üzenetek

hozzászólások


paprobert
(senior tag)

Alapos, jó kis cikk lett, köszi! :K

Az 1600AF-et tervezed OC-zni? A Zen+-ok 3.9 fölött szállnak el fogyasztással, alatta alig-alig kérnek extra feszültséget. Az kb. 10%-ot hozna CPU kritikus helyzetben.


arabus
(addikt)
Blog

Jo cikk lett!
Köszönjük. :R


szedis81
(csendes tag)

köszi


ghorinka86
(csendes tag)

Szia! Nagyon jó kis teszt, de nem értem, hogy az R3 1200-at miért csak OC-zve lehett tesztelni a 3000-es ramokkal...
Ennek ellenére, köszönöm szépen!


Z_A_P
(addikt)

En nem OC-ztem az 1600AF-t, mivel akkor bukom a rendes energiagazdalkodast (most pl mikor ezt gepelem 1549 Mhz es 0.79V a fesz). A CPU meg 32 fokos.


gbors
(nagyúr)
Blog

@All, örülök, ha érdekes volt.

(#1) paprobert: egyelőre nem, az 570 mellé teljesen felesleges. Gondolkodom még azon, hogy szerzek valahonnan valami combosabb kártyát kölcsönbe, hadd izzadjon az 1600AF :)

(#4) ghorinka86: most nem az 1200 kielemzése volt a cél, hanem az, hogy megnézzük, mennyit hoz a 6 mag. Az 1200-at alaposabban körbejártam az előző tesztben.


dSERiES
(senior tag)

Nagyon jó teszt lett, köszönjük szépen :)

Alig várom, hogy megérkezzen az AF-em és beledobhassam a Steel Legendbe :D .


Chaser
(titán)

az enyém vid-je 1,1x volt, talán most 1,15v bios-ban, ezen 3,7 all core megy, 4ghz-hez kell 1,275v bios - ami sztem teljesen korrekt, sokkal rosszabbra számítottam, így most néhány w különbséggel prime blend alatt annyit kér a gép konnektorból mint 2700 all core 3,6-tal, 150-155w-ot -
hozzáteszem, kis belépő lapocska van alatta, b450m s2h - 20e ft -

szerk:
kíváncsiság hajt 3xxx irányba, de nagyon sajnálnám lecserélni, abszolút bestbuy, ár/értékben talán a legjobb ryzen - és igazából több is mint elég nekem egyelőre -

[ Szerkesztve ]


Chaser
(titán)

egy frametime-ot és 0,1% low értékeket azért megnéznék a konklúzió mellett, nagyon nem azt látom h 4 magos cpu-val kánaán van játékok mellett, átlag és max fps-ek ettől lehetnek jók, de az nem minden


gbors
(nagyúr)
Blog

A 0.1% low-ból ugyan mit látnál egy 90 másodperces szekvencia esetén? Elárulom: semmit. Nem véletlenül az 1% min szerepel a tesztben. Max FPS-t életemben nem mértem, azt nem is értem, hogy jön ide.
Írj pár játékot, ahol single-ben gondot jelent a négymagos, mert ez így nagyon megfoghatatlan.

[ Szerkesztve ]


Chaser
(titán)

megmondom őszintén grafikonon csak átfutottam miket mértél, azt nem néztem meddig, max fps-re mondtam csak egy dolog, és a konklúziót néztem meg, sztem az erős kijelentés
sok yt videót néztem, aminél nyilván nem mind fedi a valóságot, de zömében a 0,1% low az pocsék 6 mag alatt, és ha csak néha "berángat, akad" a játék, az sztem zavaróbb mintha 60 helyett pl csak 50 fps van
ac syndicate pl ami biztos használ 6 magot - lehet többet is -, nálam smt ki van lőve, minden magot szépen terheli kb 50%-ig, fix 60 fps volt a cél microlagok nélkül az úgy látom meg is van - nem én játszok vele -
illetve bf5-ről tudom h nagyon szereti a cpu-t singleben is, de az nincs meg
rage2 pl megvan, épp most települ, lehet majd megnézem 4 maggal mit produkál 6 ellenében
forza is megvan, de ott semmit nem tudtam kiíratni egyelőre ab-vel ( :


gbors
(nagyúr)
Blog

OK, értem. Ha alkalmi berángatásokat, akadásokat akarsz azonosítani, ahhoz csak a teljes grafikon a jó, a határérték-számok esetén nem tudod az alsó értékek eloszlását, így azt sem, hogy egy gyenge 0.1% min egyetlen 5-6 frame-es, és így látható berántást jelent, vagy 5-6 egyframest, ami láthatatlan. Ha a 0.1% rossz bármilyen benchmarkban, miközben a 1% jó, akkor ott szinte mindig valamilyen IO dolog áll a háttérben. Ránéztem az OCAT által kiköpött adatokra, a 0.1% jellemzően 5-20%-kal rosszabb, mint az 1%, és ahol ennél nagyobb a differencia, ott is általában az első méréssorban, vagy ott, ahol az 1% is gyenge.
A YT videok esetén az a gond, hogy az előállítók többsége nem módszeres és alapos - rögtön maga a rögzítés is terhel(het)i a CPU-t, meg sok egyéb dolog is futhat a háttérben, ami eszi a magokat. Így általánosan nehéz őket komolyan venni, persze ott is van pár profi csapat.

A Rage 2 elsősorban GPU-intenzív. A Forza DX12-only, az OCAT jó hozzá.

[ Szerkesztve ]


Chaser
(titán)

igen, lehet töb dolog a háttérben, csak mikor tesztek zömében azt látod h "elvérzik" a 4 magos sok esetben, az már gyanús, és lehet az erős ips-s 9100f is ami all core 4g-re boostol
többen vannak akik külső hw-rel rögzítenek - nyilván ezt ellenőrizni nem lehet -
részemről ami eddig saját tapasztalat, 2700 all core fixen és 2600 is szmusz' élményt ad - smt kilőve, és csak 4-5 játékról van szó -
ilyen videókra gondolok, és ezekből rengeteg van


huskydog17
(addikt)
Blog

Olyan játékokat választottál, amelyeknél csak kevésbé limitál a 4 mag, viszont más játékoknál már egy RX 470 mellett is erősen fékez.

Konkrétan ha górcső alá vennéd például az AC Originst, akkor biztos vagyok benne, hogy sokkal drasztikusabb különbség lett volna, jelenleg talán az a leginkább CPU intenzív játék a mai napig. Nekem például hiába van Core i5-3470 (4/4 3,2 GHz), az Origins alatt egyszerűen olyan extrém CPU limitbe ütköztem, hogy beállítástól függetlenül játszhatatlanná vált a játék városon belül egy RX 470-el.
Ezen felül még a Dunia Engine is nagyon magas CPU igénnyel rendelkezik, FC4/Primal alatt még csak-csak elmegy High-on, de FC5 alatt iszonyatosan befékezte a 3470 az RX470-et.

Rage 2-nek azért nincs értelme egy ilyen tesztben, mert az Vulkan only és a leképző szinte zéró CPU limitet vonultat fel, még egy Intel Atom CPU-n is szépen fut egy jó VGA mellett. Forza szintúgy.

Véletlen se kötekedésként, hanem javaslatként mondom, hogy szerintem a játékfelhozatal nem volt megfelelő (vagy legalábbis csak részben) annak kimutatására, amire kíváncsi voltál.

Erősen játék és VGA függő a dolog, itt rendkívül látványos a CPU-k közti különbség. Igaz, itt egy RTX 2080 van alatta, de pont a CPU tesztelés miatt. Tapasztalatom szerint azonban már egy RX 470-et, ennélfogva egy RX570-et is képes befékezni jó alaposan a 4 mag bizonyos játékok alatt (egy kollégám is tapasztalja nap, mint nap, hogy a 9100F fékezi az RX570-et).

Más játékokkal egészen más konklúzióra és eredményekre jutottál volna.

[ Szerkesztve ]


Chaser
(titán)

talán az origins lesz a következő a syndicate után, vagy az volt az előző - párom tolja, passz :) -
sztem is lazán be lehet fékezni 570-et is 4 maggal, ha a játéknak kell a cpu erő akkor kell, akkor is ha 570 van mellette és akkor is ha 5700 xt, max utóbbin minden érték jobb lesz
és így van, nyilván játék függvénye erősen, a syndicate lazán kihasználja a 6 magot, lehet a 8-at is enné, és nyilván 4 maggal is mene vmilyen szinten, így viszont biztos nincs microlag - és gpu is kell neki, 5600 xt már kevés 1440p ultrához, hogy meglegyen a fix 60 fps, lestem is nagyot, a legújabb az tudom h zabálja a gpu-t, ezt nem tudtam ( : -
32-3e ft most egy ryzen 1600@2600, ha valaki játszani akar kár az alá menni - szerintem, nyilván 2 mag/4 szálas cpu-ra is rá lehet sütni hogy elég, elég is, kérdés hogy mihez? -


gbors
(nagyúr)
Blog

A játékok erősen függenek attól, hogy mihez férek hozzá - viszont a 4 új játék közül háromról (Metro, Border 3, Forza) az a mendemonda járja, hogy igencsak eszik a CPU-t, úgyhogy azért azt nem lehet mondani, hogy nem volt megfelelő a felhozatal - legfeljebb azt, hogy lehetett volna még alaposabb. És azzal egyet is értek - az AC Originst és a BF V-öt jó lett volna megnézni, de azok nem állnak a rendelkezésemre, se a Far Cry széria a 3-as után.
Az i5-3470 igencsak gyengének számít a négymagosok között, pl. egy i5-7600k akár 50%-kal is gyorsabb, és akkor az még mindig csak 4C4T, nem 4C8T.

Ami viszont nagyon érdekes, az az, hogy a video, amit linkeltél, az pont alátámasztja a következtetéseimet. A sokmagos CPU-k gyorsabbak a négymagosnál, helyenként sokkal - viszont a 60 FPS körüli alapszintet kb. mindegyik játékban tudja a 4 mag is. Ennyiről szólt a konklúzió - a video alapján pedig azt gondolom, nem hangozna másképp akkor sem, ha benne lett volna a tesztben az AC: O és a BFV.

(#15) Chaser: azt ne felejtsd el, hogy ez nem kihajtás-teszt. Az ajánlásba pedig én is azt írtam, hogy ha valaki CPU-t vesz, akkor 1600(AF) - kivéve, ha nagyon szorít a gatya.


Fred23
(nagyúr)

Köszi, egész érdekes volt!
Mivel Ryzen 2700-am van egy RX 570-nel, és a Borderlands 3 még fel van telepítve, gyorsan nyomtam egy CPU tesztet, aminek az érdekessége, hogy nálam végig GPU limit volt 720p-ben is. :DDD Viszont nem volt nagy a difi, egy RX 590-nel szerintem már CPU limites lett volna a játék 720p-ben. RAM-ok 3000 CL16-on. (Másik topikból ehhez a többi időzítést is linkelem.)

BenchmarkResults 2020-03-09_18-25-00
- FramesPerSecondAvg: 112.16
- FrameTimeMsAvg: 8.92

OS: Windows 10
- Version: Build 18362
GraphicsAPI: D3D11
CPU: AMD Ryzen 7 2700 Eight-Core Processor
- PhysicalCores: 8
- LogicalCores: 16
RAM: 32699.48 MB
GPU: Radeon RX 570 Series
- VRAM: 4042 / 0 / 16350 MB (Dedicated / System / Shared)
- DriverVersion: Adrenalin 2019 19.12.1 (Internal: 26.20.13031.20012, Unified: 26.20.13031.20012)
- DriverDate: 11-26-2019
ScreenResolution: 1280x 720
RenderResolution: 1280x 720
ScreenPercentage: 100
HDR: Off

GameUserSettings
- FullscreenMode: Windowed
- UseVSync: 0
- PreferredMonitor: GSM5ACD
- bPrimaryIsPreferredMonitor: 1
- PreferredRefreshRate: 0
- StatsLevel: 2
- FPSLimit: Unlimited
- FPSLimitCustom: 144
- GfxQuality-Override: Undefined
- GfxQuality-Recommended: Low
- GfxQuality: VeryLow
- TextureStreaming: Low
- MaterialQuality: Low
- Aniso: Trilinear
- Shadows: Low
- DrawDistance: Low
- EnvironmentDetail: Low
- Terrain: Low
- Foliage: Low
- CharDetail: Low
- CAS: 0
- CameraBlur: 0
- ObjectBlur: 0
- AA: None
- VolumetricFog: Off
- SSR: Off
- AO: Off

[ Szerkesztve ]


Chaser
(titán)

éppen hogy nem kihajtásról beszéltünk, ott azt nézzük adott vga-nál mennyi max fps-t tud egyik cpu és mennyit egy másik, esetleg a minimum értékekeket - 144hz monitornál pl minden hz számít -
itt arról van szó, adott egy 570 és vannak játékok, amiknél ha 4 helyett 6 magos cpu-t használunk sokkal simább lesz a játékélmény, akkor is, ha esetleg a min fps-ben adott játéknál tudott 60 fps-t az 570 4 mag mellett, mert a 0,1% low elmarad attól az értéktől, hogy abszolút "sima" játékot tudjon produkálni
gyanítom az ac syndicate mivel stabilan használja nálam a 6 magot, magonként 50% terheléssel -, ami 1-2 magnál fentebb is megy- 4 magnál már nem lenne meg az az abszolút "folyékony" érzés mint most a 6-nál
szóval konklúziót én nem vonnék le ennyi játékból, mert félrevezető tud lenni, sok magra optimalizált játékoknál attól függetlenül - kis túlzással - hogy milyen vga van mellette, kell az a 6 mag legalább
az megint más kérdés pl hogy az smt negatívan/pozitívan befolyásolja-e a végeredményt, van példa mindkét esetre, egyik topikban beszéltük nemrég, valszeg' magok számától erősen függ, 4 magnál még döntően pozitív eredményt hoz, afölött már nem feltétlen, és minél több a fizikai mag annál inkább hoz többször negatív végeredményt, de az egy másik történet


huskydog17
(addikt)
Blog

"Az i5-3470 igencsak gyengének számít a négymagosok között, pl. egy i5-7600k akár 50%-kal is gyorsabb, és akkor az még mindig csak 4C4T, nem 4C8T."

Hiába gyorsabb a 7600, amikor még a 9100F is több játékban fékez még egy RX570-et is.
Pont arról beszéltem, hogy nem mindegy milyen játékról beszélünk, vannak olyan modern AAA címek, ahol a 3470 semmit nem fékez, mert úgy lett megírva a játék motorja, hogy nincs CPU limit vagy annyira picit hogy a 3470-nek nem probléma. Azokban a játékokban, ahol a CPU limit miatt nem kapok elfogadható sebességet, ott a 7600-al sem lennék sokkal előrébb, persze valamennyit javulna a helyzet, lehet Origins alatt 20 helyett épp hogy ki tudná sajtolni a 30 fps-t, de ez az én szememben "halottnak a csók" kategória. (Amúgy meg a Core i5-3470 semmivel nem lassabb játékokban, mint a Ryzen 3 1200 :) )

Ezen felül hiába jó az átlag egy 4 magossal, ha az 1% low sokkal rosszabb, egyszerűen random akadások történnek, mivel a 4 magosok sok játékban végig 100%-on pörögnek, bármikor jöhet egy hatalmas akadás, ami 6 maggal már nem történik meg. Térjünk akkor rá az első generációs Ryzen szériára, hiszen te is azokat tesztelted. Itt egy sokat mondó teszt és pont első generációs Ryzen procikkal, ebből is tökéletesen látszik, hogy a 4 magos ugyan képes sok játékban elfogadható átlagtempót hozni, de az 1% low egyértelműen mutatja, hogy nagyon nem gördülékeny a téma. Több játékban is a 6 mag rádupláz a 4 magosra (1% low).
Magyarul nagyon nem mindegy mennyire tudja egy CPU stabilan tartani az átlagtempót vagy legalább ahhoz közel tartani és hogy mennyire szakad be a sebesség drasztikusan úgy, hogy a játékos azt garantáltan megérzi. Na itt a 6 magosnak óriási előnye van még egy 9100F-el szemben is.

Azért nagyon fontos a frametime, mert vannak olyan AAA címek is, ahol 4 magos CPU alatt, konkrétan az általad tesztelt Ryzen 3 1200 alatt az eredmény katasztrofális lesz, a sebesség összeomlik úgy, hogy a játék gyakorlatilag játszhatatlanná válik, míg 6 Ryzen 5 1600-nak semmi problémája nincs, ott nem megy 60 fps alá a sebesség. (Ha zavar az orosz nyelv, akkor elnézést, hirtelen ezt a releváns tesztet találtam, csak némítsd le, hang itt úgysem lényeg!) Hiába lett kiváló a SotTR PC verziója és DX12 leképzője, a 4 magos Ryzen 1200 "vért izzad", de így se tud játszható élményt produkálni. Több ilyen AAA cím is létezik, nem a SotTR az egyetlen, ahol ez a jelenség megfigyelhető.

ACO alatt például nem sokkal lennék előrébb, se a 7600-al, se a 9100F-el. Itt még a leggyorsabb 4/4-es CPU is akkora kézifék, mint a ház.

[ Szerkesztve ]


gbors
(nagyúr)
Blog

A játékélmény teljesen jó volt az összes tesztemben, ahol vissza volt véve a VGA, és a húzva volt az 1200. A 0.1% értékről már leírtam, miért nem jó - és egyébként ezt az általad linkelt teszt is igazolja, a játékok felében a 0.1% FPS az elejétől ugyanannyi (-> loading), és két esetet láttam, ahol valami röccenést lehetett érezni, amikor lecsökkent - viszont volt egy ilyen a hatmagos CPU-val is, ami meg a négymagoson nem jelent meg.

Egyelőre semmit nem láttam, ami arra mutatna, hogy a konklúzióm nem állja meg a helyét - már csak azért sem amúgy, mert nem azt írtam, hogy kivétel nélkül mindenhez tökéletesen elég a négymagos, hanem azt, hogy a gyorsabb négymagosok szinte minden single játékban hozni fogják a 60 FPS-t.

@dSERiES, @Fred23: köszi!

üzenetek