üzenetek

hozzászólások


koko52
(veterán)

Még a végén kinyírják az RT-t mielött kiforr... ;]


thomasvold
(őstag)

Nesze fél milliós, 60 fps-es, 1080p-s RayTracing.


Gomez1984
(aktív tag)

RTX :D
Valamivel el kellett adni az új szériát


Bici
(félisten)

Nem veletlenul jonnek az 11** szerias karik RTX nelkul. :)


Kristof93
(senior tag)

Crytek már rég óta használ sugárkövetést (SVOGI). Egyedül nekük sikerült használhatóvá tenni ezen a generáción.


qad
(senior tag)

"A Crytek magoldásának hátránya, hogy jóval nehezebb implementálni, hiszen szükséges hozzá egy olyan rendszer, amely a CPU segítségéve gyorsan képes voxelek szintjén reprezentálni az adott jelenetet, de ilyen már van a CryEngine-ben, tehát innen már csak egy lépésre volt Total Illumination alapjaira épített visszaverődés effekt."

A ghost recon wildland is szinte felzabálja a 4 mag 8 szálas i7-es 4790K procimat. Akkor mi lesz később ha ez sugárkövetési eljárás is proci gyilkosnak készül? Ennyi erővel meg mért nem azt írták, hogy (videokártya)Vega 56 helyett a sugárkövetési eljárás 8 mag 16 szálas procit kér az ajánlott hardverhez? (szarkazmus) Még meg sem jelentek a 16 mag 32 szálas AMD procik de már el is fogyott a teljesítményük. Törném el kezüket lábukat az ilyen játék tervezőknek akik ezt a hitvallást követik, miszerint jó lesz ez a játék így is a parasztoknak majd ha nem fut rendesen a gépükön azt hiszik, hogy már újítaniuk kell a gépükön.


Segal
(veterán)

Most már csak toljanak alá egy Crysis 4-et :DDD
Tudom hogy esélytelen de azért álmodozni szabad :))


VikMorroHun
(senior tag)

Elindítottam a videót, teljes képernyőre tettem, aztán néztem, hogy milyen csúnya, mosott a kép. Ja, hogy a YouTube 240p-ben akarta lejátszani...

qad: Azért 4-5 év után még egy csúcs proci is elévül.

[ Szerkesztve ]


szmörlock007
(aktív tag)

Tekintve, hogy a crytek már a crysis 3-ban is használt hasonló rendszert, (ott a fű szimuláció futott a cpu-n) van benne rutinjuk. Amúgy a közhiedelemmel ellentétben a cryengine 3(crysis 2) óta a crytek jobban optimalizál mint a AAA stúdiók 95%-a, szóval annyira nem félnék. Eddig kb ez a legéletképesebb sugárkövetéses implementáció. :)


ttt
(senior tag)

Amíg egy csúcs asztali proci olcsóbb, mint egy csúcs RTX, addig nem annyira gáz.
Az annál inkább, hogy elég hamar bebizonyosodott, hogy sokszor nem kell csúcs hardver, csak néhány okos ember, aki képes új eljárásokat fejleszteni és - Ne adja Isten! :P - optimalizálni.
Az Nvidiának most fel lett dobva a labda, de gyorsan le kell csapnia, hogy megmaradhasson az rtx vonala (Én szurkolok nekik is, mert asztali kategóriában sugárkövetéses hardvert hozni, azért nagy szó! Bármennyire is drága és "kis" teljesítményű még )


andy19770128
(aktív tag)

sugárkövetés....... bohóckodás. 10 év mulva ( erre fogadni is merek) emléke sem lesz meg eme mesteri eszességnek


Bici
(félisten)

Miert, mi a baj vele?


andy19770128
(aktív tag)

technikai értelemben korai. emberi értelemben felesleges. álóképek esetrén szépen látható a különbség. de akció közben semmit semit sem veszel észre. sajnos. Ez nem olyasmi mint anno a Hardveres Transform&Lightning

[ Szerkesztve ]


Bici
(félisten)

De miert korai, ha a videon lathato, hogy egy masfel eves (messze nem csucs) kartyan szepen megy?
Innen meg lehet tovabb optimalizalni, es jonnek is uj kartyak hamarosan. :U
Szoval nem ertem, hogy miert lenne korai.


ttt
(senior tag)

Bár játékokban én sem látom sok értelmét, de például az animáció készítésben egy valós idejű hardvernek igen csak van létjogosultsága.
Annyira nem vagyok benne, lehet már volt ilyen a több ezer dolláros árkategóriában amit pl. render farmokon használtak/használnak, viszont ez a hardver "elérhetővé" tette ezt egy kisebb büdzséjű embernek/cégnek is. Az irány jó, csak még gyerekcipőben jár. De ha jól bele gondolok ez a gyerekcipő valóságos hétmérföldes csizma egy, egy évvel ezelőtti állapothoz képest.


#16820480
(titán)

A demó videókon elég jól látható az előnye a ray tracingnek szerintem. Vacakul néznek ki a tükröződő felületek nélküle. És lehet, hogy egy idegrángásos irányítású fps multinál nem veszi észre az ember, de mondjuk minden olyan játékban, ahol lehet sétálni és nézelődni (mondjuk egy survival horror, vagy sztori központú kaland/akció játék) már jól fog jönni.


CptAdamica
(veterán)
Blog

Inkább az áruk miatt nincs benne RTX...


Televan74
(nagyúr)

Felesleges ilyen kijelentéseket tenni,majd a piac eldönti hogy kell e neki a sugárkövetés. :)


Carlos Padre
(veterán)

Már vártam ezt a hírt, jó kis hitvitára számítok :C


atok666
(őstag)

Mekkorak ezek a voxelek, amik alapjan szamolja a sugarkovetest az algoritmus? Azt lehet tudni?

Atok


KillHates
(nagyúr)
Blog

A szívemből szólottál! :K :D

Sajnos egyre kevesebb a nézelődős-mászkálós játék és egyre több az eszement zombicsináló battle-royal. Anno a Vanishing of Ethan Carter az elaggot DX9 alatt az akkor sem friss Unreal4 engine-el mekkorát ütött?
De az első Crysis is olyan játék volt ami miatt sokan földhöz vágták a malacperselyt. Én most a lassan 4 éves Witcher3-at tolom, bár egy kicsit idegen nekem a kardozós-smárolós univerzum, de nagyon bejön a szép környezete miatt.


Bici
(félisten)

De nem veletlenul csinaltak RTX nelkuli, olcsobb variansokat. :U


M.T.
(senior tag)

"Még meg sem jelentek a 16 mag 32 szálas AMD procik de már el is fogyott a teljesítményük"

A demo már futot valamin és nem hinném, hogy a még meg sem jelent 16 mag 32 szálas procikon.
A cryengine mindig is jó volt, a crysis játékok még mindig szépek, korukat megelőzték.
A világ a sokszálú processzorok felé halad (8/16 lesz a Mainstream még Intelnél is) hát jó is hogy valami kihasználja.

Sok ember láthatja, nem csak az Nvidia lehúzós megoldása létezik, amiért igen borsos felárat elkérnek.


egyedülülő
(senior tag)

Sokkal inkább tudom, így elképzelni egy új technika elterjedését, mint az nvidia megközelítését.


carl18
(addikt)

Lehet ez a Ray tracing is úgy jár majd mint a G-sync! :D Eleinte az Nvidia nagy felárat kér érte, most meg kiderül hogy nem muszáj drága GPU-t venni az érdekében :D


zseko
(veterán)
Blog

Nem tudom te hogy vagy vele, én azért előbb fogok kifizetni 100-130 ezret egy új procira, mint fél milliót egy vga-ra egy hülye effekt miatt... Az utolsó mondatoddal viszont egyetértek.


noPublicFG
(senior tag)

Remélem ezentúl minden krómozott és vagy vizes lesz!


#16939776
(nagyúr)
Blog

Ezen a demo-n az érződik, hogy ez valami kifinomult technológia, RTX-es demo-kon meg egy független effektet látunk, amit marha nehéz lesz szépen beilleszteni bárhova is.

Ha több stúdió megteszi ezt a szívességet, hogy saját eljárást fejleszt, amivel a képi összhatás és a teljesítmény is jobb, akkor a DX-Raytrace és RTX hardvereket is egy nem túl eredményes próbálkozásnak lehet majd nyilvánítani.


Bici
(félisten)

Sok jatekban mar most is fenyesen csillognak meg a fa feluletek is. :D Szoval, nem hiszem, hogy pont a RT-tol lesz ez megrosszabb. :U


Meteorhead
(aktív tag)

Nem rossz demonstráció. A Cryteknek nagyon szüksége volt már valamire, hogy beszéljenek róla, kezd a sajtóban picit háttérbe szorulni a többi motorral szemben.

Ha tényleg annyira jól működik ez a rendszer, mint ahogy mondják, akkor hasonló csapás lehet ez, mint anno a Firaxis által, compute-ból kitolt tesszeláció, ami szintén jobban működött, mint a hardveres megoldás. Jobban lehetett paraméterezni, kevesebb betegsége volt. Hallott valaki azóta tesszelációról? A legtöbb játék beállításai között nem találni meg, valószínűleg mert nincs is benne. A sugárkövetés is jó eséllyel hasonló sorsra fog jutni: jön majd egy olyan megoldás, ami más API-n keresztül (most nem DX és Vulkan, hanem háromszög vs. valami tök más) operál hatékonyabban, és teljesen feleslegessé teszi az eredeti fix funkciós egységeket.

Én továbbra is nagyon remélem, hogy Navi-ban nem lesz sem RT mag sem tenzor mag, sem bármi hasonló, hanem picit flexibilisebbre csinálják meg az alap architektúrát, hogy jobban muzsikáljon ilyen terhelés alatt (RT-re már így is elég baba GCN, Vega VII pedig ML-ben se kutya) és ha valami nem használná ezeket a képességeket, akkor lehessen bármi mást csinálni a felszabadult kapacitással.


Peter13
(senior tag)

Nekem (is) tetszik az új eljárás...ahogy előttem is írták, ahol van idő értékelni a környezetet, ott kifejezetten jól jöhet, és komolyan hozzáadhat a hangulathoz. Illtetve a közhiedelemmel ellentétben a sugárkövetés nem csak fényes felületeken hasznos (csak ott a leglátványosabb), hanem gyakorlatilag minden képelemen (pl. a valósághűbb fény-árnyék viszonyok miatt).
Az különösen szimpi hogy az erőforrásigénye jóval szerényebb, és hogy régebbi hardvereken is fut (bár gondolom a pár évnél régebbiekben egyszerűen nem lesz elég erő hozzá, de akkor is, csak az hogy nem kell hozzá a legújabb, méregdrága, specifikus vasat megvenni, már óriási pozitívum), Jöjjön csak, várjuk :) :K


-Skylake-
(addikt)

Azt azert ne felejtsuk el megemliteni ha mar itt tartunk, hogy egy ryzen 2 2700 + egy rendes lap + 16gb DDR4 ram + egy vega 56 EGYBEN olcsobb, mint egy komolyabb rtx 2080 onmgaban... Szoval inkabb gyilkolja a 90ezer forintos procit, minthogy 450er kelljen 2080ti-t venni... Szerintem nagyon nem mindegy, hogy egy kartyat veszel X penzert vagy egy komplett konfigot.

[ Szerkesztve ]


beef
(őstag)

Nvidia megveszi Cryteket, bezárja, problem solved, jöhetnek újra az RTX kártyák :D


#16820480
(titán)

Hát igen. Én most Horizon ZeroDawn-t meg Titanfall 2-t játszok (illetve jött a hétvégi akcióban egy DQ Inquisition), ezekben nagyon el tudnám képzelni ezt a technológiát, marha jól nézne ki! Bár így sem rondák, de azért... :)


[CsuCsu]
(őstag)

"Törném el kezüket lábukat az ilyen játék tervezőknek akik ezt a hitvallást követik, miszerint jó lesz ez a játék így is a parasztoknak majd ha nem fut rendesen a gépükön azt hiszik, hogy már újítaniuk kell a gépükön."

Mert 4K ultra grafika nelkul nem lehet jatszani? Ugy beszelsz, mintha egy effekt miatt az egesz jatek egy kitolas lenne. Miota letezik PC gaming, a csucs grafikahoz mindig is a legjobb hardver kellett. Ha nem fut rendesen egy jatek egy darab effekt miatt, akkor kikapcsolom az effektet es jatszok tovabb.

A Witcher 2-ben peldaul van egy elsimitasi eljaras (UberSampling) ami a megjeleneskor semmin nem futott el ertelmesen SLI-s gepeken kivul (es meg azokon is recsegett ropogott). A fejlesztok megis beletettek, mert ugy voltak vele, ha valaki eloveszi a jatekot par ev mulva, majd jo lesz. Es jo is. Ennek ellenere milliok kepesek voltak vegigjatszani a jatekot nelkule, senki nem dolt a kardjaba, hogy mekkora sz*r a Witcher 2, mert nem tud bekapcsolni egy kepjavito eljarast. Nem is beszelve a konzolosokrol, akik szinte mindig egy grafikailag butitott verziot kapnak.

[ Szerkesztve ]


arn
(félisten)

ez igy mennyire fake megoldas? :) amugy szembemenni az iparagi dolgokkal nem tul kifizetodo szokott lenni.

de vegre vmi, ami jatekoknal is kihasznalja a sok magot.

[ Szerkesztve ]


Abu85
(HÁZIGAZDA)
Blog

Annyira amennyire a sugárkövetés fake.
Mit csináljanak, ha az iparági megoldás nem elég gyors?

(#7) qad: A CPU csak voxelizációra kell. A sugárkövetés már a GPU-n történik. Valószínűleg meg lehet csinálni a voxelizációt GPU-n is, csak egyrészt ez egy nagyon aszinkron folyamat, másrészt ez igazából inkább memóriaigényes, mert ha már voxelizáltad a jelenetet (amit betöltéskor megtesznek), akkor csak frissíteni kell a változásokat benne.

[ Szerkesztve ]


CptAdamica
(veterán)
Blog

Ezek a kártyák belépő szintet képviselik és lényeg az ára, amibe gondolom nem fér bele az RTX az nvidia politikája szerint.


egyedülülő
(senior tag)

Nap iparági hozzászólása. :C


Carlos Padre
(veterán)

Kíváncsi vagyok mennyire fogja majd "támogatni driverből" az nvidia az ilyen renitens megoldásokat.


Interceptor
(addikt)

Legalább még több értelme lesz játékra is azoknak a prociknak(1700x-et baromi olcsón kapni már), közepes nvidia vga-k is letérdelnek az RT effekttől már 1080-ban. Ez miért is jobb? Az effekteket amúgy meg nem kötelező bekapcsolni, akkor meg hol itt a baj?

[ Szerkesztve ]


#16939776
(nagyúr)
Blog

Ha büntetnék az .exe-t azért mert ezeket a funkciókat hívja, az maga lenne az öntökön rúgás.


Hopkins95
(addikt)

Már vártam a hírt, tegnap olvastam épp. :)

Szerintem fantasztikus, hogy a Cryteknek sikerült egy ilyen kártyán ilyen jól futtatni a sugárkövetést. Én is pont arra gondoltam, hogy végül még ezzel is úgy jár az Nvidia, mint a Gsynccel. Hirtelen kiderül, hogy mégis képes egy olcsóbb GTX kártya is Raytracingre. :)

Ha inkább a CPU-t terheli jobban üsse kő, vannak már elérhető áron sok magos processzorok. Egy Ryzen procis gép egy Vegával olcsóbban kijön, mint egy RTX 2080.

[ Szerkesztve ]


arn
(félisten)

a crytekes jatekok mindig a sebessegukrol voltak hiresek :D amugy orulnek, ha jobban kihasznalnak a sokmagos gepek potencialjat.

benchmarkot dobhatnanak melyik kartyan hogy teljesit.

[ Szerkesztve ]


nkmedve
(őstag)
Blog

Nagyon jó, hogy van konkurenciája a DXR-nek, így méginkább bekerül az RT a köztudatba és az emberek jobban elfogadják, hogy ez a jövő, kissebb az esélye annak, hogy újabb néhány évre jegeljék (előbb utóbb úgyis el fog terjedni, csak idő és fejlesztés kérdése, a raszterizációs trükkök már eléggé elérték a határaikat).

Valószínűleg ez a Crytek féle eljárás nem fog túl széles körben elterjedni (sajnálatos módon soha nem voltak túl jók abban, hogy eladják az újításaikat), főleg ha az implementálása nehezebb, mint a DXR-es variánsnak, de mindenképp hasznos abban, hogy kicsit gyorsabb fejlesztési tempóra ösztönözze a DXR támogatókat (MS/NV és talán a jövőben az AMD is).

Amúgy meg komolyan, nem akarnák az Crysis 1-3-at átültetni erre a motorra, szerintem eladnának belőle annyit, hogy megérje (főleg, hogy a Crysis/Warhead már nem is fut normálisan Win10-en)? Aztán persze jöhetne egy Crysis 4 is, bár tudom ennek nagyon kicsi az esélye. :)

[ Szerkesztve ]


Robert07
(aktív tag)
Blog

En inkabb orulok, hogy valamire hasznaljak is azt a plusz par magot, kulonosen most, hogy mar a 6-8 magos processzorok is kezdenek elterjedni.

Akinek meg gondot okoz, az szimplan kikapcsolhatja az effektet.


Abu85
(HÁZIGAZDA)
Blog

Ettől nem nagyon fogják jobban kihasználni a sokmagos gépeket. A CryEngine-nek régóta része a voxelizáció. Két maggal bőven elvan. Persze ajánlott a nyolc, de manapság melyik játéknál nem az. Ez a megoldás igazából rendszermemóriát zabál, annyira persze nem sokat, de eszi.

(#46) nkmedve: Ez abból a szempontból hasznos, hogy a DXR-be mondjuk bekerüljön a nem háromszögként reprezentált jelenet támogatása. Ez azért nagyon ott van már az asztalon, de az gond vele, hogy megint újra kell kezdeni mindent, mert új hardverek kellenek egy nem csak háromszögeket kezelő rendszernek. Viszont az előnyei egyértelműek, csak kell hozzá új grafikus API is.

[ Szerkesztve ]


Bici
(félisten)

En arra leszek majd kivancsi, hogy a vegleges, jatekokba kerulo verzio melyik kartyan hogy fut.
Pl. lesz-e barmi haszna a GCN hiresen eros compute kepessegenek. :U

[ Szerkesztve ]


koko52
(veterán)

Na az nagyon hiányzik. Végre kezd normalizálódni az ára, nem hiányzik egy új vásárlói bumm. Reméljük a 2*8 azért elég lesz.

üzenetek