[Re:] [saja:] Motorháztető zár probléma (és lemerült az akku) - BLOGOUT fórum

üzenetek

hozzászólások


Samus
(addikt)
Blog

Javaslom a Facebook felkeresését, és Fordos csoport meglátogatását. Valószínűleg gyorsabban kapsz választ.


balajti
(tag)
Blog

Vegyél BMW-t, abban a csomagtartóban van az akksi. :D

Bocs, nem válasz akart lenni

[ Szerkesztve ]


bitpork
(veterán)
Blog

Nem ismerem a fordokat ezért csak találgatok: a környezetvédelmi tálcát levéve nem lehet a zárat alulról kipattintani?


tescodr
(tag)
Blog

En egy kis wd40 el megkinalnam a zarat hatha rendesen is ki nyílik. Ha nem erdemes lenne Facebook csoportnal érdeklődni


JoeYi
(őstag)
Blog

esetleg nyomd vagy húzd a motorháztetőt miközben fordítod a kulcsot


twollah1976
(őstag)
Blog

Flexszeld ki a motorhaztetot zarnal es utana a bontoban vegyel uj tetot.


DeFranco
(nagyúr)
Blog

típusbetegség tud lenni, elment a zárad, vannak rá neten howto-k hogy ha szerencséd van hogyan csűrd-csavard-tekerd hogy még egyszer kinyíljon de annak már reszeltek hosszú távon. fordfocus.hu-t túrd fel esetleg.

nekem is volt ilyen, amikor már végképp nem nyílt, megpróbálták lefúrni, beletört a szár, aztán alulról megbontották a lökös mögötti műanyag elemet és egy fűrészlappal felnyúlva elvágták az amúgy spiáker zárrudazatot és így már bármivel nyílt a zár. előtte azért voltak jelei hogy nem fog nyílni, egyre nehezebben járt de addig húztam amíg teljesen be nem állt.

eztán zárcsere, zárlamellák kulcsra hangolása, nem olcsó mutatvány de megcsinálható. arra vigyázz hogy a kedvesuram nehogy addig okoskodjon amíg letörni neked a hűtőmaszkot ésvagy a zárhidat aztán bontózhatsz azt is. alulról hozzáférhető a rúd csak szívás bontani meg reszelni, inkább törik, az egyszerűbb és úgy is te fizeted.

nekem 9k volt a nyitás 24k a csere.

[ Szerkesztve ]


Tikakukac
(titán)

Na igen. Ez Opel gyújtáskapcsolós sztorival van meg nekem is meg sokan másoknak. Maga a javítás nem téma és nem sok idő.
De a régi szar kiszedése. Anyám. Ha nincs rá semmilyen megoldás sehonnan elérni a részt, az roncsolás lesz. Mint üvegnél is: keresni kell a legolcsóbb és legkönnyebben bontóból szerezhető részt és azt szétqrni.


DeFranco
(nagyúr)
Blog

ez azért megoldható úgy hogy az amúgy is cserélendő zárszetten kívül más ne menjen el csak ugye bélabá nem szereti szétverni a kezit a szűk helyen nyiszinyiszireszelve szóval rácsűr egyet a négyes lapossal és hát nézze megadta magát a 15 éves műanyag nahát. keressen bontót ingyen felrakom.

ha még egyszer ki tudja imádkozni a motorháztetőt akkor zárat egyből ki kell kapni és akkor megúszható egy cserével (meg egy kulcsa hangolással, az is szép baleset amikor 8k-s mérnökórában pakolgatja neked a lamellát a sanyi másfél óráig :D... de legalább nem kell két kulcsot hordani)

[ Szerkesztve ]


Tikakukac
(titán)

Akkor van gond, ha a nem bélabá a legközelebbi megyéből tud csak jönni és a bontós alkatrész árának négyszerese a benzin.
True stroy, nekünk így volt. Annyi mák esett bele a rendszerbe, hogy az udvaron tört be a zár, így legalább kényelmesen lehetett anyázni és agyalni, nem kellett tréler. 1-2 patent meg egy kormányoszlop borítás lett kuka. 3k volt a teljes költség plusz az új zár. Itt is a kiesett idő a legrosszabb meg az ideg.
Nyilván ha hetes bömbivel történik ugyanez, az pár nullával csúnyább lett volna.

Fater elhagyta a 2 kulcsból az egyiket a családi cirkálóhoz. Majd miután betört a gyújtáskapcsoló és nehezen kijött bontózott bele egy másikat, de úgy, hogy a gyári kulcsos darabját áttették a bontósba, mert valami hiteles izé volt és vitte volna a bank. (Ugye? Agyrém. De hát aki okos, az okos.)
Ezután király volt minden. Volt egy kocsid, aminek az ajtóhoz és csomihoz gyári zár tartozott, gyújtáshoz nem. Ez klasszikus mélytorkos. Bármi van a távkapccsal nem tudsz bejutni.

Erre jött a sok matek, hogy mit éri meg jobban. Majd lett az a változat, hogy vettem diagnosztika koppintást, rendeltem immo chipet, vettem egy teljes zárszettet bontóból 2 kulccsal, mindent feltanítottam és összetanítottam, majd kicseréltem mind a 3 zárat, miután lamellákra szedtem, kipucoltam, újrazsíroztam az egészet.
Megérte? Meg, a gyári kulcs árának a harmadába került az egész hadművelet, eszközzel, mindennel. Viszont ha valaki teheti, időben szedje szét a típushibás cuccokat és cserélgesse-kenegesse, mert oltári szopásba bír futni egy ilyen kör.

[ Szerkesztve ]


Sethdobaloah
(senior tag)

A zárproblémád megoldja majd az autószerelőd. A kocsid meg told be, feltéve hogy a generátor jó, a lemerült akksi nem lesz gond.
Ha a generátor se jó, én mennék reklamálni az eladóhoz.


DeltaPower
(őstag)

Focus-nál nem tudom hogy van, de az elődjét, az Escortot hiába tologattad, mert a benzintankban van egy mágneses biztonsági szelep, ami gyújtás ráadására old ki. Értelemszerűen ha nincs áram akkor zárva marad, nem jön át a benzin a tankból, csak bikázni lehet.


Sethdobaloah
(senior tag)

Én diesel mk2 focust be tudtam tolni. Igaz, annyira még sosem halt le akksim, hogy gyújtást se lehessen adni.


saja
(tag)
Blog

Köszi mindenkinek! :R

Megkérdezem Focus fb csoportban is. Illetve találtam rákeresve hasonló problémákat (nem pont ugyanaz a modell). Nálam nem olyan pl. mint ebben a videóban. Valami plussz takaró lemez van a záron. Majd megpróbálom leszedni a rácsot. Vagy inkább alulról. Igen, gyanús, hogy a szerelés drága lenne, viszont én szoftverfejlesztő vagyok, gőzöm sincs a hardverhez :DDD

Nagyon le van szegény akku merülve. Egy teszterrel mértem rajta 5,5 V-ot.

[ Szerkesztve ]


saja
(tag)
Blog

WD40 sajnos nem vált be :(


saja
(tag)
Blog

Próbáltam. SIkertelenül. :(

[ Szerkesztve ]


#90088192
(senior tag)
Blog

Mindig van menekülő út :)

Ha a biztosító tábla belül van es hozzáférsz, azon keresztül pl a 30A ventilátor(de lehet az akar a szivargyújtón keresztül is, vagy barmi ami nincs kirezelve ha az egyszerűbb biztosítékon keresztül annyit tudsz neki adni, hogy betolható legyen, a többit a generátor elintézi addig amíg meg nem oldod a problémát.

:R


DeFranco
(nagyúr)
Blog

próbálkozz kitartóan, rázogatva a kulcsot, kicsit lenyomva a motorháztetőt, stb., ha nagyon nem megy akkor a lökös alatti műanyag elemet lebontva fel tudsz nyúlni egy fűrészlappal és elvágod azt a rudat ami a zárbetétet köti össze a nyitószerkezettel.

eztán is lezárható a motorháztető csak zárbetét hiányában egy egyszerű lapos csavarhúzóval nyitható a motorháztető amíg nem kerül bele új zárbetét.


pn4hvq
(senior tag)

Én anno jártam így a 2006os Focussal. Emlékeim szerint, valami ilyesmi a záron belüli rész.

Nekem "csak" szét volt esve ez a műanyag, hatalmas mázlimra egyik ismerősöm egy Focus 2-vel jött hozzánk, így megnéztem, hogy egyáltalán mi van a záron belül. Én a műanyag rácsot ez elején ki és le tudtam feszíteni annyira, hogy az én vékony kezem beférjen, és össze tudtam pattintani a szétesett műanyag elemeket. Utána egyből nyitható volt a zár. Pontosabban nem emlékszem, sajnos, mert 8 vagy 9 éve volt ez. Vagy a képen látható fekete golyó volt kipattanva a helyéről, vagy a fehér rudazat volt kipattanva a fekete golyóról. Azt tettem vissza a helyére.

Találtam linket zárfelújító készletről, ezen látszik, hogyan épül fel: link.

[ Szerkesztve ]


DeFranco
(nagyúr)
Blog

mk1 zárbetét: [link]

zár-setup: [link]

azok a lamellák kopnak szét ettől nem lehet elfordítani a kulcsot, meg lehet esetleg próbálni a pótkulccsal hátha csak kopott a főkulcs.


saja
(tag)
Blog

Köszi szépen! :R

írtam focus facebook csoportba is, de megpróbálom azokat, amiket írtatok.
Mk1-es modell egyébként.


DeFranco
(nagyúr)
Blog

update?


saja
(tag)
Blog

Sikerült megoldani. Igazából nagy szerencsém volt.
A zárbetét cserére szorul. Ami meglepő, hogy ebben nincs olyan műanyag, ami eltörhet.
Bal oldalt egy villáskulccsal kifeszítettem a tetőt, közben fordítottam a kulcsot balra és kikattant!

[ Szerkesztve ]

üzenetek