[Re:] [t72killer:] Amikor hasad a fapad... - BLOGOUT fórum

üzenetek

hozzászólások


Lauda
(félisten)
Blog

Hát a cégnek és a gép földhözvágásának nincs köze egymáshoz. :P Odaverik más cégnél a 747-et is ha úgy sikerül.


Hieronymus
(addikt)
Blog

Vélhetően valamely hadseregtől leszerelt pilóta vezethette a gépet.
A megszokás nagy úr. :DD


t72killer
(titán)
Blog

Nem tudom, ez elég következetes volt, összesen 4 repülés (átszállással 2-2) és minda4x püffentünk. Ha én lettem volna a gép gazdája hóttziher, h futkosóra zavarom a pilótát+levonom a béréből a javítást ;] ...

Ehhez képest voltak már sűrű ködben, viharban vajpuha leszállásaim (egyik se fapados...).

Ami meg most történik a Ryan körül egy vicc, elvileg egy teljesen tervezhető járatcsökkentés, fájdalommentesen bejelenthették volna egy hónapja, és akkor sokan nem is foglaltak volna a problémás járatokra. Közben megszületett a törölt járatok - remélhetőleg végleges - listája, hozzáadtam a Post-hoz, ha valakit érintene:R


dugo_
(veterán)

Másik cégnél dolgozó ismerős mesélte, hogy a pilóták, akiket ők elborzadva küldenek el már rögtön az első interjú után, 2-3 hét múlva már a Ryanair kötelékében repülnek... :D


Lauda
(félisten)
Blog

Itt nem sokon múlt, hogy nem verte oda: https://www.youtube.com/watch?v=trrUkKUyhl4 :Y


Jhonny06
(veterán)
Blog

Kizsákmányolni? LOL. Kb. annyiért lehet Európa másik végébe elrepülni, amennyiért kocsival lemész vidékre. Komolyan, egyeseknek semmi nem jó. Az meg, hogy egyszer odavágta, hűha, nagy kaland.


Geri Bátyó
(őstag)
Blog

Nemrég repültem Ryan-el. Oda és vissza két különböző pilóta és igaz, hogy tiszta időben, de olyan finoman tették le a gépet, hogy nem voltam biztos benne, hogy már landoltunk.
Lehet a társaság ténykedése megkérdőjelezhető, de nem hiszem, hogy emiatt minden pilótájukat kutyaütőnek kellene nevezni.
Simán el tudom képzelni, hogy már szinte mindenkit felvesznek, de gyanítom, hogy nem így indult a cég. Nyilván a pénzsóvárság nagy úr.


UnA
(Korrektor)
Blog

Fuss neki még egyszer, a dolgozók kizsákmányolásáról volt szó. ;)


quarros
(tag)

Te is neki futhatsz még egyszer. Mert a dolgozók "kizsákmányolása" és az olcsó repülés kéz a kézben jár!

A probléma gyökere több dologból ered: Egyrészt a Ryanair csak akkor fizet a dolgozóknak amikor dolgoznak tehát a gép repül. Ami kiszámíthatatlanná teheti a dolgoznak a havibért. Mert ha nincs levegőben akkor nem kap pénzt. Tehát ha a munkaerő logisztikázása problémákba ütközik akkor könnyen előfordulhatna olyan hogy van állásod ne nem kapsz egy fityinget sem, de akár az is hogy rekord kereseted lesz mert annyi a munkád hogy meg sem tudsz állni.

Viszont ha figyelembe vesszük hogy egy ilyen vállalat üzemeltetésénél milyen hatalmas összegeket emészt fel a géppark frissítése, üzemeltetése. Akkor egyértelműen látható hogy miért nem tudják felvállalni azt hogy havi bérezéssel alkalmazzák a dolgozókat. Különösen mivel az igény a repülésre nem konstansan hanem hullámzóan jelentkezik. Csak ez egyáltalán nem vigasz a dolgozóknak.

Másrészt az is baj volt, hogy a dolgozók Írországi szerződéssel lettek alkalmazva Ír szabályok szerint, és ezért az ezzel kapcsolatos munkapereket Írországban kellet volna indítani. Ami meg problémás volt azoknak az alkalmazottak akik EU-n belül de más tagállamban élnek. De elvileg ez a probléma megoldódott egy friss ECJ ítélet alapján. (Amiről csak írtak az újságok de sehol nem volt likelve az ítélet, az ECJ webes adatbázisában meg nem találtam)


Lauda
(félisten)
Blog

Teljesen mindegy mennyi a fuvar, a pilóták akkor is csak a meghatározott rend szerint repülhetnek


quarros
(tag)

Bocsi én elvesztettem a fonalat. Ezzel mire utalsz?


Lauda
(félisten)
Blog

rekord kereseted lesz mert annyi a munkád hogy meg sem tudsz állni.


quarros
(tag)

Úgy tudom a kísérőszemélyzetre más szabályok vonatkoznak. De a pilóták tekintetében igazad van.


Lauda
(félisten)
Blog

Az ember nem lát bele, de egész biztosan más az időbeosztásuk. ;)


UnA
(Korrektor)
Blog

Bocs, akkor szerinted ez jogos?


quarros
(tag)

"Bocs, akkor szerinted ez jogos?"

Jogszerü! A jelen szabályozás mellet! Engem csak az bosszant hogy minden ember azzal jön hogy fúj fúj Ryanair szemét banda. Holott pont az ilyen vállalatok indították el a légi közlekedés árforradalmát és tették lehetővé hogy ténylegesen olcsón repülhessünk. Viszont ennek ára van: mozgó bérezés kell hozzá és minél kevesebb személyzet/út. Ez meg direktben eredményezi azokat a problémákat amiket fentebb soroltam. Szóval lehetne a Ryanair kevésbé kizsákmányoló? Lehetne. De mint ügyfél akarsz-e kétszeres vagy többszörös árat fizetni érte?


t72killer
(titán)
Blog

A dolgozók kizsákmányolásáról írtam, ezért megy a mostani perpatvar - a szabit ugyebár egy civilizált országban illik kiadni... (Ettől független: a biztonság és némi emberhez méltó komfort érdekében vagyok hajlandó többet fizetni)

"egyszer odavágta, hűha, nagy kaland." - négy Ryan-es leszállásom volt (átszállással utaztam), mindanégyszer jó egészséget és kevés túlórát kívántam a karbantartóknak. Egy béna bárhol akadhat, de kétlem, h ugyanazt a zöldfülű pilótát kaptuk volna (őszintén nem figyeltem a nevére)
#16: a Ryanair a fapad legalja. Sokat utazom Easyjettel, soha egyetlenegyszer nem zúzták be a kézipoggyászomat a csomagtérbe.

"Jogszerü! A jelen szabályozás mellet! " - ha jogszerű lenne, akkor most se eresztenék szabadságra a népeket. Épp most találkozott a jog a vadkapitalizmussal.

"mint ügyfél akarsz-e kétszeres vagy többszörös árat fizetni érte?" - minden probléma nélkül kipengetem a 40 helyett 80EUR-t, ha arról van szó, h kényelmesen elfér a csomagom és nem verem a térdem az előttem ülő hátába. Végülis a pincérnek is hagyok borravalót a minőségi munkáért, nem? Persze nem mindíg lehet megkerülni őket, sajna ha adott időben adott helyre kell menni lehet nincs más alternatíva. Ja, és igen, nem szívesen pénzelek olyanokat, akikről kiderül, hogy mélyen alulfizetik az alkalmazottaikat és még szabira se akarják elengedni őket.

[ Szerkesztve ]


UnA
(Korrektor)
Blog

Akármilyen furcsa, szerintem van helye a szolidaritásnak, nem csak az önzésnek.


anjani182
(őstag)
Blog

Egyet kell hogy értsek, mondom ezt úgy, hogy pont van utunk a közeljövőben és érinthetett volna is a dolog! A mi járatainkat nem érinti! Sz*ré-h*gyé utazunk, én is csak azért választottam a Ryanairt, mert ez volt a legolcsóbb, kocsival nem jönne ki ennyiből :C

[ Szerkesztve ]


t72killer
(titán)
Blog

+#19: kérdés, hogy dolgozni szeretnétek-e ilyen munkahelyen, ahol a cég ugyan megengedhetné magának, hogy 20-30%-kal többet számlázzon az ügyfélnek, amiből munkavállalóként is emberibb körülmények között élhetnétek, de nem teszi.


quarros
(tag)

Ó atyám. Úgy tűnik nem tudok magyarázni ha ennyire félreértetek.

A probléma itt nem a pénz! Ami a gondot okozza az az hogy az üzleti modell miatt a dolgozók bizonytalanságban vannak! Ha a Ryanair tényleg megtehetné hogy 20-30% al többet számlázzon és azt az összeget teljes egészében bérkifizetések növelésére használná, még akkor is ugyan úgy perelgetnék támadnák mint most. Mert azok a munkavállalók akik perelgetnek, egy kiszámíthatóbb életet akarnak és azokat a plusz szociális biztosítékokat amik az ő országukban léteznek de az Íreknél meg nem. Ami meg nem beilleszthető a Ryanair modelljébe mert pont azt az előnyüket vesztenék el ami miatt hatékonyan működnek.

De hogy az eredeti kérdésedre válaszoljak: Mivel egyenlőre gyerekem nincs, ezért engem személy szerint nem zavarna a kiszámíthatatlansága most. De amint ez változna onnantól úgy nekem sem lenne megfelelő de ez így van rendjén.

Akármilyen furcsa, szerintem van helye a szolidaritásnak, nem csak az önzésnek.

Nincs! Mármint akkor ha a változtatás az alapmodelled teljes átformálását igényli. Engedményeket tehetsz sőt erkölcsi kötelességed is megtenni ésszerű korlátok között. De a ha ezzel veszélyezteted a vállalatod profitlabilitását hosszútávon, akkor azzal a munkaerőd jövőjét sodrod veszélybe ami sokkal rosszabb. (Én ezt a saját bőrömön tapasztaltam)


pit stop
(addikt)
Blog

A szabit ők is kiadják, csak üzleti évet váltanak, a dolgozók pedig hirtelen beparáztak - miközben ha Ryan betartja jogszabályokat úgy is megkapnák éves szabikat.

Easy valóban jobb szerintem, maga a gép elrendezése is. Ryan-nel kétszer utaztam, egyszer odacsapta, egyszer viszont szépen lerakta gépet.

Mint az első pontban írtam a népek szaladnak szabadságra hisztériázva pletykák miatt.

Az árérzékeny magyar fogyasztók, és az utazómajom és társai népszerűsége azt mutatja, hogy a többség 1 cent engedményért is őket választaná itthon :U


t72killer
(titán)
Blog

Semmiképp nem bérkifizetésekre fordítanám a teljes mondjuk 20%-ot, hanem lenne belőle 5% profitnövelés, 5% béremelés, 10% színvonalemelés (pl mindenkinek 2 centivel több hely a repülőn).

Persze értem, rááltak arra a bizniszmodellre, hogy ők A legolcsóbbak és pont. Ha versenytárs érkezik, akkor árat csökkenteni mindenáron, akkor is, ha a Kiskunalsópiripócsi mezőgazdasági reptérről kell felszállni repceolajjal, és az üléseket mind kidobni, lévén állva kapaszkodva több utas zsúfolható a gépbe.

"Mivel egyenlőre gyerekem nincs, ezért engem személy szerint nem zavarna a kiszámíthatatlansága most. De amint ez változna onnantól úgy nekem sem lenne megfelelő de ez így van rendjén."

Így van, családdal a kiszámíthatatlanság eszméletlen többletköltséget és kénylemetlenséget jelent (=nem foglalhatsz előre szállást a szabidra, extra bébiszitter kell az utolsó pillanatban, mert mégse eresztenek el iskolaszünetben, stb) - és ez csak a dolgok anyagi oldala.

[ Szerkesztve ]


UnA
(Korrektor)
Blog

"De a ha ezzel veszélyezteted a vállalatod profitlabilitását hosszútávon, akkor azzal a munkaerőd jövőjét sodrod veszélybe ami sokkal rosszabb."

Ez így igaz is lehet, de én eddig két különböző okot láttam ilyen esetekben (1) tényleg nagyon szoros volt az üzleti terv (2) a főnökség lapátolta ki a pénzt a cégből, és azt úgy adták elő, mint ha nem lenne elég másra, Na most a (2) volt a gyakoribb.

A szolidaritást pedig úgy értettem, hogy próbálod elkerülni az olyan terméket / szolgáltatást, ahol tudod, hogy ott durván kihasználják a dolgozókat.


quarros
(tag)

Akkor mellé rakhatod a 3-at is: A vezetőség egyik oldala hibázott és egy rossz vállalás miatt rendkívül feszült munkahelyi légkört eredményezett egy évre. A másik oldal ezt a hibát év végi premizálással próbálta orvosolni erkölcsi okból a munkavállalók felé mert miattuk sikerült elkerülni az egyébként borsos kötbért. Következő évben amikor a megrendelések végkép elpárologtak, nem maradt elég tőke ahhoz hogy a vállalat új irányba új megrendelők felé induljon. Vállalat bedől.

A szolidaritást pedig úgy értettem, hogy próbálod elkerülni az olyan terméket / szolgáltatást, ahol tudod, hogy ott durván kihasználják a dolgozókat.

Ehhh hmmmm. Szóval értem amit mondasz de az én olvasatomban itt a dolgozók nincsenek kihasználva. Senki sem az alacsony bér miatt fújjol rájuk vagy ha igen akkor azokkal a cikkekkel én még nem találkoztam. Csak arról van szó hogy olyan a munkahelyi protokoll ami főként a fiatal egyedülálló munkavállalóknak felel meg.

üzenetek