiáltvány.


1dude
(aktív tag)

2050 -ig megszűnik az EU.


pècsimunkás
(addikt)

3500- at írtam volna biztonság kedvéért.


<Adamsky>
(nagyúr)

Hogy legyen egy "on" hozzászólás is: Jól látom, hogy ez a Megane bizony belül kisebb, mint a belsőégésű motoros társa (pláne a szedánhoz képest)?
Nálam az a villanyautó amiben annyira kicsi - vagy éppen nincs - frunk, hogy még egy nyavalyás töltőkábel sem fér el, eleve hendikeppel indul (értsd: szvsz. valamit nagyon elkottáztak a tervezéskor).


mati
(csendes tag)
Blog

Nekem lagunahoz képest nem tűnt elől kicsinek, inkább bunker szerűbb (vezettem már)
Hátul egyértelműen kisebb, de élhető. Csalókák a képek


k-adi
(nagyúr)

" inkább bunker szerűbb "

Igen, ez a jó kifejezés rá. A hátsó lőrés ablakok meg kész vicc kategória, sajnos a design oltárán sikerült beáldozni ezt, ami hát mondjuk nem ideális. Én értem, hogy van cserébe eTükör már az alapkonfigban is, de azért bizonyos dolgokban jó ha megvan még az analóg opció is. Mondjuk azt nem olvastam, hogy este esetleg van benne éjjellátó mód, stb., mert mondjuk akkor értelme is lenne.

Maga a kocsi formája nekem tetszik amúgy, ezek a 20 inches kerekek szépek valóban és érdekes ez a félig SUV-félig nem design is.
Az biztos, hogy külsőre az Arya azért alázni fogja majd nagy valószínűséggel, és belülről is markánsan eltérő feelingje lesz ha valamennyire is hűek tudnak maradni a koncept-rajzokhoz.

Viszont ez a hatótáv mizéria itt is necces szerintem, 300-450km még a nagyobbik 60 kWh-s teleppel... hát, nem sok. Persze van akinek bőven elég ennyi, de azért egy stabil 600-700km jó lenne már... azzal szerintem sokan kibékülnének (nyilván az 1000km-es álom marad még sokáig)

Ami még nekem legalábbis negatívum, az a kormány mögötti ezer kapcsoló, valóban túlzsúfolt.
Na meg az ára, egy olyan 5-6 misit lecsippantanék az árából és akkor azt mondanám, hogy fair. :D Tudom, tudom talán egy álomvilágban

Na meg a másik fail, az maga a szoftver, azt hinné az átlag user hogy google akkor szuper, de láthatóan azért még itt is bőven van mit reszelni még ezen (pl. waze esete, magyar nyelv hiány, stb.). Persze az VW-nél jobb... de azért remélem minél több kocsiban elterjed ez a Google Automotive OS és akkor talán jobban, gyorsabban jönnek rá a javítások is, mert legalább ebbe megvan a potenciál... Okosak voltak, hogy kiszervezték a fedélzeti OS-t a Google Automotive OS-re

[ Szerkesztve ]


<Adamsky>
(nagyúr)

Elől ma már kb. bármilyen autóban el lehet férni. A kérdés a hátsó láb- és esetleg fejtér. Más tesztekre alapozva nekem az jött le, hogy ez bizony - ilyen szempontból - nem konkurenciája egy klasszik Megane-nak. Talán egy benzines Clio-hoz vagy 5 ajtós (tudvalevőleg az Renault-nál az 5 ajtós tengelytávja kisebb) Megane-hoz hasonlít(hat).

#12 k-adi
Meg az a gyerek akit ilyen fény és ingerszegény helyre beültetsz, a végén még megáll a növésben.
All-in-all: nem értem ezt a formát. "Too much", ami a használhatóságra üt vissza.
" ... 20 inches kerekek szépek ... " - nagy flash lesz rá megvenni a téli szettet. :K

" ... a hatótáv mizéria ... " - én behoznék e mellé még egy - ugyan nem mindenkit érintő - de adott esetben fontos problémát. Mert ugye a "villanyhívők" azt mondják, hogy ma már egy-egy modell jó alternatívája lehet bármelyik belsőégésű társának. Messzire is lehet már menni velük, stb. Szóval amiről kevés szó esik, az a vontatás. Aki motorcsónakot, lakókocsit vagy csak egy ici-pici utánfutót szeretne hurcibálni, annak szvsz. még jó ideig nem lesz alternatíva a villanyautó.


k-adi
(nagyúr)

a vontatás szerintem eléggé rétegigény.
tudom hogy "sokan" vannak, akik minden szart vontatnak, de annyian azért mégsincsenek.. vagy ők mást választanak (opció híján)


<Adamsky>
(nagyúr)

Ezért írtam, hogy nem mindenkit érint, de azért rétegigénynek nem nevezném. Nekem pl. az ismeretségi körömben akad olyan, aki csak egy "Lady"-t használ (értsd: nem épp a felső 10.000 tagja) de akad olyan is, akinek van egy kisebb motorcsónakja, pár kajakja.
Azért ha - főleg így nyáron - nyitott szemmel jársz a vízparton, nagyon hamar olyan érzésed lehet - még itt Magyarországon is - hogy te vagy a kisebbség a felfújható matracoddal :D

" ... ők mást választanak (opció híján) ... " - igen, erről beszélek.
Képzeld el pl. azt a zavarba ejtő helyzetet, hogy egy Candela C-7 -et mondjuk egy benyás Range Rover-el vagy kénytelen levinni a partra :DDD

[ Szerkesztve ]


Aprósólyom
(addikt)
Blog

Az a tanulmány, amiből származik a kép, azt ecseteli, hogy a hőmérsékleti növekedés kb. 20%-ért felelős a CO2.
Egyáltalán nem arról szól a tanulmány, mint amit itt és a forrásod interpretál. idézek a tanulmányból (9. oldal):
"water vapour that is [5], as shown in fig. 7, the most important GHG in or planet, while carbon dioxide is contributing with about 20% of the total temperature increase."

Ez a valamirevaló fizikusságot érdemes lenne mellőzni... Laborkörülmények között bizonyított a CO2 IR sugárzás elnyelőképessége. Minden kutató ezt ismételgeti, hiszen bizonyított. Amit egyes kutatók megkérdőjeleznek az a globális klímára való hatásának a mértéke.
Carbon Dioxide Absorbs and Re-emits Infrared Radiation | Center for Science Education (ucar.edu)
Emlékeim szerint ez az EM elnyelőképesség az anyagok mágneses permeabilitási tulajdonságának köszönhető. Minden anyagnál más és más az elnyelőképesség az elektromágneses spektrumban függvényében. A víznek pl. elég magas és ezen jelenség révén működik a mikrosütő.

Az én teóriám szerint viszont maga az emberi energiafelhasználás is durván hatással van a légköri melegedésre, hiszen hőenergiát konvektív úton adunk át a légkörnek az iparosodás óta, már több mint 200 éve tesszük ezt a gőzgép megjelenésével. Plusz, a veszteség hő mellett folyamatosan juttatunk a légkörbe egy kis plusz GHG gázt (vízpára) és egy kis plusz szén-dioxidot.
Azt se felejtsük el, hogy a mai modern gőzturbinák (fosszilis erőművek) is max. 50%-os hatásfokúak. Jah és a megtermelt villamosenergia jelentős része is végül veszteséghő vagy adott esetben a direkt villamos hőenergia hasznosítás (sütők stb..) és csak egy része alakul át mechanikai munkává.

De hadd legyek a zöld iránynak egyes elemével is szkeptikus... A napelem egy rohadt nagy hőcsapda, amivel szintén konvektív módon melegítjük a légkört. Biztos, hogy nem marad maradandó hatás nélkül, hiszen a földi üvegház működik, úgyhogy nem marad ez sem büntetlenül.

Mi az ami nagyjából tisztának mondható? Vízi erőmű, szélturbina, hullám és árapályerőmű? De hogy akkor mértékben, amekkorában az ember kiépíti ezeket mennyire környezettudatosak, az is vizsgálandó... (víz - vízszabályozás hátrányai, szél - repülő lények tizedelése, de vajon milyen hatással van a légáramlatokra a felszín közeli szél energiájának a kinyerése a levegő lassítása által... ;] Hiszen minden hatással van mindenre.... butterfly effect...)

[ Szerkesztve ]


7Heads Drago
(veterán)

Aki falun él annak fontos a vontatás. Aki városban az meg szarik rá, addig míg nem akar költözni. Mi most cseréltünk autót és nincs rajta. Megy is a szenvedés, de már megvárom a műszakit.

[ Szerkesztve ]


Somatom
(veterán)
Blog

A főfalusi az melyiknek minősül? :) Sztem egy városlakónak is lehet lakókocsija. Nekem is van. Sőt, néha trélerezek is. Eddig egyszer éreztem úgy, hogy nem kell vonóhorog. Vak sötétben haladtam az autóm lökhárítójával párhuzamosan és elfelejtettem, hogy onnan még húsz centit kiáll a horog. Utána sokáig fájt a lábszáram. :O


borg25
(senior tag)
Blog

"Na meg a másik fail, az maga a szoftver, "
Erre a kifejezésre hirtelen nagyon beugrottak a jó kis telefon és TV frissítések. Mikor egy idő után az ember azért cserél telefont, mert használhatatlanul lassú lett.
Vajon ez is meglesz a gépkocsiknál? Vajon elég nagy hűtőborda van a főegységen? Vagy az 5 éves karbantartási peridusnak része lesz a hűtőventilátor csere? Esetleg majd a vezérlőegységet lehet cserélni pár százezerért egy gyorsabbra? S még mindig olcsóbb lesz mint kidobni a teljes autót.
Ha tényleg mindent lecserélnek digitálisra, akkor ez egyszer gonddá válhat.


Neck
(veterán)
Blog

Behoznék egy újabb parát is. Olaszországból jöttünk vissza Németországba, Svájcon keresztül. Fél pályás útlezárás, plusz alagutak, 55-60 perces dugó, 1 sávon. Jobbra, balra fal. Nagyon meleg volt, 35 fok, verette a klímát mindenki. Lépésben haladt a forgalom, meglendíted az autót, 5km/óráig, aztán meg is állsz. Sztem legalább 10 km-es dugó volt. Előtte már 2 lehajtó óta nem engedtek lehajtani az autópályáról.

Előttünk egy Tesla ment (de igazából mindegy melyik) mi a fene van, ha pont előttem merül le? Leáll az egész autópálya?

@14: Annyira azért nem rétegigény a vontatás. A németeknél népszokás a lakókocsi.

[ Szerkesztve ]


Somatom
(veterán)
Blog

Hollandoknál?

[ Szerkesztve ]


#52931072
(senior tag)

Érdekes, hogy mennyire elsikkad a tervezés során, hogy ezt a izét majd valaki vezetni fogja és 5 felnőtt embernek el kellene férnie benne. Esetleg néhány bőrönd, a csomagtérben. Ja meg valakinek ki kellene fizetnie az árát is! A cikk elolvasása után nem látom a célközönséget. Véleményem szerint ebben a formában az elektromos autó célja, hogy a magasabb jövedelmű réteg olcsóbban tudjon közlekedni és parkolni. A belsőégésű motorokat pedig lassan kiszorítják, hogy a csórók ne zavarják őket az autókázásban.
A rendszerváltás előtti "volga vs rozsdás bringa, átfordul a " 3 tesla vs mennyél gyalog" leosztásba. Köszönjük a nincsmit!
"Nem süjjedünk, nem süjjesdünk, úgy érzem emelkedünk. Miből gondolja felséged? Blugyblugyblugy......"


Bog
(HÁZIGAZDA)
Blog

Semmi dráma nincs, pont dugóban a legfrankóbb a fogyasztás, nem fog ott az orrod előtt lemerülni.


Bog
(HÁZIGAZDA)
Blog

A magasabb jövedelmű réteg eddig is új autót vett. Ezentúl elektromosat fog, lévén más nem lesz. A "csórók" meg használt autókat vettek. Mire elkezdődik a benzinesek "kiszorítása", addigra a "csórók" is vehetnek 10+ éves használt villanyost.


#52931072
(senior tag)

A kibányászható lítium mennyisége nem ezt a képet vetíti előre. “Eladó tesla 3 nullás akkupakkal” hirdetésekre gondolsz kb 10-15 év múlva. Vagy a “ majd csak leszvalami áttörés az akku technikában!” című jövőképbe helyezed a bizalmat?


Bog
(HÁZIGAZDA)
Blog

Figyu, érdemes lenne legalább egy kicsit elrugaszkodnod a hater puffogásról. Esetleg pörgess bele a hahu 10+ éves villanyautós kínálatába, érdeklődj néhány Gen1-Gen2 Prius tulajnál is, hogy hányszor cseréltek akkut, illetve talán az sem ártana, ha tájékozódnál a li-ion akkumulátorok újrahasznosítása kapcsán. Oké, hogy könnyebb fröcsögni zsigerből, de épp ott tartunk, hogy az újrahasznosítás majdnem olcsóbb, mint bányászgatni. Tényleg felesleges csapkodni a témában, mélyedj el kicsit, szerintem úgy érdemes kinyilatkoztatni, ha nem csak visszamondasz néhány tévhitet idegből.


#27070592
(senior tag)

Potom húszmillió egy középkategóriás villanyautóért?
Lássuk csak.. a most húsz éves Focusomat ebből az összegből még húsz évig tudom tankolni, kgfb-vel, műszaki vizsgákkal együtt, úgy, hogy harminc évesen kap egy veteránvizsgát, csavarra felujítva.

Egyébként azon nem kell csodálkozni hogy piacképes akkutech nincs a li-ion történeten kívül. Amíg rentábilis lesz a líthium bányászat, addig azt fogják tolni. Majd ha nem lesz az, akkor vesznek elő a kalapból valami mást.


lalakov
(senior tag)

Bár van már ev-m, figyelemmel követem az új autókat és gondolkodok azon, melyik legyen majd évek múlva a következő. Ez az autó több ponton is hasonló az én Konámhoz: méret.
- Kicsit drágább.
- Nagyobb a csomagtartója, ez sosem jön rosszul.
- Gyorsabb AC-DC töltés. Mivel otthon töltök 99%-ban és 3*13A-rel szoktam, így ez az előny max. a külföldi utaknál számíthat.
- Google környezet. Ez kéne.
- 60.0 kWh akksi és hatótáv. Miért nem raktak bele legalább 64-est, mint az enyémben van? :W Ha az lenne benne, nem lenne kérdés melyiket választanám. Nekem a hatótáv a legfontosabb és ezért elvérzik nálam. :(

[ Szerkesztve ]


#52931072
(senior tag)

Tök nyugis vagyok egyébként és az eltérő véleménytől, szemlélettől nem leszek héter. Konkrétan ez a jármű példázza a problémát a koncepcióval, ez már az átlag újautót vásárlónak is megfizethetetlen, de rommá van bonyolítva és nem lehet normálisan elférni sem benne. 1700 kilós városi bevásárló autó suvnak álcázva.


Zsolt73
(csendes tag)

Ahogy a mobarénára az elektromos autó: sehogy :))


<Adamsky>
(nagyúr)

" ... az újrahasznosítás majdnem olcsóbb, mint bányászgatni."
Ez - ha tényleg így van - jó hír. A kérdés, hogy lesz-e annyi lítium, amennyi a jelenlegi autópark kiváltásához kell. Egyesek szerint nem. Szóval - a jelenlegi technológiával - ideális esetben is csak egy része lesz kiváltható az éppen futó járműveknek.

Egy "UP" ennek a kérdésnek: #10 & #13


Bog
(HÁZIGAZDA)
Blog

Még szerencse, hogy egy Google rendszerű, akkumulátorral üzemelő termékről van szó... várj, mi is ilyen még... ja, a telefon ;)
(Pláne szerencse, hogy veled ellentétben látom a kattintási számokat és jóval több autót kéne tesztelnünk ennek alapján.)


fairi
(addikt)

Én bárhogy nézem nem látom, hogy lesz a magnézium-hidridből jó autóüzemanyag.
legyártód valahogy a hidrogént, majd 360 fokon magas nyomáson magnéziumal egyesíted plusz stabilizálóanyagok még ehhez. Fontos a vízmentesség, mert ha párát kap akkor végeredmény lassan egy enyhe hashajtó, élelmiszeradalék lesz belőle és nem üzemanyag.

Kb egyszer használatos cserélhető akkumulátorpackként képzelhető el, bizonyos helyeken ez jó opció lehet, de általános közlekedésnél meg komolyabb a probléma mint li-ion akksinál.


7Heads Drago
(veterán)

Nem mondtam hogy nem lehet csak nem szempont a legtöbbször. :)


7Heads Drago
(veterán)

Ez így még így is sovány. Nincs is miből újra hasznosítani. Jelenleg is alig pár %-on ár az eautók száma. Sok meg se éri a kort hogy bontsák, mert törik őket vagy kiégnek.
És folyamatosan arról olvasni hogy kevés az alapanyag a gyártók meg növelnék a kapacitást, ha lenne miből. Van tényleg pár modell ami jó, de azoknak az ára a kereslet miatt magas is. Értelmes e autó 6 milla legalább, de az még csak a kínálat alja. 8-ért már jó eséllyel kaphatsz baleset menteset is. Alig pár éve még 2-3 millió volt egy közép kategóriás autó, most ez ment fel 8-ra. Kár hogy a fizum nem így emelkedik. Nem beszélve a napi megélhetési cuccokról.
Nehéz felmérni mi a valóság és mi a ferdítés. És meg nehezebb kilegózni az árát hitel nélkül ha eldöntöttük hogy legyen. És nálam pl az is szempont hogy értelmes burkolatok legyenek belül és ne mars járónak nézzen ki és lehessen már vele vontatni is.

[ Szerkesztve ]


XoZ
(aktív tag)

Van több olyan villanyautó típus, amivel nagyobb tömeget is lehet vontatni, pl.
Tesla Model X (max. 2267 kg), Audi e-tron és a Mercedes EQC (1800 kg)
Škoda ENYAQ (max. 1200 kg)


7Heads Drago
(veterán)

20-30-40 milláért? És már vontatni is lehet... Júj de jó.


k-adi
(nagyúr)

én legtöbbször elolvasom az eautos cikkeket itt, de jó lenne ha már van YT csatornátok, akkor oda is menne egy 5-10perces rövidke valami a kocsikról..

értem hogy nem vagytok alapból videós content gyártók hanem még az oldschool blogger vonalat viszitek, meg hogy pl. mobil fronton se akartok pl. lacival konkurálni, de azért szerintem hasznos lenne a videó formátum is (és nem youtube shorts), amit lehetne promozni cikk végére beágyazva, ezáltal talán a csatornátok is növekedne, mert amúgy a MA!gazin hírsorozat videók is jók de kevés a nézettségük... na meg 20 év az 20 év, kár lenne ha most már elhasalnátok ilyenen, tudom megújulni ennyi év után nehézkes lehet de drukkolok


Bog
(HÁZIGAZDA)
Blog

Autós videókból tonnányi van a YT-on, MA!gazin viszont csak egy :D


tomcat78
(őstag)

Én nem tudom mi volt a viszonyítási alap, de jónak nevezni ezt a futóművet.... A rugózása tényleg jó. De az úttartása........ Elég konkrétan nem az. Azt hozzá teszem, hogy sztem 18-as papucsokon próbáltam, de az minden csak nem stabil, pláne nem az emlegetett dinamikusabb (?) vezetés mellett. Lehet a ballonosabb gumik az oka, de kétlem, hogy csak az lett volna a dolog mögött (magasan van a súly benne vagy rosszul van elosztva?). Félre értés ne essék, élhető a maga módján! De a futómű pont középsz@r/átlag alatta. Legalábbis a jóhoz képest. Nem az emlegetett Springhez viszonyítva, mert ha az volt a viszonyítási alap, akkor tényleg csodás ;] . Messze nem vagyok Renault párti, de helyben rohangálós kocsinak elmenne. De autópályára (sokszor, sok km) nem ezt venném, az biztos. Formára ez is tuti megosztó, de nekem pl az eleje tetszik. A hátulja már kevésbé.... A tükröt meg nem volt időm megszokni.... Engem zavart. A sok bizbasz meg kijelző meg nem is érdekelt benne :D


k-adi
(nagyúr)

valóban tonnányi van a YT-on de abból csak a negyede minőségi max., sajnos


Noukoum
(veterán)

Miért merülne le?


<Adamsky>
(nagyúr)

Az egy dolog, hogy egyikkel-másikkal lehet, de próbálj meg egy lakókocsival beállni egy töltőfejhez (úgy, hogy nem foglalsz el másik 3-4 helyet és/vagy nem képzel forgalmi akadályt).


Aljasvip
(senior tag)

Nagyon jó és részletes teszt, élmény volt olvasni!

Az autó olyan, amilyen. Nekem speciel tetszik az infotainment rendszer, a sok zongoralakk cucc már kevésbé, ahogy a kormány kezelőszerveinek zsúfoltsága sem.
A táblafelismerésre: Megane (kombi) tulaj ismerős első lépése minden indításkor a táblás szivató rendszer és a sávtartó kikapcsolása. Szerencsére nincsenek annyira eldugva.

Bog #32
Kérlek ne is hagyjátok abba az ilyen jellegű cikkeket.
Jó látni a fejlődést, hogy az eredetileg csak az infotainment rendszer bemutatása és tesztelése után már a cikk felé már magáról az autóról szól. :R

Bog #39
A Totalcar kiher@lése után hamarosan lesz egy jelentős űr. A minőségi autós teszteket kereső olvasókat és nézőket be lehetne vonzzani.
Szerintem is érdemes lenne a videós vonal. Én úgy látom, hogy a videós tesztek kelendőbbek manapság, jómagam is tucat számra nézem őket munka mellett, ha épp olyan (pl. 3D modellezés, ha már nem a gondolkodós rész van, stb).
De ez a ti döntésetek persze.


k-adi
(nagyúr)

Totalcar kiher@lése -- mi történt ott? nem követem őket annyira.. mindenki megy külön YT csatornákra, utakra?

a videós vonal egyértelműen előnyös lenne, míg egy telót nyomkodni videón uncsi, addig egy autó kinézete, mozgásban, stb. izgalmasabb látvány videón, mint képen -- csakhát nyilván kell akkor egy jó kamera, meg vágó, meg több idő és türelem megvágni

[ Szerkesztve ]


<Adamsky>
(nagyúr)

"A Totalcar kiher@lése után ... "
Mire gondolsz? Kifejtenéd?
Az biztos, hogy a TC messze nem olyan, mint rég volt, de temetni korai lenne. Pl.: Sturcz Anti egyre jobb anyagokat (köztük sok videósat) tesz le az asztalra.
Ha pedig videó, akkor ott a Speedzone egyelőre utolérhetetlen.

#45 k-adi
Egy autó teszt rendes leforgatásához sajnos sokkal komolyabb ill. másabb cucc kell. Szóval gondolom már csak ilyen megfontolásból sem lesznek itt a PH!-n nagyon videós teszt.

[ Szerkesztve ]


beef
(őstag)

Annyira jó, hogy eddig az ment, hogy az EV azért nem kell, mert kicsi a hatótáv, lassú a töltés. Most, hogy kezdik ezeket megoldani a vállalható formában, így jött a "nem lehet vele vontatni" :)
Egyszerű a történet, ezek az autók nem nektek valók, használjátok nyugodtan a benzin/diesel járgányotokat megelégedéssel.

Mielőtt még... nekem is benzines van.


andaxin76
(aktív tag)

Mindenesetre jól le copyzták a RANGE ROVER EVOQUE formáját..

[ Szerkesztve ]


7Heads Drago
(veterán)

Ezek szerint téged az nem is érdekel hogy miért nem lehet vele vontatni? Pedig hidd el hogy probléma.


Somatom
(veterán)
Blog

Megoldani? Az elméleti 300Km -re gondolsz, mint megoldás? Hatalmas különbségek vannak az EV -k hatótávjaiban. Egyik szarabb, mint a másik. :(

üzenetek