[Re:] Spotify a Google Play Zene ellen - Szakmai LOGOUT fórum

üzenetek

hozzászólások


Cifu
(nagyúr)
Blog

Youtube vs. Németország: A német Artisjus-t GEMA-nak (Gesellschaft für musikalische Aufführungs- und mechanische Vervielfältigungsrechte) hívják, és mivel a német piac az amerikai után és a japán mellett a legkomolyabb, ezért sokkal komolyabb tárgyalási pozíciókkal bír, mint a kisebb piacok szereplői.

A GEMA eredetileg elérte, hogy a Youtube felelősségre vonható a feltöltött anyagok jogdíjsérelmei miatt, más szóval a Youtube-nak fizetnie kell akkor, ha valaki jogvédett tartalmat oszt meg Németországban, és azt nem blokkolja. Ez a blokkolások oka, de 2015-ben részlegesen feloldották ezt a korlátozást, de továbbra is bonyolult a jogi helyzet, és a GEMA megállapodott, hogy a GEMA által képviselt német zenészeket / szövegírókat és zeneszerzőket a Youtube jogdíjakifizetéssel illeti a lejátszások után.

Ez összetett téma, egyfelől a felhasználók ezért a GEMA-t anyázzák sokszor, de a másik oldalról nézve itt alapvetően arról van szó, hogy a Youtube által generált bevételek elosztásába bele akarnak jobban szólni. Érdemes megnézni az Alphabet nyereségéről szóló tételeket megnézni: tavaly cirka 20 milliárd dollár volt, ami első sorban az internetes reklámpiacról szól, és a GEMA célja az, hogy a németországi bevételekből a német zenészek / tartalomszolgáltatók többet kapjanak, mivel az Alphabet és a Youtube alapvetően nem nagyon engedi, hogy bárki is belenézzen a számaiba, miből mennyi bevétele van, és ebből mennyit oszt vissza a tartalomfeltöltőknek. Más szóval noha az Alphabet igyekszik maradinak kommunikálni a GEMA-t, valójában itt a pénzről szól az egész...

Spoti vs. the rest of the world...: Anno "mókás" visszaolvasni, hogy a zeneipari szereplők mennyire kibuktak azon, hogy az Apple mennyi pénzt tesz zsebre az iTunes bevételekből, és mennyit oszt vissza a jogtulajdonosoknak, mindenki nagyobb szeletett akart magának. Ma meg ott tartunk, hogy az iTunes arányosan a legtöbbet osztja vissza, csak hát a piacon mégis egyre kisebb szereplő.

A Spotify vitatható üzleti módszerekkel éri el, hogy egyre nagyobb legyen (több felhasználó, nagyobb piaci részesedés), de ezeknek köszönhetően mára megkerülhetetlen lett a piacon. Azt nehéz elvitatni, hogy a felhasználók szempontjából sokszor kellemes, amit csinálnak, csak hát ez olyasmi, ami üzleti szempontból megint bebizonyítja, hogy a gátlástalan módszerek a hatásos módszerek...

[ Szerkesztve ]

üzenetek