sportcsomagos Volvo C30al en nevrol ismertem az osszes csatornafedelet a varosban. svedeknel
[Re:] [.Szaki.:] Véleménycikk - Tényleg mindenki SUV-t akar? - BLOGOUT fórum
hozzászólások
Nekem egy kiváló első generációs C-Maxom van, sajnos anno az 1.6-os TDCi motorral (abból is a DPF nélküli, 90 lovas) szereltet sikerült venni, bár igazából mondhatnám azt is hogy szerencsére, 5 literrel elzötyög, semmiért nem nyávog, hát aki mögémszorul a pályán amikor előzök, az így járt pár másodpercre (egyébként a 130-at 4 fővel, megpakolva is tudja, na hát annál többet csak akkor tudok kitaposni belőle ha egyedül megyek ).
Imádom hogy mégis kompakt, parkolni még asszony is tud vele, de a család simán elfér benne, és a csomagtartóban karácsonykor hazavittünk egy fél ikea konyhát, és még két gyerek egy heti összes cuccát. Nagyon sajnálom hogy ezt a modellt (meg lassan minden egyeterűt) is megszüntették, de úgy látszik az autópiaci fejlesztéseket se az ép ész uralja.
Donki Hóte
(veterán)
Nekünk is 1.6 TDCI motoros autónk van, csak a miénk 2. generációs Focus. A miénk 110 lóerős verzió, ez mindössze abban különbözik a 90 lóerős verziótól, hogy az erősebb kivitelben változó geometriájú turbó van.
Ezek még a klasszikus, nyers turbódízel motorok, amikor gyorsítok, akkor 1800-1900 fordulatnál hátbavág a szívlapát, felépül a turbónyomás, elkezdi nyomni a levegőt, az adagoló meg elkezdi tolni a többlet üzemanyagot.
Aztán 3500-3700-as fordulatnál jön egy kisebb hátbavágás, átvált a turbó keretén a levegőirányító csappantyú, még több levegőt nyom be, amihez még több üzemanyag jár.
Vagyis ha te nem (sűrűn) nyomod 3500-as fordulatszám fölé a motort, akkor gyakorlatilag ugyanolyan motorod van, mint a 110 lóerős verzióban
Rick4
(félisten)
A méretnövelés pusztán maketing, az előző modellnél itt- ott nagyobb- tehát hiába ugyanaz a neve, pluszt kapsz, cseréld le a régit. Majd mikor megnőtt a 4 generációval azelőtti felsőbb méretosztályig, jön egy újabb kisautó, és kap egy új nevet. Majd utána az is elkezd nőni.
Ford Galaxy remek forma?!? Kisbuszabb a kisbusznál... Mindig is az volt. A S-Max az pont nem ilyen.
nevemfel
(senior tag)
Az egyterűek eltűnését annyira nem bánom, mert ritka randák szoktak lenni.
Keblemre!
Rick4
(félisten)
A forma csak egy dolog, egy élhetetlen autó, buta belső kialakítás nulla hellyel, se telefon, se kulcscsomó, se pohár nem fér el sehol, a közepe egy nagydarab gagyi festett műanyag, lekopó gombok, rossz ergonómia az egész autó, hogy a gagyi kézifékkarról már ne is írja semmit. Az egész egyterű bukás az ilyen és hasonló modellekkel indult, mivel a gyártók azt hitték, hogy a helyért cserébe mindez belefér.
A cikkben látható c4 grand picassom van, abból is egy legmagasabban felszerelt, na az viszont egy egész más kategória, a kettő között órákig lehet zongorázni a különbséget. Ott viszont aláraktak egy rendkívül buta futóművel, a kis 2015-ös transit connectem köröket ver rá kanyarstabilitás, rugózás, és fordulékonyság, irányíthatóság terén is.
[ Szerkesztve ]
Hát az autókhoz pont annyira értek mint a kecskékhez, úgyhogy mondhatod Én annyit érzek, hogy városban, mondjuk lámpától indulva, ki tudok úgy lőni hogy állva hagyok mindenkit (biztos jót tesz neki ) , és mondjuk ahol van rá keret (pl. Hungária) 70-80 tempóig húz mint a barom. Viszont ugye főleg szülőkhoz hazajárni tartjuk vidékre, és a pályán csúnyán el szoktam vérezni, 130 körül folyamatosan ordít a motor 3000-es fordulat körül 5-ben, dehát erő már nincs... mondjuk ha ilyenkor visszaváltok 4-be akkor megvan a 3700-as fordulat, attól jobb lesz?
Amíg tudom a 130-at tartani, nincs gond, fürgén előzök, visszasorolok osztjóvan, de ha mondjuk akármi miatt 110-ig visszalassulok, akkor onnan visszaépíteni a 130-at az szokott problémát okozni, komótos disznó szegénykém, azért amikor benne a család meg minden cucc, bőven másfél tonna felett van, akár 90 ló akár 110 mozgatja.
Kár, hogy az a link olyan gyorsan elsüllyedt..
Nomégegyszer: https://totalcar.hu/magazin/technika/2022/04/29/rossz-hirunk-van-ha-atlag-magyar-vagy-az-uj-autok-meg-akarnak-olni/
Szóval nem csak arról van szó, hogy egy tank jellegű járművel önmagában is többszörös anyagigény van, de arról is, hogy a nehezebb, nagyobb járgány a közlekedés többi résztvevőjét is hízókúrára kényszeríti - szimplán az életösztönön keresztül...
[ Szerkesztve ]
movax
(őstag)
Vitarát vettem négy éve, épp elcsíptem egy utolsó darabot a kifutó 1.6-os szívó benzinesből. Egyáltalán nem vagyok autóbuzi, nekem az autó egy eszköz, használati tárgy. Azért vettem Vitarát, mert akkor ennek volt a legjobb ár-érték-aránya. Nagyon kényelmes a magas üléspozíció, rengeteg hely van benne, kényelmesen utazunk bene hárman, pakolni is kiválóan lehet. Pályán 140-nél ha odalépek neki, még mindig ugrik rendesen. Négy év alatt semmi bajom nem volt vele, kényelmes, jól megy, jó a fogyasztása, nem drága a fenntartása, nekem ennyi kell. Nem is akarom eladni, amíg megy, használom. Szóval a SUV egy jó kategória, nagyjából mindenre jó, utazni, bútort hazavinni, horgászni menni a susnyásba.
dugo_
(veterán)
Írtam volna mellé kifejtős véleményt is, csak rögtön felmegy 200-ra a vérnyomásom ettől.
Egy kaptafa a büdös és élhetetlen a város, ezért kiköltözünk a rákba és naponta bearaszolunk mások orra alá büdösítve témával.
Maraudert kell venni, abból nem zavaró a pórnép.
(Akkor mások a fogalmaink arról mi az, hogy ugrik. Az főleg ott nem ugrott, pedig szívó létére meg volt okítva a motorvezérlő.)
Az max akkor lépett ha magam ültem benne, üres volt a tank és 3.-ban jártam vele. 3-4000 táján forgatva.
Az egyetlen dolog ami nem hiányzik majd belőle és az egyetlen ami miatt felmerült, hogy eladjuk. Lomha.
[ Szerkesztve ]
Feketelaszlo
(senior tag)
Mondjuk nekem pont nem fog hiányozni a Mondeo. A Passat, Accord, Avensis s társaik meg mégannyira sem, mert a Mondeóról legalább eszembe jut valami távoli, pozitív kép, hogy a '90-es években ez egy filigrán, divatos (urambocsá: a keretekhez képest sportos) típus volt, ami kész felüdülésnek számított a kor szörnyűségesen elavult, kényelmetlen, rozoga Ford Escortjaihoz és Sierráihoz képest, de azért az sem egy autóipari mérföldkő.
Az SUV meg túlságosan vágy-vezérelt kategória ahhoz, hogy értelmezni tudjam. Ellenben empátiáról biztosítok minden mérnök kollégát, aki fiatal, ambiciózus tervezőként abban lelt motivációt, hogy ő majd világot mobilizáló remekműveken dolgozhat, mint a T Model, a Bogár vagy a Kacsa, - ám a jelenlegi projektje műanyagbetétek vagy kamu kipufogóvégek öntőformáinak tervezése olyan négykerekű fehéráruhoz, aminek a legfőbb selling pointja, hogy eggyel több pohártartó van benne, mint az előző generációban és már nem annyira kopogós a műszerfala.
Mennyire sok a SUV ellenes. Crossover egyébként hivatalosan a vitara vonal.
"Mennyire sok a SUV ellenes. "
Logikus. Nagyvárosban fokozottan tolja ki magából a szennyezést. Nehezebb parkolni vele, nagyobb helyet igényel. Évente legfeljebb néhány nap van, amikor bármely előnyét lehet igénybe venni az ösz.kerék meghajtásnak városban. Offroad üzemmódban sem teljesít túl jól. A helyzetet tovább rontja, hogy a látszólagos kényelme miatt az idősebb korosztály is vásárolja. A kocsi méretei miatt viszont sokszor bizonytalankodnak.
A látszólagos kényelem alatt mire gondolsz? Önbecsapás, mert azt hitték, hogy az? A bizonytalanság sajnos nemcsak kortól, kasznimérettől és nyomatéktól függ.
most hirtelen elképzeltem, hogy egy opel mokkának vagy grandlandnek tekintélye van az úton...
hehe
a cikkhez: szerintem a komplett autóipar tévúton van mostanában. ez az suv mánia se normális, de ennél csak a bmw x{1,3,5,6,7} mánia a skizofréniásabb. fognak egy sportos autót, megemelik, hogy suv legyen, majd lesüllyesztik, mert mégiscsak x5m...
mindenki terepjárót meg városi terepjárót akar úgy, hogy ezek 99.5%-a egyszer sem megy le az aszfaltról. szokott itt parkolni a ház előtt egy nissan x-trail. annak legalább rendes összkerék meghajtása van, és gyakran látom tetőig sárosan. rendeltetésszerűen használják.
Muszáj volt. Van pakolászva az autóban gazdagon. Nem szeretném, ha az új szőnyeg is úgy nézne ki, mint amivel vettem az autót.
[ Szerkesztve ]