Hú, jó kis tesz, köszönjük!
Az durva, hogy a GTX280 ennél a játéknál a HD4850 szintjén van. Úgy tudom, hogy nem ATI-ra optimalizált, hanem DX10-10.1-re.
hozzászólások
A DX10 és DX10.1-es eljárások nagy többségét az AMD publikálja, tehát a komoly DX10/10.1 kódot tartalmazó játékok többsége az AMD leírásai alapján készül.
Az NV még mindig a DX9-ben gondolkodik. A tesztből szerintem látható miért.
És miért? Nekem valahogy nem egyértelmű, mire gondolsz.
HGyu
Mert a GeForce nem szereti a DX10 új eljárásait. Ilyen kódok alatt jön ki az, hogy a rendszer nem éppen a grafikai számításokra lett tervezve. Eleve érdemes belegondolni, hogy mikor volt ekkora különbség a rendszerek között. Egy feleakkora tranyóval dolgozó Radeon egy szinten teljesíthet az óriás GeForce-szal. Emellett ugye az NVIDIA-nak rengeteg tapasztalata van a GPU-k fejlesztésében, tehát nem hülyék dolgozzák ki a rendszert. Ergo a G80 működési elve már inkább a GPGPU felé kacsingat, helyenként beáldozva a grafikai teljesítményt.
benchmark módszer: a readme.txt file-ban van egy minta config file, amivel nagyon könnyű benchmarkolni - ezt a file-t megadja az ember paraméterként a stormrise.exe-nek, végigmegy a beépített benchmark, és lementi az eredményt. nagyon kényelmes és jól automatizálható
gfefe: mindenképpen lesznek 3870X2 tesztek - egy pH!-s kolléga már fel is ajánlotta, hogy kölcsönadja a kártyáját tesztelésre. az elkövetkező 1-2 hétben nagyon be leszek havazva a HD4800-asokkal meg a GTX200-asokkal (ráadásul mindegyikből jön ki új hamarosan), de utána biztosan sort kerítek az első X2-esre is
EmThor: szerintem ez nem warezelt játék
Abu: két dolog miatt gondolom, hogy a Catalyst AI kikapcsolása visszahúzza a 4870-es eredményt:
- Az AMD helyében én biztosan tettem volna egy kis Stormrise specifikus optimalizációt a 9.3-as Catalystbe, és ez az AI kikapcsolásával bukik
- számos esetben 101-102% előnye van az X2-nek, az pedig azért gyanús
All: köszi!
Köszönet érte... már nagyon várom...
akár a GTX200 as karik elé is vehetnéd még is csak egy megfizethetőbb kari és elég sok van már az embereknek
Na de mind ezt csak a saját türelmetlenségem miatt írtam le nem kell lekapni a fejemet az nVidia fanoknak
Na a beépített bench eredménye:
Benchmark Started on Sat Mar 28 20:50:17 2009
Adapter name: ATI Radeon HD 4800 Series
DirectX Mode: 10.1
Resolution: 1600x1200
Model Detail: High
Texture Detail: High
AA Samples: 8
Shadow Detail: High
FX Detail: High
Benchmark Finished - MinFPS: 18.309679, MaxFPS: 141.279312, AvgFPS: 40.603146
0 AA-val pedig:
Benchmark Started on Sat Mar 28 20:58:00 2009
Adapter name: ATI Radeon HD 4800 Series
DirectX Mode: 10.1
Resolution: 1600x1200
Model Detail: High
Texture Detail: High
AA Samples: 1
Shadow Detail: High
FX Detail: High
Benchmark Finished - MinFPS: 17.688999, MaxFPS: 113.208725, AvgFPS: 46.640968
[ Szerkesztve ]
Hmm ... mondasz valamit. A speckó rutinok kikapcsolnak az AI kikapcsolásakor. Akkor nálad a pont. Mindenesetre maximum 4-5 FPS-ről beszélhetünk pluszban.
[ Szerkesztve ]
Nah, most már kétszer is elolvastam. Nagyjából így jósoltad meg a eredményeket.
Egyébként jó kis játék, csak az irányítást még szokni kell. Mindig elhagyom egy csapatomat.
Catalyst AI kikapcsolva:
Benchmark Started on Sat Mar 28 21:39:54 2009
Adapter name: ATI Radeon HD 4800 Series
DirectX Mode: 10.1
Resolution: 1600x1200
Model Detail: High
Texture Detail: High
AA Samples: 8
Shadow Detail: High
FX Detail: High
Benchmark Finished - MinFPS: 19.377789, MaxFPS: 139.924881, AvgFPS: 38.631527
Ugyanez Fraps-el:
Frames, Time (ms), Min, Max, Avg
1793, 46947, 29, 52, 38.192
[ Szerkesztve ]
Jó kis teszt gratula De nekem viszont nem tetszik ez a játék, na jó az RTS az nem az én műfajom
De azért egyenlőre nem fogom ez miatt kukázni a GTX260-asom
Felraktam. Mikor megjelent az elején a nagy AMD logó már tudtam, hogy nyeregben vagyok Mindent feltoltam cső maxra. Állandó 60Fps megvan. Nem játszottam még ilyen stílusú játékkal. Érdekes számomra ami azt illeti. Lehet itt az ideje elkezdeni Az irányítása tetszik, jól ki van találva. Grafikától nem vagyok elájulva annyira. Az elején ott a garázsban elég csúnya, de ahogy kimegyek a térre és később a városokban, már nem is annyira szörnyű.
tesóm bejön: 1. reakció: Mi ez már megint a 3Dmark?
Érdekes írás, bizonyára több is fog még kijönni, ami hasonló eredményt hoz.
Egyébként ez milyen típusú játék?
RTS. Ilyen irányítós. Van több csapat aki között lépkedsz és egérrel megmondod, hova menjenek, mit csináljanak.
rumkola
(veterán)
másik 200 játékban meg egyenlőre fordítva van
MÉG
Az már nem fog változni...a másik 200 játékot nem fogják újraírni, úgyhogy nemcsak még, hanem végleg.
Jó kis teszt, és érdekes. De lényegében mindenki erre számított. Én viszont továbbra is tartom magam a zöld oldalon. Amíg a GTX-em a játékok 99%-ban jól muzsikál, addig nem igazán izgat évi 1-2 játék (ami ráadásul szintén játszható, mint látszik, teljesen normálisan). Mire meg nem évi 1-2 játék lesz, hanem az ilyen lesz a többség, addigra már DX11 lesz, és valószínűleg nem ez a VGA-m.
jó az írás : )
nemhiszem h a 4850em lecserélem egy 3870 re a dx10.1 miatt : P
nemhiszem h a 4850em lecserélem egy 3870 re a dx10.1 miatt
Fogalmazzunk úgy, hogy ezt enyhén szólva is nem teljesen értem.
#65755648
(aktív tag)
Na én is lefuttattam a benchet. e2140@2966mhz, 2x2GB ram, ati 4850 512MB@700/1100:
Dx10:
Adapter name: ATI Radeon HD 4800 Series
DirectX Mode: 10.0
Resolution: 1920x1200
Model Detail: High
Texture Detail: High
AA Samples: 2
Shadow Detail: High
FX Detail: High
Benchmark Finished - MinFPS: 12.101142, MaxFPS: 89.299217, AvgFPS: 24.767092
Dx10.1:
Adapter name: ATI Radeon HD 4800 Series
DirectX Mode: 10.1
Resolution: 1920x1200
Model Detail: High
Texture Detail: High
AA Samples: 2
Shadow Detail: High
FX Detail: High
Benchmark Finished - MinFPS: 13.180755, MaxFPS: 87.200821, AvgFPS: 30.553953
szintén 10.1 a fenti teszttel való összevethetőségért(0xaa):
Adapter name: ATI Radeon HD 4800 Series
DirectX Mode: 10.1
Resolution: 1920x1200
Model Detail: High
Texture Detail: High
AA Samples: 1
Shadow Detail: High
FX Detail: High
Benchmark Finished - MinFPS: 13.572578, MaxFPS: 92.281525, AvgFPS: 33.031914
[ Szerkesztve ]