üzenetek

hozzászólások


vinibali
(őstag)
Blog

amikor láttam a kis képet, már gondoltam, hogy ismerős motot lesz. néztem a videókat is Tasi oldalán, tényleg jól rendbe rakták :)


Ursache
(senior tag)

BTW, amikor túlcsúszik az 5 munkanapon, akkor nem szabnak ki rá valamilyen bírságot?


babkukta
(senior tag)

ez tényleg rebuild :C Ügyes volt a bácsi (meg a csapata?)! Az ügyintézés meg elég nagy gáz.. ennyit várni egy sz.ros papírra. Egyébként így gondolom a Wagonr+os volt a hibás, nem? Róla tudsz vmit? Ha ennyire k.csög, remélem jól megkúrják a száját :D


wolfnet
(tag)
Blog

Köszi mindenkinek, az érdem csak részben az enyém. :R :R

@babkukta: egyes számban. :D, mindent tudok róla, 2 hétre rá meg volt csináltatva a kocsija. De senki se fogja megkúrni. MO!

@vinibali: volt vele meló rendesen, de megérte. Nagyon becsületes munkát végeztek, azóta túl vagyunk az ezredik kilométeren. :R Amikor odaértünk, beindítottam, nem ismertem rá. Csodálatosan egyben volt gyakorlatilag minden. Egy lefingott de szépre púderezett motort vettem novemberben, és most egy új motorral közlekedem. :U

@Ursache: Megkérdeztem a századost a Rendőrségen, aki kiadta a papírjaimat, meghúzta a vállait, és azt mondta "Igen Magyarországon ez mindennapos, sajnos nem tud mit tenni."

@Pete55555: :R széles utat, valójában te jobban jártál igen. Elhangzott a helyszínen olyan is az úr szájából hogy: "F@szom a p@cs motorosokba, mi a f@szért kell erre járkálni." ennél a résznél tudtam hogy reménytelen tőle bármit is várni. A rendőr kiért, mondta hogy a faszi a hibás, erre: "De nem lehet hogy a motoros jött gyorsan?" :C fuckme

@SymbianOS: já! köszönöm szépen. :R

@Dr V: Az a szerencse hogy csak egy ~harmincas tempónál történt mindez, így volt esélye a kis rf-nek. :U

@AllTheBest: nekem is ez volt a legnagyobb problémám. Főiskolás vagyok, 3 évet dolgoztam azért hogy meglegyen a jogsi, a felszerelés, és végül a motor. Majd... jön a kopasz és 5 másodperc alatt lehúzza az egészet a budin és még elnézést se kér. tapstaps

[ Szerkesztve ]


Pete55555
(addikt)

Szándékosan nem írtam semmit a Suzukisra, mert nem igazán tudom cizelláltan megfogalmazni a mondandómat.
Ezek után meg pláne... :W

SZUSZAAAAa

Nah...szóval. Lehet neki gyors voltál, gondolom kicsit "lassú" volt a csávó.
Az ilyentől amúgy instant elvenném a jogsit vagy 2évre, hogy gondolkozzon kicsit. A felfogásával van nagy baj. Mert az, hogy eddig balesetmentes volt, az kb a csodának köszönhető. (már ha az volt)

(Hülye motoros, minek közlekedik itt erre, pont előttem...)


Areturus
(tag)

Gratulálok, hogy volt hozzá türelmed és energiád megjavíttatni a motort! Megérte beletenni a pénzt, gyönyörű munkát végzett vele az úriember és szerintem most már te is nyugodt vagy, hogy a motor ismét megszületett a gyári kigurulása óta.

A balesetre vonatkozóan lenne kérdésem. Mikor összetalálkoztál a parasztjával kb mekkora sebességgel mentél? S ő? Ezt lehet tudni saccra? Ha tippelnem kéne akkor te pedig átestél a paraszt autóján? Illetve ha szabad kérdezni milyen motorosruhát, s kiegészítőket viseltél ami megóvott a sérülésektől?

Most kezdtem el az "A"-t, s amint meglesz egy Suzuki GSX-R 600-as motort fogok venni. Leginkább K6-tól felfelé. Azért kérdem, mert a motorosruhával és a kiegészítőkkel viszont nem igazán vagyok tisztában. Ahogy számolgattam ha jó minőségű darabokat vásárolok a boltból akkor az fél millió fölöttre rúg (ha használtan veszem, akkor tudok spórolni kicsit). Többektől hallottam már, hogy ha van valami amin nem érdemes spórolni na az a motorosruha.

Köszönöm!


vinibali
(őstag)
Blog

valamilyen tapasztalatod van erősebb motorok terén?


AllTheBest
(senior tag)
Blog

Így van... ruhán nem szabad spórolni, hisz az véd meg, egy gagyibb bukó simán kettéreped a fejeden egy kisebb borulásnál is, nem beszélve a szellőzésről...

[ Szerkesztve ]


wolfnet
(tag)
Blog

Hmm, én kettes alapjáraton mentem. (20kmh körül), ő állítása szerint szintén kettesben, de a gázon állt, hallottam a motorja hangját amikor átestem a kocsija felett. Akkor kezdett fékezni amikor már csattantunk. Sajnos nem néztem be a szélvédőn hogy mivel foglalkozott... lett volna 2-3 másodperce elkerülni, én már teljesen az út szélén mentem. De igen szóval teljesen frontális volt az ütközés, átrepültem a kocsi felett és a hátamra érkeztem, a fejemet bevertem a földbe. Szerencsére a bukóm hátulja "széles" ezért nem húztam meg a nyakam annyira, másnap azért fájt pár napig, ahogy a hátam is hetekig. A legrosszabb egyébként az amikor tényleg lelassul a világ.... tudod hogy ütközöl... és reméled hogy felébredsz a végén... majd a csattanás hangja. Senkinek se kívánom átélésre! :U :R :R

A hatszázas gigszerrel óvatosan majd főleg ha tapasztalat nélkül veszed. Én azért 2 évet 125ösöztem ez előtt. Észnél kell majd lenned, mert senki se hívja fel a figyelmedet az oktatáson a gumi, fék hőfokok odafigyelésére, a helyes kanyarív választásra, hátsó fék kezelésre, stb stb.. széles utat kívánok hozzá.

Én Racing kabátot viseltem, full protektoros, (ütésre felkeményedő gumi váll, alkar protektorok és gerinc protektor.) Alatta szerencsére volt 2 réteg ruha a hideg miatt és vese védő is. Lábamon 2 réteg gagya, felül pedig motoros gatya, alatta térdvédő. Jól hallottad, ne spórolj a ruhán, de használtan is be lehet szerezni. Ezek is használt holmik kivéve a sisak.

[ Szerkesztve ]


JoeYi
(őstag)
Blog

minden évben megfordul a fejemben hogy elkezdek mocizni, de aztán minden évben belefutok jópár hasonló storyba. Autó vs motor, motor vs fa, motor vs csúszós kanyar. Ha nem is a motoros a hibás, akkor is mindig ő húzza a rövidebbet, és sokszor nagynagyon rövidebbet....

Teljesen mindegy hogy a faszi hétvégi söfőr, meg hogy ő hibázott, ha roppan a gerinced akkor kilehet törölni azzal hogy neked volt igazad :( Szerintem cseréld le egy kabrióra :)

ui.: kedves motorosok. Én nagyon figyelek minden közlekedő társamra, de a motorral és bringával a legváratlanabb irányokból, hihetetlen tempóval és fantasztikusan kicsi látszó felülettel szoktatok feltűnni. Kérlek számítsatok rá hogy nem vesznek észre ha épp olyan manővert csináltok amit egy autóval nem lehetne megcsinálni (jobbról-balról sávok között előzés pl)


babkukta
(senior tag)

hát igen, valszeg tényleg nem. Gondolom nincs 8 napon túli sérülés, így nem b.e., hanem szabálysértési eljárás indul. Így kap egy pár tízezres befizetni valót, és ennyi. De szerintem jobb is így, legalább nincs komolyabb sérülés, ami talán jobb hír, mint egy büntetőeljárás.
Első komolyabb borulásod?

(#30) JoeYi: Így van, a motoros az úton ugyanolyan puhatestű, mint gyalogos a zebrán. És mivel sokan lesz.rják a motorosokat, bátran ki is hajtanak eléjük. És teljesen igazad van abban, mind1 ki a hibás, a motoros nem marad a motoron. Szerencsésebb esetben nem esik semminek a repülési fázis ideje alatt, és a sisak is rajta marad

[ Szerkesztve ]


Areturus
(tag)

Sajnos még nincs. Kisebb motorokkal közlekedtem már, de nem sokat. Kipróbáltam néhány 125-öst is a kertek alatt, s (mert az A lesz az első motoros jogosítványom) roppant élveztem. Igen, ez a mélyvíz kifejezésre a lehető legjobb példa!

(#28) AllTheBest: Nincs mese, akkor bizony erre költeni kell. Nincs alternatíva, full protektoros minőségi bőr felszerelés. Akkor viszont van 700 is már a kontó :( De legalább nyugtatom magam, hogy más ennyiért Titan X SLI-t vesz.

(#29) wolfnet: Köszi! Ahogy olvasom jól be voltál akkor bugyolálva és fullos ruha felszerelést viseltél + protektorok mindenhol. Tehát mindent megtettél a saját biztonságod érdekében ha karamboloznál. Milyen jól tetted! S még nem is mentetek emberi sebességgel. Bele sem merek gondolni mi lett volna egy 50-es tempónál...

Kint fogok motorozni Németországban ahol élnek unokatestvéreim. Úgymond nincs választásom ezt illetően ha velük szeretnék tartani, ők már kinőttek a 125-ből. Nagy motorosok, nyolc motorból kettő GSX-R 600. Ez a széria nagyon elnyerte a tetszésemet. Az egyik K8-as, s van benne ez az S-DMS rendszer ami lekorlátozza a motor teljesítményét. Erre gondoltam én is, hogy kapásból C-vel kezdenék és maradnék vele akár egy évig is amíg "beleszokom" ebbe a kategóriába. Ez 60%-ra lekorlátozza a leadható teljesítményt. Ez már talán baráti egy kezdőnek.

Btw itt PH-n van motoros topik amit lehetne olvasgatni esetleg kérdezni a veteránoktól?


wolfnet
(tag)
Blog

Első és egyetlen. Lekopogva, de önhibából nem borítottam még fel motort sehogy sem. Próbálok észnél lenni, de nem mindig hagynak kibontakozni. :D


wolfnet
(tag)
Blog

Na igen... a kárfelmérővel elbeszélgettem amúgy. Mondta hogy fontos a ruha, de általában a túl nagy sebességgel van a baj. Mesélte egy sztorit egy motorosról, aki elé országúton kifordult egy bácsi kocsival, a motoros pedig elég nagy tempóval érkezett meg, és a B-C oszlop között átment.... Nem élte túl... de belegondolva hogy átszakítani egy kocsit.... Vannak bajok az emberek fejeiben. A motorosokéban is, nem mondom hogy nem esik jól néha húzni a gázt meg gyorsan menni, de fel kell nőni agyban egy bizonyos szintre ahhoz hogy tudd minek mikor hol a helye. Felelősség.


AllTheBest
(senior tag)
Blog

Én kb 10 éve motorom(19 vagyok... :) ) és szerintem a legjobb az ha az ember szépen lassan tanul bele az egészbe. Jó, van aki egyből profin érzi a gépet ha bicikliről átül egy Hayabusára, de nem ez a leggyakoribb.
Gixxerrel az a gond, hogy dönteni kell, az első fékkel vigyázni kell, meg persze a benne rejlő lovakkal is. Javaslom, hogy mielőtt kimennél az utakra először próbálj elmenni egy autósiskola gyakorlópályájára pár órát, hogy legalább tisztában legyél a motor korlátaival. Nyilván ahhoz, hogy érezd a géped nem pár óra kell ,de legalább tudni fogod, hogy nagyjából mit szabad és mit nem( pl kanyar közepén berántani az első féket...)


Xaels
(félisten)
Blog

Aláírom sok motoros van akik fittyet hánynak a szabályokra, de ne általánosítsunk. Én például nem közlekedem a terelővonalon, csak amikor áll a sor megyek előre, ha szükségesnek érzem(ugye ezt szabályosan meg is tehetem pár éve).

Viszont amíg nem próbáltad, addig nem értheted meg miért is motorozunk. Tisztában vagyunk vele, hogy törékenyek vagyunk és nekünk mind a 4 évszakban meg kell küzdeni a természettel is, de amikor nyeregbe pattanunk ezt mind-mind a hátunk mögött tudjuk. Egy 10órás műszak után olyan vagyok mint a mosott szar, de amikor felülök és elindulok akkor egyből olyan mintha nem is dolgoztam volna. Jó kedvűen érek haza a családomhoz, friss energiákkal. Remgeteg időt és idegeskedést megspórolunk még az autóhoz képest is.

Areturus van motoros topik [link]

[ Szerkesztve ]


wolfnet
(tag)
Blog

+++

Nálunk se érti senki itthon, és főleg most. De amint felülsz egy motorra, szűknek fogod érezni a világot kocsiban / kabrióban. Egyesek ezt kimaxolják... és ahogy említetted teljesen lesz@rják a szabályokat, de ésszerűen betartva azokat is marhajó élmény. Én egészen decemberig motoroztam, mert nem nagyon volt tél. Télen különleges kihívás, testileg, lelkileg, technikailag is. A motor gumi hidegben gyakorlatilag nem funkcionál. Teljesen máshogy kell közlekedni, én szeretem a kihívást, a küzdést, és amikor odaérek valahova, akkor látod a döbbent arcokat és a kérdések: Nincs hideg a motoron? Nem nincs hideg a motoron. :D


Xaels
(félisten)
Blog

Nekem ne mond :) Január elején hagytam ki egy kis időt amíg az ülés a kárpitosnál volt. Mondjuk volt év elején egy rövid időszak amikor munkába menet a fél óra hosszú volt a hidegben, de az az olcsó téli kesztyű hibája. Idén veszek valami komolyabbat. Engem is mindig kérdeznek, hogy nincs-e hideg, olyankor mindig magyarázhatom mi merre hány réteg. Viszont fagyban nem megyek ki a városból, arra nincs meg a tudásom még.

[ Szerkesztve ]


Areturus
(tag)

Uhh... Ilyen amikor az emberek elkezdenek sztorizni. Máris szimpatikusabb JoeYi kabriós javaslata. Így belülről úgy gondolom level 25-ön már rendelkezem ezzel a felelősség skillel. Aztán mikor ráülök életem első motorjára valószínűleg kislány módjára fogok sikongatni.

(#35) AllTheBest: Én is így gondolom ha valaki szép fokozatosan tanul bele valamibe az a legjobb. Azonban sajnos életem során csak most adatik meg a motorozás téma, ráadásul rögtön a "felnőtt" kategóriában. Én sem akartam, hogy így legyen de sajnos ezt dobta a gép, igyekszem alkalmazkodni. A tanácsot köszönöm szépen! Kaufbeurenben ez a gyakorlópálya pont meg is oldható és még közel is van. Mindenképp élni fogok vele.

(#36) Xaels: De vaksi vagyok, köszönöm!!


AllTheBest
(senior tag)
Blog

Ja és az elején teligázt ne nagyon adj neki, max jóminőségű úton, csak egyenesben és csak akkor amikor nincs senki más az úton pár km-es körzetben :D

üzenetek