üzenetek

hozzászólások


paprobert
(senior tag)

Alapos, jó kis cikk lett, köszi! :K

Az 1600AF-et tervezed OC-zni? A Zen+-ok 3.9 fölött szállnak el fogyasztással, alatta alig-alig kérnek extra feszültséget. Az kb. 10%-ot hozna CPU kritikus helyzetben.


arabus
(addikt)
Blog

Jo cikk lett!
Köszönjük. :R


szedis81
(csendes tag)

köszi


ghorinka86
(csendes tag)

Szia! Nagyon jó kis teszt, de nem értem, hogy az R3 1200-at miért csak OC-zve lehett tesztelni a 3000-es ramokkal...
Ennek ellenére, köszönöm szépen!


Z_A_P
(addikt)

En nem OC-ztem az 1600AF-t, mivel akkor bukom a rendes energiagazdalkodast (most pl mikor ezt gepelem 1549 Mhz es 0.79V a fesz). A CPU meg 32 fokos.


gbors
(nagyúr)
Blog

@All, örülök, ha érdekes volt.

(#1) paprobert: egyelőre nem, az 570 mellé teljesen felesleges. Gondolkodom még azon, hogy szerzek valahonnan valami combosabb kártyát kölcsönbe, hadd izzadjon az 1600AF :)

(#4) ghorinka86: most nem az 1200 kielemzése volt a cél, hanem az, hogy megnézzük, mennyit hoz a 6 mag. Az 1200-at alaposabban körbejártam az előző tesztben.


dSERiES
(senior tag)

Nagyon jó teszt lett, köszönjük szépen :)

Alig várom, hogy megérkezzen az AF-em és beledobhassam a Steel Legendbe :D .


Chaser
(titán)

az enyém vid-je 1,1x volt, talán most 1,15v bios-ban, ezen 3,7 all core megy, 4ghz-hez kell 1,275v bios - ami sztem teljesen korrekt, sokkal rosszabbra számítottam, így most néhány w különbséggel prime blend alatt annyit kér a gép konnektorból mint 2700 all core 3,6-tal, 150-155w-ot -
hozzáteszem, kis belépő lapocska van alatta, b450m s2h - 20e ft -

szerk:
kíváncsiság hajt 3xxx irányba, de nagyon sajnálnám lecserélni, abszolút bestbuy, ár/értékben talán a legjobb ryzen - és igazából több is mint elég nekem egyelőre -

[ Szerkesztve ]


Chaser
(titán)

egy frametime-ot és 0,1% low értékeket azért megnéznék a konklúzió mellett, nagyon nem azt látom h 4 magos cpu-val kánaán van játékok mellett, átlag és max fps-ek ettől lehetnek jók, de az nem minden


gbors
(nagyúr)
Blog

A 0.1% low-ból ugyan mit látnál egy 90 másodperces szekvencia esetén? Elárulom: semmit. Nem véletlenül az 1% min szerepel a tesztben. Max FPS-t életemben nem mértem, azt nem is értem, hogy jön ide.
Írj pár játékot, ahol single-ben gondot jelent a négymagos, mert ez így nagyon megfoghatatlan.

[ Szerkesztve ]


Chaser
(titán)

megmondom őszintén grafikonon csak átfutottam miket mértél, azt nem néztem meddig, max fps-re mondtam csak egy dolog, és a konklúziót néztem meg, sztem az erős kijelentés
sok yt videót néztem, aminél nyilván nem mind fedi a valóságot, de zömében a 0,1% low az pocsék 6 mag alatt, és ha csak néha "berángat, akad" a játék, az sztem zavaróbb mintha 60 helyett pl csak 50 fps van
ac syndicate pl ami biztos használ 6 magot - lehet többet is -, nálam smt ki van lőve, minden magot szépen terheli kb 50%-ig, fix 60 fps volt a cél microlagok nélkül az úgy látom meg is van - nem én játszok vele -
illetve bf5-ről tudom h nagyon szereti a cpu-t singleben is, de az nincs meg
rage2 pl megvan, épp most települ, lehet majd megnézem 4 maggal mit produkál 6 ellenében
forza is megvan, de ott semmit nem tudtam kiíratni egyelőre ab-vel ( :


gbors
(nagyúr)
Blog

OK, értem. Ha alkalmi berángatásokat, akadásokat akarsz azonosítani, ahhoz csak a teljes grafikon a jó, a határérték-számok esetén nem tudod az alsó értékek eloszlását, így azt sem, hogy egy gyenge 0.1% min egyetlen 5-6 frame-es, és így látható berántást jelent, vagy 5-6 egyframest, ami láthatatlan. Ha a 0.1% rossz bármilyen benchmarkban, miközben a 1% jó, akkor ott szinte mindig valamilyen IO dolog áll a háttérben. Ránéztem az OCAT által kiköpött adatokra, a 0.1% jellemzően 5-20%-kal rosszabb, mint az 1%, és ahol ennél nagyobb a differencia, ott is általában az első méréssorban, vagy ott, ahol az 1% is gyenge.
A YT videok esetén az a gond, hogy az előállítók többsége nem módszeres és alapos - rögtön maga a rögzítés is terhel(het)i a CPU-t, meg sok egyéb dolog is futhat a háttérben, ami eszi a magokat. Így általánosan nehéz őket komolyan venni, persze ott is van pár profi csapat.

A Rage 2 elsősorban GPU-intenzív. A Forza DX12-only, az OCAT jó hozzá.

[ Szerkesztve ]


Chaser
(titán)

igen, lehet töb dolog a háttérben, csak mikor tesztek zömében azt látod h "elvérzik" a 4 magos sok esetben, az már gyanús, és lehet az erős ips-s 9100f is ami all core 4g-re boostol
többen vannak akik külső hw-rel rögzítenek - nyilván ezt ellenőrizni nem lehet -
részemről ami eddig saját tapasztalat, 2700 all core fixen és 2600 is szmusz' élményt ad - smt kilőve, és csak 4-5 játékról van szó -
ilyen videókra gondolok, és ezekből rengeteg van


huskydog17
(addikt)
Blog

Olyan játékokat választottál, amelyeknél csak kevésbé limitál a 4 mag, viszont más játékoknál már egy RX 470 mellett is erősen fékez.

Konkrétan ha górcső alá vennéd például az AC Originst, akkor biztos vagyok benne, hogy sokkal drasztikusabb különbség lett volna, jelenleg talán az a leginkább CPU intenzív játék a mai napig. Nekem például hiába van Core i5-3470 (4/4 3,2 GHz), az Origins alatt egyszerűen olyan extrém CPU limitbe ütköztem, hogy beállítástól függetlenül játszhatatlanná vált a játék városon belül egy RX 470-el.
Ezen felül még a Dunia Engine is nagyon magas CPU igénnyel rendelkezik, FC4/Primal alatt még csak-csak elmegy High-on, de FC5 alatt iszonyatosan befékezte a 3470 az RX470-et.

Rage 2-nek azért nincs értelme egy ilyen tesztben, mert az Vulkan only és a leképző szinte zéró CPU limitet vonultat fel, még egy Intel Atom CPU-n is szépen fut egy jó VGA mellett. Forza szintúgy.

Véletlen se kötekedésként, hanem javaslatként mondom, hogy szerintem a játékfelhozatal nem volt megfelelő (vagy legalábbis csak részben) annak kimutatására, amire kíváncsi voltál.

Erősen játék és VGA függő a dolog, itt rendkívül látványos a CPU-k közti különbség. Igaz, itt egy RTX 2080 van alatta, de pont a CPU tesztelés miatt. Tapasztalatom szerint azonban már egy RX 470-et, ennélfogva egy RX570-et is képes befékezni jó alaposan a 4 mag bizonyos játékok alatt (egy kollégám is tapasztalja nap, mint nap, hogy a 9100F fékezi az RX570-et).

Más játékokkal egészen más konklúzióra és eredményekre jutottál volna.

[ Szerkesztve ]


Chaser
(titán)

talán az origins lesz a következő a syndicate után, vagy az volt az előző - párom tolja, passz :) -
sztem is lazán be lehet fékezni 570-et is 4 maggal, ha a játéknak kell a cpu erő akkor kell, akkor is ha 570 van mellette és akkor is ha 5700 xt, max utóbbin minden érték jobb lesz
és így van, nyilván játék függvénye erősen, a syndicate lazán kihasználja a 6 magot, lehet a 8-at is enné, és nyilván 4 maggal is mene vmilyen szinten, így viszont biztos nincs microlag - és gpu is kell neki, 5600 xt már kevés 1440p ultrához, hogy meglegyen a fix 60 fps, lestem is nagyot, a legújabb az tudom h zabálja a gpu-t, ezt nem tudtam ( : -
32-3e ft most egy ryzen 1600@2600, ha valaki játszani akar kár az alá menni - szerintem, nyilván 2 mag/4 szálas cpu-ra is rá lehet sütni hogy elég, elég is, kérdés hogy mihez? -


gbors
(nagyúr)
Blog

A játékok erősen függenek attól, hogy mihez férek hozzá - viszont a 4 új játék közül háromról (Metro, Border 3, Forza) az a mendemonda járja, hogy igencsak eszik a CPU-t, úgyhogy azért azt nem lehet mondani, hogy nem volt megfelelő a felhozatal - legfeljebb azt, hogy lehetett volna még alaposabb. És azzal egyet is értek - az AC Originst és a BF V-öt jó lett volna megnézni, de azok nem állnak a rendelkezésemre, se a Far Cry széria a 3-as után.
Az i5-3470 igencsak gyengének számít a négymagosok között, pl. egy i5-7600k akár 50%-kal is gyorsabb, és akkor az még mindig csak 4C4T, nem 4C8T.

Ami viszont nagyon érdekes, az az, hogy a video, amit linkeltél, az pont alátámasztja a következtetéseimet. A sokmagos CPU-k gyorsabbak a négymagosnál, helyenként sokkal - viszont a 60 FPS körüli alapszintet kb. mindegyik játékban tudja a 4 mag is. Ennyiről szólt a konklúzió - a video alapján pedig azt gondolom, nem hangozna másképp akkor sem, ha benne lett volna a tesztben az AC: O és a BFV.

(#15) Chaser: azt ne felejtsd el, hogy ez nem kihajtás-teszt. Az ajánlásba pedig én is azt írtam, hogy ha valaki CPU-t vesz, akkor 1600(AF) - kivéve, ha nagyon szorít a gatya.


Fred23
(nagyúr)

Köszi, egész érdekes volt!
Mivel Ryzen 2700-am van egy RX 570-nel, és a Borderlands 3 még fel van telepítve, gyorsan nyomtam egy CPU tesztet, aminek az érdekessége, hogy nálam végig GPU limit volt 720p-ben is. :DDD Viszont nem volt nagy a difi, egy RX 590-nel szerintem már CPU limites lett volna a játék 720p-ben. RAM-ok 3000 CL16-on. (Másik topikból ehhez a többi időzítést is linkelem.)

BenchmarkResults 2020-03-09_18-25-00
- FramesPerSecondAvg: 112.16
- FrameTimeMsAvg: 8.92

OS: Windows 10
- Version: Build 18362
GraphicsAPI: D3D11
CPU: AMD Ryzen 7 2700 Eight-Core Processor
- PhysicalCores: 8
- LogicalCores: 16
RAM: 32699.48 MB
GPU: Radeon RX 570 Series
- VRAM: 4042 / 0 / 16350 MB (Dedicated / System / Shared)
- DriverVersion: Adrenalin 2019 19.12.1 (Internal: 26.20.13031.20012, Unified: 26.20.13031.20012)
- DriverDate: 11-26-2019
ScreenResolution: 1280x 720
RenderResolution: 1280x 720
ScreenPercentage: 100
HDR: Off

GameUserSettings
- FullscreenMode: Windowed
- UseVSync: 0
- PreferredMonitor: GSM5ACD
- bPrimaryIsPreferredMonitor: 1
- PreferredRefreshRate: 0
- StatsLevel: 2
- FPSLimit: Unlimited
- FPSLimitCustom: 144
- GfxQuality-Override: Undefined
- GfxQuality-Recommended: Low
- GfxQuality: VeryLow
- TextureStreaming: Low
- MaterialQuality: Low
- Aniso: Trilinear
- Shadows: Low
- DrawDistance: Low
- EnvironmentDetail: Low
- Terrain: Low
- Foliage: Low
- CharDetail: Low
- CAS: 0
- CameraBlur: 0
- ObjectBlur: 0
- AA: None
- VolumetricFog: Off
- SSR: Off
- AO: Off

[ Szerkesztve ]


Chaser
(titán)

éppen hogy nem kihajtásról beszéltünk, ott azt nézzük adott vga-nál mennyi max fps-t tud egyik cpu és mennyit egy másik, esetleg a minimum értékekeket - 144hz monitornál pl minden hz számít -
itt arról van szó, adott egy 570 és vannak játékok, amiknél ha 4 helyett 6 magos cpu-t használunk sokkal simább lesz a játékélmény, akkor is, ha esetleg a min fps-ben adott játéknál tudott 60 fps-t az 570 4 mag mellett, mert a 0,1% low elmarad attól az értéktől, hogy abszolút "sima" játékot tudjon produkálni
gyanítom az ac syndicate mivel stabilan használja nálam a 6 magot, magonként 50% terheléssel -, ami 1-2 magnál fentebb is megy- 4 magnál már nem lenne meg az az abszolút "folyékony" érzés mint most a 6-nál
szóval konklúziót én nem vonnék le ennyi játékból, mert félrevezető tud lenni, sok magra optimalizált játékoknál attól függetlenül - kis túlzással - hogy milyen vga van mellette, kell az a 6 mag legalább
az megint más kérdés pl hogy az smt negatívan/pozitívan befolyásolja-e a végeredményt, van példa mindkét esetre, egyik topikban beszéltük nemrég, valszeg' magok számától erősen függ, 4 magnál még döntően pozitív eredményt hoz, afölött már nem feltétlen, és minél több a fizikai mag annál inkább hoz többször negatív végeredményt, de az egy másik történet


huskydog17
(addikt)
Blog

"Az i5-3470 igencsak gyengének számít a négymagosok között, pl. egy i5-7600k akár 50%-kal is gyorsabb, és akkor az még mindig csak 4C4T, nem 4C8T."

Hiába gyorsabb a 7600, amikor még a 9100F is több játékban fékez még egy RX570-et is.
Pont arról beszéltem, hogy nem mindegy milyen játékról beszélünk, vannak olyan modern AAA címek, ahol a 3470 semmit nem fékez, mert úgy lett megírva a játék motorja, hogy nincs CPU limit vagy annyira picit hogy a 3470-nek nem probléma. Azokban a játékokban, ahol a CPU limit miatt nem kapok elfogadható sebességet, ott a 7600-al sem lennék sokkal előrébb, persze valamennyit javulna a helyzet, lehet Origins alatt 20 helyett épp hogy ki tudná sajtolni a 30 fps-t, de ez az én szememben "halottnak a csók" kategória. (Amúgy meg a Core i5-3470 semmivel nem lassabb játékokban, mint a Ryzen 3 1200 :) )

Ezen felül hiába jó az átlag egy 4 magossal, ha az 1% low sokkal rosszabb, egyszerűen random akadások történnek, mivel a 4 magosok sok játékban végig 100%-on pörögnek, bármikor jöhet egy hatalmas akadás, ami 6 maggal már nem történik meg. Térjünk akkor rá az első generációs Ryzen szériára, hiszen te is azokat tesztelted. Itt egy sokat mondó teszt és pont első generációs Ryzen procikkal, ebből is tökéletesen látszik, hogy a 4 magos ugyan képes sok játékban elfogadható átlagtempót hozni, de az 1% low egyértelműen mutatja, hogy nagyon nem gördülékeny a téma. Több játékban is a 6 mag rádupláz a 4 magosra (1% low).
Magyarul nagyon nem mindegy mennyire tudja egy CPU stabilan tartani az átlagtempót vagy legalább ahhoz közel tartani és hogy mennyire szakad be a sebesség drasztikusan úgy, hogy a játékos azt garantáltan megérzi. Na itt a 6 magosnak óriási előnye van még egy 9100F-el szemben is.

Azért nagyon fontos a frametime, mert vannak olyan AAA címek is, ahol 4 magos CPU alatt, konkrétan az általad tesztelt Ryzen 3 1200 alatt az eredmény katasztrofális lesz, a sebesség összeomlik úgy, hogy a játék gyakorlatilag játszhatatlanná válik, míg 6 Ryzen 5 1600-nak semmi problémája nincs, ott nem megy 60 fps alá a sebesség. (Ha zavar az orosz nyelv, akkor elnézést, hirtelen ezt a releváns tesztet találtam, csak némítsd le, hang itt úgysem lényeg!) Hiába lett kiváló a SotTR PC verziója és DX12 leképzője, a 4 magos Ryzen 1200 "vért izzad", de így se tud játszható élményt produkálni. Több ilyen AAA cím is létezik, nem a SotTR az egyetlen, ahol ez a jelenség megfigyelhető.

ACO alatt például nem sokkal lennék előrébb, se a 7600-al, se a 9100F-el. Itt még a leggyorsabb 4/4-es CPU is akkora kézifék, mint a ház.

[ Szerkesztve ]


gbors
(nagyúr)
Blog

A játékélmény teljesen jó volt az összes tesztemben, ahol vissza volt véve a VGA, és a húzva volt az 1200. A 0.1% értékről már leírtam, miért nem jó - és egyébként ezt az általad linkelt teszt is igazolja, a játékok felében a 0.1% FPS az elejétől ugyanannyi (-> loading), és két esetet láttam, ahol valami röccenést lehetett érezni, amikor lecsökkent - viszont volt egy ilyen a hatmagos CPU-val is, ami meg a négymagoson nem jelent meg.

Egyelőre semmit nem láttam, ami arra mutatna, hogy a konklúzióm nem állja meg a helyét - már csak azért sem amúgy, mert nem azt írtam, hogy kivétel nélkül mindenhez tökéletesen elég a négymagos, hanem azt, hogy a gyorsabb négymagosok szinte minden single játékban hozni fogják a 60 FPS-t.

@dSERiES, @Fred23: köszi!


gbors
(nagyúr)
Blog

Ha az Origins alatt 20 FPS-ed van, akkor a hatmagossal sem mész semmire, mert azonos IPC mellett az is 50%-kal gyorsabb, mint a négyes.
A két linkelt tesztbe belenéztem. Az elsőt nem egészen értem, mi a korreláció a képen látott FPS-ek és a grafikonba kerülő számok között, mindenesetre magukon a teszteken nem láttam a hatalmas hátrányt. Ill. az egyik tesztben volt egy jó egy másodperces akadás - ez emlékeztetett arra, amit a Witcher 3-ban láttam 2 maggal, úgyhogy ez valóban lehet, hogy a kevés mag miatt van. Ellenben az AC Odyssey teszt a hatmagoson is elég ramatyul ment, mert ott több IPC kellett volna, amiben mondjuk a 7600k pont erősebb.
A másik video nagyon érdekes - a linkelt részen az alap 1200-zal össze-vissza nyaklik a megjelenítés, viszont az OC-ssel kisimul. Azt ne felejtsd el, hogy a konklúzióban azt írtam, hogy akkor lehet érdemes az 1200-ban gondolkodni, ha valaki nem sajnálja tuningolni, és rak mellé jó gyors memóriát - így cca. 25%-kal gyorsabb, mint pl. a 3470. És bár önmagában a 25% nem sok, úgy fest, hogy ilyen összeborulásokból ki tudja húzni a CPU-t. Az alapórajeles 1200 nekem is köhögött több játékban.


Chaser
(titán)

huskydog17 hszé-ből:
"Ezen felül hiába jó az átlag egy 4 magossal, ha az 1% low sokkal rosszabb, egyszerűen random akadások történnek, mivel a 4 magosok sok játékban végig 100%-on pörögnek, bármikor jöhet egy hatalmas akadás, ami 6 maggal már nem történik meg."
ha nem tévedek nagyot pont ez húzza le a 0,1% low értéket
jelenleg erősen szenvedek valami osd megoldással ami a monitorozást játék alatt is kijelzi, de amint sikerül részemről is visszatérhetünk rá, ami játék game pass-ben benne van az mind mehet tesztre részemről


huskydog17
(addikt)
Blog

"Azt ne felejtsd el, hogy a konklúzióban azt írtam, hogy akkor lehet érdemes az 1200-ban gondolkodni, ha valaki nem sajnálja tuningolni, és rak mellé jó gyors memóriát - így cca. 25%-kal gyorsabb, mint pl. a 3470."

Akkor a vásárlók kb. 90, de inkább 99%-a ki is esett. Sose értettem, ha valaki tuninggal érvel egy termék mellett, hiszen a vásárlók túlnyomó többségének az out of the box performance számít. A 3470-et is lehet tuningolni, nem értem miért egy olyan szempont alapján ajánlasz egy terméket, amire soha nincs garancia és a felhasználók túlnyomó többsége nem foglalkozik vele. Aki tuningolt 1200-ast akar, az vesz egy 1300X-et és akkor legalább gyárilag garantálva van a túlhúzás. :)

"Az elsőt nem egészen értem, mi a korreláció a képen látott FPS-ek és a grafikonba kerülő számok között, mindenesetre magukon a teszteken nem láttam a hatalmas hátrányt."

Nem láttál hátrányt? Ne már! Mit néztél? Néhány példa, itt az 1% low a lényeg, ahogy mondtam ugye ez jól mutatja mennyire stabil a sebesség, milyen beszakadások történnek az átlagtempóban. Tehát néhány példa, ahol szerintem igenis elég brutál a különbség, itt ráadásul ugye egy 1300X-et használtak, ami gyakorlatilag egy tuningolt 1200-as vagyis pont olyan, amit te használtál és ami mellett érveltél:

(fps értékek ,1% Low)
CS:GO -> 58 vs 125
Fortnite -> 26 vs 70
Ghost Recon Breakpoint -> 29 vs 47
Shadow of the Tomb Raider -> 28 vs 67 (ezt a másik videó is tökéletesen megerősíti, ott szépen lehet is látni hogy úgy szaggat, mint a fene)
The Division 2 -> 51 vs 94
Total War 3 Kingdoms -> 30 vs 53 (itt még a sima átlagon is hozott a 6 magos +50%-ot)

Remélem így már látod a különbséget.

"A másik video nagyon érdekes - a linkelt részen az alap 1200-zal össze-vissza nyaklik a megjelenítés, viszont az OC-ssel kisimul."

Abban a linkelt videóban nincs OC-s 1200, hanem 1400 van, ami 4/8-as, persze, hogy kisimult a 8 szál miatt, de ez lényegtelen, mert amint mondtam ez 8 szálas CPU, nem 4.

Nézzünk gyárilag tuningolt 1200-at, azaz 1300X-et az 1600 ellen:
Itt vess egy pillantást a frametime-ra és azonnal látod mi a gond az 1300X esetében, konkrétan katasztrofális, míg a 6 magosnál nagyságrendekkel jobb, vagy itt a RotTR esete, nézd meg a frametime-okat, ég és föld a különbség, ráadásul ugye D3D12 alatt, ahol csökkentették a CPU limitet.
Metro Exodus-ról ne is beszéljünk.

Ha tuningolsz egy 4/4-es CPU, akkor a magasabb órajel valamennyit nyilván segít, de még úgyse fogja tudni hozni egy 6 magos teljesítményét azokban a játékokban, ahol kell a 6 mag.

"Ha az Origins alatt 20 FPS-ed van, akkor a hatmagossal sem mész semmire, mert azonos IPC mellett az is 50%-kal gyorsabb, mint a négyes."
Nem is tudnék S1155-ös lapba hatmagos CPU-t tenni, de az 50% azért sokkal több, mint a semmi. Nyilván nem konzolélményt szeretnék, így ennél a játéknál az RX470 kevés a 60-hoz, hacsak az ember nem veszi le minimumra a grafikát egy bivaly erős CPU mellett, de én ilyet nem fogok. Nem az a lényeg, hanem az, hogy ha elméletben lehetőség lenne S1155-be 6 magos CPU-t rakni, akkor valószínűleg rég megléptem volna. Nem csak ACO miatt, hanem ahogy említettem, sok más játék miatt is. Nem tudom hogy jön a képbe nálad a 7600K, amikor semmivel nem gyorsabb, mint egy Ryzen 1600.


nalaca000
(tag)

Köszi a tesztet.
Jó volt olvasni!

Az összesítésnél mértani közepeket írtál, bár valószínűbb, hogy számtani lesz az, de nem számoltam utána.

https://matekarcok.hu/szamtani-kozep-mertani-kozep-negyzetes-kozep-harmonikus-kozep/


gbors
(nagyúr)
Blog

Hú, masszív félreértésben vagyunk. Én nem ajánlgatom, meg nem érvelek a négymagos mellett - szimplán csak megállapítottam, hogy xy feltétel mellett az is használható, és kevesebb kompromisszumot igényel, mint azt gondoltam volna.
Ha vásárolni akar valaki, akkor a feltételek közé bejön az is, hogy az sokkal olcsóbb legyen, mint az 1600 - ami az 1200-ra igaz, az 1300x-re viszont nem.

A videokról:
- Egyrészt a multi játékok rögtön kiesnek, a cikk single-ről szól
- Az 1% low értékeket látom a grafikonokon, de az 1300x-hez nincs video, úgyhogy csak a nyers számot látom, azt nem, hogy mit jelent ez a megjelenítésben
- A másik videoban van OC-s 1200, nézd meg 6:30-tól
- A Witchernél és a RotTR-nél látom a frametime-ot, tényleg csúnyán fest, ellenben nem látom a problémát - simának tűnik a játék az 1300x-szel is. Talán a videokártya frame pacingje eltakarja az ugrándozást?
- A Metros videot nem értem. Szarul működik a játék - ezt csinálja a hatmagoson is nekem.

Igen, az 50% sokkal több, mint a semmi, és pont ezt hozná a 7600k a jelenlegivel szemben. Úgy jön képbe, hogy négymagos, és a cikk pont arról szól, hogy van-e még ezeknek létjogosultsága.

(#24) nalaca000: mértani közép az, számolj nyugodtan utána :)


gbors
(nagyúr)
Blog

Írtam egy kiegészítést a konklúzióhoz, mert úgy fest, kicsit félrecsúszott a mondanivalója.


Cifu
(nagyúr)
Blog

A cikket köszönjük szépen! :R

Én is 4 magos procival bírok, és én is mindig azt hangsúlyozom, hogy nagyon sok függ attól, hogy milyen játékkal nézzük a hardware-t. Persze, aki Battlefieldezik, CoD-ozik, annak kell a sok mag, hajrá.

De aki egyjátékos játékokkal játszik (Control is jó példa!), ott jelenleg még egy relatíve régi i5-ös is elégséges lehet az élhető játékélményhez. Ilyenkor egészen más a "kihajcsae" konklúziója...

Szóval még mindig nem jött el a 4 magos procik halála...


Chaser
(titán)

találtam tegnap egy csodálatos game pass játékot, párom boxon tolta, valami állatkertes, megnéztem mit produkál pc-n
persze sp, az egy dolog, hogy bezabálja a 6 magot, de az egy másik, hogy sokszor kevés is neki ( : csúnya laggok és micro laggok voltak, grafika alapján 2 maggal is mennie kéne :d és itt jön be az ami a játékok zömére igaz: optimalizáltság, illetve optimalizálatlanság, 1440p ráadásul, úh. nem is a cpu-nak kellene jobban dominálni, de ahogy a vga-t láttam ő szépen passzívan elvolt a játék alatt, gpuz-t megnézve 1000mhz fölé ritkán ment - 1750 a max boost -


nyakdam
(aktív tag)

Köszi a tesztet!
Szerintem a kiegészítés előtt is érthető volt a konklúzió.


gbors
(nagyúr)
Blog

Írd be a nevét, megnézem.

@nalaca000, @Cifu, @nyakdam: köszi! :)


Simba86
(senior tag)
Blog

Sziasztok! Vki tudna segíteni, hogy melyik a legolcsóbb AMD CPU, ami előrelépést jelentene a 2500K-hoz (sose használtuk OC-vel...) képest? Nem kell 20-30 %-os gyorsulás, csak platformot szeretnék váltani az öcsémnek...
Köszönöm a segítséget előre is!

[ Szerkesztve ]


Z_A_P
(addikt)

Szerintem a cikkbeli R5-1600AF jo dontes lenne.
Az AF fontos, ugyanis az egy Ryzen 2600 proci ~1600 arral.
Az megy nekem, szinten semmi OC, gyari alap.

[ Szerkesztve ]


Aprósólyom
(addikt)
Blog

Itt fentebb pont arról értekeznek a srácok, hogy nagyjából egy szinten említhető egy Intel i5-3470 és egy Ryzen 3 1200. Ha neki az is elég (legolcsóbbat keresi), akkor elég csak kb. 19000Ft-ot kiadnia 31000Ft helyett. Minek ajánlanánk neki 1600AF-t? Tényleg nem értem.
Egy RX570 szintű kártyához láthatóan az is elégséges a legtöbb esetben, nem szükséges erősebb CPU. Majd a kisöcsi elmegy diákmunkába dolgozni, ha kevésnek érzi az ajándék erejét. ;]

[ Szerkesztve ]


Aprósólyom
(addikt)
Blog

Tényleg egész jó lett! Én is szoktam magamnak csinálgatni házi teszteket, szóval képzelem mennyi időt elherdáltál az életedből egy jó kis logout cikkért. :R

Engem az érdekelne, hogy az 1300 OC állapotban energiamenedzsmenttel futott? Tehát Idle fogyasztási adatoknál a kis Ryzen visszavette az órajelet?
Egyébként pedig nem gondoltam volna, hogy ilyen nagy (relatíve) mértékben hozzájárul a fogyasztáshoz az OC-s memória.

[ Szerkesztve ]


Chaser
(titán)

zoo tycoon

Aprósólyom
maximum az itt tesztelt játékokhoz elégséges a 4 mag, van bőven amihez pedig nem, ha az ac syndicate 6 magot legalább 50%-ra terhel, és 1-2-nél még fölé is tud ugrani, nyilván 4-gyel már nem lesz olyan szmusz'
és ez nem vga függénye, nem kell lebecsülni az 570-et, van abban még mindig potenciál és bőven megeshet, hogy egy gyengébb cpu miatt érződik kevésnek
ák-n nem is látok 1300-at, 1300x van 1-2 helyen, drágábban mint az 1600af, használt árat meg kár újhoz hasonlítani, semmi közük egymáshoz


gbors
(nagyúr)
Blog

Alapvetően az 1600AF-et tudom ajánlani olcsó megoldásként. Az 1200 jelentősen olcsóbb, de lassabb a 2500K-nál, a 2200G és a 3200G, amik hasonló sebességűek, pedig már alig olcsóbbak - bár azokban egész tűrhető IGP van. Viszont erre vannak más topicok, további részleteket pls ott.

(#34) Aprósólyom: nem tudom már, megmondom őszintén. Az előző tesztben a CPU OC 8W-tal magasabb idle fogyasztást eredményezett.

(#35) Chaser: megtaláltam a játékot, de nem tölti le, hibával leáll :F Holnap megnézem újra.
Az 570 szép meg jó, de a high profile 2019-es játékokhoz már kevés.


Chaser
(titán)

az ms hülyeség, elő szokott fordulni ha gp-bel töltöd más játéknál is, app kilő, újraindít, az általában nálam megoldotta
persze hogy nem 2019 kártyája az 570, de sok játékhoz még jó 1080p akár ultrához is 60 fps-sel, persze sokhoz van amihez nem jó, de rengetegen nyomják 1050 ti-vel is, annál érezhetően gyorsabb, de még 1650-re is ráver 10-20%-ot, amikor lehetett lazán kapni a zafír pulse itx-et 43e-ért - sokszor promo se-ekkel - az bestbuy volt, épp ma néztem, nincs már - persze lehet még lesz -
5600 xt-m van, hadd ne mondjam h 1440p@60-hoz ultrán kevés, de rage2-höz is :) és nyilván kevés lenne az 5700 is, xt talán-talán, egy kicsit elszaladtak a game igények, ac-nél az open world-nél sok épülettel még meg is értem mi emészti fel a vga-t, rage2-nél pl nem
most 1080p ultra kártyának az 5600 xt "van kikiáltva"


ETOM
(addikt)

Én holnap váltom le a kis 1200-t pont erre. Úgyhogy olvasom is a cikket. :))


psylocke
(tag)

FH4 hosszan tölt gépen? Biztos minden oké volt ott?


Chaser
(titán)

combos gépen nálam se villám volt a jelző amivel illetném ( : adata sx8200 pro-n volt a rendszer és játékok, most 970 evo van, sokkal-sokkal gyorsabban tölt mindent a forza

szerk:
mind2 nvme pciex4

[ Szerkesztve ]


tasiadam
(veterán)

Nekem 4 mag 8 szal mellett van egy RX580 8gb msi, es hat rohadtul keves hozza a 4 mag 8 szal. Sot. Eros 6 magot inkabb mondanek hozza, mintsem 4-et. Mondjuk ez a hatrany tobbnyire 64fos battlefield multik alatt jon elo, mert dx12 alatt 40-50-fps-em van, mig masnak egy jo 2600al vagy valmi hasonloval 80 vagy efolott. Egyebkent maskor nem erezni.


gbors
(nagyúr)
Blog

Nemtom, azt beismerem, hogy csak prosztó SATA3-as SSD-m van :D

(#41) tasiadam: a cikk single player játékról szól, úgyhogy meg is vagyunk :)


jokeph
(nagyúr)

Jó kis méréssorozat. 😎🙃
Újabb megerősítés számomra, hogy az i5-7600k-t nem kell még temetni. 😆


jokeph
(nagyúr)

Tedd DX11-re (ha lehetséges). :)
Melyik BF Multi ? :U


tasiadam
(veterán)

dx11en van a cpu miatt, xeonom van és hát nem olyan bika ilyen játékokban mint egy sima i7. BF1 amúgy. kihozza a 65fps-t, amit kérek tőle.


psylocke
(tag)

Úgy tudom régen az FH4 azért töltött lassan, mert elég egyszerűen portoltak át. Ugye xboxon, ahol merevlemez van, úgy oldották meg a gyors tolteseket, hogy gyakorlatilag mindent duplikaltak. Sőt a palyaelemek 5x 6x vannak benne az autók is legalább 3x így bárhol tart a hdd viszonylag gyorsan betölt. Ezért foglal ekkora helyet. De pár frissítéssel ezelőtt úgy tudom ezt kilőtték a pc port esetében, mert ssd-n felesleges. Ha minden igaz az fh5 pl az új Xbox ssdje miatt és hogy a gépek rég ssdvel futnak, már nem lesz duplikalva, max ha készítenek a onehoz is verziót.


tasiadam
(veterán)

Es ezt hogy? Max az autok listajat lehet ilyen modon megcsinalni, vagy folyamatosan toltottek a memoriat? Vagy a nagy palya allandoan le volt generalva?


psylocke
(tag)

Nem a memória a lényeg, hanem hogy olyan mintha legalább 3x telepitened egymás után a forzat. Mivel rengeteg elemből áll az alap pálya, vagy akár csak egy pg match, ezért többszörösen duplikaltak azokat az elemeket amik sűrűn töltődnek. Így minimalizálva az üres hdd porgetest, fejpozicionalast. Úgymond épp hattertexturat tölt be memoriaba, de kellene 12 kocsimodell meg fű még égbolt meg ki tudja mi, de mivel a kocsi 4 különböző helyen is ott van, viszonylag megszakítás nélkül mehet a beolvasas. Ettől még a memoriaba egyszer létezik az adott elem. És ezért vagy 80giga xboxon a game. Vagy csak 30 most nem emlékszem


Chaser
(titán)

60 körül rémlik pc-n és boxon is, boxon nagyon lassan tölt, most az új gépen másik nvme ssd-vel sokkal gyorsabban - de lehet update az oka ahogy mondtad, pc-n előtte már rég néztem -


gbors
(nagyúr)
Blog

PC-n 80 milliárd byte, azaz 75GB :)

üzenetek