[Re:] [.Szaki.:] Véleménycikk - Tényleg mindenki SUV-t akar? - BLOGOUT fórum

üzenetek

hozzászólások


proci985
(MODERÁTOR)
Blog

sportcsomagos Volvo C30al en nevrol ismertem az osszes csatornafedelet a varosban. svedeknel :DDD


updog
(senior tag)
Blog

Nekem egy kiváló első generációs C-Maxom van, sajnos anno az 1.6-os TDCi motorral (abból is a DPF nélküli, 90 lovas) szereltet sikerült venni, bár igazából mondhatnám azt is hogy szerencsére, 5 literrel elzötyög, semmiért nem nyávog, hát aki mögémszorul a pályán amikor előzök, az így járt pár másodpercre (egyébként a 130-at 4 fővel, megpakolva is tudja, na hát annál többet csak akkor tudok kitaposni belőle ha egyedül megyek :DDD).

Imádom hogy mégis kompakt, parkolni még asszony is tud vele, de a család simán elfér benne, és a csomagtartóban karácsonykor hazavittünk egy fél ikea konyhát, és még két gyerek egy heti összes cuccát. Nagyon sajnálom hogy ezt a modellt (meg lassan minden egyeterűt) is megszüntették, de úgy látszik az autópiaci fejlesztéseket se az ép ész uralja.


Donki Hóte
(veterán)

Nekünk is 1.6 TDCI motoros autónk van, csak a miénk 2. generációs Focus. A miénk 110 lóerős verzió, ez mindössze abban különbözik a 90 lóerős verziótól, hogy az erősebb kivitelben változó geometriájú turbó van.

Ezek még a klasszikus, nyers turbódízel motorok, amikor gyorsítok, akkor 1800-1900 fordulatnál hátbavág a szívlapát, felépül a turbónyomás, elkezdi nyomni a levegőt, az adagoló meg elkezdi tolni a többlet üzemanyagot.

Aztán 3500-3700-as fordulatnál jön egy kisebb hátbavágás, átvált a turbó keretén a levegőirányító csappantyú, még több levegőt nyom be, amihez még több üzemanyag jár.

Vagyis ha te nem (sűrűn) nyomod 3500-as fordulatszám fölé a motort, akkor gyakorlatilag ugyanolyan motorod van, mint a 110 lóerős verzióban :K


Rick4
(félisten)

A méretnövelés pusztán maketing, az előző modellnél itt- ott nagyobb- tehát hiába ugyanaz a neve, pluszt kapsz, cseréld le a régit. Majd mikor megnőtt a 4 generációval azelőtti felsőbb méretosztályig, jön egy újabb kisautó, és kap egy új nevet. Majd utána az is elkezd nőni.


Egon
(nagyúr)
Blog

Ford Galaxy remek forma?!? :Y Kisbuszabb a kisbusznál... Mindig is az volt. A S-Max az pont nem ilyen.


nevemfel
(senior tag)

Az egyterűek eltűnését annyira nem bánom, mert ritka randák szoktak lenni.

Keblemre! :DDD


Rick4
(félisten)

A forma csak egy dolog, egy élhetetlen autó, buta belső kialakítás nulla hellyel, se telefon, se kulcscsomó, se pohár nem fér el sehol, a közepe egy nagydarab gagyi festett műanyag, lekopó gombok, rossz ergonómia az egész autó, hogy a gagyi kézifékkarról már ne is írja semmit. Az egész egyterű bukás az ilyen és hasonló modellekkel indult, mivel a gyártók azt hitték, hogy a helyért cserébe mindez belefér.
A cikkben látható c4 grand picassom van, abból is egy legmagasabban felszerelt, na az viszont egy egész más kategória, a kettő között órákig lehet zongorázni a különbséget. Ott viszont aláraktak egy rendkívül buta futóművel, a kis 2015-ös transit connectem köröket ver rá kanyarstabilitás, rugózás, és fordulékonyság, irányíthatóság terén is.

[ Szerkesztve ]


updog
(senior tag)
Blog

Hát az autókhoz pont annyira értek mint a kecskékhez, úgyhogy mondhatod :D Én annyit érzek, hogy városban, mondjuk lámpától indulva, ki tudok úgy lőni hogy állva hagyok mindenkit (biztos jót tesz neki :D) , és mondjuk ahol van rá keret (pl. Hungária) 70-80 tempóig húz mint a barom. Viszont ugye főleg szülőkhoz hazajárni tartjuk vidékre, és a pályán csúnyán el szoktam vérezni, 130 körül folyamatosan ordít a motor 3000-es fordulat körül 5-ben, dehát erő már nincs... mondjuk ha ilyenkor visszaváltok 4-be akkor megvan a 3700-as fordulat, attól jobb lesz? :D ;]

Amíg tudom a 130-at tartani, nincs gond, fürgén előzök, visszasorolok osztjóvan, de ha mondjuk akármi miatt 110-ig visszalassulok, akkor onnan visszaépíteni a 130-at az szokott problémát okozni, komótos disznó szegénykém, azért amikor benne a család meg minden cucc, bőven másfél tonna felett van, akár 90 ló akár 110 mozgatja.


Rive
(veterán)
Blog

Kár, hogy az a link olyan gyorsan elsüllyedt..

Nomégegyszer: https://totalcar.hu/magazin/technika/2022/04/29/rossz-hirunk-van-ha-atlag-magyar-vagy-az-uj-autok-meg-akarnak-olni/

Szóval nem csak arról van szó, hogy egy tank jellegű járművel önmagában is többszörös anyagigény van, de arról is, hogy a nehezebb, nagyobb járgány a közlekedés többi résztvevőjét is hízókúrára kényszeríti - szimplán az életösztönön keresztül...

[ Szerkesztve ]


movax
(őstag)

Vitarát vettem négy éve, épp elcsíptem egy utolsó darabot a kifutó 1.6-os szívó benzinesből. Egyáltalán nem vagyok autóbuzi, nekem az autó egy eszköz, használati tárgy. Azért vettem Vitarát, mert akkor ennek volt a legjobb ár-érték-aránya. Nagyon kényelmes a magas üléspozíció, rengeteg hely van benne, kényelmesen utazunk bene hárman, pakolni is kiválóan lehet. Pályán 140-nél ha odalépek neki, még mindig ugrik rendesen. Négy év alatt semmi bajom nem volt vele, kényelmes, jól megy, jó a fogyasztása, nem drága a fenntartása, nekem ennyi kell. Nem is akarom eladni, amíg megy, használom. Szóval a SUV egy jó kategória, nagyjából mindenre jó, utazni, bútort hazavinni, horgászni menni a susnyásba.


dugo_
(veterán)

Írtam volna mellé kifejtős véleményt is, csak rögtön felmegy 200-ra a vérnyomásom ettől. :DDD
Egy kaptafa a büdös és élhetetlen a város, ezért kiköltözünk a rákba és naponta bearaszolunk mások orra alá büdösítve témával.

Maraudert kell venni, abból nem zavaró a pórnép.


Kolondrum
(félisten)
Blog

(Akkor mások a fogalmaink arról mi az, hogy ugrik. Az főleg ott nem ugrott, pedig szívó létére meg volt okítva a motorvezérlő.)
Az max akkor lépett ha magam ültem benne, üres volt a tank és 3.-ban jártam vele. 3-4000 táján forgatva.
Az egyetlen dolog ami nem hiányzik majd belőle és az egyetlen ami miatt felmerült, hogy eladjuk. Lomha.

[ Szerkesztve ]


Feketelaszlo
(senior tag)

Mondjuk nekem pont nem fog hiányozni a Mondeo. A Passat, Accord, Avensis s társaik meg mégannyira sem, mert a Mondeóról legalább eszembe jut valami távoli, pozitív kép, hogy a '90-es években ez egy filigrán, divatos (urambocsá: a keretekhez képest sportos) típus volt, ami kész felüdülésnek számított a kor szörnyűségesen elavult, kényelmetlen, rozoga Ford Escortjaihoz és Sierráihoz képest, de azért az sem egy autóipari mérföldkő.
Az SUV meg túlságosan vágy-vezérelt kategória ahhoz, hogy értelmezni tudjam. Ellenben empátiáról biztosítok minden mérnök kollégát, aki fiatal, ambiciózus tervezőként abban lelt motivációt, hogy ő majd világot mobilizáló remekműveken dolgozhat, mint a T Model, a Bogár vagy a Kacsa, - ám a jelenlegi projektje műanyagbetétek vagy kamu kipufogóvégek öntőformáinak tervezése olyan négykerekű fehéráruhoz, aminek a legfőbb selling pointja, hogy eggyel több pohártartó van benne, mint az előző generációban és már nem annyira kopogós a műszerfala.


Kolondrum
(félisten)
Blog

Mennyire sok a SUV ellenes. Crossover egyébként hivatalosan a vitara vonal.


Hieronymus
(addikt)
Blog

"Mennyire sok a SUV ellenes. "

Logikus. Nagyvárosban fokozottan tolja ki magából a szennyezést. Nehezebb parkolni vele, nagyobb helyet igényel. Évente legfeljebb néhány nap van, amikor bármely előnyét lehet igénybe venni az ösz.kerék meghajtásnak városban. Offroad üzemmódban sem teljesít túl jól. A helyzetet tovább rontja, hogy a látszólagos kényelme miatt az idősebb korosztály is vásárolja. A kocsi méretei miatt viszont sokszor bizonytalankodnak.


RudY
(addikt)
Blog

A látszólagos kényelem alatt mire gondolsz? Önbecsapás, mert azt hitték, hogy az? A bizonytalanság sajnos nemcsak kortól, kasznimérettől és nyomatéktól függ.


bambano
(titán)
Blog

most hirtelen elképzeltem, hogy egy opel mokkának vagy grandlandnek tekintélye van az úton...
hehe :)

a cikkhez: szerintem a komplett autóipar tévúton van mostanában. ez az suv mánia se normális, de ennél csak a bmw x{1,3,5,6,7} mánia a skizofréniásabb. fognak egy sportos autót, megemelik, hogy suv legyen, majd lesüllyesztik, mert mégiscsak x5m...

mindenki terepjárót meg városi terepjárót akar úgy, hogy ezek 99.5%-a egyszer sem megy le az aszfaltról. szokott itt parkolni a ház előtt egy nissan x-trail. annak legalább rendes összkerék meghajtása van, és gyakran látom tetőig sárosan. rendeltetésszerűen használják.


Somatom
(veterán)
Blog

Ronda, de fínom. :) Grand Espace IV, 2.0DCI, 170Le. SUV -ban mikor csinálsz ilyet, ilyet, vagy ilyet?

[ Szerkesztve ]


ncc1701
(veterán)

Faja a gumiszőnyeg! :)


Somatom
(veterán)
Blog

Muszáj volt. Van pakolászva az autóban gazdagon. Nem szeretném, ha az új szőnyeg is úgy nézne ki, mint amivel vettem az autót.

[ Szerkesztve ]

üzenetek