[Re:] [.Szaki.:] Véleménycikk - Tényleg mindenki SUV-t akar? - BLOGOUT fórum

üzenetek

hozzászólások


.Szaki.
(addikt)
Blog

A képek sajnos nem jelennek meg, vajon mitől lehet ez? :(


dabadab
(titán)
Blog

img src="https://www.netcarshow.com/ford/2019-mondeo_wagon_hybrid/1024x768/wallpaper_01.htm"

Nem képeket, hanem html oldalakat linkeltél képként. Az úgy nem működik :)


dabadab
(titán)
Blog

A már eleve nagyon szigorú, és folyamatosan szigorodó gyalogosvédelmi szabályoknak az ilyen kialakítású autók sokkal könnyebben megfelelnek.

Ami adatot láttam, az ennek mind ellentmondott, pl: IIHS Study:SUVS MORE DANGEROUS TO PEDESTRIANS THAN CARS

A jövő pedig az elektromos autóké, ez tény. Az ilyen felépítésre pedig sokkal könnyebben tudnak elektromos autót tervezni.

Ehhez képest a Tesla mindkét méretkategóriájában egy-egy hagyományos szedánnal nyitott, aztán amikor SUV-ot is csináltak, akkor azt a szedánok alapjaira, szóval ennek se nagyon látom a ténybeli megalapozottságát.


.Szaki.
(addikt)
Blog

Mennyire igazad van! Lehet mégsem kellett volna ilyen későn nekilátni az írásnak. … :)

Köszönöm! :R

A cikkel kapcsolatban. Ahogy írtam, ez most egy véleménycikk, illetve bejegyzés, így komolyabb utánajárás nem történt. Ha egy komolyabb cikknek szántam volna, akkor ebbe azért jóval több időt toltam volna bele, így most az eladási adatokon kívül csak az alapján írtam, amit sok autózásban jártas újságírótól összeszedtem. Ezek természetesen szerintem is minimum megkérdőjelezhetők.

A Tesla Model 3 remek példa, erre egyébként gondoltam is, hogy leírom, végül erre nem került már sor.


proci985
(MODERÁTOR)
Blog

a tesla s az kb 5 meter, szoval persze, hagyomanyos sedan, de kb a felso hatara annal, ami elfer egy europai parkoloban. ott konnyebb elosztani a battery packot, mint egy hybrid subcompactnal 4.4 meteren. foleg ugy, hogy maradjon labter, meg mondjuk legyen 45ezer euro 70 helyett (a listarol az xc40).

---

cikkhez: a magyar adatok kb tukrozik, hogy olcson fenntarthato, a magyar utakat elviselo, jellemzoen 5 fos autokat keresnek.

a Tourneot nem ertem, de az lehet haszongepjarmunek vagy haromgyerekes csaladoknal jatszik ahol a harom gyerekules subcompactba nem ferne el?

[ Szerkesztve ]


Jack Hunter
(csendes tag)
Blog

Manapság a legtöbben azért besznek SUV-t mert egyszerre akarnak mindent. Legyen kompakt, hogy könnyen lehessen parkolni, ugyanakkor nagy,hogy lehessen vele cuccolni. Legyen magas,hogy könnyen lehessen beszállni,és legyen tekintélye az úton.Legyen nagy kerék,nagy hasmagasság,mert hát a magyar utak ugyebár. Kell a kisköbcentis turbómotor bele,hogy odébb lehessen vele állni,de ne fogyasszon sokat. Aztán kell még rá mindenféle műanyag bizbasz,hogy menő terepjárós kinézete legyen.
Abszurdum. Nár rég nem észérvek szerint vásárolunk autót,az egész csak a farokméregetésről szól. Azért tart most ott az autó ipar,ahol. Az a kevés épeszű ember meg tekereg kínjában, mert egyre szűkül a választék a normális autókból.


ncc1701
(veterán)

Nekünk 3 autónk van a családban, toyota yaris 2009, siziki swift 2019, és opel insignia 2011. Utóbbi a hétvégi, kirándulós kocsi, első kettő hétközbeni szaladgálós.
Suv nem kell, köcce. Egy toyota landcruiseren mondjuk gondolkodtam, de az nem suv. :)


Dilikutya
(félisten)

Látva, hogy közlekedik a magyar városban és városon kívül is, én egy tankot akarok. Mindegy, hogy kínai, orosz, USA (most az oroszt kevésbé preferálnám, ennyivel sem támogatva az iparukat :) ), a lényeg, hogy 60t acél legyen. Arról lepattan az alvó török kamionos meg a hülyegyerek is az X5-el, a gyökér önjelölt Schumacherekről nem is beszélve, és a ganéj hazai utakon sem akad el. :)


Kolondrum
(félisten)
Blog

Ha Indokolt?! Elférek benne, később is minden el fog és nekem ide néha kell, egy jó magas összkerekes. Nem is jöhet szóba más mint fő autó. Lóti futinak kisebb is jó, lásd ignis.
Lásd leat leon elej néha néha leér tesómnak felfelé felénk :DD aztán az nem is ültetett.

[ Szerkesztve ]


Egon
(nagyúr)
Blog

Korántsem látom ennyire borúsan a helyzetet.
Az egyterűek eltűnését annyira nem bánom, mert ritka randák szoktak lenni. A SUV-ok azért népszerűek, mert divatosak és jól néznek ki, ezért keresik ezeket az autókat a vásárlók. Mint minden divathóbort, előbb-utóbb ez is el fog tűnni.
A statisztikákból azért nem vonnék le messzemenő következtetéseket (legalábbis nálunk), mert az új autók jelentős része céges autó, ott meg ritkán vesznek SUV-ot (nem véletlenül felülreprezentáltak az Octavia-k).
Egyébként értelmes csomagtér mérettel (értsd: legalább Astra K ST) rendelkező SUV-ok akkora batárok szoktak lenni, hogy az áruk meg a fogyasztásuk miatt szvsz kevéssé alkalmasak családi autónak.


Dilikutya
(félisten)

Voltak azért szép egyterűek, nekem pl. az Opel Zafira-B tetszett, főleg a panorámatetős változat. Mondjuk nem találkoztam vele túl sokszor, konkrétan egyet tudok, hogy volt a környéken 10 éve. :) De megszűnt, jobban mondva, ahogy nézem, ilyen VW Transporter/Mercedes Vito jellegű mikrobuszként éledt újjá.
De a VW Touran is szép.


Jack Hunter
(csendes tag)
Blog

Manapság a legtöbben azért besznek SUV-t mert egyszerre akarnak mindent. Legyen kompakt, hogy könnyen lehessen parkolni, ugyanakkor nagy,hogy lehessen vele cuccolni. Legyen magas,hogy könnyen lehessen beszállni,és legyen tekintélye az úton.Legyen nagy kerék,nagy hasmagasság,mert hát a magyar utak ugyebár. Kell a kisköbcentis turbómotor bele,hogy odébb lehessen vele állni,de ne fogyasszon sokat. Aztán kell még rá mindenféle műanyag bizbasz,hogy menő terepjárós kinézete legyen.
Abszurdum. Nár rég nem észérvek szerint vásárolunk autót,az egész csak a farokméregetésről szól. Azért tart most ott az autó ipar,ahol. Az a kevés épeszű ember meg tekereg kínjában, mert egyre szűkül a választék a normális autókból.


Egon
(nagyúr)
Blog

Ízlésről nem érdemes vitatkozni, nekem nagyon kisbusz-szerű az összes (mondjuk talán a Zafira tényleg kivétel volt, illetve esetleg az S-Max ami még szódával elmegy nálam).

Jack Hunter: +1. Mondjuk nekem januártól megoldódott a kérdés (a céges Octavia-val), remélem jó ideig így lesz, legalább az elsődleges autó pipa - az Astra-val már az asszony jár, most lesz 4 éves (nem az asszony... :P ), még pár évig nem hiszem hogy cserélni fogjuk.


D1Rect
(félisten)
Blog

A SUV-ba könnyebb beülni, pláne az idősödő generációknak aki megengedhetik maguknak azt, hogy új autót vegyenek.


Dilikutya
(félisten)

Persze, nyilván.Mondjuk a régi Zafira is nyilván amiatt kisebb, mint amiért a 30 éves BMW5 is, mert általánosságban minden autó mérete nőt az évek során. Pont a minap csodálkoztam rá egy új Yarisra, először azt hittem Corolla, a régebbi Corolla volt ekkora.
A jelenlegi Zafira tényleg kisbusz. De pl. a személyszállító Combo is az lett gyakorlatilag.


Ceree
(senior tag)
Blog

Szerintem a nagycsaladosok kedvezmenye megtolta a 7szemelyes(se alakitott) autok eladasat.


.Szaki.
(addikt)
Blog

A képek javítva, immáron megtekinthető úgy is a cikk, hogy végre van némi vizuális élmény is! :)

Dilikutya

Ott van még a Zafira C, a Ford Galaxy, az S-MAX és a cikkben látható Grand C4 Picasso is, ezek mind remek formák szerintem, a pakolhatóság pedig abszolút mellettük szól.

Jack Hunter

"Legyen kompakt, hogy könnyen lehessen parkolni, ugyanakkor nagy,hogy lehessen vele cuccolni. Legyen magas,hogy könnyen lehessen beszállni, [...] "

Ezek azok a tulajdonságok, amik bizony az SUV-k mellett szólnak, de ott sem igaz ez mindegyikre, leginkább a C-SUV szegmensre igaz ez.

"[...] és legyen tekintélye az úton."

Hát nem tudom, szerintem egy Camrynek, Mondeonak, Passatnak, Superbnek, C/E/S-Klassenak is van tekintélye az úton, ha valakinek ez számít.

"Nár rég nem észérvek szerint vásárolunk autót,az egész csak a farokméregetésről szól. Azért tart most ott az autó ipar,ahol. Az a kevés épeszű ember meg tekereg kínjában, mert egyre szűkül a választék a normális autókból."

Kicsit szakadjunk el Magyarországtól. Ezért is hoztam három másik eladási Top10-est, hogy ne csak azzal foglalkozzunk, hogy itthon mik jellemzőek, mert az egy teljesen más sztori. Voltam kint eleget, illetve külföldi oldalak fórumain is megtalálható vagyok és egyáltalán nem látom azt a fajta "farokméregetést", ami itthon megy. Persze ettől ez nem lesz hungarikum, nyilván mindenhol vannak ilyen emberek, egyedül csak az arány más. Tehát a magamutogatást, mint az SUV-k selling pointját külföldi esetben kizárnám, a magyar piac pedig egy teljes tortának még csak egy szeletének sem mondható, hanem egy szeleten található apró morzsa, így nyilván nem mi fogjuk meghatározni, hogy a gyártók milyen autókat tervezzenek.

Ceree

A Dacia Lodgy biztos, hogy a nagycsaládos kedvezmény miatt került be a magyar Top10-be, hiszen ez volt a legelérhetőbb árú új hétszemélyes a piacon. Gondolom szépen lassan át fogja venni a helyét a Jogger.

proci985

"a magyar adatok kb tukrozik, hogy olcson fenntarthato, a magyar utakat elviselo, jellemzoen 5 fos autokat keresnek."

Egyetértek, a magyar top10 egy elég józan lista, az itteni utak minősége egyszerűen katasztrofális, egy utcában két azonos méretű fekvőrendőr nincs, nagyon könnyen le tudnak érni a hagyományos kialakítású autók, arról pedig ne is álmodj, hogy szabályos 30-cal átmész rajta, sok esetben még egy SUV esetében is fennáll annak a veszélye, hogy az autó leérjen, így szükség van a hasmagasságra. Nem csodálom, hogy itthon jelen van a Vitara, az S-Cross és a Duster. Más kérdés, hogy mondjuk tapasztalataim alapján a Vitara nagyon tud rázni.

A Tourneo számomra is meglepetés volt.


vhw
(addikt)

Nem tér ki rá a poszt, de a "magasabb" autót több pénzért lehet mérni, mint a föld szintest - mert az "több".
És van valami trükközés a CO2 flottaátlagokkal is:
A cikk vége felé röviden összefoglalják.

Nettó haszon SUV-ot gyártani - "közkívánatra".
Ellenben ha plusz adót vetnének ki a magasabb fogyasztásra, nagyobb méretre (-> parkoló helyek), súlyra... stb. - lehet hirtelen megváltozna az ízlés. Talán lehetne kis autót is gazdaságosan gyártani.


DiamondBack
(senior tag)

A Vitarák a határőrségnek mennek, valamirevaló magyar Lodgy-t vesz nagycsaládos támogatással :D

üzenetek