[Re:] [.Szaki.:] Véleménycikk - Tényleg mindenki SUV-t akar? - BLOGOUT fórum

üzenetek

hozzászólások


.Szaki.
(őstag)
Blog

A képek sajnos nem jelennek meg, vajon mitől lehet ez? :(


dabadab
(titán)
Blog

img src="https://www.netcarshow.com/ford/2019-mondeo_wagon_hybrid/1024x768/wallpaper_01.htm"

Nem képeket, hanem html oldalakat linkeltél képként. Az úgy nem működik :)


dabadab
(titán)
Blog

A már eleve nagyon szigorú, és folyamatosan szigorodó gyalogosvédelmi szabályoknak az ilyen kialakítású autók sokkal könnyebben megfelelnek.

Ami adatot láttam, az ennek mind ellentmondott, pl: IIHS Study:SUVS MORE DANGEROUS TO PEDESTRIANS THAN CARS

A jövő pedig az elektromos autóké, ez tény. Az ilyen felépítésre pedig sokkal könnyebben tudnak elektromos autót tervezni.

Ehhez képest a Tesla mindkét méretkategóriájában egy-egy hagyományos szedánnal nyitott, aztán amikor SUV-ot is csináltak, akkor azt a szedánok alapjaira, szóval ennek se nagyon látom a ténybeli megalapozottságát.


.Szaki.
(őstag)
Blog

Mennyire igazad van! Lehet mégsem kellett volna ilyen későn nekilátni az írásnak. … :)

Köszönöm! :R

A cikkel kapcsolatban. Ahogy írtam, ez most egy véleménycikk, illetve bejegyzés, így komolyabb utánajárás nem történt. Ha egy komolyabb cikknek szántam volna, akkor ebbe azért jóval több időt toltam volna bele, így most az eladási adatokon kívül csak az alapján írtam, amit sok autózásban jártas újságírótól összeszedtem. Ezek természetesen szerintem is minimum megkérdőjelezhetők.

A Tesla Model 3 remek példa, erre egyébként gondoltam is, hogy leírom, végül erre nem került már sor.


proci985
(MODERÁTOR)
Blog

a tesla s az kb 5 meter, szoval persze, hagyomanyos sedan, de kb a felso hatara annal, ami elfer egy europai parkoloban. ott konnyebb elosztani a battery packot, mint egy hybrid subcompactnal 4.4 meteren. foleg ugy, hogy maradjon labter, meg mondjuk legyen 45ezer euro 70 helyett (a listarol az xc40).

---

cikkhez: a magyar adatok kb tukrozik, hogy olcson fenntarthato, a magyar utakat elviselo, jellemzoen 5 fos autokat keresnek.

a Tourneot nem ertem, de az lehet haszongepjarmunek vagy haromgyerekes csaladoknal jatszik ahol a harom gyerekules subcompactba nem ferne el?

[ Szerkesztve ]


Jack Hunter
(csendes tag)
Blog

Manapság a legtöbben azért besznek SUV-t mert egyszerre akarnak mindent. Legyen kompakt, hogy könnyen lehessen parkolni, ugyanakkor nagy,hogy lehessen vele cuccolni. Legyen magas,hogy könnyen lehessen beszállni,és legyen tekintélye az úton.Legyen nagy kerék,nagy hasmagasság,mert hát a magyar utak ugyebár. Kell a kisköbcentis turbómotor bele,hogy odébb lehessen vele állni,de ne fogyasszon sokat. Aztán kell még rá mindenféle műanyag bizbasz,hogy menő terepjárós kinézete legyen.
Abszurdum. Nár rég nem észérvek szerint vásárolunk autót,az egész csak a farokméregetésről szól. Azért tart most ott az autó ipar,ahol. Az a kevés épeszű ember meg tekereg kínjában, mert egyre szűkül a választék a normális autókból.


ncc1701
(veterán)

Nekünk 3 autónk van a családban, toyota yaris 2009, siziki swift 2019, és opel insignia 2011. Utóbbi a hétvégi, kirándulós kocsi, első kettő hétközbeni szaladgálós.
Suv nem kell, köcce. Egy toyota landcruiseren mondjuk gondolkodtam, de az nem suv. :)


Dilikutya
(félisten)

Látva, hogy közlekedik a magyar városban és városon kívül is, én egy tankot akarok. Mindegy, hogy kínai, orosz, USA (most az oroszt kevésbé preferálnám, ennyivel sem támogatva az iparukat :) ), a lényeg, hogy 60t acél legyen. Arról lepattan az alvó török kamionos meg a hülyegyerek is az X5-el, a gyökér önjelölt Schumacherekről nem is beszélve, és a ganéj hazai utakon sem akad el. :)


Kolondrum
(félisten)
Blog

Ha Indokolt?! Elférek benne, később is minden el fog és nekem ide néha kell, egy jó magas összkerekes. Nem is jöhet szóba más mint fő autó. Lóti futinak kisebb is jó, lásd ignis.
Lásd leat leon elej néha néha leér tesómnak felfelé felénk :DD aztán az nem is ültetett.

[ Szerkesztve ]


Egon
(nagyúr)
Blog

Korántsem látom ennyire borúsan a helyzetet.
Az egyterűek eltűnését annyira nem bánom, mert ritka randák szoktak lenni. A SUV-ok azért népszerűek, mert divatosak és jól néznek ki, ezért keresik ezeket az autókat a vásárlók. Mint minden divathóbort, előbb-utóbb ez is el fog tűnni.
A statisztikákból azért nem vonnék le messzemenő következtetéseket (legalábbis nálunk), mert az új autók jelentős része céges autó, ott meg ritkán vesznek SUV-ot (nem véletlenül felülreprezentáltak az Octavia-k).
Egyébként értelmes csomagtér mérettel (értsd: legalább Astra K ST) rendelkező SUV-ok akkora batárok szoktak lenni, hogy az áruk meg a fogyasztásuk miatt szvsz kevéssé alkalmasak családi autónak.


Dilikutya
(félisten)

Voltak azért szép egyterűek, nekem pl. az Opel Zafira-B tetszett, főleg a panorámatetős változat. Mondjuk nem találkoztam vele túl sokszor, konkrétan egyet tudok, hogy volt a környéken 10 éve. :) De megszűnt, jobban mondva, ahogy nézem, ilyen VW Transporter/Mercedes Vito jellegű mikrobuszként éledt újjá.
De a VW Touran is szép.


Jack Hunter
(csendes tag)
Blog

Manapság a legtöbben azért besznek SUV-t mert egyszerre akarnak mindent. Legyen kompakt, hogy könnyen lehessen parkolni, ugyanakkor nagy,hogy lehessen vele cuccolni. Legyen magas,hogy könnyen lehessen beszállni,és legyen tekintélye az úton.Legyen nagy kerék,nagy hasmagasság,mert hát a magyar utak ugyebár. Kell a kisköbcentis turbómotor bele,hogy odébb lehessen vele állni,de ne fogyasszon sokat. Aztán kell még rá mindenféle műanyag bizbasz,hogy menő terepjárós kinézete legyen.
Abszurdum. Nár rég nem észérvek szerint vásárolunk autót,az egész csak a farokméregetésről szól. Azért tart most ott az autó ipar,ahol. Az a kevés épeszű ember meg tekereg kínjában, mert egyre szűkül a választék a normális autókból.


Egon
(nagyúr)
Blog

Ízlésről nem érdemes vitatkozni, nekem nagyon kisbusz-szerű az összes (mondjuk talán a Zafira tényleg kivétel volt, illetve esetleg az S-Max ami még szódával elmegy nálam).

Jack Hunter: +1. Mondjuk nekem januártól megoldódott a kérdés (a céges Octavia-val), remélem jó ideig így lesz, legalább az elsődleges autó pipa - az Astra-val már az asszony jár, most lesz 4 éves (nem az asszony... :P ), még pár évig nem hiszem hogy cserélni fogjuk.


D1Rect
(félisten)
Blog

A SUV-ba könnyebb beülni, pláne az idősödő generációknak aki megengedhetik maguknak azt, hogy új autót vegyenek.


Dilikutya
(félisten)

Persze, nyilván.Mondjuk a régi Zafira is nyilván amiatt kisebb, mint amiért a 30 éves BMW5 is, mert általánosságban minden autó mérete nőt az évek során. Pont a minap csodálkoztam rá egy új Yarisra, először azt hittem Corolla, a régebbi Corolla volt ekkora.
A jelenlegi Zafira tényleg kisbusz. De pl. a személyszállító Combo is az lett gyakorlatilag.


Ceree
(senior tag)
Blog

Szerintem a nagycsaladosok kedvezmenye megtolta a 7szemelyes(se alakitott) autok eladasat.


.Szaki.
(őstag)
Blog

A képek javítva, immáron megtekinthető úgy is a cikk, hogy végre van némi vizuális élmény is! :)

Dilikutya

Ott van még a Zafira C, a Ford Galaxy, az S-MAX és a cikkben látható Grand C4 Picasso is, ezek mind remek formák szerintem, a pakolhatóság pedig abszolút mellettük szól.

Jack Hunter

"Legyen kompakt, hogy könnyen lehessen parkolni, ugyanakkor nagy,hogy lehessen vele cuccolni. Legyen magas,hogy könnyen lehessen beszállni, [...] "

Ezek azok a tulajdonságok, amik bizony az SUV-k mellett szólnak, de ott sem igaz ez mindegyikre, leginkább a C-SUV szegmensre igaz ez.

"[...] és legyen tekintélye az úton."

Hát nem tudom, szerintem egy Camrynek, Mondeonak, Passatnak, Superbnek, C/E/S-Klassenak is van tekintélye az úton, ha valakinek ez számít.

"Nár rég nem észérvek szerint vásárolunk autót,az egész csak a farokméregetésről szól. Azért tart most ott az autó ipar,ahol. Az a kevés épeszű ember meg tekereg kínjában, mert egyre szűkül a választék a normális autókból."

Kicsit szakadjunk el Magyarországtól. Ezért is hoztam három másik eladási Top10-est, hogy ne csak azzal foglalkozzunk, hogy itthon mik jellemzőek, mert az egy teljesen más sztori. Voltam kint eleget, illetve külföldi oldalak fórumain is megtalálható vagyok és egyáltalán nem látom azt a fajta "farokméregetést", ami itthon megy. Persze ettől ez nem lesz hungarikum, nyilván mindenhol vannak ilyen emberek, egyedül csak az arány más. Tehát a magamutogatást, mint az SUV-k selling pointját külföldi esetben kizárnám, a magyar piac pedig egy teljes tortának még csak egy szeletének sem mondható, hanem egy szeleten található apró morzsa, így nyilván nem mi fogjuk meghatározni, hogy a gyártók milyen autókat tervezzenek.

Ceree

A Dacia Lodgy biztos, hogy a nagycsaládos kedvezmény miatt került be a magyar Top10-be, hiszen ez volt a legelérhetőbb árú új hétszemélyes a piacon. Gondolom szépen lassan át fogja venni a helyét a Jogger.

proci985

"a magyar adatok kb tukrozik, hogy olcson fenntarthato, a magyar utakat elviselo, jellemzoen 5 fos autokat keresnek."

Egyetértek, a magyar top10 egy elég józan lista, az itteni utak minősége egyszerűen katasztrofális, egy utcában két azonos méretű fekvőrendőr nincs, nagyon könnyen le tudnak érni a hagyományos kialakítású autók, arról pedig ne is álmodj, hogy szabályos 30-cal átmész rajta, sok esetben még egy SUV esetében is fennáll annak a veszélye, hogy az autó leérjen, így szükség van a hasmagasságra. Nem csodálom, hogy itthon jelen van a Vitara, az S-Cross és a Duster. Más kérdés, hogy mondjuk tapasztalataim alapján a Vitara nagyon tud rázni.

A Tourneo számomra is meglepetés volt.


vhw
(addikt)

Nem tér ki rá a poszt, de a "magasabb" autót több pénzért lehet mérni, mint a föld szintest - mert az "több".
És van valami trükközés a CO2 flottaátlagokkal is:
A cikk vége felé röviden összefoglalják.

Nettó haszon SUV-ot gyártani - "közkívánatra".
Ellenben ha plusz adót vetnének ki a magasabb fogyasztásra, nagyobb méretre (-> parkoló helyek), súlyra... stb. - lehet hirtelen megváltozna az ízlés. Talán lehetne kis autót is gazdaságosan gyártani.


DiamondBack
(senior tag)

A Vitarák a határőrségnek mennek, valamirevaló magyar Lodgy-t vesz nagycsaládos támogatással :D


proci985
(MODERÁTOR)
Blog

sportcsomagos Volvo C30al en nevrol ismertem az osszes csatornafedelet a varosban. svedeknel :DDD


updog
(senior tag)
Blog

Nekem egy kiváló első generációs C-Maxom van, sajnos anno az 1.6-os TDCi motorral (abból is a DPF nélküli, 90 lovas) szereltet sikerült venni, bár igazából mondhatnám azt is hogy szerencsére, 5 literrel elzötyög, semmiért nem nyávog, hát aki mögémszorul a pályán amikor előzök, az így járt pár másodpercre (egyébként a 130-at 4 fővel, megpakolva is tudja, na hát annál többet csak akkor tudok kitaposni belőle ha egyedül megyek :DDD).

Imádom hogy mégis kompakt, parkolni még asszony is tud vele, de a család simán elfér benne, és a csomagtartóban karácsonykor hazavittünk egy fél ikea konyhát, és még két gyerek egy heti összes cuccát. Nagyon sajnálom hogy ezt a modellt (meg lassan minden egyeterűt) is megszüntették, de úgy látszik az autópiaci fejlesztéseket se az ép ész uralja.


Donki Hóte
(veterán)

Nekünk is 1.6 TDCI motoros autónk van, csak a miénk 2. generációs Focus. A miénk 110 lóerős verzió, ez mindössze abban különbözik a 90 lóerős verziótól, hogy az erősebb kivitelben változó geometriájú turbó van.

Ezek még a klasszikus, nyers turbódízel motorok, amikor gyorsítok, akkor 1800-1900 fordulatnál hátbavág a szívlapát, felépül a turbónyomás, elkezdi nyomni a levegőt, az adagoló meg elkezdi tolni a többlet üzemanyagot.

Aztán 3500-3700-as fordulatnál jön egy kisebb hátbavágás, átvált a turbó keretén a levegőirányító csappantyú, még több levegőt nyom be, amihez még több üzemanyag jár.

Vagyis ha te nem (sűrűn) nyomod 3500-as fordulatszám fölé a motort, akkor gyakorlatilag ugyanolyan motorod van, mint a 110 lóerős verzióban :K


Rick4
(félisten)

A méretnövelés pusztán maketing, az előző modellnél itt- ott nagyobb- tehát hiába ugyanaz a neve, pluszt kapsz, cseréld le a régit. Majd mikor megnőtt a 4 generációval azelőtti felsőbb méretosztályig, jön egy újabb kisautó, és kap egy új nevet. Majd utána az is elkezd nőni.


Egon
(nagyúr)
Blog

Ford Galaxy remek forma?!? :Y Kisbuszabb a kisbusznál... Mindig is az volt. A S-Max az pont nem ilyen.


nevemfel
(aktív tag)

Az egyterűek eltűnését annyira nem bánom, mert ritka randák szoktak lenni.

Keblemre! :DDD


Rick4
(félisten)

A forma csak egy dolog, egy élhetetlen autó, buta belső kialakítás nulla hellyel, se telefon, se kulcscsomó, se pohár nem fér el sehol, a közepe egy nagydarab gagyi festett műanyag, lekopó gombok, rossz ergonómia az egész autó, hogy a gagyi kézifékkarról már ne is írja semmit. Az egész egyterű bukás az ilyen és hasonló modellekkel indult, mivel a gyártók azt hitték, hogy a helyért cserébe mindez belefér.
A cikkben látható c4 grand picassom van, abból is egy legmagasabban felszerelt, na az viszont egy egész más kategória, a kettő között órákig lehet zongorázni a különbséget. Ott viszont aláraktak egy rendkívül buta futóművel, a kis 2015-ös transit connectem köröket ver rá kanyarstabilitás, rugózás, és fordulékonyság, irányíthatóság terén is.

[ Szerkesztve ]


updog
(senior tag)
Blog

Hát az autókhoz pont annyira értek mint a kecskékhez, úgyhogy mondhatod :D Én annyit érzek, hogy városban, mondjuk lámpától indulva, ki tudok úgy lőni hogy állva hagyok mindenkit (biztos jót tesz neki :D) , és mondjuk ahol van rá keret (pl. Hungária) 70-80 tempóig húz mint a barom. Viszont ugye főleg szülőkhoz hazajárni tartjuk vidékre, és a pályán csúnyán el szoktam vérezni, 130 körül folyamatosan ordít a motor 3000-es fordulat körül 5-ben, dehát erő már nincs... mondjuk ha ilyenkor visszaváltok 4-be akkor megvan a 3700-as fordulat, attól jobb lesz? :D ;]

Amíg tudom a 130-at tartani, nincs gond, fürgén előzök, visszasorolok osztjóvan, de ha mondjuk akármi miatt 110-ig visszalassulok, akkor onnan visszaépíteni a 130-at az szokott problémát okozni, komótos disznó szegénykém, azért amikor benne a család meg minden cucc, bőven másfél tonna felett van, akár 90 ló akár 110 mozgatja.


Rive
(veterán)
Blog

Kár, hogy az a link olyan gyorsan elsüllyedt..

Nomégegyszer: https://totalcar.hu/magazin/technika/2022/04/29/rossz-hirunk-van-ha-atlag-magyar-vagy-az-uj-autok-meg-akarnak-olni/

Szóval nem csak arról van szó, hogy egy tank jellegű járművel önmagában is többszörös anyagigény van, de arról is, hogy a nehezebb, nagyobb járgány a közlekedés többi résztvevőjét is hízókúrára kényszeríti - szimplán az életösztönön keresztül...

[ Szerkesztve ]


movax
(senior tag)

Vitarát vettem négy éve, épp elcsíptem egy utolsó darabot a kifutó 1.6-os szívó benzinesből. Egyáltalán nem vagyok autóbuzi, nekem az autó egy eszköz, használati tárgy. Azért vettem Vitarát, mert akkor ennek volt a legjobb ár-érték-aránya. Nagyon kényelmes a magas üléspozíció, rengeteg hely van benne, kényelmesen utazunk bene hárman, pakolni is kiválóan lehet. Pályán 140-nél ha odalépek neki, még mindig ugrik rendesen. Négy év alatt semmi bajom nem volt vele, kényelmes, jól megy, jó a fogyasztása, nem drága a fenntartása, nekem ennyi kell. Nem is akarom eladni, amíg megy, használom. Szóval a SUV egy jó kategória, nagyjából mindenre jó, utazni, bútort hazavinni, horgászni menni a susnyásba.


dugo_
(veterán)

Írtam volna mellé kifejtős véleményt is, csak rögtön felmegy 200-ra a vérnyomásom ettől. :DDD
Egy kaptafa a büdös és élhetetlen a város, ezért kiköltözünk a rákba és naponta bearaszolunk mások orra alá büdösítve témával.

Maraudert kell venni, abból nem zavaró a pórnép.


Kolondrum
(félisten)
Blog

(Akkor mások a fogalmaink arról mi az, hogy ugrik. Az főleg ott nem ugrott, pedig szívó létére meg volt okítva a motorvezérlő.)
Az max akkor lépett ha magam ültem benne, üres volt a tank és 3.-ban jártam vele. 3-4000 táján forgatva.
Az egyetlen dolog ami nem hiányzik majd belőle és az egyetlen ami miatt felmerült, hogy eladjuk. Lomha.

[ Szerkesztve ]


Feketelaszlo
(senior tag)

Mondjuk nekem pont nem fog hiányozni a Mondeo. A Passat, Accord, Avensis s társaik meg mégannyira sem, mert a Mondeóról legalább eszembe jut valami távoli, pozitív kép, hogy a '90-es években ez egy filigrán, divatos (urambocsá: a keretekhez képest sportos) típus volt, ami kész felüdülésnek számított a kor szörnyűségesen elavult, kényelmetlen, rozoga Ford Escortjaihoz és Sierráihoz képest, de azért az sem egy autóipari mérföldkő.
Az SUV meg túlságosan vágy-vezérelt kategória ahhoz, hogy értelmezni tudjam. Ellenben empátiáról biztosítok minden mérnök kollégát, aki fiatal, ambiciózus tervezőként abban lelt motivációt, hogy ő majd világot mobilizáló remekműveken dolgozhat, mint a T Model, a Bogár vagy a Kacsa, - ám a jelenlegi projektje műanyagbetétek vagy kamu kipufogóvégek öntőformáinak tervezése olyan négykerekű fehéráruhoz, aminek a legfőbb selling pointja, hogy eggyel több pohártartó van benne, mint az előző generációban és már nem annyira kopogós a műszerfala.


Kolondrum
(félisten)
Blog

Mennyire sok a SUV ellenes. Crossover egyébként hivatalosan a vitara vonal.


Hieronymus
(őstag)
Blog

"Mennyire sok a SUV ellenes. "

Logikus. Nagyvárosban fokozottan tolja ki magából a szennyezést. Nehezebb parkolni vele, nagyobb helyet igényel. Évente legfeljebb néhány nap van, amikor bármely előnyét lehet igénybe venni az ösz.kerék meghajtásnak városban. Offroad üzemmódban sem teljesít túl jól. A helyzetet tovább rontja, hogy a látszólagos kényelme miatt az idősebb korosztály is vásárolja. A kocsi méretei miatt viszont sokszor bizonytalankodnak.


RudY
(addikt)
Blog

A látszólagos kényelem alatt mire gondolsz? Önbecsapás, mert azt hitték, hogy az? A bizonytalanság sajnos nemcsak kortól, kasznimérettől és nyomatéktól függ.


bambano
(titán)
Blog

most hirtelen elképzeltem, hogy egy opel mokkának vagy grandlandnek tekintélye van az úton...
hehe :)

a cikkhez: szerintem a komplett autóipar tévúton van mostanában. ez az suv mánia se normális, de ennél csak a bmw x{1,3,5,6,7} mánia a skizofréniásabb. fognak egy sportos autót, megemelik, hogy suv legyen, majd lesüllyesztik, mert mégiscsak x5m...

mindenki terepjárót meg városi terepjárót akar úgy, hogy ezek 99.5%-a egyszer sem megy le az aszfaltról. szokott itt parkolni a ház előtt egy nissan x-trail. annak legalább rendes összkerék meghajtása van, és gyakran látom tetőig sárosan. rendeltetésszerűen használják.


Somatom
(addikt)
Blog

Ronda, de fínom. :) Grand Espace IV, 2.0DCI, 170Le. SUV -ban mikor csinálsz ilyet, ilyet, vagy ilyet?

[ Szerkesztve ]


ncc1701
(veterán)

Faja a gumiszőnyeg! :)


Somatom
(addikt)
Blog

Muszáj volt. Van pakolászva az autóban gazdagon. Nem szeretném, ha az új szőnyeg is úgy nézne ki, mint amivel vettem az autót.

[ Szerkesztve ]


Ed3r_X_
(nagyúr)
Blog

Hogy ezzel mennyire egyetértek...


D1Rect
(félisten)
Blog

Pont ugyanúgy 2 parkolóhely kell az X6-nak is, mint korábban az A6-nak kellett.
Nem értem a parkolási nehézséget.


parandroid
(nagyúr)
Blog

Épp tegnap beszélgettem a kedvenc dealeremmel (csak összefutottunk, most egy darabig nem aktuális az autóvásárlás, amúgy prémium német autómárkát árul), két trendet említett:

1. A kisautók "nem érik meg" a gyártónak, ezért durván vissza lesznek vágva. És itt kompakt méretig mindenről szó van. Marad a suv, meg a prémium középkat, legalábbis prémium márkáknál. Kisautóknál lesz az elektromos, meg az elektromos. Manuál váltó halott.

2. A kínálat durván egyszerűsödik a trend alapján: nem lesz 6féle benzines, 6féle dízel, meg 3féle hibrid. Sőt, hibrid hamarosan egyáltalán nem lesz. 2-3 különböző motor lesz, a dízelnek meszeltek (német prémium!), és egyszerűsödnek a felszereltségi szintek is: nincs több molyolás a konfigurátorral, lesz 3 féle szint, melyik kell: alap, közepes, vagy fullos? Elmondása szerint elege van a gyártónak a fapad autókból, meg a sóher kuncsaftokból, akik képesek 50 euró árelőnyért tekerős ablakot kérni az 50k eurós autókba, mert ez egy logisztikai, meg gyártástechnológiai rémálom. Amúgy pont a japánokat hozta fel, hogy ők ezt már rég meglépték. Ezt amúgy tanúsítom, a Mazdámnál 2 éve is már háromféle motor (2 benzines, 1 dízel), és 3 felszereltségi szint közül választhattam, ezen felül lehetett rá kérni tetőablakot, meg vonóhorgot, illetve választhattam színt (talán 6-8 féléből, szóval itt sem a világ minden színe van), és ez volt a konfigurálás.

Alsóbb szegmensekben nyilván más a helyzet kicsit, de amikor a Ford már ilyenekkel jön elő, hogy nem lesz több 3 ajtós Fiesta, akkor azért látni, hogy a trendek itt is ugyanazok.

p


hcl
(félisten)
Blog

A piacokat már régen nem az jellemzi, hogy kitalálja a gyártó, hogy mit szeretnének a userek... sokkal hatékonyabb alakítani az igényeket, és persze azért lekövetni azt is, hogy mit szeretnének.
Az autópiac sem különb, ahogyan a telefon és egyéb szórakoztatóelektronika sem. Szóval mindenki SUV-t akar, mert nem is akarhat mást.


RudY
(addikt)
Blog

Fiat Tipo kombi
Hossz: 4571 mm
Szél: 1792 mm

Kia Sportage:
Hossz: 4485 mm
Szél: 1855 mm

Az a ~6 cm különbséget szélességben nem nevezném számottevőnek, ahogy kombi hosszúságát sem, bár látványra másoknak zavaró lehet, hogy a padka melletti hosszanti parkolásnál, hogy több helyet foglalnak a kombisok. Nem egyszer előfordult áruházi parkolásnál, hogy sógort leparasztozták a kombija miatt, mert "kilóg" a kisautók közül és miért nem tud hátrébb állni... ilyenek ezek a kombisok :DDD

Amúgy érdekes pszichológiailag a SUV méretutálat, ami megfigyelhető más terméknél is.


Feketelaszlo
(senior tag)

Kíváncsi vagyok, hogy akkor is ez lesz-e a kereskedő véleménye, mikor 30 eladhatatlan felszereltségű és motorizációjú autó fog állni az udvarán amik után minden hónapban fizetnie kell a készletfinanszírozást, majd a gyártó széttárja a karjait azzal, hogy nem az ő felelőssége, ha a kereskedő nem tudja értékesíteni a járműveket. Jól lehet, az a német autógyártókat minősíti, hogy 40 éve sikertelenül próbálják lemásolni a japánok JIT módszereit, - az viszont a japánokat, hogy a cikkben idézett listákon Magyarországot kivéve egyetlen országban sem szerepel japán autó a top10-ben. Lehet, hogy mégis megéri a logisztikai rémálom?


bambano
(titán)
Blog

amit írtál, az nem jövő idő, hanem múlt.
amikor 2002-ben beültem egy borába, akkor azt a platformot négy autó használta, az a3-as audi (ha jól emlékszem), a bora, az octavia és egy seat is. tehát a platform stratégia minimum 20 éves történet.
motorok terén is évek óta megy az egyszerűsítés, a bmw-nél is van egy 2 literes meg egy 3 literes blokk, és arra variálnak rá mindent.
azt, hogy a kiskocsikat kinyírják a gyártók, köszönhetjük a politikuselfekvőnek.


Hieronymus
(őstag)
Blog

"Jól lehet, az a német autógyártókat minősíti, hogy 40 éve sikertelenül próbálják lemásolni a japánok JIT módszereit,"

Általában nem lehet a német autógyártókat egy kalap alá rakni.

Ha megnézed, a BMW a mai napig egyedi autókat gyárt. A gyártás szempontjából teljesen lényegtelen, hogy mechanikus vagy motoros ablakemelőt kér a vásárló. Az az alkatrész kerül a szerelő kezébe, amit megrendeltek. Sőt az üzemekben gyártható autókat nem típus szerint csoportosítva gyártják, hanem szín szerint. Az automata festőrobotok "csak" 4 szín között tudnak gyorsan váltani. Ezért a ritkább színű autókat az éjszakai műszak gyártja. Ehhez és a megrendelés sorrendjéhez igazítják a gyártásba kerülés időpontját.
Ha egy jármű vagy alkatrész nem felel meg a minőségi előírásnak, kirakják a gyártásból. A jármű gyártása újra indul. A hibás vagy félkész autót majd később kijavítják ha lehet.

A kis autók gyártása nem a gyártók óhajából szorul vissza. A gyártók azt akarnak gyártani, amit megvesznek a vásárlók. A probléma inkább az EU környezetvédelmi előírásainak szigorodása. Ma már az 1 literes 3 hengeres motorok is egyre nehezebben teljesítik az előírásokat. A Mitsubishi be is szüntette ezen motorok felhasználását. Helyette 1.2 literes motorokat raknak a kis autókba.
A Mitsubishi Space Star forgalmazása tavaly 22 ezer eladott példánnyal zárult az ADAC szerint. Gondolom a 10 ezer euró alatti ára ellenére nem ráfizetés a gyártónak.

Kicsit ide tartozik. Az ADAC közzétette a tavalyi év statisztikáit, az előző év segítségnyújtásairól.
https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/unfall-schaden-panne/adac-pannenstatistik/


Noukoum
(veterán)

Néhány dolog:

Az egész suv pick up jelenség mint minden usából jön, ahol nagy távolságok vannak és alapvetően minden nagyobb. Európában (amit vizsgáltál) ellenben a kisebb távolságok, relatív zsúfolt városok miatt előnyösebbek a kisebb autók. És kulturálisan is ezekhez vagyunk szokva.

Top 10 eladott típusból nem szűrhető le mennyi suvot adtak el. Jól látható hogy a listán az olcsón gyártható, kis tömegmodellek jelennek meg. Ráadásul ez nem egy mobiltelefon, hiába szeretnél te 20 milliós suv kategóriát ha neked csak a 10 milliós büdzsé fér bele.

Mielőtt sírva temetni kezdenénk a pici városi autókat, pont abba az irányba tart európa jobbik fele (+budapest) hogy csökkentsék a városi autózást. Ha nincs városi autózást, nem kell városi autó.


Hieronymus
(őstag)
Blog

"...abba az irányba tart európa jobbik fele (+budapest) hogy csökkentsék a városi autózást. Ha nincs városi autózást, nem kell városi autó."

Ahhoz olyan tömegközlekedés kell, ami képes kiszolgálni a megnövekedett igényeket. Az elmélet ott bukik meg ha autóval 12 km és tömegközlekedéssel 30 kilométer a távolság. Városnézéssel összekötött 2-3 x hosszabb utazási idő, naponta kétszer nem alternatíva.

üzenetek