Nem is tudtam, hogy van ilyenre lehetoseg. Mondjuk nem is nagyon van rekamozva.
[Re:] [Sanyi.mTs:] Feltöltő kártyás mobilon lévő összeg visszaigénylése - BLOGOUT fórum
hozzászólások
Nem akarok én a szolgáltató mellett beszélni, de szerintem ez elégé igazságtalan velük szemben.
Persze nem éri őket nagy kár, mert valószínűleg nem sok ügyfél használ feltöltő kártyát, azok közül is a többség meg úgyis lebeszéli a befizetett összeget.
DigitXT
(félisten)
Miért lenne igazságtalan? Miféle kár? Azokat az összegeket korábban
a poszt írója befizette, most meg visszakapja. Nem ér itt senkit* kár.
*: ha már itt tartunk, inkább az egyenleg lejárása, és a kötelező feltöltés
igazságtalan. De ez amúgy az összes ilyen pénzhelyettesítő sz.rsággal
így van, pl. SZÉP kártya. Lejár az egyenleged, költsd el, vagy bukod.
(Az b*szna be, ha a bankok is elkezdenék, hogy a folyószámládon lévő
pénzt csak X napig tarthatod ott: ha nem költöd el, akkor megromlik.)
[ Szerkesztve ]
Függetlenül attól, hogy használod vagy sem a szolgáltatást, az biztosíva van számodra. Elérhető vagy bárki számára. Az előfizetők is kifizetik a havidíjat, ők sem kapják vissza ha nem használják ki.
DigitXT
(félisten)
Az ugye megvan, hogy a prepaidnek nincs havidíja. Pont azért prepaid:
cserébe amikor beszél, vagy netezik, forgalomarányosan jóval többet fizet.
Amúgy van egy pontatlanság az írásban, uis számlafizető azonosítója van.
A teljes neve ugyanis "előre fizető előfizető". Tehát számlája, egyenlege, s
minden egyebe ugyanúgy van, mint az "előfizetőknek", akik egyébként az
"utólag fizető előfizetők". Csak tartozása nem lesz, mert csak a feltöltései
terhére tud telefonálni. Ez egyfajta költségkontroll saját magának.
[ Szerkesztve ]
Természetesen világos.
Nem tudom a Vodafonnál pontosan milyen időszakra érvényes a feltöltés, de például az Orange-nál (Szlovákia) 3 hónapig le lehet beszélni és további 9 hónapig még fogadni lehet hívást. Én is ilyet használok, keveset szokok hívni, gyűlik is rajta a pénz. Viszont én elfogadhatónak tartom, hogy 3-12 havonta minimum 7 eurót feltöltsek rá.
DigitXT
(félisten)
Amennyire tudom, a feltöltés összegétől függ az érvényessége...
"Függetlenül attól, hogy használod vagy sem a szolgáltatást, az biztosíva van számodra"
Ki is fizetted előre a díjat.
"Elérhető vagy bárki számára. Az előfizetők is kifizetik a havidíjat, ők sem kapják vissza ha nem használják ki."
Ez a prepaid konstrukció, ezt kell szeretni vagy utálni.
"Amúgy van egy pontatlanság az írásban, uis számlafizető azonosítója van."
A telefonos ügyfélszolgálaton azt mondták, h azt hagyjam üresen.
Viszont az új voda számomnál már látok számlafizető azonosítót az online felületen.
Így igaz. Általánosságban elmondható, hogy kb 3000Ft alatt 90 nappal, 3000Ft felett 365 nappal növekszik a kártya érvényessége.
Úgy vagyok ezzel, hogy a két dolog egyre megy. Havidíj vagy prepaid, előbb utóbb, de mindenki fizet.
Ha pedig fenntartják nekem is a hálózatot, mert befizettem előre egy minimális összeget, akkor én utólag nem kérem vissza azt.
Ne érts félre, nem ítélkezek feletted, a törvény is melletted áll, de nem érzem helyesnek az egészet.
Persze a szolgáltatókat sem kell félteni, máshol behajtják többszörösen ezt a kiesét.
Sok más estben se használja fel az ügyfél a kártyán lévő pénzt. Példák a teljesség igénye nélkül: kapu nyitó, riasztók, autó vezérlők, stb.
Amúgy én akár 10%-os, de minimum 1000 Ft-os ügyintézési díjat is reálisnak tartanék. De hát a törvény az törvény. Viszont akkor ezen gondolat menet mentén - hálózati rendelkezésre állás > ügyintézési díj - én igényt tartanék a felgyült összeg kamataira, mivel én meg attól estem el az évek során.
janeszgol
(félisten)
Ezt úgy kell elképzelni. hogy az előfizető kap perceket és adatmennyiségeket, cserébe fizet. Tehát én mint előfizető minden hónapban megkapom, nekem ezt adják, nekem ez jár.
A feltöltős semmit nem kap, hanem az összegéből gazdálkodhat, ha akar. Viszont a telefonszám fenntartásért vonnék le. (Minden feltöltésből 10% mondjuk.) Bár szerintem sem gyakori a posztolóhoz hasonló esetek, az emberek azért töltik, hogy hívjanak néha.
[ Szerkesztve ]
Általánosságban elmondható
de akár beírhatod a többi szolgáltatót is.
Gyakoribb mint hinnéd. Pl sok helyen a céges számoknál már nem szórakoznak azzal, hogy a magán és céges hívásokat szétválasszák, a flottás korlátlan csomagok már a microvállalkozásoknak sem elérhetetlenek vagy különösebben drágák.
Viszont attól még a munkatársnak az esetenként 10-15 éve használt számára szüksége van, hogy elérjék rajta (pl mert mindenhol az van megadva) ezért átrakja a magánszámát kártyásra, a cégesről meg telefonál.
Ilyenkor nagyon szépen össze tud gyűlni a feltöltés az adott számon.
Nálunk az osztályon legalább 8-10 kolléga van így.
Főleg régebben pl nem minden fajta feltöltésből lehetett vásárolni így parkolásra vagy matricára sem tudtad elhasználni. (asszem pl a feltöltőkártyát nem lehetett ilyenre használni, csak a bankszámlás feltöltést)
Azért bosszantó ám, hogy ott van a kártyás telód és csücsül rajta akár 20-30k ami az évek alatt összejött.
Amúgy a szolgáltató árazásába ez be van építve. A legtöbb kártyás csomagban marha drága az sms és a percdíj is. Ha éppen nem használod akkor az így járt tipikus esete a szolgáltató felé, de amikor meg igen akkor szépen fizeted az 30-50 forintos percdíjakat. Meg 2000 Ft/1 GB netet... Szóval had ne sajogjon a szívem értük.
"A legtöbb kártyás csomagban marha drága az sms és a percdíj is."
Whaaaat? 9/19 Ft az a marha drága.
kell lennie. törvény kötelezi rá.
emailben rákérdeznék a menetére.
coco2
(őstag)
Ráakadtam erre az írásra, és azt mondanám, hogy a cikkben írtak már nincsenek úgy. Lejárt egy voda feltöltő kártya egyenleg ideje, és semmi értesítő sms meg semmi, csak lekapcsolták.
2017-es volt az írás.
De jó ezt is tudni.
DJ Mythos
(aktív tag)
Telekomnál 2022-ben érdekes a story.
https://www.telekom.hu/lakossagi/szolgaltatasok/mobil/domino-dijcsomagok/egyenleg-visszafizetes
"A Domino előfizetéseden megmaradt, fel nem használt egyenleg összegét vissza tudod igényelni, ha a Domino szerződésed feltöltés hiányában szűnt meg, és a megszűnéstől az igénylésed benyújtásáig számítva még nem telt el 1 év."
Illetve van egy ilyen felület: https://www.telekom.hu/shop/tmws/WSDominoBackpayCmd?storeId=2001&langId=-11
Namármost a fenti oldal lapján (akkor még nem tudtam a form-ról) direkt megvártam az egy évet, mert az alapján úgy értelmeztem, hogy csak akkor lehet visszaigényelni, ha már lejárt. Viszont Telekom üzletből meg elhajtottak azzal, hogy csak akkor tudják fizetni, ha még aktív. Szóval ez eléggé 21-es csapdája.
További infó még itt:
https://www.telekom.hu/lakossagi/ugyintezes/gyakori-kerdesek/1565/domino_kartyamra_tobb_mint_1_eve_nem_toltottem_penzt__ha_most_megis_szeretnek__akkor_ujra_elni_fog_a_telefonszam__a_kartya__