üzenetek

hozzászólások


hallador
(addikt)

Köszi a tesztet, nagyon érdekes volt olvasni, szerveres szemmel is.

(#4) gtamate2

Te miért nem teszteltél? Ha elolvastad a tesztet, akkor benne volt, hogy a saját pénzén vette és azzal tesztelt amit vett. Gondolom Te megvetted volna nem? Jó magyar hozzáállás... Jó olvasni, hogy az elmúlt 40 évben maradtak még ilyen kiváló emberek az országban, ja nem elég sokan vannak, ne nem véletlenül áll ott ahol...


Qkackca
(aktív tag)

Köszi a tesztet, az írás is jó.


kolopele
(őstag)

Igazad lehet, de akinek van legalább egy 6700 - asa nem éri meg semmire lecserélni ha eddig megfelelt. Ahhoz inkább kártya csere mondjuk egy 1080 - ra, de akár még a Ti - t is meghajtja.

[ Szerkesztve ]


Yodamest
(addikt)

hát nem értek egyet veled... honnan vetted, hogy az órajel emelés csak hőtermelésre jó? Néztél teszteket? Nagyon durván megdobja a teljesítményt a + órajelsebesség, mondhatni mindennél jobban megdobja, sokkal jobban mint az extra magok ha már itt tartunk.

Ráadásul nem csak 6700-ról nem érdemes váltani, de jóval régebbi procikról SEM érdemes váltani jelenleg még. Egész egyszerűen mindenhol GPU limit van, abszolút felesleges játékra i7-et venni vagy akár régebbi procit lecserélni. Saját példám: én egy i54670K-t használok mai napig, 4.5GHz-re van húzva alapfeszen, van rádobva egy H105 vízhűtés és nem érzem azt, hogy bármilyen proci cserével elérőbb lennék. Minden játék GPU limites (GTX1070-van alatta). Szerintem még bőven elleszek ezzel kb 2 generációt, majd talán a 1370-es geforce mellé már veszek újabb intelt...


Zicokuka
(senior tag)
Blog

Azért van különbség architektúra szinten is, de akkora fejlődés nem történt elėg rėg így nem meglepő hogy a régieknis jól elvannak. Én is Haswell i7-el hajtok egy 1070-et ės sehol semmi probléma. Van amikor a tuning nem dob annyit. De ez mind szoftver kėrdėse is. (játék stb).


kolopele
(őstag)

Nálam meg egy 7700k muzsikál egy 1080 Ti - vel, a proci nincs húzva de nem is lenne értelme, teszteltem. Akinek nem vágya a 144 fps annak nem lesz GPU limitje, nekem a g-sync mellett nincs, vagy legalábbis nem érzem, inkább a 4K miatt nyög olykor a kártya. Szénné húzhat az ember egy régi I5 - öt, akkor sem lesz olyan mint egy modernebb architektúrás I7.
[link]
Egy teszt amikor közel azonos az órajel de az egyik I5 a másik I7, ráadásul eléggé mai köntösben.
Belevehetném még az AC Originst is, ami szinte meghal egy régebbi I5 mellett, de akkor is ha kikapcsolom a HT - t.

[ Szerkesztve ]


Cifu
(nagyúr)
Blog

Mivel a jelenről és a jövőről beszélünk, értelemszerűen a jelen- és jövőben érkező játékokat érdemes górcső alá venne.

Ott pedig a Dx12 és a Vulkan miatt pont, hogy nem látszik az i7 előnye egy i5-höz képest. Emiatt nem az igazi egy 2016-os összehasonlítás sem, amit belinkeltél. Én a korábban belinkelt WoW példát hoznám fel erre, ahol a 4 magvas i3-8100 proci pont annyit tudott kihajtani egy Vega64-ből, mint a 6 mag / 12 szálas i7-8700K vagy a 8 mag 16 szálas Ryzen 2700X.

Szóval ahogy a képlet most kinéz, bizony egy 4-5 éves i5 proci ugyan annyira jó, mint egy vadonatúj i7. Nem ez a korlát egy modern, normálisan megírt játéknál. Vannak persze kivételek, és DX11-es játékoknál teljesen más a világhelyzet.

Aki persze csúcskártyával játszik (felhoztad az 1080Ti-t), ott ez feltehetően nem játszik, hiszen bőven megengedheti magának, hogy drága procit is tegyen be mellé. Az egy teljesen más történet.

[ Szerkesztve ]


Yodamest
(addikt)

Akkor nem dob sokat a tuning ha eleve gyenge a proci az adott játékhoz: pl. BF1-ezni akar valaki egy 2magos I3-al, akkor hiába húzza fel 3.6-ról 4.4-re, mert eleve a 2 mag kevés lesz ahhoz, hogy szépen fusson a játék.
Sokan a gépük limitációival sincsenek tisztában, húzzák a procit miközben rég kevés a ram benne vagy haldoklik a hdd vagy gyenge a vga aztán csodálkoznak, hogy hát 1GHz-et húztak, de semmi változás. Ha a proci ki van szolgálva gyors vga val sok rammal jó hardverekkel, akkor a tuning mindig szignifikáns változásokat fog hozni.


Yodamest
(addikt)

Így van, ezért is hűlök el mindig, amikor 1-1 teszt alatt jönnek a kommentek, hogy úú 7700K-m van megéri váltani 8700K-ra? Durva, de rengeteg ilyen kérdés van akár magyar oldalakon akár redditen stb. hihetetlen számomra.

A baj ezzel még az, hogy az ilyenek miatt terjed el az a tévhit, hogy "fú ne vegyél PC-t, vegyél konzolt, mert a PC-ben ÉVENTE cserélned kell alkatrészt és a gatyád is rámegy...." azok terjesztik ezeket, akik 7700K-ról váltanak 8700K-ra és hasonlók. Én összeraktam a PC-t kb 4 éve, azóta minden évben cserélek VGA-t mert az azért elég nagy volumenekben fejlődik évről évre (kb 40%-al nő a teljesítmény), de azon kívül semmi máshoz nem nyúltam még hozzá és a VGA eladás után is nem olyan sok a ráfizetés eggyel újabbra. Ahogy nézem még további 2-3 évig elleszek így simán.

[ Szerkesztve ]


kolopele
(őstag)

Igen, de a DX12 lényegében még gyerekcipőben jár, ahol meg van ott többször is inkább DX11 - et használok, mert egyszerűen jobban fut vele egy játék. Abban igazad van hogy ha rosszul van egy játék optimalizálva az nem lehet mérv adó, de annyi ilyen van sajnos hogy azt csak egy erős gép tudja nagyjából kiküszöbölni (csak nézd meg a Mafia 3 - at, I7 meg 1070 alatt már egészen elfogadhatóan fut, alatta meg............). Az AC Origins is követeli az erősebb procit, és mi alapján gondolod hogy nem ez lesz a jövőben is?


kolopele
(őstag)

Ilyen is van, de nekem eszembe nem jutott hogy a 7700k - t cseréljem bármire is. Ahová az nem elég nem lesz elég más sem. Én ezt az órajel húzást csak azért hoztam fel, mert letesztelem játékok esetében mi történik ha húzok rajta, ill. ha stock - ra teszem, azaz a turbo módot is kikapcsolom, és bizony húzott állapotban jó ha 1-2 fps pluszt produkált. Régebbi procik esetében van az esetleg hogy az órajel emelés segíthet, de a HT kikapcsolása szinte mindig rosszabb eredményeket hozott nekem, így azt nem állítanám hogy az órajel emelése kompenzálná a több szálat.

[ Szerkesztve ]


Cifu
(nagyúr)
Blog

Pro és kontra lehet felhozni játékokat.

Aki World of Tanks / World of Warships játékkal játszik, az egy 2 magvas procival is elvan, mert akár 32 magos procit is rakhat alá, akkor sem lesz gyorsabb a játék...
Aki Armed Assault 3-azik, az jobban jár egy i5-3470-el, mint egy Ryzen 2700X-el (de egy i7 még jobb...).

Hogy most kiragadod az AC Originst, az is egy példa, de ugye az egy speciális eset, ott a 2400 vs. 3200-as RAM is hozott 10fps-t egy i5-ön. De lehet sorolni a többi példát is...

A nagy általánosság jelenleg az, hogy a Dx12 / Vulkan esetén a VGA jobban számít, mint a CPU, és a játékok többségét ma egy i3-8100 vagy hasonló 4 magos proci is elviszi - vagyis VGA limitbe ütközöl.

De még egyszer: csúcskategóriás VGA esetén felesleges ezen rugózni, ott úgy sem merül fel, hogy négy magos procival hajtsa az 1080Ti-t, Titan X-et vagy a Vega64-et.


Yodamest
(addikt)

Ha a proci húzás plusz 1-2 fps-t produkált az nem jelenti azt, hogy nem számít vagy felesleges, hanem annak a bizonyítéka inkább, hogy elég erős a procid alap órajelen is ahhoz, hogy ne legyen proci limites a játék. Nyilván egy mai i7 már ilyen 3.4GHz-n is elég erős, hogy ne váljon limitessé, így az OC-ból persze, hogy semmit nem érezni. Ez a helyzet proci fronton már jói deje, aminek mondjuk csak örülhetünk, de ha jobban meglennének terhelve és folyamat 90-100%-on pörögnének játékok alatt, akkor nagyon megéreznéd azt ha mondjuk 500MHz-et húznál rajta magonként.

A több szálat NEM kompenzálja, ezt írtam én is, mondván "hiába húzol egy 2 magos I3-at ott ahová kell a 4 mag" stb.

[ Szerkesztve ]


kolopele
(őstag)

Vissza kell kanyarodjak az AC Originshez, bármennyire is unalmas már gondolom, ugyanis annál van az jelen leginkább, hogy fel kéne húzni még a 7700K - t is kb. 10 GHZ - re hogy ne menjen sokszor 100% - on, mert az 5 GHZ mellett semmi nem változott. :)
Azért remélhetőleg nem ez lesz jellemző a későbbi játékokra, ill. a védelem (mert állítólag az volt az oka) nem megy a játékok rovására. Olvastam fórumokon hogy a tört verzió tán normálisan futott, hogy ez mennyire igaz nem tudom, de ha többen is írták lehet benne valami, ugye elviekben lekerült róla az a védelem ami +30% - kal több terhet rótt a procira. A Mafia 3 optimalizálatlanságába meg kár belemenni, ott az I7 még alapórajelen is szinte kötelező volt.


kolopele
(őstag)

Igen, igazad van, példát lehetne hozni mindenre, az Origins vagy a Mafia 3 elég szélsőséges példák, az egyik a védelem a másik meg a totális optimalizálatlansága miatt. Engem igazából az dühít a mai játékiparban hogy veszi az ember a csúcs gépeket, és mégis azt látod hogy ugrál az fps, zavaróan megakad a játék, szinte mindegy hogy egy 1060 - ad van vagy egy 1080 Ti - d. Példák, amiket nem tudok hova tenni: Far Cry szinte összes: Very High beállítások, fps leesik, szaggat a kép nagyobb csatáknál, leteszem low - ra, ugyanez. Vampyr, Sniper Ghost Warrior 3, Wildlands dettó. Néha azért megkérdezem magamtól, kell erre a csúcs masina egyáltalán? Aztán ott a Witcher 3 vagy a GTA 5, egy másodpercre nincs fps beesés magas beállítások mellett sem. Ez is bizonyítja hogy nem a hardver a hibás, hanem a hanyag játékkészítők. Ja meg kihagytam a nagy kedvencemet, a Dishonored 2 - őt. Olyan fps droppokat még nem láttam mint abban a játékban, és mindegy volt hova állítottad a grafikát. Ez azért elkeserítő tud lenni, és ezen még a g-sync sem segít.


Cifu
(nagyúr)
Blog

Ehhez nem sok mindent lehet hozzátenni. :DDD

Én nem ok nélkül nem foglalkozom például az AC szériával, lehetne mindegyiket bitang mód élvezném, de amennyi tapasztalatom volt eddig vele, irgalmatlanul bugos és pocsék módon megírt motorral bíró játék. Köszönöm, de öreg vagyok én már ehhez, hajdan még elszórakoztam órákat azzal, hogy az ilyen beállítások, olyan finomhangolás, és akkor ezt még felvehetem High-ról Very High-ra, és akkor megvan a minimum 30 FPS, de ezen már túl vagyok.

Keresem a jól megírt játékokat, a The Witcher 3 tökéletes példa, éppen azzal játszom (másodszorra), és egyszerűen csak élvezem a játékot, nem kell azt nézni, hogy éppen most miért akad. Ott van az Armed Assault 3, kijött hozzá már 2 DLC, de nincs lelkierőm foglalkozni vele, mert tudom, hogy szénné pörgeti a gépet, és még akkor is be-beakad egy komolyabb robbanássorozatnál...

Ráadásul egy ideje már elengedtem a multi játékokat, azóta kevésbé őszülök... :DDD

[ Szerkesztve ]


kolopele
(őstag)

A multis játékok engem sosem érdekeltek, én attól őszülök hogy öregszem :D
Na meg azoktól amiket leírtam. Az ember kiad 15 ezret egy játékért és egy csúcs gépen nem tud vele úgy játszani ahogyan az elvárható lenne. Lassan tényleg elég lesz már egy 1060 3GB ha valaki nem megy FHD fölé, egyébként sincs olyan eget verő különbség sokszor medium meg very high között hogy az zavarná az embert miközben játszik.

[ Szerkesztve ]


Bandi995
(aktív tag)

Az ilyen hozzállás miatt tartom teljesen jogosnak, hogy szigorítsanak ezen az egész elállásosdin. Pedig én is imádom, hogy ha esetleg úgy adódik és nem vagyok megelégedve, visszavihetem az árút. Ettől a megélhetési visszavívőtől viszont hányhatnékom van. :(


bozont
(veterán)
Blog

Még szép hogy számít a procituning (feltételezve hogy nem tiszta gpu limites az adott konfig). És lehet azt ésszerűen is csinálni, akkor a fogyasztás sem lódul meg. Az én 4690K-m szépen viszi gyári feszültségen a 4,5GHz-et, így a fogyasztás sem ugrott meg drasztikusan. Viszont a +1GHz-t nyertem cserébe, nekem ennyit megért. :K


kolopele
(őstag)

Na igen, amikor az ember v-sync mellett játszik általában egy 60-75HZ - es monitoron egy 1070 - el vagy 1080 - al mondjuk valóban létkérdés hogy 110 vagy 130 e az fps :)
Itt jól látható mennyire nem az órajel dominál elsősorban:
[link]

[ Szerkesztve ]

üzenetek