[Re:] [Sub-ZeRo:] C+E jogosítvány - BLOGOUT fórum

üzenetek

hozzászólások


Nordic
(Közösségépítő)
Blog

Biztos vagy ebben a kamionozás témában? Raktáros lévén váltottam már szót jó néhány kamionossal(belföldivel, és nemzetközivel egyaránt), de egyvalamiben megegyezett a mondanivalójuk...nem az a munka, amit ajánlani tudnának. Pláne akkor ha az embernek van családja.


Lauda
(félisten)
Blog

Viszont tudsz vele keresni.


Nordic
(Közösségépítő)
Blog

Hát...ezzel sem tudnék százszázalékosan egyetérteni. :U


Lauda
(félisten)
Blog

Gondolom tapasztalat. Nemzetkoziben nyergesen havi 3-400 ezer amit tudsz keresni. Netto. Magyar cegnel. Nemet, angol cegeknel akar a duplajat.

[ Szerkesztve ]


7
(addikt)
Blog

Kerülj olyan céghez, ahol veszélyes árut kell fuvarozni, és nem magyar illetőségű. Rendes pénzt össze tudsz szedni belőle, és az áru veszélyes volta miatt többnyire magasabb biztonsági elvárásoknak kell megfelelni, így téged sem sajtolnak ki annyira.

[ Szerkesztve ]


Nordic
(Közösségépítő)
Blog

Cserébe nincs életed...nem tudom megmondani megéri-e. Mellesleg az a jópár nemzetközis kamionos nem dicsérte egekbe a fizetést, lévén az a 3-400 egy része arra is elmegy, hogy amíg úton van vegyen magának dolgokat(kaja, ruha, egyéb), ha kap egyáltalán annyit. Ahhoz hogy ennyit keress, kb. éjjel nappal úton kell lenned, mivel mindenhol km-re fizetik a sofőrt, nem napra. Nem gyengén kikészíti a szervezeted az állandó vezetés is, az, hogy nagyjából esélyed sincs rendesen tisztálkodni/pihenni napokig/hetekig...


Lauda
(félisten)
Blog

Nem kell allandoan uton lenned, az aetr betartasaval ennyi. Ruhat viszel magaddal, a kaja meg mindenhol annyi mint itthon, de inkabb olcsobb.


lapa
(veterán)

azért ha tudsz tanulj valamit mellette. főleg nyelvet. taxi és kamion nagyjából az a választás, amikor semmi más lehetőség (szakma, külföld) nincs. értem, hogy a családot el kell tartani, de nem szabad célként tekinteni rá.

nemtom most hogy van, pár éve még kellett adr vizsga, kocsival együtt nem volt olcsó (bár relatív). nemtom nemzetközire csak tanfolyam mennyi.


Vakegérke
(veterán)
Blog

És akkor még nem is beszéltünk arról, hogy az otthon hagyott asszonykában dolgoznak az ösztönök, még csak meg sem lehet sértődve a sok pénzt kaszáló férje, ha megcsalja...


#81556480
(veterán)

Nem biztos hogy rájöttél.

Majd ha ott leszel, akkor jösz rá hogy kell e ez neked.

A GKI-t a jogsik után csináld.

Legelőször pávra menj, mert ha azt elbukod akkor fölösleges a jogsi.
(páv 3 elég, )

3-400 ezerből vonjatok le egy 100ast, ugyanis a kamionban is élni kell ha nemzetközibe van.

ÍGy se rossz pénz, nameg egy szakma a C+E.
Mindenesetre kis rálátás és érzék ajánlott.

Ja bocsesz, csak úgy belöktem ezt a pár infót, nem okoskodni akarok :D

Nameg belföldön is van élet. Mehetsz terítőjáratra akármire.
Nem csak nemzetköziből áll az élet.

Mégvalami:
veszélyes anyaghoz ADR kell amihez meg általában 2 év C+ rutin kötelező.. szóva azzal még ráérsz gondolkozni.

[ Szerkesztve ]


Sub-ZeRo
(nagyúr)
Blog

Páv 3 is elég, elég az nem időkorlátos. A 2-es az adr-re kell. Azt meg nem akarok majd szállítani. Bár igaz, hogy jól fizet, meg duplán számolnak az évek, úgy tudom.

(#1) Nordic Igen, biztos.

(#4) Lauda : Engem betudnának vinni ausztriába, meg londoni melóhelyre is, ha lenne már jogsim. Ott meg a 3x-át keresik...

(#8) lapa: Van még mellette szakmám is, de azt meg nem csípem. Szakács.

(#9) Vakegérke: Egyelőre nincs, meg nem is nagyon volt szerencsém hozzájuk, szóval engem ez a dolog egyelőre nem érint...

Lehet el is megyek január végén páv vizsgára.


Syl
(nagyúr)
Blog

A családban van kamionos. Osztrák-Román vonalon cuccol és mivel szegedi, minden 2-3-ik éjszaka otthon alszik. Hétvége szintén otthon. Semmivel se drágább az élete, mintha otthon ülne. És ritkán keres 300 alatt. Nettó.


#81556480
(veterán)

Azt írtam én is. Azon is el lehet bukni...


Vakegérke
(veterán)
Blog

Nem kedvszegésnek szánom, csak kérdezem.
Amikor nem otthon alszik, akkor hol?

Feltételezem, hogy a gépesben. Ez olyan ragyogó perspektíva?
Aztán vajon mennyire jön ki az órabére? Érdemes lenne ennek is utánajárni.


Kolondrum
(félisten)
Blog

Keresztapám kamionozik. Keveset van otthon és nem minden úgy van ahogy annak lennie kellene.
Mindig érdekelt miért jó ez a kamionozás. Azt is észrevettem, hogy kis 150 magas kanegerek is kamiont vezetnek, azt megértem miért, gondolom, de ez nem fedi le az egészet.


lapa
(veterán)

a szakmákat nem csípni kell, hanem kőkeményen csinálni, hogy egyre könnyebben megéljen belőlük az ember. ha az a cél, hogy szeresd amit csinálsz, akkor ahhoz leginkább nagyon ritka nagy szerencse kell, arra nem érdemes várni.

azért megnéznélek egy pár hónap nemzetközizés után, én magam szerintem sírva szaladnék a fakanál után (tizenpár év szállítmányozásban töltött idő után mondom, szakács nem voltam). pláne azért a szakács egy kreatív-féle szakma lehet később, amiben aztán a sikerélmény miatt örömödet lelheted. de az tény, hogy az se a lájcosságról híres, főleg amíg alul van az ember. de utána se.

[ Szerkesztve ]


mickemoto
(őstag)
Blog

a mázlista :)


#81556480
(veterán)

Nem csak nemzetközizésből áll a világ :D

[ Szerkesztve ]


lapa
(veterán)

a zsíros állami megrendelésekről ne is beszéljünk. amerika itt van rég.


Syl
(nagyúr)
Blog

Miért, nem lehet hogy valaki szereti ezt az életmódot? Full extrás scaniával kocsikázik, felesége vele megy. A kamionban nincs rezsijük, az otthoni meg harmada-negyede az enyémnek.
Ha leosztom a vezetési idejét az itthoni átlag dupláját keresi.


Sub-ZeRo
(nagyúr)
Blog

szeresd amit csinálsz Épp ezért nem vagyok szakács, hanem kamionozni akarok. Ezt szeretném csinálni. :)


lapa
(veterán)

a vágyni valamire úgy, hogy még nem csináltad (tartósan, nem egy hétig), meg a szeretni x év csinálás után kicsit nem ugyanaz.

nem tudom miért, de elég divatos ez a kamionozni akarás. régen is volt ismerősöm, otthagyta a nagy truckozni szeretni akarásban a gimit, egész család térdre rogyva könyörgött neki. nagy sikereket ért el, most asszem feketén tologatja a féldisznót egy német húsüzemben, ahova a hentes rokon végül be tudta kuncsorogni.

[ Szerkesztve ]


Sub-ZeRo
(nagyúr)
Blog

Nme tudom miért "zavar" téged, hogy én ezt szeretném csinálni... :U

A másik, hogy divat a kamionozás?! Az öregek már kiöregszenek, a fiataloknak meg nem nagyon van fél milliójuk végig csinálni a jogsit...


fesii
(aktív tag)
Blog

Én március környékén tervezem elkezdeni
Gondolom tájékozott vagy már de azér leírom milyen papírok kellenek :
2.csoportú orvosi
páv
"C" kategória
GKI (5év múlva továbbképzés van ami +80e környéke)
gki kártya +10e ft
Érvényes útlevél (szinte minden munkáltatónál elvárás)
+neked az "E" kateg én egyenlőre csak "C"-t tervezem sztem már ott kiderül rövid idő alatt, hogy szeretek-e én élni egy kamionba.

Szerk: Számold össze összesen hány vizsgád is lesz mire te vezethetsz egy nagy dögöt... Nem lehetetlen megcsinálni de nagy az esélye rá, hogy elbuksz valamelyiken úgyhogy sztem azt is kalkuláld bele a költségvetésbe.

Sok sikert hozzá! :)

[ Szerkesztve ]


#81556480
(veterán)

500+ mire ráülsz egy nyergesre.

De én is azt fújom itt már egy ideje, hogy nem csak a nemzetköziből álla világ.
belföldezést meg lehet szeretni :C


Sub-ZeRo
(nagyúr)
Blog

Az orvosi, páv, gki kártya,útlevél és a C+E vizsga nem nagy dolog. A jogsi szerzés nem lesz nehéz, be kell nyalni a programot és folyamatosan csinálni. A páv igen, azt lehet könnyen bukni szerintem, ha nem pihenten mész oda csinálni. Bár még nem voltam vizsgázni, majd január végére tervezem hogy megyek.
A GKI na igen. Bár ha úgy lesz mint bátyámnak, mert ő kb. egy éve volt akkor csak a lóvét lerakja, meg megkapja kérdéssort válasszal és kész is... Persze ki tudja én hogyan vizsgázom... Mindegy, az anayag megvan belőle,c+e és d-re is. :DDD

Amúgy ez csak 3 nagy vizsga, nem sok. Fősulin egy héten több volt, mint ez itt. GKI, C+E, PÁV.
Hallottam azt is hogy nem nagyon van routin c+e-nél manapság.. Ha ráülsz a kamionra és ha megy akkor elküldenek vizsgázni, nem csinálják a kötelező időt meg akkor.

Köszönöm! És neked is ha nekiugrasz! :R

(#25) LaciCRM : Ha nem is sikerülne a nemzetközi elsőre, akkor sincs baj, majd lesz olyan cég, aki keres sofőrt. Vagyis remélem. :) És igen, valahogy így lesz ez pénzben, ahogy írod... :(

[ Szerkesztve ]


fesii
(aktív tag)
Blog

Páv egyáltalán nem nehéz. Én mondjuk az egyiket elbuktam de van lehetőséged újra próbálni ott már teljes nyugalomba mentem be így meg is lett...Az elején úgy remegtem alig tudtam megnyomni a gombot :)


Sub-ZeRo
(nagyúr)
Blog

Hát én attól fo*ok a legjobban... :(


#81556480
(veterán)

2-re menj, az ha sikerül a kor örülsz.

Ha nem akkor még az is lehet hogy megkapod 2 évre
Ezekben az esetekben megkapod a páv3-at is korlátlanra .
Ha nem sikerül egyáltalán a páv 2, még akkor is megkaphatod a 3-at.
ne foss , csak maradj nyugodt és kipihent.

Mikor kormányozni kell egy pöttyöt egy begyorsult vonalon, ne a pöttyöt nézd hanem a monitor tetején, hogy hol jár a csík.

(nem tudom van e még ez a feladat )

[ Szerkesztve ]


fesii
(aktív tag)
Blog

Ez is szerepel még a feladatok között.
Egyébként van itt logouton egy blog bejegyzés ami leírja pontosan mire is számíts a PÁV-on


Kolondrum
(félisten)
Blog

Egyik konkrétan idióta (mások szerint is) kollégám szerint aki beül akármilyen 4 kerekű járműbe annak PÁV alap dolog kéne h legyen.
Mi benne a szívás?


Sub-ZeRo
(nagyúr)
Blog

Nem akarok 2-re menni, nem kell az adr, meg 5! évra adják ha jól tudom. Tényleg igazad van, hogy meg lenne a 3-is, de nekem elég csak a 3. 1. Plusz pénz, 2, nehezebb is ha jól tudom.

(köszi az infót! ;) :R )

[ Szerkesztve ]


#81556480
(veterán)

OKés, végülis nem rossz döntés.
Én a 2-őt csináltam mert tűzoltó is akartam már lenni :DDD :DDD


Sub-ZeRo
(nagyúr)
Blog

Oda nem az 1-es kell? Vagy az csak a rendőröknek van?! Vagyis hivatalos néven a megkülönböztető jelzéső autókra vonatkozik.

Na látod, te meg az életed adnád/adtad volna egy ismeretlen emberért. Ez dícséretes. :R :)


#81556480
(veterán)

Követelmény tűzoltóknak a C kategória. És azért akartam a 2-őt.
Megkülönböztető jelzéshez kell az 1.
De ugye ha valaki lesérül vagy valami, gondolom mindenkinek kell tudni vezetni a gépet.

Sajna a fizikumom nem valami jó.
Nem rossz, de rajtam kívül mindenki focista volt a fizikai felvételin :O
És a túljelentkezés is nagy volt. :(


Sub-ZeRo
(nagyúr)
Blog

Értem.


Lauda
(félisten)
Blog

Otthon is levonhatod a 100-ast, hisz ott is elned kell valamibol. Ha esznel vagy nem kerul tobbe kint sem a kamionban. Ott raadasul nincs rezsid (viz, villany, futes stb).

Sub-ZeRo A sofor szakma mindenhol keresett, csak ki kell valasztani a nekunk megfelelo orszagot. ;)


Lauda
(félisten)
Blog

Nezzuk az orabert akkor, mondjuk az enyemet. Az elmult fel ev atlagat nezve kb 5-600 ft/ora, ez netto. Ez nekem akkor is ketyegett, mikor spanyolorszagban, alicanteban hetvegeztem 3 napot a tengerparton, akkor is amikor a rigai obol partjan setalgattam es akkor is, mikor a finnorszagba tarto hajon eszegettem a svedasztalos kajaldaban a sult csirkecombot piritott burgonyaval. Nem menozesnek szanom, csak hogy erezd, hova eljutsz, miket elsz at es ezert kapod a fizetest, nem te fizetsz. No meg akkor is, mikor filmet neztem, vagy eppen aludtam. Az ossz kint toltott idot es a netto fizetest vettem alapul.
De ha az utobbi ket hetet nezzuk, 9 kint toltott napra 192 ezer netto fizetes, ugy hogy mult heten meloztam 5 napot, hetvege itthon, most a heten csak 4-et es megint itthon vagyok. Szamold csak ki, mikor aludtam is kerestem kozel 900 ft-ot orankent, vagy mikor vartam a rakodasra. Termeszetesen minden esetben a vezetesi es pihenoidok betartasaval. :)

[ Szerkesztve ]


Vakegérke
(veterán)
Blog

Nem tartom menőzésnek, hiszen csak elmondod a tapasztalataid. :)
Szép, szép, de szerintem nem minden hosszútávú fuvarozónak van ilyen gyöngy élete. Még gradilaci is panaszkodik időnként a blogjában, pedig nem ma kezdte a szakmát.


Lauda
(félisten)
Blog

:) Ez nem gyongy elet, ez egy nagyon rossz elet, de vannak jo dolgok is bent. Legtobbszor csak rossz van, vagy inkabb ugy helyes, hogy tobb a rossz, mint a jo. :)


Vakegérke
(veterán)
Blog

A gyöngy életet az anyagiakra értettem. Habár van olyan ember is, aki az ilyesféle életmódot szereti.
Anno én is lehettem volna kamionos, de úgy döntöttem, hogy ha csóró is maradok, a feleségemmel akarok egy ágyban aludni minden éjjel. :)


Lauda
(félisten)
Blog

;) Meg kell am dolgozni azert a penzert.... :( ;)


djdaniel
(senior tag)
Blog

mondjuk akinek nincs családja, és szeret utazgatni az szeretheti ezt az életformát, de legtöbben a pénz miatt vállalják be, nem egy kollégám volt aki idén elment tőlünk, mert elmentek külföldre dolgozni, igaz sokkal jobban is keresnek.

Sub-ZeRo sok szerencsét kívánok! :)

nem lesz könnyű, én anno 1x megbuktam, igaz a d-én.


Sub-ZeRo
(nagyúr)
Blog

Köszönöm szépen! :R

Békés Boldog Karácsonyt Kívánok Mindenkinek! :K


Avicularia
(veterán)

A sofor szakma mindenhol keresett, csak ki kell valasztani a nekunk megfelelo orszagot.
Valahogy Svédországban nem ezt tapasztalom.


Avicularia
(veterán)

Ez a GKI vizsga megoldás engem is érdekelne. Vajon EU kompatibilis? Mármint ha mondjuk otthon megcsinálom, akkor azt elfogadják másik EU országban?
Itt a teljes 25K sek (850K huf) a továbbképzés 5500 sek (187K huf) Nekem csak az utánképzésre kellene mennem, lévén 25 éves a hivatásos jogsim.


Lauda
(félisten)
Blog

Most kapasbol talaltam tobb mint 50 hirdetest. Persze ha ugy nezzuk, hogy nemetorszagban tobb mint 4000-et hirdetnek, ahhoz kepest nem sok. ;)


Avicularia
(veterán)

Csak sajnos nekem nincs E-m. Anno mikor megcsináltathattam volna nem tettem, most meg már nem tudom. Szóval csak C-s munka jöhet nekem szóba. Ráadásul majdnem mindenhol kérik a gki vizsgát, ami még nem kötelező, de mégis. Persze a munkaközvetítő szerint nem kötelezhetnek a meglétére, dehát a munkaadó szabja a feltételeket. Valamelyik nap mikor néztem, összesen 8 állás volt az egész megyében. És sajnos legfőképp svédeket vesznek fel.

[ Szerkesztve ]


Lauda
(félisten)
Blog

Hat ha nincsenek meg a megfelelo papirjaid, ne is varj sokat. Gki es e-kategoria nelkul itthon se mesz semmire. :)


Avicularia
(veterán)

Míg otthon éltem elég jól elvoltam E kategória nélkül. Pont hogy sose akartam hetekre elmenni külföldre. A két utolsó munkahelyemen Ausztriába jártam áruért Bécs mellé, így minden nap otthon tudtam aludni. GKI meg ha jól tudom csak 2016-tól kötelező. A régi rendszer szerint megvolt mind a belföldi mind a nemzetközi papírom, de az már nem érvényes. És 2009 január óta nem élek Magyarországon.

[ Szerkesztve ]

üzenetek