üzenetek

hozzászólások


Elmör
(senior tag)
Blog

Bocsánat, hogy 1 hónappal később írok csak, gondolkoztam rajta, hogy külön kis írásban említsem meg a Camry-t, de nem tudnék róla olyan sokat, hogy megérné. Alap, hogy az ember valami megbízható autót szeretne egy ekkora útra, úgyhogy japán vonalon kértem egy szedánt, először még azt írták lehet választani Chevrolet Malibu és Toyota Corolla között, pár évesek, mindkettő megbízható, de jobban húzott a szívem a Toyotához, így azt kértem. Amikor odaértünk akkor derült ki, hogy végülis ugyanazért az árért nem Corolla lesz, hanem a nagyobb testvér. Könnyű megszokni, nincs benne semmi bonyolult, a 180-190 lóerő pont elég ott mindenre is. Itthon egy Hyundai i30N-em van, a 275 lovas, ami számomra azért valahogy mégis kényelmesebb, de a fogyasztása jóval rosszabb, meg ott nem is tudtam volna kihasználni, mert jobban tartottam egy esetleges rendőri megállítástól, ha úgy közlekedtem volna mint itthon, de az érezhető volt, hogy simán lehagynám magamat a Hyundaiban, szerintem a Camry nehezebb is. :)) Az első Camry fiatalabb hibrid volt, a széke nekem túl puha volt, úgy fájt a derekam, hogy talán isteni "segítség" volt a lassú defekt és az emiatti kocsi csere, mert a második Camry már idősebb volt picit és abban érdekes módon nem fájt a derekam. A motor szépen duruzsolt, bár lehet van benne tényleg hanggenerátor, én nem tudom, mindenesetre az automata váltója is finom volt, lehetett vele nagyon lassan is csorogni, ami egy korábbi automata Opel Vectránál nem volt elmondható, na de közben 20 év eltelt. Nem szoktam automatát vezetni, minden családi kocsink manuális, de míg 20 évvel ezelőtt sikerült egyszer belefékeznem amikor kuplungolni akartam, most nem követtem el ezt a hibát, nagyon pihentető volt, hogy a bal lábamat nem kell használni, főleg nagyvárosokban, ahol dugó volt. A csomagtartó 2 embernek 2-2 csomaggal és egyéb dolgokkal (vizek, üditők, kaja) pont elegendő volt, mondtam is apunak, ha 4-en jövünk akkor már gond lett volna. Az ugye alap, hogy hátsó ülésen nem hagyunk semmit, mert feltörik a kocsit. A fogyasztás ha jól számoltam 7-8 liter között volt, de bonyolultabb volt kiszámolni, mert ugye mérföld és gallon van, nem kilóméter meg liter. Az nagyon tetszett, hogy 1 teli tankkal általában 1 államot át tudtunk szelni, kivéve amikor Arizonából, Holbrookból mentünk a Monument Valleyba meg a Grand Canyonba Flagstaffből, mert ott sokkal több volt a megtett út. Los Angelesbe is úgy értünk, hogy előtte már megtankoltam, olcsóbb volt közel 1 dollárral gallonja, ami ugye nem nagy pénz, mert nem litere volt, de azért a legtöbb amerikai is tényleg kevés pénzt szán benzinre, mert általában körülöttem már mindenki végzett, mire én teletettem. Én mindig teletettem, kivéve az 51-es körzetben, mert ott 6 dollár felett volt a gallonja. Úgyhogy összességében meg voltam elégedve a kocsival, itthon mondjuk azért valami erősebb verzió jó lenne, mert kicsit azért gondolkozik rágyorsításkor a váltó, tehát ha nehéz előzni, rövidebb belátható szakaszok vannak, akkor kellene a plusz löket ha már kicsit nehezebben indul el az ember, hiába van úgymond megfelelő lóerő. Ez az én személyes véleményem erről a szép autóról. :R

üzenetek